KAPALI Peugeot 308 1.6 HDi 90bg vs 110bg

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Zahid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Zahid

Elit Apaçi
56
Marka
Peugeot
İlk kasa 2009 model 1.6 HDi 308 almayı düşünüyorum fakat bulduğum araç 90bg lik modeli. Biraz araştırma yaptığımda 110bg lik modeliyle aynı yakıt tüketimine sahip olduğunu gördüm. Hatta bazı yerlerde, ş.içinde bi tık daha fazla yaktğını gördüm. 110bg lik olanın performansı da cabası. Sizce ne yapmalıyım.
2009-peugeot-308-gt-thp-175-2.jpg
Genellikle arabayı doldurup gezmeyi seviyorum. Bu durumda 90 lık araç 110 luğa göre daha mı fazla yakar. 90bg lik olanı almamın bir avantajı var mı? Birde 1.6 HDi 90bg veya 110bg olan mdeli kullananlar varsa yakıt tüketimlerini paylaşırlarsa çok sevinirim
 
Araçlarla ilgili fazla bir tecrübem yok fakat 2012 citroen c4'de ve şuan güncel focus 3'de 1.6 e-hdi, tdci 115 hp'lik euro 5 motoru kullandım, kullanıyorum. Bu hdi motorlarla aynı üretim diye biliyorum. Focus'larda 95 ve 115 hp diye ikiye ayrılıyor hatta.
Her zaman söylemişimdir, dizel araçlarda 1.6 motorlar tork ve hp değeri yükseldikçe çoğu yerde daha az yakıt tüketimi sunarlar. Düşük hacimli dizellerin gücü az ise sıkıştırdığınızda gücü yüksek olanlara göre daha az performans verir ve daha fazla yakabilir. Benzinli araçlarda genellikle düşük güç, düşük yakıt tüketimi biraz daha fazla paralellik gösterebiliyor ama dizellerde ( özellikle 1.5-1.6 motorlarda ) güç ve tork arttıkça bu kesinlikle kullanıcının yararına oluyor.
Hakkınızda hayırlısı olur inşaallah ama alabiliyorsanız 110'luğu almanızda fayda var :)
 
Hocam 308 pek bilmem ama param olsa şu attığım ilandaki 308 i alırdım herhalde http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...-308leri-unutun-turkiyede-tek-342586414/detay
Uzun bir müddet abimde vardı. 4 ileri tork konvertörlü şanzımana sahip, 1.vites 60'ı falan biraz geçiyordu düşün vites oranları öyle uzun. 2012 c180 1.8 turbo 156 hp ile kafa kafaya gidiyordu hatta bazı yerlerde geçiyordu bile, araç ciddi şekilde yerinde durmuyordu harbi güzel performansı vardı, frenleri zayıftı. En kötü yanı ise şanzıman+motor yüzünden neredeyse 1.8 turbolu c180'den daha fazla yakıyordu. Ciddi ölümcül yakıyordu yani. 5.20i'den fazla yakıt tüketimi öyle söyleyeyim. İllallah edip sattık hatta :)
 
Uzun bir müddet abimde vardı. 4 ileri tork konvertörlü şanzımana sahip, 1.vites 60'ı falan biraz geçiyordu düşün vites oranları öyle uzun. 2012 c180 1.8 turbo 156 hp ile kafa kafaya gidiyordu hatta bazı yerlerde geçiyordu bile, araç ciddi şekilde yerinde durmuyordu harbi güzel performansı vardı, frenleri zayıftı. En kötü yanı ise şanzıman+motor yüzünden neredeyse 1.8 turbolu c180'den daha fazla yakıyordu. Ciddi ölümcül yakıyordu yani. 5.20i'den fazla yakıt tüketimi öyle söyleyeyim. İllallah edip sattık hatta :)
O kadar yakıyorsa bakmak bile haram o zaman abi. Ben en fazla 10 yakar diyodum. Şanziman da bekledigimden baya kötüymüş. Zaten bunda konfor falan da öyle pek yok malum baya ilkel bir torsiyon sistemi de var. Golf 6 bulabilirseniz ona bakın en iyisi hocam.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
O kadar yakıyorsa bakmak bile haram o zaman abi. Ben en fazla 10 yakar diyodum. Şanziman da bekledigimden baya kötüymüş. Zaten bunda konfor fala da öyle pek yok malum baya ilkel bir torsiyon sistemi de var. Golf 6 bulabilirseniz ona bakın en iyisi hocam.
10'u çok rahat görüyor da sıkıştırınca üstüne de çıkıyor çok kolay. Benzinli bu tabii sıkıştırınca yakar ama sakin sürüşlerde de pek ekonomik yapmak mümkün değildi 4 ileri şanzımandan dolayı. Konfor, yalıtım v.s zaten dediğin gibi vasat ama donanım olarak çok iyiydi. Arkadaşın baktığı araçlar 1.6 hdi dizel üniteler, onlarla zaten yakıt konusunda bir sorun yaşamayacaktır. Ama dediğin gibi golf 6 bakmayı daha mantıklı bulabilirim. Konfor, yalıtım ve frenlerinden pek hoşnut olmamıştım.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...