Selamlar, kanalıma hoş geldiniz.
Şubat ayı başında 4000km'de teslim aldığım 2024 model 2008 GT model araç, gün itibari ile 50000km'ye selam çakmıştır. Hatrı sayılır kullanım süreci boyunca edndiğim deneyimleri sizlerle paylaşmak isterim.
1-Motor/Performans/Yakıt
Aracımız malumunuz 1.2 puretech motor kullanıyor. Aracın 1200kg'lık boş ağırlığını göz önüne aldığımızda fazlasıyla yeterli. Ancak bazı zamanlar araç hiç canı yokmuş hissiyatı verebiliyor.
Bildiğiniz üzere turbo beslemeli araçlar maksimum tork değerini tasarımına göre belirli bir devirde üretir kısa sürede orada kaldıktan sonra düşmeye başlar. Araç zaman zaman fazla vites düşürüyor ve yüksek devir çevirir. Bu durumda atmosferik motor hissiyatı veriyor araç. Kolçaklardan müdahale edip vites yükseltip devri düşürdüğümde (yaklaşık 2200) araç hissedilir şekilde asılmaya başlıyor. Ani hızlanmalarda bu durumu çok kez yaşadım. Düzde rampada arabanın genel çalışma tavrını bildiğinizde kalkışlar, ara hızlanmalar, gayet güzel yürüyor.
Araç kiralık olduğundan kayışla alakalı bir bilgiye sahip değilim. 45k bakımında kontrol ettiklerini söylediler sadece.
Aracın en sevdiğim özelliği yakıt sarfiyat aralığı !
Aşağıda 1400km'lik ortalamayı paylaşıyorum. Şuan 2000km'nin üstünde ortalama aynı. Bu mesafe içinde Sakarya Tuzla, Sakarya şehir içi, Sakarya Ankara, Ankara şehir içi gibi karma kullanım vardır.
Şehirler arası hızım 125km/h'dır. Şehir içinde de oldukça sakin kullanırım. Bu koşullarda ortalama 5'li değerlere düşebiliyor. Agresif kullanımda 8 litreyi rahatlıkla aşarsınız. 45Lt olan yakıt deposu ile 700km yol yapabiliyorum. Agresif kullanımda bu mesafe 400'e kadar düşer. 140 ve üzeri hızlarda araç benzin yakmıyor, içiyor !
to be continued
Şubat ayı başında 4000km'de teslim aldığım 2024 model 2008 GT model araç, gün itibari ile 50000km'ye selam çakmıştır. Hatrı sayılır kullanım süreci boyunca edndiğim deneyimleri sizlerle paylaşmak isterim.
1-Motor/Performans/Yakıt
Aracımız malumunuz 1.2 puretech motor kullanıyor. Aracın 1200kg'lık boş ağırlığını göz önüne aldığımızda fazlasıyla yeterli. Ancak bazı zamanlar araç hiç canı yokmuş hissiyatı verebiliyor.
Bildiğiniz üzere turbo beslemeli araçlar maksimum tork değerini tasarımına göre belirli bir devirde üretir kısa sürede orada kaldıktan sonra düşmeye başlar. Araç zaman zaman fazla vites düşürüyor ve yüksek devir çevirir. Bu durumda atmosferik motor hissiyatı veriyor araç. Kolçaklardan müdahale edip vites yükseltip devri düşürdüğümde (yaklaşık 2200) araç hissedilir şekilde asılmaya başlıyor. Ani hızlanmalarda bu durumu çok kez yaşadım. Düzde rampada arabanın genel çalışma tavrını bildiğinizde kalkışlar, ara hızlanmalar, gayet güzel yürüyor.
Araç kiralık olduğundan kayışla alakalı bir bilgiye sahip değilim. 45k bakımında kontrol ettiklerini söylediler sadece.

Aracın en sevdiğim özelliği yakıt sarfiyat aralığı !
Aşağıda 1400km'lik ortalamayı paylaşıyorum. Şuan 2000km'nin üstünde ortalama aynı. Bu mesafe içinde Sakarya Tuzla, Sakarya şehir içi, Sakarya Ankara, Ankara şehir içi gibi karma kullanım vardır.
Şehirler arası hızım 125km/h'dır. Şehir içinde de oldukça sakin kullanırım. Bu koşullarda ortalama 5'li değerlere düşebiliyor. Agresif kullanımda 8 litreyi rahatlıkla aşarsınız. 45Lt olan yakıt deposu ile 700km yol yapabiliyorum. Agresif kullanımda bu mesafe 400'e kadar düşer. 140 ve üzeri hızlarda araç benzin yakmıyor, içiyor !

to be continued