Peugeot-Citroen grubu (PSA), Mart ayında General Motors ile anlaşarak Opel’i bünyesine katmıştı. Görünüşe göre anlaşma o kadar hızlı tamamlanmış ki, Fransızlar çok büyük bir ayrıntıyı gözden kaçırmış!
Peugeot-Citroen: Ya paramızı verin, ya da Opel’i geri alın!
PSA’nın, Opel’i resmen bünyesine kattıktan sonra yaptığı incelemelerde büyük bir skandal ortaya çıktı. General Motors’un sunduğu karbon salınımı değerlerinde büyük farklar gözlemleyen grup, Amerikan şirketinin kapısını çaldı. Yeni emisyon normlarına göre şirketlerin 2020’den itibaren sattıkları araçlarda karbon salınımı değerini 130 gramdan 95 grama düşürmesi gerekiyor. PSA’ya yakın kaynaklar ise Opel modellerindeki değerlerin “revize edilemeyecek kadar kötü” olduğunu söylüyor.
PSA’nın bu tarihten sonra Avrupa pazarında satış yapabilmesi için Opel motorlarını tamamen yenilemesi gerekiyor. Grup, bunun faturası olarak ödediği 600-800 milyon Euro‘yu General Motors’tan geri istedi. GM’nin bu parayı vermemesi durumunda ise şirketin Avrupa Birliği’ne başvuracağı ve Alman markayı iade edeceği iddia ediliyor.
PSA CEO’su Carlos Tavares iddialar karşısında, “Anlaşma onaylandıktan birkaç hafta sonra emisyon rakamları konusunda büyük bir yanlışlık olduğunu anladık. Bu yüzden üretim organizasyonunda yeniden yapılanmaya ihtiyaç var.” şeklinde konuşarak iddiaları doğrulamış oldu.
Read the whole post here.
Peugeot-Citroen: Ya paramızı verin, ya da Opel’i geri alın!
PSA’nın, Opel’i resmen bünyesine kattıktan sonra yaptığı incelemelerde büyük bir skandal ortaya çıktı. General Motors’un sunduğu karbon salınımı değerlerinde büyük farklar gözlemleyen grup, Amerikan şirketinin kapısını çaldı. Yeni emisyon normlarına göre şirketlerin 2020’den itibaren sattıkları araçlarda karbon salınımı değerini 130 gramdan 95 grama düşürmesi gerekiyor. PSA’ya yakın kaynaklar ise Opel modellerindeki değerlerin “revize edilemeyecek kadar kötü” olduğunu söylüyor.
PSA’nın bu tarihten sonra Avrupa pazarında satış yapabilmesi için Opel motorlarını tamamen yenilemesi gerekiyor. Grup, bunun faturası olarak ödediği 600-800 milyon Euro‘yu General Motors’tan geri istedi. GM’nin bu parayı vermemesi durumunda ise şirketin Avrupa Birliği’ne başvuracağı ve Alman markayı iade edeceği iddia ediliyor.
PSA CEO’su Carlos Tavares iddialar karşısında, “Anlaşma onaylandıktan birkaç hafta sonra emisyon rakamları konusunda büyük bir yanlışlık olduğunu anladık. Bu yüzden üretim organizasyonunda yeniden yapılanmaya ihtiyaç var.” şeklinde konuşarak iddiaları doğrulamış oldu.
Read the whole post here.