Patron: Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG

IMG-20190419-WA0029-1024x768.jpg

NOT: Bu araba Japonya’dan ithal edildiği için Türkiye de bulunmayan 1.2 Tsi Dsg kombinasyonuna sahip.

  • Marka-Model: Volkswagen Polo
  • Motor: 1197 cc
  • Güç: 105 hp @ 5000 d/d
  • Tork: 175 Nm @ 1550-4100 d/d
  • Şanzıman: 7 ileri Kuru-Çift Kavrama
  • 0-100 km/s: 9.7 sn
  • Son hız: 200 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 6.5 litre/100 km
  • Ağırlık: 1165 kg
  • Bagaj hacmi: 261 litre
İç Mekan:
Kullanışlılık: Bir kaç eksiği dışında sınıfındaki bir çok arabadan daha iyi.
Önden başlarsak:


IMG-20190419-WA0039-1024x768.jpg

Kapı içleri 1.5 litre su ve yanına da daha fazla eşya alabilecek kapasitede.
Ortaya geçersek vitesin önü gerçekten çok iyi düşünülmüş.

IMG-20190419-WA0035-768x1024.jpg
Burada 2 tane bardaklık ve telefon,cüzdan için uygun derin bir göz mevcut.
Vitesin arkasında ise sığ bir göz var ve el freninin yanlarında ise derin diyebileceğimiz 2 tane uzun,ince gözler var ve el freninin de arkasında büyük bir küllük var.

IMG-20190419-WA0028-768x1024.jpg

-Torpido sınıfı için biraz küçük

-Herhangi bir kaplama yok

-Aydınlatması yok.

-Vidaların böyle ortada olması hoşuma gitmedi.

+Torpido da soğutmanın olması güzel bir detay

IMG-20190419-WA0033-1024x768.jpg

Koltukların altında 3 tane yarım litre su şişesi sığacak kapasitede göz var.

Ön kısımdaki göze çarpan eksiklikler ise gözlüklük ve far altında göz yok.

Arka tarafta ise kapı içlerinde dar bir göz var. Su şişesi almaz.

Koltukların arkasında bir de cep var. Bunların dışında arkada herhangi bir göz yok.

IMG-20190419-WA0021-1024x768.jpg
BAGAJ:
261 litre. Boyutlarını düşündüğümüz de rakiplerinden biraz küçük. Citroen C3 300 lt, Ford Fiesta 276 lt, Opel Corsa 285 lt

Veriler auto data dan alıntı yapıldı

IMG-20190419-WA0023-1024x768.jpg

Boyutlarının küçük olmasına rağmen rakipleri ile kıyasla çok ince düşünülmüş detaylar var.

  1. Bagaj 2 katlı: Bu yükleme eşiğini ciddi anlamda azaltıyor aynı zamanda koltukları yatırınca düz bir zemin oluşuyor.
  2. Aşağıda oluşan kat sayesinde genel olarak kullanmadığınız yangın tüpü,ilk yardım seti gibi şeyleri saklayabiliyorsunuz ve bu katı tutan 2 tane tutacak sayesinde sürekli elinizde taşımanıza gerek kalmıyor.
  3. Bu kullanılan kat ciddi anlamda sert ve kalın malzeme den yapılmış yani üzerine ağır şeyler koyarsam kırılır diye korkmanıza gerek yok.
  4. Aynı zamanda bu çift kat sayesinde arkadan gelebilecek süspansiyon çalışma sesi,lastik gürültü gibi sesler daha iyi yalıtılıyor.
  5. Kullandığım araba da lastik tamir kiti olduğu için stepne boşluğu da güzel bir göz olarak kullanılabilir.
  • IMG-20190419-WA0030-1024x768.jpg
  • IMG-20190419-WA0032-1024x768.jpg
  • IMG-20190419-WA0022-1024x768.jpg
Kalite: Torpidodaki vidalar dışında arabanın genel anlamdaki kalitesi sınıfının üzerinde. Özellikle işçilik konusunda çok başarılı. Kullanırken sadece direksiyondan ufak bir trim sesi aldım onunda dışında başka bir ses yoktu.

IMG-20190419-WA0031-1024x768.jpg
Arka yaşam alanı:
  • Sınıf standartları için iyi. Benim boyum 1.79 ve ön koltuğu kendime göre ayarlayınca baş da 4 parmak diz de ise 2 parmak mesafe kalıyor.
  • Arkadaki en büyük sıkıntı dar cam yüzeyi bu arabadaki siyah filmler. Arka tarafı olduğundan dar hissettiriyor.
IMG-20190419-WA0038-768x1024.jpg
Konfor: Bu arabanın zirve yaptığı yer.
Süspansiyon konforu: Arabanın üstünde 185/60/15 ebatlı Dunlop Sport 01 lastik bulunuyor. 60 yanak lastiklerin yardımı ile araba çok konforlu hissettiriyor. Ama bu konforu sunarken rakipleri gibi bir gevşeklikte hissettirmiyor.

