Proje Amaçlı Setup Araç Tercihi hk.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alensa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

alensa

Alp Savaş
Senkromeççi
9
24
Marka
Volkswagen
Merhaba herkese.

Geçen hafta stw aracımı sattım.

Şimdi hayırlısı ile olabildiğince ufak ve projeye yatkın araç bulmaya çalışıyorum.

Açıkçası eleye eleye elimde 4 model 2 motor araç kaldı.

Biri 1.4 HDI C2 ya da C1 (68'lik 8V Motor) diğeri ise 1.4 TDI Polo ya da Fabia olacak (75'lik AMF motor).

Şimdi neden bu araçlar diyen olacaktır, sebebi şu gündelik olarakta bineceğim için ve park sorunu olmayacak şekilde bunlarda karar kıldım.

İki araç için de intercooler + downpipe + komple 62lik krom düzboru + egr/dpf iptal + stage 1 yazılım düşünüyorum. Ortalama 110HP bandında koşacak.

Zaten enjektör ve turboyu bu yaş ve model araçlarda gidici olarak göze alıyorum. Lakin blok kafamda soru işareti.

1.4 TDI 3 silindir olması negatif, pump-duse olması pozitif.
1.4 HDI 4 silindir ve cr olması pozitif, potansiyel enjektör maliyeti negatif.

Sonuç olarak bir bütüne baktığımızda sizce mantıklı olan yol nedir? Ben işin içinden çıkamıyorum bir de sizlerden yorum almak istedim :)
 
c2 iyidir hoştur (ben de çok severim) ama uğraştıracak konuları sadece enjektör, turbo işleri olmaz. Kapı kilidinden ıvır zıvır sensörlerine bir sürü elektronik ızdırabı var. Düşündüğünüz projede sorunsuz şekilde başarılı olabilen çok az insan var. Biri de bu forumda zaten, aratıp bulabilirsiniz. Ayrıca motor/mekanik dışındaki tüm parçaları pahalı ve bulması çok kolay değil. İkinci elde nispeten uygun fiyatlı olma sebebi de bu etkenler zaten.
Traktör Polo'yu tavsiye ederim. Alternatif olarak 1.3 mjet palio, 1.9jtd bir Fiat grubu araç, 1.8tdci Connect gibi değişik seçenekler bakabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: alensa
c2 iyidir hoştur (ben de çok severim) ama uğraştıracak konuları sadece enjektör, turbo işleri olmaz. Kapı kilidinden ıvır zıvır sensörlerine bir sürü elektronik ızdırabı var. Düşündüğünüz projede sorunsuz şekilde başarılı olabilen çok az insan var. Biri de bu forumda zaten, aratıp bulabilirsiniz. Ayrıca motor/mekanik dışındaki tüm parçaları pahalı ve bulması çok kolay değil. İkinci elde nispeten uygun fiyatlı olma sebebi de bu etkenler zaten.
Traktör Polo'yu tavsiye ederim. Alternatif olarak 1.3 mjet palio, 1.9jtd bir Fiat grubu araç, 1.8tdci Connect gibi değişik seçenekler bakabilirsiniz.
Aman üstad cebini düşünen Connect almasın :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alensa
1.4 TDI dediğiniz gibi pumpe düse olması sebebiyle böyle geliştirmelere daha açık,daha potansiyelli bir motor her ne kadar 3 silindir olsa da.80 beygir versiyonu yazılımla zaten direkt 100-110 hp bandına gelebiliyorken,diğer geliştirmeler yapıldığında çok daha fazla güç alınabilir.Ancak bu tarz küçük hacim dizelleri olduğundan daha fazla sıkıştırmak ömründen ciddi manada kısmak demektir,bu da göz önünde bulundurulmalı.

8 valf 1.4 HDI yerine 16 valf 92 beygirlik 1.4 HDI olsa idi o da oldukça potansiyelli güzel bir motor,stok hali de tatmin eder fakat genel olarak hem motorun hem de aracın kronik sorunları çok.Bu anlamda 1.4 TDI hem 3 silindir 3 enjektör olması gibi avantajlarıyla,hem de bu tarz fazla kronik sorun barındırmamasıyla daha tercih edilesi olur.

İmkan varsa 1.6 TDI motorlar ile çok güzel sonuçlar elde edilebiliyor big turbo setupla,örneğin CAY motorlar için 1549,CLH ya da CXX,DCXA,DCZA motorlar için 1449 turbo tam bir kurtarıcı oluyor.Hem dumansız,hem mükemmel tork ve beygir elde ediliyor.2.0 TDI 190 lık ya da 240 lık seçeneğe ulaşamayanlar,ulaşmak istemeyenler için mükemmel bir kurtarıcı oluyor bu setup.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Ben pek anlamam bu işlerden ama Trabzonda yazılımcı bir arkadaşımda Ford Fiesta 1.6 TDCI tek kapı bir araç var. Gündelik her işini onunla görüyor. Canı darlandımıydıda mustang veya bi tık daha güçlüsü bir araç bulup içinden geçiyor 🥴
Muhtemelen listenizdeki araçlardan ucuzdur bile. Ne yaptı ne setup koydu da 90bg lik o kibrit kutusu kudurup 250-300bg lere çıktı bilmem.
 
  • Wow
Tepkiler: ozanckl ve bt
c2 iyidir hoştur (ben de çok severim) ama uğraştıracak konuları sadece enjektör, turbo işleri olmaz. Kapı kilidinden ıvır zıvır sensörlerine bir sürü elektronik ızdırabı var. Düşündüğünüz projede sorunsuz şekilde başarılı olabilen çok az insan var. Biri de bu forumda zaten, aratıp bulabilirsiniz. Ayrıca motor/mekanik dışındaki tüm parçaları pahalı ve bulması çok kolay değil. İkinci elde nispeten uygun fiyatlı olma sebebi de bu etkenler zaten.
Traktör Polo'yu tavsiye ederim. Alternatif olarak 1.3 mjet palio, 1.9jtd bir Fiat grubu araç, 1.8tdci Connect gibi değişik seçenekler bakabilirsiniz.

C2 tip olarak beni cezbediyor açıkçası, tabii tipik fransız elektronik hastalığı de es geçilemez bir mesele. Başarılı olmaktan ziyade hali hazırda bu şekilde bir araç yaptık onun makinası 1.5 dci çok ekstrem eklemeler değil açıkçası sanayide 1 günde olabilecek işler. En iyisi ben 1.4 tdi kullanan ortak vag platform araçlara yoğunlaşayım :D
 
1.4 TDI dediğiniz gibi pumpe düse olması sebebiyle böyle geliştirmelere daha açık,daha potansiyelli bir motor her ne kadar 3 silindir olsa da.80 beygir versiyonu yazılımla zaten direkt 100-110 hp bandına gelebiliyorken,diğer geliştirmeler yapıldığında çok daha fazla güç alınabilir.Ancak bu tarz küçük hacim dizelleri olduğundan daha fazla sıkıştırmak ömründen ciddi manada kısmak demektir,bu da göz önünde bulundurulmalı.

8 valf 1.4 HDI yerine 16 valf 92 beygirlik 1.4 HDI olsa idi o da oldukça potansiyelli güzel bir motor,stok hali de tatmin eder fakat genel olarak hem motorun hem de aracın kronik sorunları çok.Bu anlamda 1.4 TDI hem 3 silindir 3 enjektör olması gibi avantajlarıyla,hem de bu tarz fazla kronik sorun barındırmamasıyla daha tercih edilesi olur.

İmkan varsa 1.6 TDI motorlar ile çok güzel sonuçlar elde edilebiliyor big turbo setupla,örneğin CAY motorlar için 1549,CLH ya da CXX,DCXA,DCZA motorlar için 1449 turbo tam bir kurtarıcı oluyor.Hem dumansız,hem mükemmel tork ve beygir elde ediliyor.2.0 TDI 190 lık ya da 240 lık seçeneğe ulaşamayanlar,ulaşmak istemeyenler için mükemmel bir kurtarıcı oluyor bu setup.
1.4 TDI PD olmasına artı olarak her ne kadar 3 silindire eksi gözüyle baksam da bore x stroke olarak güzel bir tork eğrisi veriyor küçük hacimli dizel için. Yazılımda 100hp civarına geldiği doğrudur fakat ben biraz da dizelin kroniklerini aradan çıkarıp sağlıklı yürütme konusuna odaklandım. Örneğin mapte basınç ve enjektör açılacak, 1.4 TDI'da Intercooler yok, oem olarak 1.9 TDI Intercooler ekleyip sistemi daha da sağlıklı bir hale getirmeyi düşündüm.

1.4 16V 92CV olan blokta hastalıklı yaptırabileceğim düzgün bir pejo ustası da yok maalesef o yüzden o üniteyi elemek durumunda kaldım.

1.6 TDI olarak 1449 GTD ile güzel yürüyor sanırım dediğiniz gibi, lakin 2 araç olduğu için çok da pahalı bir araç almak istemiyorum.

Şimdilik 1.4 TDI üniteyi ortak kullanan vag platformları üzerinde yoğunlaşmayı düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows