KAPALI Peugeot 207 yanlış modifiyeyi en uygun biçimde düzeltmek

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

cemtokhay

Profesör
90
Merhaba,
2010 model 1.4 dizel peugeot 207 otomobilim var. Aracı ben görmeden babam aldığı için modifiyesine müdahele etme şansım olmadı ve aracın yayları orjinal fakat ya presli ya da kesik. Bu sebepten aracı ankaranın bol kasisli yollarında normal kullanmak imkansıza yakın. Sürekli bir sekme söz konusu, normal otomobille girdiğiniz kasis hızıyla kasise girildiğinde akciğerle kalp yer değiştiriyor sarsıntıdan. Ayrıca gereksiz bastıkları için yayvan ve büyük ankara kasislerine ön tampon sürtüyor. Aracı satmak istemiyorum bu piyasada, orjinale döndürmek de istemiyorum zira yılan gibi görünüyor bu halde :) , fotoğrafını ekledim. Bi tık yükselip kullanılabilir sertlikte olsun istiyorum. İlk gözüme çarpan spor yay markaları eibach(yaklaşık 1600tl) ve apexi(yaklaşık 500tl) ancak aralarında uçurum var fiyat konusunda. Çok masraf da etmek istemiyorum açıkçası, apexi yay alıp orjinal amortisörle bütünleştirsem şikayetlerimden kurtulur muyum, tecrübe etmiş olan var mı?
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2020-02-15 at 17.11.28 (3).jpeg
    WhatsApp Image 2020-02-15 at 17.11.28 (3).jpeg
    204.3 KB · Görüntüleme: 0
Arabanın tüm bakımlarını yaptır derim. Ben olsam o arabaya Eibach 3.5 CM spor yay takarım/taktırırım. Kilometresi çok yüksek değilse Soft Yazılım ve gaz pedalı tepki süresini azaltacak yazılım yaptırırım (PedalBox veya SprintBooster işini görüyor). Bu yazılımları tabikide 2CR Performance'da yaptırırdım. Castle DownPipe, Dump Valve, kutu içi hava filtresi ve büyük Intercooler yaptırırdım. Jantlar replika gibi duruyor. Orijinal hafif jantları taktırırdım. Jantım uyumlu ise Michelin Pilot Super Sport lastikler taktırırdım. Motor yağı deposunu ve motoru yıkattırırdım. Yeni kaliteli motor yağı ve antifriz koyardım. Benzin seçiminizde çok önemli tabikide. Bunlar arabanın performansını arttıracak şeyler. Dış görünüş modifiye zevkiniz nasıl bilmiyorum onun için pek yorum yapmayacağım. Ama yeni kaplama, kaliper yaptırırsanız Varex Egzoz yaptırabilirsiniz. Tahminime göre babanızdan kalan araba ve yeni araba alacaak durumunuz yok. Varsa bile aileniz karşı çıkacak, çok geçtim öyle durumlardan. Yukarda dediklerim tabikide bütçeniz varsa yapabilirsiniz, yapabileceğiniz genel şeyler onlar. Arabayı yeniden canlandırırsınız.
 
Merhaba,
2010 model 1.4 dizel peugeot 207 otomobilim var. Aracı ben görmeden babam aldığı için modifiyesine müdahele etme şansım olmadı ve aracın yayları orjinal fakat ya presli ya da kesik. Bu sebepten aracı ankaranın bol kasisli yollarında normal kullanmak imkansıza yakın. Sürekli bir sekme söz konusu, normal otomobille girdiğiniz kasis hızıyla kasise girildiğinde akciğerle kalp yer değiştiriyor sarsıntıdan. Ayrıca gereksiz bastıkları için yayvan ve büyük ankara kasislerine ön tampon sürtüyor. Aracı satmak istemiyorum bu piyasada, orjinale döndürmek de istemiyorum zira yılan gibi görünüyor bu halde :) , fotoğrafını ekledim. Bi tık yükselip kullanılabilir sertlikte olsun istiyorum. İlk gözüme çarpan spor yay markaları eibach(yaklaşık 1600tl) ve apexi(yaklaşık 500tl) ancak aralarında uçurum var fiyat konusunda. Çok masraf da etmek istemiyorum açıkçası, apexi yay alıp orjinal amortisörle bütünleştirsem şikayetlerimden kurtulur muyum, tecrübe etmiş olan var mı?
Kesik yay var mı yok mu bir bakınız kesik yaya oranla Apexi daha iyi olabilir ama her halükarda orijinal Eibach tarzı spor yay kullanmanızı öneririm.Böylelikle o yılan görüntünüzden de vazgeçmemiş olursun.hatatat
 