Yalıtım:

  • Lastik sesi çok az da olsa var.
  • 1.2 Tsi motorun sesi hemen hemen hiç gelmiyor sadece üst devirlere çıkınca cılız bir sesi var.
  • Rüzgar yalıtımı ise sınıf standartlarının üstünde. 110 civarında ses ufak ufak gelmeye başlıyor ve 200 km gibi hızlara da içeride fırtınalar kopmuyor.
Bu görsel boÅ bir alt niteliÄe sahip; dosya adı IMG-20190419-WA0026-1024x768.jpg
Motor ve Şanzıman:
Araba Japonya’dan ithal edildiği için 1.2 tsi motor bu kasa ile maalesef ülkemize gelmedi bu motoru makyajlı kasa Polo ile satın alabilirsiniz.

Motora gelirsek. 1197 cc hacimli turbo motor 105 beygir 175 tork güç üretiyor. Bu motor bu araba için fazlasıyla yeterli. 1165 kilo ağırlık üstüne de 7 ileri DSG şanzıman ile birleşince 200 km hıza ulaşmak pek zor olmuyor. Şartlar oluşmadığı için daha üstünü maalesef deneyemedim.

Şanzıman ile uyumunu da çok beğendim.Ekonomi yapacağım diye kasmıyor ve vites geçişleri hakkında bir şey söylemeye gerek yok bir anda 2 den 6 attığını görüyorsunuz ve bunu yaparken ruhunuz bile duymuyor. Eksi olarak bazen titretme yapıyor ve biraz dinlemeye çalışırsanız şanzımanın geçiş seslerini duyabiliyorsunuz.

Yakıt: Burada her şey ayağınıza bağlı. Eğer standart şekilde normal bir kullanıcı iseniz çok rahat bir şekilde 6.5-7 lt ile gezebilirsiniz. Ama şanzımanın hevesli tavırları ve arabanın atikliği ile gaza gelip biraz olsun gazlarsanız o zaman bu ortalama 12 lt doğru direk çıkıyor.

IMG-20190419-WA0036-1024x768.jpg
Yol Tutuş ve Sürüş:
Her markanın kendine has bir karakteri ve öncelik verdiği bir özellik vardır. Mesela Ford sürüş keyfi,Skoda kullanışlılık, Mercedes konfor gibi gibi bu liste uzar gider. Bu araba da da tam Volkswagen karakterinde. Volkswagen karakteri nasıl oluyor ? – Güvenli sürüş.

Araba genel olarak tutuşu iyi özellikle konforunu ve üzerindeki bitik lastikleri düşününce yola yapıştığını hissediyorsunuz ve bu dar cam yüzeyleri ile birleşince sanki bir sığınağın içinde gibi hissediyorsunuz bu baya güven veriyor.

Eğer limitlere ulaşıp kaymaya da başlarsanız Esp sistemi her Volkswagen de olduğu gibi hemen devreye girip arabayı düzeltiyor.

Üstüne bide sınıfında az karşılaşılan hatta yeni kasasında bile her motor ile standart sunulmayan disk frenler sayesinde Polo rakiplerinden çok daha iyi duruyor.

IMG-20190419-WA0024-768x1024.jpg


2013 den beri aynı lastikleri kullanıyor. Üzerindeki çatlaklar ve parçalanmalara rağmen yola sağlam basıyor.
Tabii bu kadar güvenlik odaklı sürüşün bir de eksileri var ki o da sürüş keyfi.
Bu kısım standart kullanıcıdan çok araba kullanmaktan zevk alan kişiler için diyebilirim.

Peki özellikle bu konuda öne çıkmış Ford Fiesta’ya göre eksiği neler?

  • Genel olarak understeer yani kafadan kaymaya meyilli. Lift-off lara tepki vermiyor.
  • Yukarıda esp nin kaymasına izin vermediğinden bahsetmiştim. Bu durum limitlerinde nasıl davranacağını anlamımı engelliyor. Aynı zamanda arabaya müdahale ederek sürücüyü sürüşten koparıyor. Mesela Ford Fiesta da araba ciddi şekilde kafadan kaymadığı sürece bu sistem direk devreye girmiyor.
  • İnanılmaz ölü bir direksiyona sahip. Yeni nesil bir çok araba da direksiyon sistemleri pek hisli değildir. Ama Polo da bu durum baya var. Normal bir arabada direksiyondan nasıl bir yolda olduğunuzu az çok anlarsınız. Bu araba da toprak-çakıl yola bile girseniz direksiyonda en ufak bir titreşim,his yok.
IMG-20190419-WA0037-1024x768.jpg
SONUÇ:
Bu motor ile ülkemizde satılmadığı için direk fiyat verip değerlendirmek imkansız. Ülkemizde 1.2-1.4 atmosferik ve 1.4 tsi benzinli ve 1.2 ve 1.6 tdi motorlar ile satın alabiliyorsunuz.

Motoru dışında arabaya genel olarak bakarsak. Arabayı kullanınca 2010 yılında Avrupa da yılın otomobili ödülünü almış olduğuna hiç şaşırmadım. Sürüş keyfi dışında her şeyi bu kadar iyi yapabilen çok az araba var. Hatta bazı C sınıfı arabalardan bile konfor-yalıtım olarak daha iyi diyebilirim.

Bu kadar iyi olup eğlence faktörü eksik olduğu için bu arabaya PATRON isminin çok yakıştığını düşünüyorum.

Eğer kaliteli-küçük bir araba istiyorsanız Volkswagen Polo tam size göre.