HABER PSA Grubu'ndan rekor pazar payı

ferfurkan

Furkan Ceylan
Yönetim
Editör
150
2018 yılında satışlarını dünya çapında %6.8 artırarak yeni bir rekora imza atan Groupe PSA, toplamda 3.9 milyon satış adedine ulaştı. İki yıl içinde 70 bölgesel lansman gerçekleştiren Groupe PSA, tüm ana pazarlarda (Fransa, İspanya, İtalya, Büyük Britanya, Almanya) ve Türkiye’nin içinde bulunduğu Orta Doğu/Afrika bölgesinde satışlarını 1 ila 5 puan arasında artırdı. Grup, diğer bölgelerde de stratejik yatırımları ve istikrarlı büyümesi ile dikkat çekerken, hafif ticari araç pazarında elde ettiği 564 binin üzerinde satış adedi ve %18.3 pazar payı ile yeni bir rekora ulaştı.
Groupe PSA ürünleri 2014 yılından beri her sene prestijli otomotiv yarışmalarında final listelerinde yer alıyor. Bu sene “2019 Yılı Ticari Aracı” ödülünü Peugeot Partner Van, Citroen Berlingo Van, Opel Combo Van ile aldı. Geçtiğimiz yıl Citroen C3 Aircross’u takiben bu sene Peugeot Rifter, Citroen Berlingo ve Opel Combo Life “Best Buy Car of Europe 2019 AUTOBEST” ödülünü kazandı. Groupe PSA teknolojisi 3 silindirli motoruyla üst üste dördüncü kez “Uluslararası Yılın Motoru” ödülünü aldı.

Bütün markaları için “Araçların Elektrikle Geleceğe Hazırlanması” stratejisini sunan Groupe PSA; DS markasından başlayarak Plug-in Hibrit ve tamamen elektrikli modellerini 2019 yılında müşterileriyle buluşturacak.

Groupe PSA CEO’su Carlos Tavares; “İstikrarı giderek dengesizleşen bir ortamda çekirdek model stratejimizin titiz bir şekilde uygulanmasıyla başarılı olduk” dedi.

Groupe PSA Avrupa’daki pazar payını %17.1’e çıkardı

Peugeot markası, Avrupa pazarında SUV lideri olurken, İspanya’da birinci sırada konumlandı. Fransa’da ise en fazla binek araç satan marka oldu. Citroen, son yedi yılın en yüksek satış rakamını yakalarken; Opel X ailesi ile DS markası ise DS 7 Crossback modeli ile büyümesini sürdürdü. Grup, pazar performansının üstüne çıkarak tüm ana pazarlarda artış gösteriyor: Fransa (+2,6 puan), İspanya (+4,2 p uan), İtalya (+3,9 puan), Büyük Britanya (+4,8 puan), Almanya (+3,7 puan).

Orta Doğu – Afrika: Groupe PSA Bölgede Büyümeye Devam Ediyor

Grup bölgede yaşanan çeşitli zorluklara rağmen Orta Doğu – Afrika’daki pazar payını artırmaya devam ediyor. (Fas (+1.7puan), Tunus (+1puan) Mısır (+3.1puan),Türkiye (0,7 puan)). 2019 yılında, Fas’taki Kenitra üretim tesisinin üretime başlaması ise bu bölge için önemli bir kilometre taşı olacak.

Çin ve Güney Doğu Asya: Bölgede Yeni Stratejiler Üzerinde Çalışılıyor

Grup, düşüşte olan Çin binek araç pazarındaki mevcut sorunların üstesinden gelmek için ortaklarıyla eylem planları üzerinde çalışıyor. Araçların elektrikle geleceğe hazırlanma stratejisi kapsamında Fukang markası ve ardından PCD[1] ile 2019 yılından itibaren gelecek olan elektrikli modeller ile uygulamaya koyacak.

Grup, Güney Doğu Asya’daki satışlarını 2017’ye göre iki katına çıkarırken; Naza Corporation Holdings (Malezya) ile ilk ortak girişim üretimlerini 2019’da Peugeot 3008 ve 5008 ile yapmaya başlayacak.

Latin Amerika: Bölgedeki Zorluklar Otomotiv Sektörünü Etkiliyor

Bölgenin iki büyük ülkesi olan Brezilya ve Arjantin’de yaşanan ekonomik zorluklar satışları ektilese de Groupe PSA, Pan-Amerika (Şili, Uruguay, Meksika, Kolombiya, Ekvator) bölgesindeki satışlarını %13.3 oranında artırdı.

Hindistan – Pasifik: Japonya’da Kayda Değer Artış

Japonya’daki %9.2 artış Grubu bu bölgenin de en önemli oyuncularından birisi haline getirdi. CK Birla Grubu ile ortaklaşa geliştirilen Hindistan’daki üretim süreci ise devam etmekte.

Avrasya: Satışlar İstikrarlı Olarak Artıyor

Bölgede özellikle Ukrayna’da gerçekleşen %7 satış artışı ile desteklenen istikrarlı büyüme devam ediyor.

Groupe PSA CEO’su Carlos Tavares; “İstikrarı giderek dengesizleşen bir ortamda çekirdek model stratejimizin titiz bir şekilde uygulanmasıyla başarılı olduk. B2B veya B2C müşterilerimize hitap eden ürün özellikleri tüm markalarımız için fiyatlandırma güç politikamızı desteklerken, şu anda elektrikli araç stratejimizi uyguluyoruz. Çeviklik ve yenilikçi ruh, yaklaşmakta olan zorlukların üstesinden gelmek ve müşteri memnuniyetini artırmak için her zamankinden daha önemli ”dedi.


Read the whole post here.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Atilgan
Güzel bilgiler. Grupta vagcı çok olunca böyle bir konuya uğramamaları da isabet olduğu açıkça ortada :rolleyes:
 
Çok merak ettiğim bir detay o da bu satış rakamının artışına Opel i satın alması bu satışları ne kadar etkiledi. En çok satan olmasa da yıllık ortalama 900k-1 milyon satan bir marka. Bunu düşününce pazar da büyümeleri gayet normal.
 
O var bir de kurumsal firmaları çıkarsanız, örneğin Türkiye için konuşacak olursak; Garanti Bankası, İş bankası, Teb vb; Devlet dairelerinde özellikle de makam ve kurum araçları, alt bakanlıkların koruma araçları, Şirketlere ve gerçek kişilere araç kiralayan firmalar ve bilimum kobi gibi müşterilerin genel olarak hepsi VAG araçlardan oluşuyor. BP reklamı görüyoruz hemen 2-3 golf var istasyonda.. Garanti bankası reklam yapıyor hemen bir passat.. Lastik firmalarından 1-2 si amblemini göstermese de hemen vw i kullanıyor. Şirket araçlarını çıkarsak sen ben gibi kaç kişiye satmıştırlar acaba?Ben şirketlere ait satış rakamlarının gerçekçi olmadığını düşünüyorum. Bu haliyle ford ya da psa nın lider olmaması gibi bir durum olamaz
 
Son düzenleme:
O var bir de kurumsal firmaları çıkarsanız, örneğin Türkiye için konuşacak olursak; Garanti Bankası, İş bankası, Teb vb; Devlet dairelerinde özellikle de makam ve kurum araçları, alt bakanlıkların koruma araçları, Şirketlere ve gerçek kişilere araç kiralayan firmalar ve bilimum kobi gibi müşterilerin genel olarak hepsi VAG araçlardan oluşuyor. BP reklamı görüyoruz hemen 2-3 golf var istasyonda.. Garanti bankası reklam yapıyor hemen bir passat.. Lastik firmalarından 1-2 si amblemini göstermese de hemen vw i kullanıyor. Şirket araçlarını çıkarsak sen ben gibi kaç kişiye satmıştırlar acaba?Ben şirketlere ait satış rakamlarının gerçekçi olmadığını düşünüyorum. Bu haliyle ford ya da psa nın lider olmaması gibi bir durum olamaz

Ford da baya şirkete satıyor hatta direk oraya çalışıyor. Psa dersek yani en çok satan üç arabası 301- C elysee ve astra sedan. Bunlar da şirketlere baya fazlaca satılıyor. Artık her araba şirket aracı olma potansiyeli var mesela bizim şirket aracı bir ara C4 Cactus tü.
 
Son düzenleme:
Ben çok filo görmedim elbette var ama vag grubu çok fazla
 
Son düzenleme: