Partner 2004 Yağ Problemi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

semihgull

Profesör
94
Arkadaşlar bugün bir Partner 2004 1.9 Diesel motor aldık. Araba genel olarak çok iyi. Motoru %80 Performans çıkıyor. Fakat araba kaldığı yerde yağ damlatıyor. Bunu aldığım adam problem yok ikimiz gider hallederiz dedi. Fakat o zamana kdar bu araba yağ eksiltir ise ben hangi yağdan koymam gerekir. Araştırdım Diesel sentetik 5w40 böyle bir şey varmış. Bunu nereden nasıl temin ederim? Ayrıca çok az damla damla akıyor. Yaptırana kadar bir kaç gün geçebilir bunun ziyanı nedir? Tehlikeli durumda yağ ışığı yanar muhtemelen fakat ben duruma gelmeden hem yağ ekleyeceğim hemde en yakın zamanda kontrol ettireceğim.
 
Hocam arabanız hayırlı olsun Allah kaza bela vermesin.
Diesel sentetik 5w40 dediğiniz yağ 5w40 sentetik yağdır yani yağın kalınlık değeridir. En son yapılan yağ bakımında hangi kalınlıkta yağ konulmuş öğrenme imkanınız varsa o yağ değerine göre yağ ekleyebilirsiniz. Yağ çubuğunda çok fazla eksilme yoksa tamir edene kadar bekleyebilirsiniz zaten yağ çubuğunda gösterilen minimum ve maximum çizgisi arası yaklaşık olarak 1 litredir. Yani motor 5 litre yağ alıyorsa yağ çubuğundaki seviye az gözükse bile motorda 3.5-4 litreye yakın yağ var demektir. Marka olarak da Mobil 5w40, Gulf 5w40 kullanmanızı tavsiye ederim.
Yağ damlatma sorununa gelecek olursak karter tapası, yağ filtresi tam sıkılmamış veya karter tapası ömrünü tamamlamışsa kaçırabilir bu durumlar en basitleri ve tamir maliyetleri en ucuz olanlardır. Bir diğer ihtimal de karter contası veya kapak contaları deforme olmuşsa bu yüzden yağ sızdırması yapabilirler.
Eğer yağ motor ve şanzımanın birleşme noktasından sızıyorsa arka krank keçesinin değişmesi gerekir maliyeti fazladır şanzıman sökülüp krank keçesi değiştirilir.
Eğer yağ kayışların olduğu kasnak kısmından sızıyorsa ön krank keçesinin değişmesi gerekir.
Yağ müşürü de sızdırma yapabilir. Müşür değişimi de koaly bir iştir
 
Son düzenleme:
Teşekkürler. Ustaya götürmem cumartesi günü bulacak o güne kadar akıtacak önceki yağı öğrenip katar isen maximum seviyesini geçmeden bir sıkıntı olmaz değil mi?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...