KAPALI Partner Akü Lambası Arızası

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

semihgull

Profesör
94
2004 Partner aracım var. 2 Hafta önce akü şarj lambası yaktı. Gittim ustaya konnektörde sıkıntı var, değiştirmek gerek dedi. Değiştirdik. Arıza lambası söndü, bazen yakıyor yine fakat akünün şarj etmesinde sıkıntı yok dinamo işlevini yapıyor. Başka ustaya sordum dedim bu neden olur diye, arızayı beyine kayıt eder sen düzeltsen bile 1 ay boyunca varmış gibi gösterir, ortalama 1 aya siler kendisi dedi. Doğruluk payı var mı? İnanasım geldi sonuçta adam kandırıp benden işçilik veya başka zımbırtı parası alabilirdi.
 
Hiç aklıma yatmadı. Arıza kaydını beyinde tutuyor olsa sürekli yanmaya devam eder. Kaldı ki akü şarj arızasının beyne kaydedildiğinden de emin değilim. Şarj dinamosunu, V kayışını ve gergisini filan tekrar bir kontrol etmekte/ettirmekte fayda var. Tercihen başka bir ustaya :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Araba dün muhteşem bir şkilde gergi setini patlattı bu gergi kütüğü mü neymiş 2-3 parça bilyası gibi şeyler değiştirdim. Değiştiğine eminim ve kayışı değişttirdim. Değişim işleminden sonra ortalma 20 km işe gittim sıkıntı olmadı. Yarın sabah klima bilyasını değişttirceğim inşallah o zaman bir daha kontrol ettireyim farklı ustaya gittim zaten.
 
Araba dün muhteşem bir şkilde gergi setini patlattı bu gergi kütüğü mü neymiş 2-3 parça bilyası gibi şeyler değiştirdim. Değiştiğine eminim ve kayışı değişttirdim. Değişim işleminden sonra ortalma 20 km işe gittim sıkıntı olmadı. Yarın sabah klima bilyasını değişttirceğim inşallah o zaman bir daha kontrol ettireyim farklı ustaya gittim zaten.

ticarilerden pek anlamasam da araç 2004 model eğer km si de yüksek ise motor içinde yaş itibariyle,kullanımla alakalı yada hava koşullarıyla alakalı olarak plastik parçaların (v kayışı, bilyalar vb.) kontrol edilip revize edilmesi gerek. Bunlar öyle pahalı ve zor işlemler de değil. Eğer bu parçalar değiştikten sonra hala aynı sorunlar baş gösteriyorsa yüzde 90 şarj dinamosu görevini yerine getirmiyordur. o zaman da iyi bi oto elektirikçi yine halleder.
 
V kayışı ve bilyalar değişti. V kayışının bağlı olduğu bilyaların hepsi yani(Kliması motorun üstündekiler şarj motorunun bilyası). Benim tek derdim bazen akü ışığı yanıyor ve biraz sonra sönüyor. Fakat akünün şarj ettiğinden eminim çünkü şarj etmese şimdiye akü bitmişti bile. Fakat bu ışık yandığında Klimada çalışmıyor ne alaka ise.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...