Porsche Paris Otomobil Fuarı’nda Panamera serisinin dördüncü modeli olan 4 çeker çekiş sistemli ve 50 kilometre elektrikli sürüş menziline sahip Panamera 4 E-Hybrid’i tanıtıyor. 462 beygir güç üreten plug-in hibrit motorlu otomobil, 100 kilometrede sadece 2,5 litre yakıt tüketiyor.
Porsche’de “hibrit” kelimesi, yalnızca gündelik hayatta değil, 2015 ve 2016 24 Saat Le Mans yarışlarında 919 Hybrid’in elde ettiği zaferlerle de kanıtlandığı gibi performans ile de bağlantılı kabul ediliyor. Bu felsefe, Panamera 4 E-Hybrid için de belirleyici oldu.
Yeni Porsche plug-in hibrit, her zaman önce tamamen elektrikli sürüşte çalışmaya başlıyor ve saatte azami 140 kilometre ile 50 kilometre mesafeye kadar da sıfır emisyonlu bir otomobil olarak yola devam ediyor. Dört çeker sürüş sistemine sahip Panamera 4 E-Hybrid, saatte 278 kilometre azami hıza ulaşıyor ve sabit 700 Nm çekiş üretiyor. 0 – 100 kilometre hızlanması ise sadece 4,6 saniye.
Elde edilen bu üstün performans kesinlikle tesadüfi değil yeni Panamera 4 E-Hybrid, 918 Spyder’ın stratejisini baz alan bu segmentte daha önce görülmemiş bir stratejiye sahip. 652 kW (887 hp) güç üreten 918 Spyder, Nürburgring Nordschleife’ın etrafını dolaşan en hızlı seri üretim otomobil olma özelliğini taşıyor. Rekor kıran 6:57 dakikalık tur süresi performansının arkasındaki nedenler arasında iki elektrikli motordan elde edilen ek güç de yer alıyor.
918 Spyder’da olduğu gibi, Panamera 4 E-Hybrid’in 136 hp güç ve 400 Nm tork üreten elektrikli motorunun gücü, sürücünün gaz pedalına dokunmasıyla birlikte devreye giriyor. Bir önceki modelde, elektrikli sürüşten gelen ek gücün serbest bırakılması için pedalın en az yüzde 80’ine kadar basılmış olması gerekiyordu. Artık, elektrikli motor ile benzinli motor, en başından itibaren mükemmel bir uyum gösteriyor.
918 Spyder’da olduğu gibi, elektrikli motor, her zaman ek güç sağlamaya hazır bulunuyor. Bu, yeni 2,9 litre V6 çift turbo motorun performans özellikleriyle birlikte, elektrikli motor ve turbo şarjlar ile birlikte etkileyici bir boost etkisi ortaya çıkarıyor.
Panamera 4 E-Hybrid’de ayrıca otomobilin azami hızında da elektrik enerjisi kullanılıyor. Porsche’de daha fazla güç, daha yüksek sürüş keyfi, daha düşük yakıt tüketimi anlamına gelen bu yeni “E-Performans” türü, geleceğin de performans paketi olarak görülüyor.
Panamera modellerinin diğer ikinci neslinde olduğu gibi, yeni, olağanüstü hızlı ve verimli şekilde vites değişimi yapan Porsche sekiz vitesli Doppelkupplung (PDK) şanzıman da gücün dört çeker sürüş sistemine aktarılması için kullanılıyor. Bu yeni şanzıman, bir önceki modelde yer alan sekiz vitesli otomatik tork konvertörlü şanzımanın yerine geçiyor.
Elektrikli motor, gücünü sıvı soğutmalı lityum iyon bataryadan alıyor. Bataryanın (bagaj bölmesinin zeminin altına yerleştirilen) kapasitesinin 9,4’ten 14,1 kWh’ye yükseltilmesine karşın ağırlığı ise aynı kaldı. Yüksek voltaja sahip bu bataryanın 230-V, 10-A bağlantı ile tamamen şarj olması yalnızca 6 saat sürüyor. Sürücünün Panamera’da yer alan standart 3,6 kW şarjın yerine, otomobilin içine konulan opsiyonel 7,2 kW şarj ve 230-V, 32-A bağlantı kullanması halinde, bataryanın tamamen dolma süresi de sadece 3,6 saate iniyor. Şarj süreci, Porsche Communication Management (PCM) veya Porsche Car Connect uygulaması (akıllı telefon ve Apple Watch için) kullanılarak zaman ayarlı olarak da yapılabilir. Dahası, Panamera 4 E-Hybrid’de şarj etme işlemi sırasında yolcu bölmesinin soğutulması ya da ısıtılmasını sağlayan standart harici klima sistemi de yer alıyor.