Kesik yay var mı yok mu bir bakınız kesik yaya oranla Apexi daha iyi olabilir ama her halükarda orijinal Eibach tarzı spor yay kullanmanızı öneririm.Böylelikle o yılan görüntünüzden de vazgeçmemiş olursun.hatatat


Durum şu kadar acı ki araç 1.4 dizel :D Araba babamdan kalmadı da babam arabayı ben görmeden kaportasına motoruna baktırıp almış. 140,000 km'de, motoru düzgün çalışıyor. İlginç biçimde jantları orijinal, sadece bir revizyona ihtiyacı var. Aslında üstüne edeceğim masraf yerine aracı satıp masrafı üstüne koyduğumda alınabilecek araçlara da baktım. Fakat malum piyasada içime sinen ya da bu aracı toparladıktan sonra geleceği kondisyonda bir araç bulamadım.
 
Son düzenleme:
Kesik yay var mı yok mu bir bakınız kesik yaya oranla Apexi daha iyi olabilir ama her halükarda orijinal Eibach tarzı spor yay kullanmanızı öneririm.Böylelikle o yılan görüntünüzden de vazgeçmemiş olursun.hatatat

Kesik değilse de presli yayları ondan eminim, spor yay değil üzerindekiler maalesef. Kesik de olsa presli de olsa ikisi de zaten olmaması gereken şeyler zaten. Eibach da aklımı çok çeliyor ama işte 2 kat daha pahalı Apexi'den. Şöyle ifade edeyim. Aradaki fiyat farkı inanılmaz değil, 1000 lira baktığımızda ama o 1000 lira benim frenlerimin ve cam filmlerimin revizyonuna denk aşağı yukarı.
 
Son düzenleme:
Kesik değilse de presli yayları ondan eminim, spor yay değil üzerindekiler maalesef. Kesik de olsa presli de olsa ikisi de zaten olmaması gereken şeyler zaten. Eibach da aklımı çok çeliyor ama işte 2 kat daha pahalı Apexi'den. Şöyle ifade edeyim. Aradaki fiyat farkı inanılmaz değil, 1000 lira baktığımızda ama o 1000 lira benim frenlerimin ve cam filmlerimin revizyonuna denk aşağı yukarı.
O zaman hem aracınızın sağlığı hem de kendi sağlığınız için orijinal yaya dönün ilerleyen yıllarda imkanınız olunca eibach için birikim yapar alırsınız.Apexi illaki kesik ve presli yaydan daha iyi iş yapacaktır ama ilerleyen zamanlarda onun da iyi olmadığını fark ederseniz ve eibach a geçmek istediğinizde tekrar bir daha para vermeniz gerekecek.Halbuki orijinal yaylarını her halükarda ister satarken ister alırken her zaman işinize yarar.
 
O zaman hem aracınızın sağlığı hem de kendi sağlığınız için orijinal yaya dönün ilerleyen yıllarda imkanınız olunca eibach için birikim yapar alırsınız.Apexi illaki kesik ve presli yaydan daha iyi iş yapacaktır ama ilerleyen zamanlarda onun da iyi olmadığını fark ederseniz ve eibach a geçmek istediğinizde tekrar bir daha para vermeniz gerekecek.Halbuki orijinal yaylarını her halükarda ister satarken ister alırken her zaman işinize yarar.
Sanırım en iyi fikir bu gibi duruyor. Teşekkür ederim vakit ayırdığınız için
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...