AÇIK Polo stop etme sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan btrvysl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

btrvysl

Veysel Emir
Profesör
215
26
Marka
Renault
Merhabalar 2015 model start stoplu manuel polo aracım var. 2 gün önce aracın volanında sorun olduğu için baskı balata volan seti taktırdım taktırdıktan sonra serviste ilk çalıştırmada motor sanki yağsız çalışıyomuş gibi bi sesle marş aldı. Ses yağsızlıkla sanki içeride bi civata kalmışta çarkların oralarda ezilip gitmiş gibi bir sesti yani. Neyse ses düzeldi bi kaç kez daha marşa bastık sorunsuz çalıştı çıkardık aracı. Çıkarttığımız zaman araç bi kaç kere kalkışta stop etti önemsemedim yeni baskı balata belki ayağım alışamamıştır diye. Dün sabah soğuk çalıştırmada yine yağsız çalışıyormuş gibi ses geldi tarağın tırtıklı yüzünü sivri bir yere sürtersiniz tırr sesi çıkarır ya aynı ses devirle orantılı sıklaşıyor tabi ama 5 10 saniye sonra geçiyor. Sadece araç 8 10 saat olduğu yerde kaldığında yapıyor. Bugün yaptırdığım yere götürdüm bi sorun yok parçaların rodajı olur abi devam ederse getir yine bakalım dediler çıktım işe gittim geldim bi daha dışarı çıktım ama aracı otoparktan çıkaramadım aracı çalıştırıyorum yerinden oynatayım yanda oynatmayayım fark etmeksizin 5 saniye sonra stop ediyor manuel olarak çalıştırın diyor. Start stop açık denedim kapalı denedim hani açıkken belki beyin belki afallamıştır devreye sokuyodur habire diye ama yok kapatsamda araç stop ediyor otoparktan çıkaramadım çok canım sıkıldı böyle bir sorun neden olmuş olabilir? Baskı balata değiştirmeden önce tek sorunum volantın lak lak yaptığı sesti şimdi aracı yürütemiyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Tam olarak bu dün akşam çektiğim video
Kesinlikle volantta bir sıkıntı var bence,yatak sesi desek volantı değiştirmeden önce gelmiyordu anladığım kadarıyla o yüzden o değildir,ki olsa zaten çok kısa süre içinde motor kilitlenirdi.Bence burada çok kötü bir işçilik sonucu yeniden meydana gelen bir volant arızası mevcut,veya taktıkları volant bozuk.
 
Eksantirik mili zamanlayıcısı gibi duruyor. Bir süre sonra trigeri bozabilir, supapları bozabilir. Zamanlayıcı değilse eksantirik konum sensörü de olabilir. Öyle oralardan gelen bir ses gibi. Volanı değişirken sente ayarını filan mı bozdular acaba ne yaptılar nasıl becerdiler bilemedim.
 
Sabah bıraktım aracı bi sac var o sürtme sesi ondan geliyor ben bildim nereden geldiğini halledicem dedi ama çalıştıktan 10 sn sonra sesi kesmesinden dolayı ben hala sac olduğunu düşünmüyorum sürekli start stopun kapalıyken biledevreye girip manuel olarak çalıştırın uyarısını kendi üstüne alınmadı bilgisayara bağlayıp bakıcak bazen anahtarı araç tanımıyor
ondan dolayı böyle yapabiliyor dedi araç sağlam çıksa da ona da inanmadım işten çıktıktan sonra kendi ustama götüreceğim aracı çok moralim bozuldu bu duruma
@AHU @bt
 
Son düzenleme:
Eksantirik mili zamanlayıcısı gibi duruyor. Bir süre sonra trigeri bozabilir, supapları bozabilir. Zamanlayıcı değilse eksantirik konum sensörü de olabilir. Öyle oralardan gelen bir ses gibi. Volanı değişirken sente ayarını filan mı bozdular acaba ne yaptılar nasıl becerdiler bilemedim.
