KAPALI Premium C mi Normal D segmenti mi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

drrainman

Asfalt Kurutucu
20
Yıl sonuna kadar sıfır araba almayı planlıyorum.Aklımda 1.16 dizel otomatik var joy paketi 115 civarı ama aynı fiyatlara normal D segmenti dizel otomatik alınabiliyor.Mesela insignia sordum cosmo paketi 1.6 dizel otomatik 105 lira, ya da superb 115 civarı.. Benim için önemli olan sürüş dinamikleri ve kalite..Kişiye ve ihtiyaçlara göre değişebilir tabi ama sizce hangisi tercih edilmeli?
 
arabalar birbirinden çok farklı ya. insignia mı superb mi desen superb derim ama işin içinde alakasız hatchback bir premium var. mukayese etmek mantıksız olur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: drrainman
C premium ve d segment karşılaştırmasından önce, arkadan itiş ve önden çeker mevzusuna değinmek lazm eğer ki sürüş dinamiklerine önem veriyorsan. Bu iki farklı çekişe sahip araç, çok farklı sürüş deneyimi gerektiriyor. Sürüş dinamikleri iyi olsun viraj kasayım dersin ama arkadan itişli araç tecrübe gerektirir, alışkanlık gerektirir. Bunları sahip değilsen önden çeker araç tercih etmen daha mantıklı gibi geliyor bana. Buna karar verdikten sonra zaten seçenekler daha belirgin hale gelecektir.
 
O kadar güçsüz arabalarda arkadan itişin pek bir dezavantajı olmuyor. Hatta traction control kapatıp DSC açık viraj kasarken de hem arabanın limitleri hem sürücü limitleri kolay ve risksiz öğrenilebilir. Üstelik F20lerin dengesi de iyi, tutan asfaltta arkasını getirmek bilek istiyor. Ama iş buz ve karda değişiyor haberiniz olsun, o zaman güçsüzlük dinlemiyor işte.
 
O kadar güçsüz arabalarda arkadan itişin pek bir dezavantajı olmuyor. Hatta traction control kapatıp DSC açık viraj kasarken de hem arabanın limitleri hem sürücü limitleri kolay ve risksiz öğrenilebilir. Üstelik F20lerin dengesi de iyi, tutan asfaltta arkasını getirmek bilek istiyor. Ama iş buz ve karda değişiyor haberiniz olsun, o zaman güçsüzlük dinlemiyor işte.
Ben 1.8 turbo 156 hp'lik c180'e alışamamıştım. Göbek dönüşlerinde yerde biraz ıslaklık olsa, gazı dengeleyemediğinde hemen arkasını atıveriyordu. Viraj kasarken yine dediğin gibi ıslakta, yağmurlu havalarda falan arka taraf gazı ayarlayamadığında açılmak istiyordu. Yıllarca önden çekere alışmışım ya beni acayip huzursuz etmişti. Alışkanlık gerektiriyor. Bir de yeni nesil araçlardaki direksiyon sistemlerinden de şikayetçi olduğum için tuz biber oluyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: drrainman
Açıkçası çok hacme ihtiyacım yok yeni evliyim çocuk yok..Standart bi kullanıcıyım, sürüş dinamikleri iyi olsun derken arabayı çok zorlayacağımdan değil ama güven vermesini istiyorum..evet arabalar biraz alakasız ama kafam karışık
 
@drrainman Kullanıcısı olarak güveni sonuna kadar verdiğini söyleyebilirim açıkçası, üstelik virajlara da hızlı giren bir insanım. Dediğim gibi gayet dengeli bir araba. Düzgün lastikle hiçbir sıkıntı yaşamazsınız. Tasarım falan kişiden kişiye değişir tabi ama iç malzeme kalitesi beni memnun ediyor. Bayide incelemenizi tavsiye ederim, ben ne desem az. Yürüyen, motor ve şanzıman ise kusursuz diyebilirim. Tam bir bekar/yeni evli arabası zaten. Söyleyebileceğim tek eksi yanı yüksek hızlarda biraz yol sesi alıyor ama lastikten de olabilir o, başka F20 kullanmadığım için bilemiyorum.

@CenkGs Arkadaşımın C180'i kullanmıştım da dediğiniz gibi sürekli bir arkayı bırakma isteği vardı. Bazen dandik asfaltta sollamaya çıktığında bile geliyordu hafif hafif arkası. Çok kullanmadığım için lastikten mi yoksa dengesizlikten mi olduğunu çözemedim. Ama elektronik sistemler bayağı iyi topluyor arabayı arkanın gelme durumunda bile, o yüzden bu tarz arabalarda sıkıntı çıkarmaz diyorum. Alışmak tabii önemli ama bu seviyedeki arabalar da başlangıç motoru gibi başlangıç arkadan itiş arabası :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: drrainman
@CenkGs Arkadaşımın C180'i kullanmıştım da dediğiniz gibi sürekli bir arkayı bırakma isteği vardı. Bazen dandik asfaltta sollamaya çıktığında bile geliyordu hafif hafif arkası. Çok kullanmadığım için lastikten mi yoksa dengesizlikten mi olduğunu çözemedim. Ama elektronik sistemler bayağı iyi topluyor arabayı arkanın gelme durumunda bile, o yüzden bu tarz arabalarda sıkıntı çıkarmaz diyorum. Alışmak tabii önemli ama bu seviyedeki arabalar da başlangıç motoru gibi başlangıç arkadan itiş arabası :)
Öyle tabii sonuçta ekstra bir profesyonellik gerektirmiyor :) Ben önden çekere çok alıştığım için, önden çekerle gazlamaya aşina olduğum için bayağı garip hissetmiştim. Hatta ilk bir kaç sefer korkmuştum diyebilirim isteğim dışında arkayı bıraktığı için. Ama zamanla alışılınca keyif vereceğinden eminim bir çok kullanıcıya :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: drrainman
hocam ben bir süredir volvo v40 1.5t3 r-design inceliyorum. gidip test sürüşüne de çıktım. benimde şu anda ki aracım d segmenti olarak geçiyor eğer sizin için hacım önemli değilse premium c serisi iyi bir şeçenek olabilir ama d segmentinde bulabileceğiniz konforu ve rahatlığı c segmentinde aramayın derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: drrainman
Bmw 1.16 iyi hoşta çocuk falan olduğunda sıkıntı yaratır. Araca uzun yıllar binme amacınız varsa superb derim, hem yeni kasa araç hemde hacmi sayesinde çocuk olduğundada üzmez, insignia yakın zamanda kasa değiştireceğinden superb daha mantıklı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: drrainman
Konfor önemliyse D segmenti daha iyidir ama sürüş zevki daha önemliyse C+ daha iyidir. Yeni D segmenti araçların eli yol tutuşta da boş değil. Oldukça iyi tutunuyorlar. 116'da virajlarda üstte yazılanlar gibi kolay kolay sorun yaşatmaz. M1 değil sonuçta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: drrainman
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...