HABER Porsche'nin gizli prototipleri: Cayenne Cabrio ve diğerleri!

Alcantara

Batuhan KARALAR
Yönetim
Editör
1,052
28
Marka
Renault
Alman spor otomobil markası Porsche, YouTube kanalındaki Top 5 serisi ile tarihindeki önemli kilometre taşlarını takipçileri ile paylaşıyor. Markanın yeni videosu ise bugünkü ikonik modellerinin de temellerini oluşturan 5 gizli prototipi gözler önüne serdi.

Porsche’nin yollara çıkmayan 5 gizli prototip modeli!

Markanın paylaştığı prototiplerden ilki bir roadster olan Porsche 984. 1984 ve 1987 yılları arasında geliştirilen otomobil, 14.000 dolarlık tahmini fiyatı ile daha çok genç müşterileri hedefleyecekti. 2.0 litre boxer motora sahip olan 984, 135 beygir güç ve 220 km/s maksimum hız ile pek de iddialı gözükmüyordu. Ancak 880 kilogram ağırlığındaki aracın sportif sürüş dinamikleri daha fazla ön plandaydı. Porsche’nin o dönemdeki düşük satış grafikleri 984’ün üretimine engel oldu.



Dört numarada Porsche’nin büyük umutlarla geliştirdiği Cayenne Cabrio yer alıyor. Model 2002 yılında tasarlanmasına rağmen kendine has çizgisiyle günümüzde bile güncelliğini korumayı başarmış. SUV genlerini Targa tavan ve üç kapılı yapısıyla birleştiren aracın arkasında ise bir kavram karmaşası yaşanmış. Arka bölümde iki tasarım arasında kararsız kalınınca araç ortadan ikiye bölünmüş ve bunlardan birinin seçilmesi istenmiş. Ancak ne yazık ki bu tercih yapılamadan proje rafa kaldırılmış.



Porsche 911 Carrera 3.2 Speedster ise aykırı tasarımıyla prototip olarak kalmayı hak etmemiş. 1950’li yılların Speedster modellerinden ilham alınan araç, tek kişilik yapısı ve kokpiti saran deflektörü ile oldukça ilginç görünüyordu. 1987 model 911 Carrera Speedster, 231 beygir güç ve 245 km/s hızıyla iddialı görünse de tek kişilik konsept kabul görmedi. Bunun üzerine 1989 yılında bu konsept normale evrilerek aynı adla piyasaya sürüldü.



Listenin iki numarasında ise Porsche tarihinin en farklı modelleri arasında yer alan Panamericana bulunuyor. Ferry Porsche’un 80. yaşı için düşünülen 1989 model araç yalnızca 6 ayda tasarlanmıştı. Fermuarlı tavan yapısı ve agresif yan hatlarıyla dikkat çeken Porsche Panamericana, 3.6 litrelik 6 silindirli motoruyla 250 beygir güç üretiyordu. Tek örnek olarak düşünülen model beğenilip seri üretim için nabız yoklansa da ekonomik koşullar elvermediği için proje gerçekleşemedi.



Prototiplerin ilk sırasında ise sürpriz bir şekilde Porsche 918 Spyder bulunuyor. Aslında seri üretim versiyonuyla birebir aynı olan araç, hibrit sistemin basına gösterilmesi için 2012 yılında Rolling Chassis versiyonuna dönüştürülmüş. Bu yüzden neredeyse tamamen çıplak hale getirilen modelin 550 beygir güç ürettiğini belirtelim.


Read the whole post here.