KAPALI P0235 Alfa Romeo 1.9 JTD 8V

S.Asil

Quadrifoglio Verde
Destekçi
Stage 2
5,938
Marka
Alfa Romeo
Dostlar , Abilerim değerli forum sakinleri , aracımda 3 kez MAP değişmeme rağmen bu sorun devam ediyor , Fiat ve Alfa grubundan anlayan başına böyle bir şey gelmiş birisi varsa yardımına muhtacım.

Ariza Kodu P0235 olarak görünüyor ama MAP sensörünü değiştim hatta sensör tekrar hatalı diye Bosch yerine NTK aldım en son.

Aracim hala aynı hatayı veriyor önerileri bekliyorum , teşekkür ederim.

B6FAD3C7-4ED8-4B44-82CC-B6779A639633.jpeg
0C016ABF-6172-4DE9-A9F2-34D8FC724F7A.jpeg
EC530339-4266-4DC9-83DF-806CFEA4961D.jpeg
8A30BDAC-699B-4855-87E0-4FB8B5567A96.jpeg
 
düz mantıkla sensörün bağlantılarına bakın derim. Sensörün beyinle iletişim hatlarını elden geçirmek gerekiyor olabilir.
 
Sorun acaba sensörde değil de, sensöre gelen silikon borularda olabilir mi? Zamanla gevreyip basınç kaçağı yapabiliyorlar.
 
Bilgi değil, sadece yorum yapıyorum.

Manifold veya emmede kaçak olma ihtimali kuvvetli, muhakkak kontrol ettir derim.
 
düz mantıkla sensörün bağlantılarına bakın derim. Sensörün beyinle iletişim hatlarını elden geçirmek gerekiyor olabilir.
Kablolar sağlam sensör voltajı yerinde ve ideal durumda , hatta şöyleki kablolama plastiği bile ilk günkü haliyle duruyor abi.


Sorun acaba sensörde değil de, sensöre gelen silikon borularda olabilir mi? Zamanla gevreyip basınç kaçağı yapabiliyorlar.

Silikon borulardaki yıpranma gördüm ihtimal olabilir sanıyorum kontrol edip değiştiririm gerekiyorsa.


Bilgi değil, sadece yorum yapıyorum.

Manifold veya emmede kaçak olma ihtimali kuvvetli, muhakkak kontrol ettir derim.

Egzoz contam yeni abi (orijinal) , emışlar hattı benimde aklıma geldi komple kontrol ettim bir şey yoktu tekrar kontrol ederim gözümden kaçmasın diye, bu arada mafı test ettim sağlam çalışıyor, hava filtrem yeni (filtron) , gözden gecirecegim hattı tekrar abi.
 
Nasıl çözdün?
Rusya’dan sevdiğim değerli bir dostumla konuştum konunun hiç bir şeyle alakası olmadığını mekaniksel bir hata olmadığını belirtti , sorun tamamen beyinsel çıktı ve bu benim hatam , aracın EGR sistemi normalde kör conta ile korlenmis bir durumda yani EGR mekanik olarak devre dışı ama yazılımsal anlamda devrede ve ECU sisteminde hata kodu vermekte , bende yazılım işiyle uğraştığım için DTC kodunu kapattım hazır zaten Avrupa’da bunu körlemiş adamlar neden DTC kapatmamışlar dedim ve ECU dan EGR OFF olarak aracı ayarladım, sonrasında gelişen durumlar bunlardı herkes bir şeyler söyledi kimisi motor rektefiye dedi şakasız :D Sorunu tekrar ECU sistemini EGR açık MP vaziyete getirerek tekrar güncelledim ve aracım eski haline döndü yine az yakıyoruz ve mükemmel hızlanıp gidiyoruz.