HABER P85D sahipleri Tesla'ya dava açıyor!

boogiewoogie

Mahmut Serhat Erdoğm
Yönetim
Editör
28
Otomobillerini “Insane mode” paketiyle satın almış olan 126 tane Norveçli Model S P85D kullanıcısı, Tesla’nın 691 beygir gücü ürettiğini söyleyerek pazarladığı otomobillerinin 469 beygir gücü ürettiğini öğrenince, Tesla’ya dava açıyor.
tesla-model-s-1-56deb2d9178e4.jpg


P85D, arka tekerleklerde 467, ön tekerleklerde 224 beygir gücü üretiyor ama elektrik motorların toplam gücü iki beygir gücü toplayarak elde edilmiyor.
fcbdb5da47370ca3744f5fdac839b7e2.jpg


Tüketici anlaşmazlıklarını çözme komisyonu, P85D sahiplerinin istediği fiyattan daha azı 50,000 Norveç Kronu(yaklaşık 18.000 TL) geri ödemeyi onaylamış. Kullanıcılar dava sonucunda daha yüksek miktarda para alabilirler.

Tesla konu üzerinde resmi açıklamada bulunmamış.

Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
 
Madem toplamayla hesaplanmıyorsa ne diye öyle pazarlar anlamak zor. Kesin bir reklamcının bk yemesidir. Kullanıcılara da 467hp yetmemiş :)
Tam "first world problems" dedikleri türden
 
2014 yilinda P85S en uzun menzilli tesla idi. Insane mode cikardilar. 6 saniye olan 100 km hizlanmasi 3 saniyeye cikti. Bu mod 7000 dolar ile satin alinan bir ozellik. Zaten ozamana kadar satilan p85d modellerine yazilim uprade ile ekleniyordu. 220 beygir ön 450 beygir arka motoru var. Range mod aktif edilince arka 450 lik motor kullanimi minimuma indirilerek menzil uzatilmasi saglaniyor. Normalde 220 kv harciyan araba 185 kb enerji harciyarak 450 km menzile ulaşiyor. Hatta 750 km lik bir menzile ulaşilmişti. Insane mod hicbirzaman 700 beygir olarak satilmadi. Burfa luidicurus ile bir karişiklik yaşanmiş. P100DL mesela 760 beygir dyno verisi var. P90DL 701 beygir dyno verisi var.
 
Son düzenleme:
Böyle güzel bir tasarımın hakkı gürül gürül bir V8 dir bence,elektrikle ziyan oluyor araba.
 
Şimdiki model s ler kendi altyapısına sahip. İlk prototip model s ler mercedesin altyapısını kullanıyorlardı. bu altyapı elektrikli araç için yeterince uygun olmayınca kendi altyapısını hazırladı. Zaten baktığınızda benzer olmadığını görürsünüz. Aynı şekilde dayanıklılık olarak da uyuşmuyorlar. Zaten mercedes bu altyapıyı tamamen aleminyumdan imal etmek için tasarlamadı. http://www.greencarreports.com/news/1020358_we-ride-in-the-worlds-only-2012-tesla-model-s-prototype
 
Son düzenleme: