Polo 6n 1999 "Miniş"

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan kogan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Featured

kogan

Burak
Senkromeççi
5
33
Marka
Skoda
Merhabalar. Aracımız bir Polo 6n. 99 model, otomatik vites, benzinli. Aracı ilk sahiplerinden eşim için almıştım. 124.000km civarındaydı, şu anda 127.000km yi geçtik. Aracın bakımları düzenli yapılmış fakat çok sık kullanılmadığı için ufak tefek eksiklikleri vardı. Ben almadan önce yanılmıyorsam radyatör değişimi yapılmıştı. Bendeyken yapılanlar da:
Taban halısına dek bütün döşemeler sökülüp detaylı temizlendi, koltuk kılıfları çıkartıldı
Plastik akşamların bakımı yapıldı
Alarm uzaktan kumanda bakımı yapıldı
Havalandırma ızgaraları tamir edildi
Vites göstergesi yenilendi
Bagaj amortisörü değiştirildi
Bagaj halısı yenilendi
Teyp yenilendi, ses sistemi elden geçirildi.
Silecekler yenilendi ön-arka
Motor yağı ve bütün filtreler yenilendi
Motoriçi soğutma hortumları yenilendi
Triger kayışı, gergi bilyesi, su pompası, v kayışı ve bilyesi, bujiler değiştirildi
Jant boyası yapıldı, etiketleri yenilendi
Anten contası yenilenerek tavan döşemesi değiştirildi
İç aydınlatmalar yetersiz olduğu için LED olarak yenilendi

Şu anda aracın içinde kondisyonu neredeyse fabrikadan çıktığı günlerdeki gibi. Tavan döşemesi dahil iç aksam tamiratı ve tadilatını ben yaptığım için ufak tefek nazarlıklar oldu tabi. Boya olarak temizlik boyası var ve bagajda bir cisim düşmesi/çarpma nedeniyle işlem yapılmış. Bu dört aylık sürede sadece motor soğutma sistemindeki plastik hortumlarda sıkıntı yaşadım ve bir de tavandan su alma. Mevcut haliyle evin ikinci aracı olarak gelen Polo, 2 yaşındaki Scala'yı satmamıza vesile olarak evin tek aracı haline geldi. Haftasonu yaptığım uzun km testinde sakin kullanımda 6.3-6.5 civarı yakıt tüketerek fabrika verilerinden çok uzakta olmadığını gösterdi. Kronik istop etme durumu ağır bakımdan önce kısmen vardı ama sonrasında hiç istop ettiğini hatırlamıyorum. Genel olarak temiz örneklerini çok rahat bir şekilde tavsiye edebileceğim bir araç. Süreçle ilgili araç fotoğraflarını paylaşıyorum.
YdvqYjc.jpeg
ULBGU4Q.jpeg
YNGwfbP.jpeg
HXC5JDC.jpeg
a2HWH3T.jpeg
 
Güle güle kullanın.

Düzenli bakıldığında ölümsüzlüğe oynayacak araçlardandır. VW'in tr'deki marka imajını yükselten modellerden biridir. Corsa B ile birlikte B sınıfını ülkede sevdiren modellerdendir aynı zamanda. Çok sevmem ama çok sayarım, öyle bir araçtır :)
 
Maşallah güle güle kullanın 🧿 Otomatik şanzımana rağmen benim nezdimde çok güzel tüketim, bendeki manuelinde uzun yol sakin kullanırsam bu aralar 8 lt LPG tüketiyor şehir içi trafikte veya uzun yol 120 üzeri gidersem 10 litreyi biraz geçebiliyor normal mi değil mi bilemiyorum (yol bilgisayarı olmadığı ve benzini hiç tam doldurmadığım için benzin tüketimini ölçemedim). Huy oldu yolda temiz 6N görürsem bir şekilde selam veriyorum 😅
 
  • Beğeni
Tepkiler: kogan
Hayırlı olsun bende kullanmıştım bu araçtan sonra 2007 c3 e geçmiştim . Gerçekten tokluk ve kalitesi açısından sattığıma pişman olmuştum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kogan
Güle güle kullanın.

Düzenli bakıldığında ölümsüzlüğe oynayacak araçlardandır. VW'in tr'deki marka imajını yükselten modellerden biridir. Corsa B ile birlikte B sınıfını ülkede sevdiren modellerdendir aynı zamanda. Çok sevmem ama çok sayarım, öyle bir araçtır :)
Teşekkürler :) Çok kompleks bir yapısının olmaması dediğiniz gibi aslında bir avantaj. Usta ve parça yaygınlığı da iyi. Dediğiniz gibi B sınıfını tanımlayan araçlardan bir tanesi. Şehiriçi için harika ama aile ile çıkılan uzun yol için pek iyi sayılabilecek bir araç değil ne yazık ki...
Maşallah güle güle kullanın 🧿 Otomatik şanzımana rağmen benim nezdimde çok güzel tüketim, bendeki manuelinde uzun yol sakin kullanırsam bu aralar 8 lt LPG tüketiyor şehir içi trafikte veya uzun yol 120 üzeri gidersem 10 litreyi biraz geçebiliyor normal mi değil mi bilemiyorum (yol bilgisayarı olmadığı ve benzini hiç tam doldurmadığım için benzin tüketimini ölçemedim). Huy oldu yolda temiz 6N görürsem bir şekilde selam veriyorum 😅
Teşekkürler. :) Bu aracı almamda sizin Polo'nun başlığı da büyük etkiye sahip. O bağlamda teşekkür etmek isterim. Tüketim konusunda ben epeyce yavaş kullanıyorum bu aracı muhtemelen ondan ve sadece benzinle düşük km olmasının bir etkisi olabilir.
Hayırlı olsun bende kullanmıştım bu araçtan sonra 2007 c3 e geçmiştim . Gerçekten tokluk ve kalitesi açısından sattığıma pişman olmuştum.
Teşekkürler :) Satılınca pişman olunacak, özlenecek bir araba bence de hatta 90lar sonu 2000ler başı Vw' Vw yapan dönem diyebilirim.
 
Güle güle kullanın. Kendisinin sedan kardeşinin aft motorlusu hem babamda vardı 4-5 sene boyunca hem de ben 1 sene kadar yine bir tane sedan aft sahibi oldum :) Severek kullandığım araçlardandı. Bakımlısı gerçekten konforludur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kogan
Güle güle kullanın. Kendisinin sedan kardeşinin aft motorlusu hem babamda vardı 4-5 sene boyunca hem de ben 1 sene kadar yine bir tane sedan aft sahibi oldum :) Severek kullandığım araçlardandı. Bakımlısı gerçekten konforludur.
Aft motor benim aracımdaki aee motora göre güçlü diye biliyorum. Muhtemelen benim Polo aft olsa daha memnun olabilirdim. :)
 
Aft motor benim aracımdaki aee motora göre güçlü diye biliyorum. Muhtemelen benim Polo aft olsa daha memnun olabilirdim. :)
Aee motor golf 3 sahibi de oldum o da güzeldi ancak aft motor gerçekten çok canlı gaz tepkilerine sahip. Vites oranları da kısa, dolayısıyla rampada bile kafa kaldiran bir tepkisi oluyordu. Kullanması çok keyifliydi. Aee daha yavaş toparlıyor ama açılınca o da fena gitmiyordu. Aklımda kalan böyle:)
 
Aee motor golf 3 sahibi de oldum o da güzeldi ancak aft motor gerçekten çok canlı gaz tepkilerine sahip. Vites oranları da kısa, dolayısıyla rampada bile kafa kaldiran bir tepkisi oluyordu. Kullanması çok keyifliydi. Aee daha yavaş toparlıyor ama açılınca o da fena gitmiyordu. Aklımda kalan böyle:)
Dediğiniz gibi, kötü bir motor değil aee motor ama x tl farkla büyük boy menü (aft) seçebilmek gibi olsa fena olmazdı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: cerberra