KAPALI Range Rover Sport Yatak Sardı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan myk1905
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

myk1905

Asfalt Kurutucu
35
32
SelamünAleyküm,

2010'da sıfır aldığımız ve şuan 74xxx km de olan Range Rover Sport aracımız geçen hafta saatte 100km hızla giderken bir anda stop etti. Çok şükür güç bela kaza geçirmeden durdurduk aracı. Hemen borusanı aradık ve aldılar aracı. Sonrasında bize söylenen aracın yatak sardığı ve sandık motora ihtiyaç duyulduğu. Şimdi bu aracın bugüne kadarki tüm bakımları borusanda ve zamanında aksatılmadan yaptırıldı. Şimdi böyle bir arızayla karşılaşmak kafalarda soru işareti oluşturdu. Üzerine borusanda sandık motor için 129 bin TL ama biz İngiltere ile görüştük ve 26bin Tl indirim yapıcaz size demesin mi? Tamam aracın garantisi bitti. Ama tüm bakımları siz yaptınız ve bu öyle kullanıcı hatası diyebileceğiniz bi arızada değil. Sonuçta araba borusan harici kaputu açılmış bir araba değil. Bizde daha makul bir fiyat istedik ama yanaşmıyorlar. Mecbur dava açmaya karar verdik. Bu konuda yol gösterebilecek tavsiyede bulunabilecek herkese şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Kim?
öncelikle büyük geçmiş olsun. kafayı yedirtecek bi durum gerçekten. zira verdikleri rakam hiç hoş değil.
sizde varsa bile servisten aracın bütün kayıtlı dökümanlarını isteyin. bunları dava sürecinde kullanacağınızı da belirtin. daha sonra da o evraklarla birlikte davanıızı açın.
bir umut olarak da bmw almanya'ya durumu anlatan bi e-mail atabilirsiniz ne olur bilmem ama.
tekrardan geçmiş olsun
 
SelamünAleyküm,

2010'da sıfır aldığımız ve şuan 74xxx km de olan Range Rover Sport aracımız geçen hafta saatte 100km hızla giderken bir anda stop etti. Çok şükür güç bela kaza geçirmeden durdurduk aracı. Hemen borusanı aradık ve aldılar aracı. Sonrasında bize söylenen aracın yatak sardığı ve sandık motora ihtiyaç duyulduğu. Şimdi bu aracın bugüne kadarki tüm bakımları borusanda ve zamanında aksatılmadan yaptırıldı. Şimdi böyle bir arızayla karşılaşmak kafalarda soru işareti oluşturdu. Üzerine borusanda sandık motor için 129 bin TL ama biz İngiltere ile görüştük ve 26bin Tl indirim yapıcaz size demesin mi? Tamam aracın garantisi bitti. Ama tüm bakımları siz yaptınız ve bu öyle kullanıcı hatası diyebileceğiniz bi arızada değil. Sonuçta araba borusan harici kaputu açılmış bir araba değil. Bizde daha makul bir fiyat istedik ama yanaşmıyorlar. Mecbur dava açmaya karar verdik. Bu konuda yol gösterebilecek tavsiyede bulunabilecek herkese şimdiden teşekkürler.
Aleyküm Selam,
Öncelikle geçmiş olsun VW Doğuş otoda garanti bitse de servis kayıdı varsa bir şekilde farklı ilgileniyorlar diye duydum.Borusan da olmaması kötü, hukuki olarak pek bir bilgim yok ama 100 küsür bin tl az uz bir para değil ve neticelendirememeniz durumunda dava açmanız bence de mantıklı olandır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: myk1905
T
öncelikle büyük geçmiş olsun. kafayı yedirtecek bi durum gerçekten. zira verdikleri rakam hiç hoş değil.
sizde varsa bile servisten aracın bütün kayıtlı dökümanlarını isteyin. bunları dava sürecinde kullanacağınızı da belirtin. daha sonra da o evraklarla birlikte davanıızı açın.
bir umut olarak da bmw almanya'ya durumu anlatan bi e-mail atabilirsiniz ne olur bilmem ama.
tekrardan geçmiş olsun
Teşekkürler, bende kayıtları isteticem. Bide dediğiniz gibi bi umut Bmw ye mail atmak.
 
Aleyküm Selam,
Öncelikle geçmiş olsun VW Doğuş otoda garanti bitse de servis kayıdı varsa bir şekilde farklı ilgileniyorlar diye duydum.Borusan da olmaması kötü, hukuki olarak pek bir bilgim yok ama 100 küsür bin tl az uz bir para değil ve neticelendirememeniz durumunda dava açmanız bence de mantıklı olandır.

Bende ilgisizliğe sıkıldım. Dsg probleminden bir dünya arabanın 6 bin TL lik şanzıman masrafı karşılandı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Geçmiş olsun. Gerekirse genel merkezden uzmanların incelemesini isteyin. Yanaşmazlarsa o zaman mahkemeye verin. Bahsettiğiniz koşullarda eğer kullanıcı hatası olmadığı ispatlanırsa servis kusuru olduğu net şekilde ortaya çıkar. Artık bakımda motor yağını doldurup kapağını mı gevşek bıraktılar ne yaptılar belli değil.
bu arada merak ettim. stop etmeden önce herhangi bir arıza ışığı yağ basıncı arızası vs verdi mi?
Bakın bu da çok önemli bir nokta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Ozzy41
Geçmiş olsun.

BMW AG'ye yazmak hiçbir şey ifade etmez. Çünkü distribütör ayağı TR'de aynı olsa da Land Rover | Jaguar UK'e mail atmanız gerekiyor.

74.000 km'de yatak sarması ilginç. Bakımları düzgün bir şekilde Borusan'da yapılması da pek bir şey ifade etmez. Belki yağ yakıyordu (kendini belli etmeyecek miktarda) ve yağ ciddi oranda azalınca yatak sardırdı. Kullanıcı olarak bunu maalesef takip etmeniz gerekir. Hoş, motor yatak sardı açıklaması tamam ama şu sebepten dolayı diye açıklama yapmaları gerekir.

Dava açarsanız pek bir şey elde edebileceğinizi düşünmüyorum. Çünkü sonuçta garantisi bitmiş bir otomobil için Borusan kendini, durumla alakalı çeşitli savunmalarla, en sonunda gerekirse "biz ne bilelim dışarıda araca müdahale edilmediğini" şeklinde savunmalarla koruyacaktır ve dava senelerce sürer. Sevdiğim bir dostumun kendisinde ve baldızında bulunan 2 adet L405 Range Rover Sport Autobiography için ikisinde de ortaya çıkan ekran arızalarından dolayı Borusan ile mahkemelik olduğunu ve davanın 2 seneyi geçtiğini baştan belirteyim.

Özetle önce neden olduğunu öğrenmek lazım. Belki kurtarılacak bir durumu vardır. Geçen hafta yine çevremden bir arkadaşımın 2009 320d Coupe aracında da aynı durum meydana geldi (yatak vurmaya başladı). Sandık motor 35.000₺ imiş. Sanayide 15.000 - 17.000 ₺ gibi bir fiyata kurtarabildiler (motor bloğunda çatlama vs gibi ciddi zararlar olmadığı için). Davadan önce sebebini araştırıp durumu kurtarma yoluna gidin derim ben. Yoksa iş gerçekten çok uzar.
 
Bende daha önce böyle bir olaya sahit olmustum , LR nin motoru o zaman dolu bir leon fiyatina denk geliyordu :D

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Land Rover merkezine durumu anlatin, mail yoluyla cevap alamazsaniz telefon acip konuyu ozetleyin detaylari email ile paylastiginizi soyleyin. Mahkeme yolu cok uzun bir yol, oncesinde bir avukatla gorusup kazanma ihtimalinizin ne kadar oldugunu ogrenmenizi tavsiye ederim, mahkemenin uzman tayin ettigi kisilerde ne yazikki isinin uzmani olmuyor genelde.. Ayrica buna benzer bir olay yasamis birileri varsa mahkemede tek basina olmamak avantaj sagliyacaktir. Yetkili servislere de guvenimiz kalmadi, kime aracimizi emanet edecegimizi bilemez olduk. yaziklar olsun..
 
geçmiş olsun öncelikle.hukukçu değilim ama mantıken aracın bakımları serviste yapıldıysa firmanın tavsiye ettiği yağ,filitre vs kullanıldı ve bundan dolayı bir sıkıntı olduysa firmanın bu olayın arkasında durması gerekir.firma dışı müdahale olmadığına göre bu arızayı şirket karşılamalı bence.
Türkiyede firmalar bu tarz olaylarda hep yan çizdiğine dair hep örnekleri gördük ve diğer arkadaşların dediği gibi genel merkezin bilgilendirilmesi gerek.ama bildiğim kadarıyla bunu yaparken diğer başvurularda da bulunmak gerek.borusanın genel merkezine land rovere filan başvurularda bulununki yarın öbürgün ben şikayette bulundum çözülmedi diyebilmeniz için.birde konusunda uzman bir avukat bulursanız enazından sağlam adımlarla gidersiniz.tabi bu sürecin çözülmesi uzun olacak gibi şimdiden haberiniz olsun.ayrıca 74binde yatak sarmasıda harbiden ilginç.
 
Renault VW gibi LR ye gore alt sinif olan markalar dahi bu tür problemlerde araç degisikligine kadar gidiyor . Land Rover firmasi bu isi mahkemeye falan cikmadan cozmeli bence . marka imajini kurtarmak adina .

Lenovo A7000-a cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geçmiş olsun hocam.Gürcistan'dan sandık motor getittirebilirsiniz daha uyguna gelir.Yapanlar var hatta 520d sine 525d motoru takanlar var ikisi de 2.0 litre çünkü.

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
o yıllarda üretilen Range Rover'lar için bu durumları çok duydum. büyük geçmiş olsun çok yazık olmuş. sanayi yolları gözüküyor gibi. umarım bir uzlaşma sağlanır :(
 
Biz önce dava yolunu deneyeceğiz. Baktık çok uzayacak ve değişen birşey olmayacak, o zaman farklı bir yöntem düşünülür. Ama önce hukuksal olarak koşturacağız. İşin maddi yükünde değiliz açıkçası. Ama sırf güvendik diye Borusan'a gönderdik aracı tüm bakımları için. Şimdi en ufak bir arızada kenara çekilmeleri hoş değil. Land Rover'a da durumu ileteceğiz.
 
Geçmiş olsun.

BMW AG'ye yazmak hiçbir şey ifade etmez. Çünkü distribütör ayağı TR'de aynı olsa da Land Rover | Jaguar UK'e mail atmanız gerekiyor.

74.000 km'de yatak sarması ilginç. Bakımları düzgün bir şekilde Borusan'da yapılması da pek bir şey ifade etmez. Belki yağ yakıyordu (kendini belli etmeyecek miktarda) ve yağ ciddi oranda azalınca yatak sardırdı. Kullanıcı olarak bunu maalesef takip etmeniz gerekir. Hoş, motor yatak sardı açıklaması tamam ama şu sebepten dolayı diye açıklama yapmaları gerekir.

Dava açarsanız pek bir şey elde edebileceğinizi düşünmüyorum. Çünkü sonuçta garantisi bitmiş bir otomobil için Borusan kendini, durumla alakalı çeşitli savunmalarla, en sonunda gerekirse "biz ne bilelim dışarıda araca müdahale edilmediğini" şeklinde savunmalarla koruyacaktır ve dava senelerce sürer. Sevdiğim bir dostumun kendisinde ve baldızında bulunan 2 adet L405 Range Rover Sport Autobiography için ikisinde de ortaya çıkan ekran arızalarından dolayı Borusan ile mahkemelik olduğunu ve davanın 2 seneyi geçtiğini baştan belirteyim.

Özetle önce neden olduğunu öğrenmek lazım. Belki kurtarılacak bir durumu vardır. Geçen hafta yine çevremden bir arkadaşımın 2009 320d Coupe aracında da aynı durum meydana geldi (yatak vurmaya başladı). Sandık motor 35.000₺ imiş. Sanayide 15.000 - 17.000 ₺ gibi bir fiyata kurtarabildiler (motor bloğunda çatlama vs gibi ciddi zararlar olmadığı için). Davadan önce sebebini araştırıp durumu kurtarma yoluna gidin derim ben. Yoksa iş gerçekten çok uzar.

Acaba yağ ciddi oranda azalınca araç kendini belli etmez mi sizcede? Uyarı ışığıda mı yakmaz? Zaten önce detaylı bir rapor istedik. Dediğiniz gibi motor yatak sardı, ama nede? Susuz mu kaldı aşırı ısındıda mı yatak sardı? yoksa yağlama ile ilgili mi bi sıkıntık oldu? Bakalım öğreneceğiz.
 
Acaba yağ ciddi oranda azalınca araç kendini belli etmez mi sizcede? Uyarı ışığıda mı yakmaz? Zaten önce detaylı bir rapor istedik. Dediğiniz gibi motor yatak sardı, ama nede? Susuz mu kaldı aşırı ısındıda mı yatak sardı? yoksa yağlama ile ilgili mi bi sıkıntık oldu? Bakalım öğreneceğiz.
Elbette belli eder, yağ ışığını yakar artı sesli yazılı uyarı verir. Sonuç ortaya çıksın da öyle yorumlayalım o zaman.
 
  • Beğeni
Tepkiler: myk1905
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...