Panamera 4 e-Hybrid’te bir diğer öne çıkan özellik de dokunmatik paneller ve tek tek ayarlanabilir ekranlara sahip standart Porsche Advanced Cockpit biçimindeki yeni tasarlanan ekran ve kontrol konsepti. Analog motor devir göstergesinin her iki yanında yer alan 7 inçlik ekranlar, interaktif kokpiti oluşturuyor ve model serisindeki diğer versiyonların aksine Panamera 4 E-Hybrid’de hibrit çalışmaya özel geliştirilmiş bir güç göstergesi de yer alıyor. Hibrite özel geliştirilen ekranların sezgisel çalışma ilkesi, Porsche 918 Spyder süper spor otomobilde kullanılanla benzerlikler taşıyor. Güç göstergesinde o anda kullanılan ve geri kazanım yoluyla elde edilen elektrik enerjisinin miktarı gibi veriler gösteriliyor.
12,3 inçlik dokunmatik ekran ise merkezi PCM kontrol ve ekran ünitesi olarak işlev gösteriyor. Sürücü, gösterge paneli ve grubu üzerinden hibrite özel belli bilgilerin farklı unsurlarına erişebiliyor. Yükseltme asistanı ve hibrit asistanı hem pratik hem de bilgilendirici. Yükseltme asistanı ekranı, gücü artırmak için mevcut olan enerji gösterirken, hibrit asistanı da elektrikli sürüş gücünün ayarlanması için farklı görsel sinyaller veriyor.
Panamera 4 E-Hybrid her zaman sadece elektrik gücü kullanan “E-Power” modunda çalışmaya başlıyor. “Hybrid Auto” modu ise tamamen yeni bir gelişme. Bu mod seçildiği zaman Panamera değişiyor ve en yüksek verimlilik için sürüş kaynaklarını otomatik olarak bir araya getiriyor.
Örneğin, “E-Hold” modu sürücülerin, istedikleri zaman elektriğe dönmesini sağlamak amacıyla mevcut şarj durumunu bilinçli şekilde korumalarına ve böylece gittikleri güzergah üzerinde çevresel bir bölgeye ulaştıklarında sıfır emisyonlu modu seçmelerine olanak tanıyor. “E-Charge” modunda, batarya V6 motor tarafından şarj ediliyor ve bunun olması için benzinli motor, sürüş için esasen ihtiyaç duyulandan daha yüksek düzeyde güç üretiyor.
Sürüş performansının en yüksek düzeyine ise “Sport” ve “Sport Plus” modlarında ulaşılıyor. V6 çift turbo motor, sürekli olarak bu modlarda aktif durumda kalıyor. “Sport” modunda, batarya şarjı, gerekli olması halinde yeterli düzeyde elektrikli destek kapasitesinin olmasını sağlamak amacıyla her zaman asgari düzeyde tutuluyor.
“Sport Plus” modu ise tamamen azami performansla ilgili ve Panamera’nın saatte 278 kilometre azami hıza ulaşmasını sağlıyor. Bu modda ayrıca, V6 çift turbo motorun yardımıyla batarya da en hızlı şekilde yeniden şarj oluyor.
Plug-in hibrit versiyon, yeni Porsche Panamera serisinin tamamı dört çeker sürüş sistemine sahip serisinin dördüncü modeli oldu. Seride yer alan diğer modeller ise Panamera Turbo (404 kW/550 hp), Panamera 4S (324 kW/440 hp), Panamera 4S Diesel (310 kW/422 hp) ve Panamera 4 E-Hybrid (340 kW/462 hp sistem gücü). Bu dört model, dinamizm ve konforun dünya çapında benzersiz bir birleşimini sunan Gran Turismo konseptini oluşturmak amacıyla spor otomobil ile binek otomobilin başarılı birlikteliğini temsil ediyor.
1 arasında 6
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Porsche’de “hibrit” kelimesi, yalnızca gündelik hayatta değil, 2015 ve 2016 24 Saat Le Mans yarışlarında 919 Hybrid’in elde ettiği zaferlerle de kanıtlandığı gibi performans ile de bağlantılı kabul ediliyor. Bu felsefe, Panamera 4 E-Hybrid için de belirleyici oldu.
Yeni Porsche plug-in hibrit, her zaman önce tamamen elektrikli sürüşte çalışmaya başlıyor ve saatte azami 140 kilometre ile 50 kilometre mesafeye kadar da sıfır emisyonlu bir otomobil olarak yola devam ediyor. Dört çeker sürüş sistemine sahip Panamera 4 E-Hybrid, saatte 278 kilometre azami hıza ulaşıyor ve sabit 700 Nm çekiş üretiyor. 0 – 100 kilometre hızlanması ise sadece 4,6 saniye.
Elde edilen bu üstün performans kesinlikle tesadüfi değil yeni Panamera 4 E-Hybrid, 918 Spyder’ın stratejisini baz alan bu segmentte daha önce görülmemiş bir stratejiye sahip. 652 kW (887 hp) güç üreten 918 Spyder, Nürburgring Nordschleife’ın etrafını dolaşan en hızlı seri üretim otomobil olma özelliğini taşıyor. Rekor kıran 6:57 dakikalık tur süresi performansının arkasındaki nedenler arasında iki elektrikli motordan elde edilen ek güç de yer alıyor.
918 Spyder’da olduğu gibi, Panamera 4 E-Hybrid’in 136 hp güç ve 400 Nm tork üreten elektrikli motorunun gücü, sürücünün gaz pedalına dokunmasıyla birlikte devreye giriyor. Bir önceki modelde, elektrikli sürüşten gelen ek gücün serbest bırakılması için pedalın en az yüzde 80’ine kadar basılmış olması gerekiyordu. Artık, elektrikli motor ile benzinli motor, en başından itibaren mükemmel bir uyum gösteriyor.
918 Spyder’da olduğu gibi, elektrikli motor, her zaman ek güç sağlamaya hazır bulunuyor. Bu, yeni 2,9 litre V6 çift turbo motorun performans özellikleriyle birlikte, elektrikli motor ve turbo şarjlar ile birlikte etkileyici bir boost etkisi ortaya çıkarıyor.
Panamera 4 E-Hybrid’de ayrıca otomobilin azami hızında da elektrik enerjisi kullanılıyor. Porsche’de daha fazla güç, daha yüksek sürüş keyfi, daha düşük yakıt tüketimi anlamına gelen bu yeni “E-Performans” türü, geleceğin de performans paketi olarak görülüyor.
Panamera modellerinin diğer ikinci neslinde olduğu gibi, yeni, olağanüstü hızlı ve verimli şekilde vites değişimi yapan Porsche sekiz vitesli Doppelkupplung (PDK) şanzıman da gücün dört çeker sürüş sistemine aktarılması için kullanılıyor. Bu yeni şanzıman, bir önceki modelde yer alan sekiz vitesli otomatik tork konvertörlü şanzımanın yerine geçiyor.
Elektrikli motor, gücünü sıvı soğutmalı lityum iyon bataryadan alıyor. Bataryanın (bagaj bölmesinin zeminin altına yerleştirilen) kapasitesinin 9,4’ten 14,1 kWh’ye yükseltilmesine karşın ağırlığı ise aynı kaldı. Yüksek voltaja sahip bu bataryanın 230-V, 10-A bağlantı ile tamamen şarj olması yalnızca 6 saat sürüyor. Sürücünün Panamera’da yer alan standart 3,6 kW şarjın yerine, otomobilin içine konulan opsiyonel 7,2 kW şarj ve 230-V, 32-A bağlantı kullanması halinde, bataryanın tamamen dolma süresi de sadece 3,6 saate iniyor. Şarj süreci, Porsche Communication Management (PCM) veya Porsche Car Connect uygulaması (akıllı telefon ve Apple Watch için) kullanılarak zaman ayarlı olarak da yapılabilir. Dahası, Panamera 4 E-Hybrid’de şarj etme işlemi sırasında yolcu bölmesinin soğutulması ya da ısıtılmasını sağlayan standart harici klima sistemi de yer alıyor.
Panamera 4 e-Hybrid’te bir diğer öne çıkan özellik de dokunmatik paneller ve tek tek ayarlanabilir ekranlara sahip standart Porsche Advanced Cockpit biçimindeki yeni tasarlanan ekran ve kontrol konsepti. Analog motor devir göstergesinin her iki yanında yer alan 7 inçlik ekranlar, interaktif kokpiti oluşturuyor ve model serisindeki diğer versiyonların aksine Panamera 4 E-Hybrid’de hibrit çalışmaya özel geliştirilmiş bir güç göstergesi de yer alıyor. Hibrite özel geliştirilen ekranların sezgisel çalışma ilkesi, Porsche 918 Spyder süper spor otomobilde kullanılanla benzerlikler taşıyor. Güç göstergesinde o anda kullanılan ve geri kazanım yoluyla elde edilen elektrik enerjisinin miktarı gibi veriler gösteriliyor.
12,3 inçlik dokunmatik ekran ise merkezi PCM kontrol ve ekran ünitesi olarak işlev gösteriyor. Sürücü, gösterge paneli ve grubu üzerinden hibrite özel belli bilgilerin farklı unsurlarına erişebiliyor. Yükseltme asistanı ve hibrit asistanı hem pratik hem de bilgilendirici. Yükseltme asistanı ekranı, gücü artırmak için mevcut olan enerji gösterirken, hibrit asistanı da elektrikli sürüş gücünün ayarlanması için farklı görsel sinyaller veriyor.
Panamera 4 E-Hybrid her zaman sadece elektrik gücü kullanan “E-Power” modunda çalışmaya başlıyor. “Hybrid Auto” modu ise tamamen yeni bir gelişme. Bu mod seçildiği zaman Panamera değişiyor ve en yüksek verimlilik için sürüş kaynaklarını otomatik olarak bir araya getiriyor.
Örneğin, “E-Hold” modu sürücülerin, istedikleri zaman elektriğe dönmesini sağlamak amacıyla mevcut şarj durumunu bilinçli şekilde korumalarına ve böylece gittikleri güzergah üzerinde çevresel bir bölgeye ulaştıklarında sıfır emisyonlu modu seçmelerine olanak tanıyor. “E-Charge” modunda, batarya V6 motor tarafından şarj ediliyor ve bunun olması için benzinli motor, sürüş için esasen ihtiyaç duyulandan daha yüksek düzeyde güç üretiyor.
Sürüş performansının en yüksek düzeyine ise “Sport” ve “Sport Plus” modlarında ulaşılıyor. V6 çift turbo motor, sürekli olarak bu modlarda aktif durumda kalıyor. “Sport” modunda, batarya şarjı, gerekli olması halinde yeterli düzeyde elektrikli destek kapasitesinin olmasını sağlamak amacıyla her zaman asgari düzeyde tutuluyor.
“Sport Plus” modu ise tamamen azami performansla ilgili ve Panamera’nın saatte 278 kilometre azami hıza ulaşmasını sağlıyor. Bu modda ayrıca, V6 çift turbo motorun yardımıyla batarya da en hızlı şekilde yeniden şarj oluyor.
Plug-in hibrit versiyon, yeni Porsche Panamera serisinin tamamı dört çeker sürüş sistemine sahip serisinin dördüncü modeli oldu. Seride yer alan diğer modeller ise Panamera Turbo (404 kW/550 hp), Panamera 4S (324 kW/440 hp), Panamera 4S Diesel (310 kW/422 hp) ve Panamera 4 E-Hybrid (340 kW/462 hp sistem gücü). Bu dört model, dinamizm ve konforun dünya çapında benzersiz bir birleşimini sunan Gran Turismo konseptini oluşturmak amacıyla spor otomobil ile binek otomobilin başarılı birlikteliğini temsil ediyor.
1 arasında 6
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Son düzenleme: