KAPALI punto evo dynamic 2010 model

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ismail523
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ismail523

Taklacı Güvercin
13
herkese merhaba punto evo 2010 model 90000kmde lpgli bagaj kapağı demişmiş sol ön çamurluk değişmiş hasar kaydı toplam 10700 görünmekte fiyatı 32.500 sizce almalı mıyım ilk aracım çok kararsız kaldım?
 
Bagajdan 6700 kayıt geldiğini biliyorum
2400,600 ve 1000 liralık daha kayıt görünüyor ama neyden kaynaklı göründüğünü araç sahibi bilmiyor ekspertiz yaptırmadık yarın yaptıracağız.
 
Öncelikle 2. elde lpg'li arabayı ben almam. Zamanında nasıl yaptırıldı, nasıl kullanıldı bilinemeyeceği için zaten riskli olan sistemin riski daha da artar.

Bagajdan 6700₺ hasar olması için otobüs filan vurması gerekir. Bu maliyete çıkması için bagaj kapağına ek olarak tampon ve stopların filan da değişmesi, hatta belki pandizot da değişmesi gerekir. Bilemiyorum, belki bagaj ve tampona ek olarak arkadan gelen darbenin kamçı etkisiyle airbag'leri açarak bu maliyeti yakalamış da olabilir. Bagajı açıp kapatarak kilit durumunu ve ne kadar temiz onarıldığını kontrol edin. Bir de su alıp almadığını kontrol etmekte fayda var. Bagaj halısını kaldırıp bakmak gerek. Arkadan hasar çok ağır olduysa arka süspansiyonun geometrisinin de kontrol edilmesi gerekir. En basitinden lastiklerin yıpranma şekline bakarak bile bir takım izlenimler edinilebilir. Asimetrik aşınma varsa sıkıntı, kullanım sırasında arkası rahat değilse, titreyerek gezmeye meyilliyse sıkıntı.

2400₺ bir tampon+iki far+panjur+kaput+çamurluk gibi bir önden çarpmayla rahatlıkla yakalanabilir. Yürüyen aksamına ve radyatörüne etki eden bir darbe olmadıysa sıkıntı olmaz. O da iyi bir ekspertizde anlaşılabilir. Diğer hasarları her arabada olabilecek basit hasarlar, takılmaya gerek yok.

Bir de arabayla mümkünse maksimum hıza kadar çıkın. Arabalar dengesizliklerini, falsolarını hız arttıkça daha iyi belli ederler.

Ben sadece lpg'den ötürü tamamen elerdim. :) Diğerleri için ise her ihtimale karşı detaylı inceleyerek alınabilir derim.
 
İlk aracım olacak çok bilgimde yok dediğiniz kontrolerden başka şu parça değiştiyse almam dediğiniz bi parça var mı? Yarın ekspertizden sonra ona göre karar vereceğim anlayan birine göstereceğim tabiki.Dikkat etmem gereken başka birşey var mı ?
 
İlk aracım olacak çok bilgimde yok dediğiniz kontrolerden başka şu parça değiştiyse almam dediğiniz bi parça var mı? Yarın ekspertizden sonra ona göre karar vereceğim anlayan birine göstereceğim tabiki.Dikkat etmem gereken başka birşey var mı ?
Ben kişisel tercihlerim nedeniyle lpg almam. O yüzden onu geçelim.

Bunun dışında temel kriterim satıcının yalanını yakalamamak. Km'si düşürülmüş arabalar da sırf bu yüzden uzak duracaklarım arasındadır. Bir şeyleri gizliyorsa veya yalan bilgi veriyorsa en çok o zaman şüphe ederim. Çünkü öyle arızalar oluyor ki, haftada bir gösteriyor kendisini. Alırken ne kadar kontrol ederseniz edin anlayamıyorsunuz. Ayrıca pertten toplanmış öyle arabalar var ki, detaylı eksper incelemesinden geçmeden katiyen iki arabanın kaynatılıp birleştirilmesiyle oluştuğu anlaşılmıyor :) Onlar yürüyen tabuttur işte.

Şasi deformasyonu yaşamış arabalardan uzak durmak gerekir. Dengelerini ve sağlamlıklarını kaybederler. Sel hasarı görmüş arabadan uzak durmak gerekir. Türlü türlü elektronik arızalarına açıktır, iflah olmaz.

Araba 90k km'de diyorsunuz. Mesela o km'de pedalların lastiklerinde aşınma olmaz. Koltuk döşemelerinde aşınmaya bağlı yırtılmalar olmaz. Bunlar gibi detaylara dikkat edebilirsiniz. Aklıma şu anda başka bir şey gelmiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheAMG56
Cevaplarınız için teşekkür ederim söylediklerinizi kontrol edeceğim.Peki bu fiyata yazdığım özelliklerde araç alınır mı ? Çevremden 32000 verilmez diyenler oldu o yüzden merak ediyorum.
 
0D4E2E34-A4A0-4246-ADD3-9E585848055B.jpeg
 
İlk arabam diyorsan eğer bana göre 10k üstü hasar kayıtlı araba alma derim 2 elde satarken zaman kaybettirir sana. Dizel bakabilirsin özellikle C3 ilk jenerasyonlar bende aldım iyi araçtır 92 vede 75 beygir olarak değişiyor 33k geçmiyor fiyatları ilk araç olarak bence iyi ben şu ana kadar bir sorun yaşamadım. Bunun dışında ise corsa da güneş yanığı falan oluyor aslında her arabada oluyor ama bazılarında çok nadir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Kim? ve yaso
Yetkili servise gidin, kayıtları alın, sonra iyi bir ekspertize gidin, şaside(stepnenin etrafında) işlem yoksa alınır, yetkili servis için son derece normal rakamlar bunlar. Eğer yorumlayamıyorsanız aldığınız bileğileri buraya atın, yorumlayalım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Cok takilacak bir hasar kaydi yok
Aracin hasari yetkili serviste yapildiysa rakam yuksek cikar bunda sorun yok..Hasar kaydi cok fazla satarken sikinti yasanir gibi bir durum da yok. Tramere yansimasin diye aracini ozel serviste yaptiran adamlar daha tehlikeli bana kalirsa. Sorun her zaman kaportada olmaz, kaldirima ciktiysa ve guzelce tamir ettirip bu araci hasarsiz diye satiyorsa ne olacak ?
Ekspertizinizi yaptirin, servis kayitlarini alin.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...