Bugün başka bir ustaya gösterdik volantın değişimiyle alakalı bişey değil enjeksiyon bozulmuş bi tanesi arızalı dedi ondan dolayı bu sıkıntı çıkmış
 
@AHU @bt @Abdulsamet Memiş @Toprak
Konuyu tekrardan hortlatıyorum canım ülkemin mükemmel ustalarının vardığı durum sonucunda start stop+ilk marşta gelen 3 5 snlik sese abi kesin enjektörden revizyon yaptır düzelir(polonun enjektörüne revizyon olmuyormuş) abi kesin akünden kaynaklı yeni akü al çözülür(akü 4 aylık zaten aynı model marka sıfır aküyle test ettik hala devam) abi aküyü araca tanıtmamışlar ondan stop ediyo tanıttır kesin çözülür( ufak bir meblağ beyine aküyü tanıttırt soruna devam). En son bizim buralarda işini iyi yaptığına inandığım özel bir volkwagen servisi var oraya çektim aracı adamlar belki de doğuş otodan bile daha ilgili davrandılar yaşadığım sıkıntıların hepsini tek tek dinleyip ona göre bi çözüm ağı bir inceleme yapmaya çalıştılar. Belki akü şarj almıyordur diye sıfır şarj dinamosu denediler marş motoru denediler altta denenecek ne varsa 2 3 gün teker teker test ettiler. Volanttan hafif bir ses var ancak yan sanayi olduğu içinde ses yapabilir biraz dediler o yüzden şanzımanı indirmedik başta. Araç stop etmesinden kaynaklı herhangi bir hata kodu vermediği için ilk olarak beyni sıfırlayıp beyine ve enjektörlere tekrardan kodlama yaptılar belki start stop sisteminde de yazılımsal bir sorun olabilir diye start stop bölümüne de tekrardan yazılım attılar ancak düzelmedi ve en azından benim için biraz tuzlu bir ödeme yapmış oldum ve çözülmediği için aynı yere aracı geri bıraktım. Başka bakılacak parça kalmadığı için hemen şanzımanı indirdiler. En sonunda taktırdığım gündendir içim rahat olmayan ne işçiliğine ne de parçanın sağlamlığına inandığım volanttan çıktı bütün problem. Muadil olarak takılan valeo marka volant meğersek bu araca tam uyumlu değilmiş yani ustanın dediğine göre benzinli araç volantına benziyor araç 4 silindir bi dizel olsa belki tolere eder düzgün çalışırdı ancak 3 silindir kendinden biraz dengesiz çalıştığı için güç almadığı zamanlarda yani araç durur vaziyetteyken balanstan kaynaklı olarak stop ediyor. Hata kodu vermemesinin sebebi de oluşan demgesizliğin vuruntu sensörünün toleransı içinde kaldığı için hata kodu olmaksızın kendini durduruyor dedi. Araca fabrikadan çıkan marka olan orjinal luke marka volant taktık ve iki volant arasında dağlar kadar fark vardı dış görünüş ve parçalar açısından. Valeo marka volanta sanki bi göbek rulman gibi bişey takarak araca uydurmaya çalışmışlar gibi geldi ancak tam anlayamadım. Volanttan sonra araçta ne bir ses kaldı ne bir sorun kaldı. Önceki baskı bakata vılant seti sıfır olmasına rağmen aracı sadece debriyajla kaldırırken bi titreme mevcuttu evhamlılığıma yoruyordum. Yeni volantta dağ tepe bayır fark etmeksizin araç yumuşacık kalkıyor hiçbir titremesi yok debriyaja basmayla basmama arasında da bıştayken bir ses farkı gelmiyor motor sesi artık hep sabit. Yaptırdığım servis yazılımla çözülmeyip aracı tekrar götürdüğümde sorunun kaynağının başka bir parça çıkmasından dolayı yazılım bedelini sıfır volant fiyatından düştü bu şekilde kalırsa müşterimizin yolunu sanki bilerek buraya çekiyormuşuz gibi bir algı oluşur öyle bir niyetimiz yok dediler ayrıca teşekkür ediyorum onlara. Elimde kalan bozuk volantı da eski taktırdığım yere götürüp yüzlerine fırlattım iadenin gelmesini bekliyorum. Adamlara ne söylesem hiçbir şeyi bilmiyoruz diyorlar volant bu araca uygun değilmiş diyorum bilmem toptancıdan bu geldi bunu taktık diyor yahu usta değil misin hadi ben anlamam sen işin içindesin sende mi anlamadın uygun değil yeniden istetelim araç bi gün daha yatıcak desen sanki yok mu diyecektim diyorum bilmiyoruz abi diyolar. Ses geliyodu bi daha indirdiniz şanzımanı açıp baktınız hiçbir şey yok diyip geri kapattınız üstüne üstlük start stopun volantla bizim işçiliğimizle hayatta alakası yok diyip gönderdiniz 1 1.5 aydır araç psikolojimi bozdu satma raddesine geldim aracı ne oldu bakın bütün kaynak sizdenmiş diyorum tamam toptancıya gönderelim parçayı iade alalım abi diyolar. Çok zorlu bir süreç oldu ama çözüldüğüne aracımı yeniden sorunsuz kullanabildiğim için çok sevinçliyim gece gündüz araçtan inmeden süresim var o derece sevinçliyim. Allah bütün forumdaşlarımızı kötü ustaların elinden korusun iyilerle karşılaştırsın diyip konuyla ilgilenen ilgilenmeyen herkese selam olsun olurda bir gğn böyle sıkıntılar yaşayan birileri daha olursa onlarada ufak bir rehber olsun diyerekten iyi forumlar diliyorum.
 
@AHU @bt @Abdulsamet Memiş @Toprak
Konuyu tekrardan hortlatıyorum canım ülkemin mükemmel ustalarının vardığı durum sonucunda start stop+ilk marşta gelen 3 5 snlik sese abi kesin enjektörden revizyon yaptır düzelir(polonun enjektörüne revizyon olmuyormuş) abi kesin akünden kaynaklı yeni akü al çözülür(akü 4 aylık zaten aynı model marka sıfır aküyle test ettik hala devam) abi aküyü araca tanıtmamışlar ondan stop ediyo tanıttır kesin çözülür( ufak bir meblağ beyine aküyü tanıttırt soruna devam). En son bizim buralarda işini iyi yaptığına inandığım özel bir volkwagen servisi var oraya çektim aracı adamlar belki de doğuş otodan bile daha ilgili davrandılar yaşadığım sıkıntıların hepsini tek tek dinleyip ona göre bi çözüm ağı bir inceleme yapmaya çalıştılar. Belki akü şarj almıyordur diye sıfır şarj dinamosu denediler marş motoru denediler altta denenecek ne varsa 2 3 gün teker teker test ettiler. Volanttan hafif bir ses var ancak yan sanayi olduğu içinde ses yapabilir biraz dediler o yüzden şanzımanı indirmedik başta. Araç stop etmesinden kaynaklı herhangi bir hata kodu vermediği için ilk olarak beyni sıfırlayıp beyine ve enjektörlere tekrardan kodlama yaptılar belki start stop sisteminde de yazılımsal bir sorun olabilir diye start stop bölümüne de tekrardan yazılım attılar ancak düzelmedi ve en azından benim için biraz tuzlu bir ödeme yapmış oldum ve çözülmediği için aynı yere aracı geri bıraktım. Başka bakılacak parça kalmadığı için hemen şanzımanı indirdiler. En sonunda taktırdığım gündendir içim rahat olmayan ne işçiliğine ne de parçanın sağlamlığına inandığım volanttan çıktı bütün problem. Muadil olarak takılan valeo marka volant meğersek bu araca tam uyumlu değilmiş yani ustanın dediğine göre benzinli araç volantına benziyor araç 4 silindir bi dizel olsa belki tolere eder düzgün çalışırdı ancak 3 silindir kendinden biraz dengesiz çalıştığı için güç almadığı zamanlarda yani araç durur vaziyetteyken balanstan kaynaklı olarak stop ediyor. Hata kodu vermemesinin sebebi de oluşan demgesizliğin vuruntu sensörünün toleransı içinde kaldığı için hata kodu olmaksızın kendini durduruyor dedi. Araca fabrikadan çıkan marka olan orjinal luke marka volant taktık ve iki volant arasında dağlar kadar fark vardı dış görünüş ve parçalar açısından. Valeo marka volanta sanki bi göbek rulman gibi bişey takarak araca uydurmaya çalışmışlar gibi geldi ancak tam anlayamadım. Volanttan sonra araçta ne bir ses kaldı ne bir sorun kaldı. Önceki baskı bakata vılant seti sıfır olmasına rağmen aracı sadece debriyajla kaldırırken bi titreme mevcuttu evhamlılığıma yoruyordum. Yeni volantta dağ tepe bayır fark etmeksizin araç yumuşacık kalkıyor hiçbir titremesi yok debriyaja basmayla basmama arasında da bıştayken bir ses farkı gelmiyor motor sesi artık hep sabit. Yaptırdığım servis yazılımla çözülmeyip aracı tekrar götürdüğümde sorunun kaynağının başka bir parça çıkmasından dolayı yazılım bedelini sıfır volant fiyatından düştü bu şekilde kalırsa müşterimizin yolunu sanki bilerek buraya çekiyormuşuz gibi bir algı oluşur öyle bir niyetimiz yok dediler ayrıca teşekkür ediyorum onlara. Elimde kalan bozuk volantı da eski taktırdığım yere götürüp yüzlerine fırlattım iadenin gelmesini bekliyorum. Adamlara ne söylesem hiçbir şeyi bilmiyoruz diyorlar volant bu araca uygun değilmiş diyorum bilmem toptancıdan bu geldi bunu taktık diyor yahu usta değil misin hadi ben anlamam sen işin içindesin sende mi anlamadın uygun değil yeniden istetelim araç bi gün daha yatıcak desen sanki yok mu diyecektim diyorum bilmiyoruz abi diyolar. Ses geliyodu bi daha indirdiniz şanzımanı açıp baktınız hiçbir şey yok diyip geri kapattınız üstüne üstlük start stopun volantla bizim işçiliğimizle hayatta alakası yok diyip gönderdiniz 1 1.5 aydır araç psikolojimi bozdu satma raddesine geldim aracı ne oldu bakın bütün kaynak sizdenmiş diyorum tamam toptancıya gönderelim parçayı iade alalım abi diyolar. Çok zorlu bir süreç oldu ama çözüldüğüne aracımı yeniden sorunsuz kullanabildiğim için çok sevinçliyim gece gündüz araçtan inmeden süresim var o derece sevinçliyim. Allah bütün forumdaşlarımızı kötü ustaların elinden korusun iyilerle karşılaştırsın diyip konuyla ilgilenen ilgilenmeyen herkese selam olsun olurda bir gğn böyle sıkıntılar yaşayan birileri daha olursa onlarada ufak bir rehber olsun diyerekten iyi forumlar diliyorum.
Amiiin... :) Gule güle kullanın.
 
Geçmiş olsun. Şase numarasından parça sorgulama diye bir şey var. Yanlış volantı takan ustalar umarım bir gün bunu da keşfederler :) .
 
Son düzenleme:
@AHU @bt @Abdulsamet Memiş @Toprak
Konuyu tekrardan hortlatıyorum canım ülkemin mükemmel ustalarının vardığı durum sonucunda start stop+ilk marşta gelen 3 5 snlik sese abi kesin enjektörden revizyon yaptır düzelir(polonun enjektörüne revizyon olmuyormuş) abi kesin akünden kaynaklı yeni akü al çözülür(akü 4 aylık zaten aynı model marka sıfır aküyle test ettik hala devam) abi aküyü araca tanıtmamışlar ondan stop ediyo tanıttır kesin çözülür( ufak bir meblağ beyine aküyü tanıttırt soruna devam). En son bizim buralarda işini iyi yaptığına inandığım özel bir volkwagen servisi var oraya çektim aracı adamlar belki de doğuş otodan bile daha ilgili davrandılar yaşadığım sıkıntıların hepsini tek tek dinleyip ona göre bi çözüm ağı bir inceleme yapmaya çalıştılar. Belki akü şarj almıyordur diye sıfır şarj dinamosu denediler marş motoru denediler altta denenecek ne varsa 2 3 gün teker teker test ettiler. Volanttan hafif bir ses var ancak yan sanayi olduğu içinde ses yapabilir biraz dediler o yüzden şanzımanı indirmedik başta. Araç stop etmesinden kaynaklı herhangi bir hata kodu vermediği için ilk olarak beyni sıfırlayıp beyine ve enjektörlere tekrardan kodlama yaptılar belki start stop sisteminde de yazılımsal bir sorun olabilir diye start stop bölümüne de tekrardan yazılım attılar ancak düzelmedi ve en azından benim için biraz tuzlu bir ödeme yapmış oldum ve çözülmediği için aynı yere aracı geri bıraktım. Başka bakılacak parça kalmadığı için hemen şanzımanı indirdiler. En sonunda taktırdığım gündendir içim rahat olmayan ne işçiliğine ne de parçanın sağlamlığına inandığım volanttan çıktı bütün problem. Muadil olarak takılan valeo marka volant meğersek bu araca tam uyumlu değilmiş yani ustanın dediğine göre benzinli araç volantına benziyor araç 4 silindir bi dizel olsa belki tolere eder düzgün çalışırdı ancak 3 silindir kendinden biraz dengesiz çalıştığı için güç almadığı zamanlarda yani araç durur vaziyetteyken balanstan kaynaklı olarak stop ediyor. Hata kodu vermemesinin sebebi de oluşan demgesizliğin vuruntu sensörünün toleransı içinde kaldığı için hata kodu olmaksızın kendini durduruyor dedi. Araca fabrikadan çıkan marka olan orjinal luke marka volant taktık ve iki volant arasında dağlar kadar fark vardı dış görünüş ve parçalar açısından. Valeo marka volanta sanki bi göbek rulman gibi bişey takarak araca uydurmaya çalışmışlar gibi geldi ancak tam anlayamadım. Volanttan sonra araçta ne bir ses kaldı ne bir sorun kaldı. Önceki baskı bakata vılant seti sıfır olmasına rağmen aracı sadece debriyajla kaldırırken bi titreme mevcuttu evhamlılığıma yoruyordum. Yeni volantta dağ tepe bayır fark etmeksizin araç yumuşacık kalkıyor hiçbir titremesi yok debriyaja basmayla basmama arasında da bıştayken bir ses farkı gelmiyor motor sesi artık hep sabit. Yaptırdığım servis yazılımla çözülmeyip aracı tekrar götürdüğümde sorunun kaynağının başka bir parça çıkmasından dolayı yazılım bedelini sıfır volant fiyatından düştü bu şekilde kalırsa müşterimizin yolunu sanki bilerek buraya çekiyormuşuz gibi bir algı oluşur öyle bir niyetimiz yok dediler ayrıca teşekkür ediyorum onlara. Elimde kalan bozuk volantı da eski taktırdığım yere götürüp yüzlerine fırlattım iadenin gelmesini bekliyorum. Adamlara ne söylesem hiçbir şeyi bilmiyoruz diyorlar volant bu araca uygun değilmiş diyorum bilmem toptancıdan bu geldi bunu taktık diyor yahu usta değil misin hadi ben anlamam sen işin içindesin sende mi anlamadın uygun değil yeniden istetelim araç bi gün daha yatıcak desen sanki yok mu diyecektim diyorum bilmiyoruz abi diyolar. Ses geliyodu bi daha indirdiniz şanzımanı açıp baktınız hiçbir şey yok diyip geri kapattınız üstüne üstlük start stopun volantla bizim işçiliğimizle hayatta alakası yok diyip gönderdiniz 1 1.5 aydır araç psikolojimi bozdu satma raddesine geldim aracı ne oldu bakın bütün kaynak sizdenmiş diyorum tamam toptancıya gönderelim parçayı iade alalım abi diyolar. Çok zorlu bir süreç oldu ama çözüldüğüne aracımı yeniden sorunsuz kullanabildiğim için çok sevinçliyim gece gündüz araçtan inmeden süresim var o derece sevinçliyim. Allah bütün forumdaşlarımızı kötü ustaların elinden korusun iyilerle karşılaştırsın diyip konuyla ilgilenen ilgilenmeyen herkese selam olsun olurda bir gğn böyle sıkıntılar yaşayan birileri daha olursa onlarada ufak bir rehber olsun diyerekten iyi forumlar diliyorum.
Geçmiş olsun zor olsa da çözülmesine sevindim. Doğru ustayı da bulmuşsunuz artık ordan devam edersiniz
 
Geçmiş olsun. Şase numarasından parça sorgulama diye bir şey var. Yanlış volantı takan ustalar umarım bir gün bunu da keşfederler :) .
Teşekkür ederim zaten şase numarasıyla istettiler yaptırdığım yerde özel land rover servisiydi neden land rover araçların servisten çıkmadığı belli oldu 😄
 
@AHU @bt @Abdulsamet Memiş @Toprak
Konuyu tekrardan hortlatıyorum canım ülkemin mükemmel ustalarının vardığı durum sonucunda start stop+ilk marşta gelen 3 5 snlik sese abi kesin enjektörden revizyon yaptır düzelir(polonun enjektörüne revizyon olmuyormuş) abi kesin akünden kaynaklı yeni akü al çözülür(akü 4 aylık zaten aynı model marka sıfır aküyle test ettik hala devam) abi aküyü araca tanıtmamışlar ondan stop ediyo tanıttır kesin çözülür( ufak bir meblağ beyine aküyü tanıttırt soruna devam). En son bizim buralarda işini iyi yaptığına inandığım özel bir volkwagen servisi var oraya çektim aracı adamlar belki de doğuş otodan bile daha ilgili davrandılar yaşadığım sıkıntıların hepsini tek tek dinleyip ona göre bi çözüm ağı bir inceleme yapmaya çalıştılar. Belki akü şarj almıyordur diye sıfır şarj dinamosu denediler marş motoru denediler altta denenecek ne varsa 2 3 gün teker teker test ettiler. Volanttan hafif bir ses var ancak yan sanayi olduğu içinde ses yapabilir biraz dediler o yüzden şanzımanı indirmedik başta. Araç stop etmesinden kaynaklı herhangi bir hata kodu vermediği için ilk olarak beyni sıfırlayıp beyine ve enjektörlere tekrardan kodlama yaptılar belki start stop sisteminde de yazılımsal bir sorun olabilir diye start stop bölümüne de tekrardan yazılım attılar ancak düzelmedi ve en azından benim için biraz tuzlu bir ödeme yapmış oldum ve çözülmediği için aynı yere aracı geri bıraktım. Başka bakılacak parça kalmadığı için hemen şanzımanı indirdiler. En sonunda taktırdığım gündendir içim rahat olmayan ne işçiliğine ne de parçanın sağlamlığına inandığım volanttan çıktı bütün problem. Muadil olarak takılan valeo marka volant meğersek bu araca tam uyumlu değilmiş yani ustanın dediğine göre benzinli araç volantına benziyor araç 4 silindir bi dizel olsa belki tolere eder düzgün çalışırdı ancak 3 silindir kendinden biraz dengesiz çalıştığı için güç almadığı zamanlarda yani araç durur vaziyetteyken balanstan kaynaklı olarak stop ediyor. Hata kodu vermemesinin sebebi de oluşan demgesizliğin vuruntu sensörünün toleransı içinde kaldığı için hata kodu olmaksızın kendini durduruyor dedi. Araca fabrikadan çıkan marka olan orjinal luke marka volant taktık ve iki volant arasında dağlar kadar fark vardı dış görünüş ve parçalar açısından. Valeo marka volanta sanki bi göbek rulman gibi bişey takarak araca uydurmaya çalışmışlar gibi geldi ancak tam anlayamadım. Volanttan sonra araçta ne bir ses kaldı ne bir sorun kaldı. Önceki baskı bakata vılant seti sıfır olmasına rağmen aracı sadece debriyajla kaldırırken bi titreme mevcuttu evhamlılığıma yoruyordum. Yeni volantta dağ tepe bayır fark etmeksizin araç yumuşacık kalkıyor hiçbir titremesi yok debriyaja basmayla basmama arasında da bıştayken bir ses farkı gelmiyor motor sesi artık hep sabit. Yaptırdığım servis yazılımla çözülmeyip aracı tekrar götürdüğümde sorunun kaynağının başka bir parça çıkmasından dolayı yazılım bedelini sıfır volant fiyatından düştü bu şekilde kalırsa müşterimizin yolunu sanki bilerek buraya çekiyormuşuz gibi bir algı oluşur öyle bir niyetimiz yok dediler ayrıca teşekkür ediyorum onlara. Elimde kalan bozuk volantı da eski taktırdığım yere götürüp yüzlerine fırlattım iadenin gelmesini bekliyorum. Adamlara ne söylesem hiçbir şeyi bilmiyoruz diyorlar volant bu araca uygun değilmiş diyorum bilmem toptancıdan bu geldi bunu taktık diyor yahu usta değil misin hadi ben anlamam sen işin içindesin sende mi anlamadın uygun değil yeniden istetelim araç bi gün daha yatıcak desen sanki yok mu diyecektim diyorum bilmiyoruz abi diyolar. Ses geliyodu bi daha indirdiniz şanzımanı açıp baktınız hiçbir şey yok diyip geri kapattınız üstüne üstlük start stopun volantla bizim işçiliğimizle hayatta alakası yok diyip gönderdiniz 1 1.5 aydır araç psikolojimi bozdu satma raddesine geldim aracı ne oldu bakın bütün kaynak sizdenmiş diyorum tamam toptancıya gönderelim parçayı iade alalım abi diyolar. Çok zorlu bir süreç oldu ama çözüldüğüne aracımı yeniden sorunsuz kullanabildiğim için çok sevinçliyim gece gündüz araçtan inmeden süresim var o derece sevinçliyim. Allah bütün forumdaşlarımızı kötü ustaların elinden korusun iyilerle karşılaştırsın diyip konuyla ilgilenen ilgilenmeyen herkese selam olsun olurda bir gğn böyle sıkıntılar yaşayan birileri daha olursa onlarada ufak bir rehber olsun diyerekten iyi forumlar diliyorum.
En başında volant demiştim,bariz şekilde kendini belli ediyordu epey.Valla sorununuzun çözüldüğüne çok sevindim epey de uğraş vermişsiniz ama buna değmiş,hayırlı uğurlu olsun keyifle kullanın :)
 
@AHU @bt @Abdulsamet Memiş @Toprak
Konuyu tekrardan hortlatıyorum canım ülkemin mükemmel ustalarının vardığı durum sonucunda start stop+ilk marşta gelen 3 5 snlik sese abi kesin enjektörden revizyon yaptır düzelir(polonun enjektörüne revizyon olmuyormuş) abi kesin akünden kaynaklı yeni akü al çözülür(akü 4 aylık zaten aynı model marka sıfır aküyle test ettik hala devam) abi aküyü araca tanıtmamışlar ondan stop ediyo tanıttır kesin çözülür( ufak bir meblağ beyine aküyü tanıttırt soruna devam). En son bizim buralarda işini iyi yaptığına inandığım özel bir volkwagen servisi var oraya çektim aracı adamlar belki de doğuş otodan bile daha ilgili davrandılar yaşadığım sıkıntıların hepsini tek tek dinleyip ona göre bi çözüm ağı bir inceleme yapmaya çalıştılar. Belki akü şarj almıyordur diye sıfır şarj dinamosu denediler marş motoru denediler altta denenecek ne varsa 2 3 gün teker teker test ettiler. Volanttan hafif bir ses var ancak yan sanayi olduğu içinde ses yapabilir biraz dediler o yüzden şanzımanı indirmedik başta. Araç stop etmesinden kaynaklı herhangi bir hata kodu vermediği için ilk olarak beyni sıfırlayıp beyine ve enjektörlere tekrardan kodlama yaptılar belki start stop sisteminde de yazılımsal bir sorun olabilir diye start stop bölümüne de tekrardan yazılım attılar ancak düzelmedi ve en azından benim için biraz tuzlu bir ödeme yapmış oldum ve çözülmediği için aynı yere aracı geri bıraktım. Başka bakılacak parça kalmadığı için hemen şanzımanı indirdiler. En sonunda taktırdığım gündendir içim rahat olmayan ne işçiliğine ne de parçanın sağlamlığına inandığım volanttan çıktı bütün problem. Muadil olarak takılan valeo marka volant meğersek bu araca tam uyumlu değilmiş yani ustanın dediğine göre benzinli araç volantına benziyor araç 4 silindir bi dizel olsa belki tolere eder düzgün çalışırdı ancak 3 silindir kendinden biraz dengesiz çalıştığı için güç almadığı zamanlarda yani araç durur vaziyetteyken balanstan kaynaklı olarak stop ediyor. Hata kodu vermemesinin sebebi de oluşan demgesizliğin vuruntu sensörünün toleransı içinde kaldığı için hata kodu olmaksızın kendini durduruyor dedi. Araca fabrikadan çıkan marka olan orjinal luke marka volant taktık ve iki volant arasında dağlar kadar fark vardı dış görünüş ve parçalar açısından. Valeo marka volanta sanki bi göbek rulman gibi bişey takarak araca uydurmaya çalışmışlar gibi geldi ancak tam anlayamadım. Volanttan sonra araçta ne bir ses kaldı ne bir sorun kaldı. Önceki baskı bakata vılant seti sıfır olmasına rağmen aracı sadece debriyajla kaldırırken bi titreme mevcuttu evhamlılığıma yoruyordum. Yeni volantta dağ tepe bayır fark etmeksizin araç yumuşacık kalkıyor hiçbir titremesi yok debriyaja basmayla basmama arasında da bıştayken bir ses farkı gelmiyor motor sesi artık hep sabit. Yaptırdığım servis yazılımla çözülmeyip aracı tekrar götürdüğümde sorunun kaynağının başka bir parça çıkmasından dolayı yazılım bedelini sıfır volant fiyatından düştü bu şekilde kalırsa müşterimizin yolunu sanki bilerek buraya çekiyormuşuz gibi bir algı oluşur öyle bir niyetimiz yok dediler ayrıca teşekkür ediyorum onlara. Elimde kalan bozuk volantı da eski taktırdığım yere götürüp yüzlerine fırlattım iadenin gelmesini bekliyorum. Adamlara ne söylesem hiçbir şeyi bilmiyoruz diyorlar volant bu araca uygun değilmiş diyorum bilmem toptancıdan bu geldi bunu taktık diyor yahu usta değil misin hadi ben anlamam sen işin içindesin sende mi anlamadın uygun değil yeniden istetelim araç bi gün daha yatıcak desen sanki yok mu diyecektim diyorum bilmiyoruz abi diyolar. Ses geliyodu bi daha indirdiniz şanzımanı açıp baktınız hiçbir şey yok diyip geri kapattınız üstüne üstlük start stopun volantla bizim işçiliğimizle hayatta alakası yok diyip gönderdiniz 1 1.5 aydır araç psikolojimi bozdu satma raddesine geldim aracı ne oldu bakın bütün kaynak sizdenmiş diyorum tamam toptancıya gönderelim parçayı iade alalım abi diyolar. Çok zorlu bir süreç oldu ama çözüldüğüne aracımı yeniden sorunsuz kullanabildiğim için çok sevinçliyim gece gündüz araçtan inmeden süresim var o derece sevinçliyim. Allah bütün forumdaşlarımızı kötü ustaların elinden korusun iyilerle karşılaştırsın diyip konuyla ilgilenen ilgilenmeyen herkese selam olsun olurda bir gğn böyle sıkıntılar yaşayan birileri daha olursa onlarada ufak bir rehber olsun diyerekten iyi forumlar diliyorum.
Geçmiş olsun, umarım bir daha başınıza böyle bişey gelmez.Keyifli sürüşler dilerim.