Rektefiye Sonrası Performans Düşüşü /Volvo S40 1.6

MelihTamir

Taklacı Güvercin
5
24
Marka
Ford
Öncelikle herkese merhaba. 2001 model 1.6 benzinli 110hp Volvo S40 sahibiyim. Talihsiz bir olay sonucu su hortumu patlayıp üst kapak contasını yemiş bulundum. Daha sonra üst kapak motor ve motor gömleğini rektefiye ettirdim, conta değişti. Aracın tüm keçeleri ve yağ filtre bakımı yapıldı. 500-600 km kadar rodaj yaptım.
Tabi dayanamadım sonra gazlamaya başladım. Eskisi kadar hızlı değil, 2018 Dacia Sandero, 2015 dizel otomatik Polo'ları dragda alırken yetişemez oldu arabam, ustaya daha gidemedim. Sebebi ne olabilir?
Teşekkürler iyi forumlar..
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: BavarianEngineer
Ben rektefe yaptırdıktan sonra rodaj falan yapmadım. İlk 300 400km belki sakin kullanmışımdır onun dışında kesiciyede girdim 4bin devrin altına inmediğim zamanlarda oldu. Eskisine kıyasla büyük bir performans farkı hissetmedim ama düşüklükte yoktu. Bence bir sıkıntı var subap sente ayarı olmamış olabilir. Kompresyon testine sokup bir baktırın bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
Subaplar iyi ayarlanmamış olabilir, arabayı sıkıyor olabilir. Subab ayarıyla açılırsa açılır, geçmiş olsun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda
Ben rektefe yaptırdıktan sonra rodaj falan yapmadım. İlk 300 400km belki sakin kullanmışımdır onun dışında kesiciyede girdim 4bin devrin altına inmediğim zamanlarda oldu. Eskisine kıyasla büyük bir performans farkı hissetmedim ama düşüklükte yoktu. Bence bir sıkıntı var subap sente ayarı olmamış olabilir. Kompresyon testine sokup bir baktırın bence
Aslında his olarak çok bir fark yok, fakat eski hali daha iyi kalktığı ve uzadığı belli. Müsait bi zamanda kompresyon testine sokacağım. Teşekkürler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda
Bende de aynı araçtan var. Öncelikle motoru yaptırdığınız usta bir volvo ustası mı onu sorayım?
Maalesef bu arabaların düşmanı hararet. Motor komple alüminyum olunca olası bir su kaybını tolere etmesi zor oluyor. O yüzden volvo almış herkese alır almaz ilk tavsiyem soğutma sistemini komple yenileyin oluyor artık. 20 sene sonunda kauçuk hortumlar/radyatör er ya da geç patlak veriyor...

Olası ihtimallere gelince, sente ayarı yanlış ayarlanmış olabilir. Performansı bayağı etkiler. Sübaplar ise ayarlanmıyor bu motorlarda, onun etkisi olmaz yani. Tabii usta motoru geri toplarken iticileri çıktıkları yuvalara koymamışsa o zaman bir sıkıntı olabilir.

Motorun rektifiyesiyle alakalı bir problem olup olmadığını anlamak için bir kompresyon testi yaptırın mutlaka. Yenilenmiş bir motorda en az 180 psi (12.4 bar) civarı çıkması lazım her silindirde.
Bir de araçta LPG var mı, ve bu denemeleri LPG'de mi yaptınız?
Ek olarak, sabah ilk marşta geç çalışma vs. oluyor mu?
Son olarak, ateşleme sistemi (bujiler özellikle) değişti mi yakın zamanda?
 
Tüm ayarlar ve kompresyon değerleri yerinde çıkarsa biraz daha sabredin. Rodaj tamamen içinize sindikten sonra motoru açın =)
Performans hala istediğiniz gibi olmuyorsa, eski halinde kompresyonu koruyucu ve arttırıcı kurum (karbon) katmanlar nedeniyle araba daha performanslı bir hal almış olabilir. Yani bahsettiğim şey, yüksek km'deki motora carbon clean yaptırma etkisine benzer bir durum
 
Bende de aynı araçtan var. Öncelikle motoru yaptırdığınız usta bir volvo ustası mı onu sorayım?
Maalesef bu arabaların düşmanı hararet. Motor komple alüminyum olunca olası bir su kaybını tolere etmesi zor oluyor. O yüzden volvo almış herkese alır almaz ilk tavsiyem soğutma sistemini komple yenileyin oluyor artık. 20 sene sonunda kauçuk hortumlar/radyatör er ya da geç patlak veriyor...

Olası ihtimallere gelince, sente ayarı yanlış ayarlanmış olabilir. Performansı bayağı etkiler. Sübaplar ise ayarlanmıyor bu motorlarda, onun etkisi olmaz yani. Tabii usta motoru geri toplarken iticileri çıktıkları yuvalara koymamışsa o zaman bir sıkıntı olabilir.

Motorun rektifiyesiyle alakalı bir problem olup olmadığını anlamak için bir kompresyon testi yaptırın mutlaka. Yenilenmiş bir motorda en az 180 psi (12.4 bar) civarı çıkması lazım her silindirde.
Bir de araçta LPG var mı, ve bu denemeleri LPG'de mi yaptınız?
Ek olarak, sabah ilk marşta geç çalışma vs. oluyor mu?
Son olarak, ateşleme sistemi (bujiler özellikle) değişti mi yakın zamanda?

Tüm su hortumlarını yeniledim, maalesef ustam volvo ustası değil, bulunduğum bölgede pek kullanılan bir araç olmadığından ustası da yok, fakat yapan usta tanıdığım birisi. En yakın zamanda kompresyon testi yaptıracağım. Evet aracımda lpg var ilk denememi lpg de yaptım, daha önce shell dışında herhangi bir yerden lpg almazdım opeti denemek için aldım 2 gün önce daha da bitiremedim açıkcası bitirince shellden alıp yakıt farkından olup olmadığını anlayacağım. Aynı denemeyi benzinde de yaptım bir şey değişmedi süreler aynı. Rektefiye görmeden önce 11.7-12 sn arası 0-100 değeri varken şuan 13 civarında. Sabah marşlarında hiçbir sıkıntı yok anında alıyor marşı. Evet bujilerimin iyi durumda olmadığını söyleyen ustam bujilerimi de değiştirdi. 300 km önce. Teşekkür ederim.

Tüm ayarlar ve kompresyon değerleri yerinde çıkarsa biraz daha sabredin. Rodaj tamamen içinize sindikten sonra motoru açın =)
Performans hala istediğiniz gibi olmuyorsa, eski halinde kompresyonu koruyucu ve arttırıcı kurum (karbon) katmanlar nedeniyle araba daha performanslı bir hal almış olabilir. Yani bahsettiğim şey, yüksek km'deki motora carbon clean yaptırma etkisine benzer bir durum
Dikkate alıcağım, teşekkür ederim yorumunuz için
 
Tüm su hortumlarını yeniledim, maalesef ustam volvo ustası değil, bulunduğum bölgede pek kullanılan bir araç olmadığından ustası da yok, fakat yapan usta tanıdığım birisi. En yakın zamanda kompresyon testi yaptıracağım. Evet aracımda lpg var ilk denememi lpg de yaptım, daha önce shell dışında herhangi bir yerden lpg almazdım opeti denemek için aldım 2 gün önce daha da bitiremedim açıkcası bitirince shellden alıp yakıt farkından olup olmadığını anlayacağım. Aynı denemeyi benzinde de yaptım bir şey değişmedi süreler aynı. Rektefiye görmeden önce 11.7-12 sn arası 0-100 değeri varken şuan 13 civarında. Sabah marşlarında hiçbir sıkıntı yok anında alıyor marşı. Evet bujilerimin iyi durumda olmadığını söyleyen ustam bujilerimi de değiştirdi. 300 km önce. Teşekkür ederim.


Dikkate alıcağım, teşekkür ederim yorumunuz için
Aklıma gelen ilk olasılık ustanız volvo ustası olmadığından senteyi tam ayarlayamamış olması oldu, çünkü diğer araçlardan biraz farklı ayarlanıyor bunların sentesi. Tecrübesi olmayan da çoğu zaman düzgün ayarlayamıyor, zaten hassas olarak ayarlayabilmek adına egzantrikleri kilitlemek için özel bir aparat vs. gerekiyor. Ustanıza sente ayarını yaparken "egzantrikleri arkadan kilitleyip kilitlemediğini, krankı da krank dişlisindeki iki çentiği yağ pompasındaki çıkıntı ile hizalayarak" mı ayar yaptığını sorabilirsiniz, cevaba göre az çok bir fikir elde edebiliriz problemin orada olup olmadığına dair.

Onun haricinde dediğim gibi kompresyon ölçümüyle motorun düzgün toplanıp toplanmadığı anlaşılır. Eğer değerler iyi çıkarsa, sente ayarı da düzgünse (bunu tam kesin olarak anlamanın yolu bu motorda tecrübesi olan bir ustaya kontrol ettirmek), geriye uygunsuz buji kullanımı, veya motoru söküp toplarken sübap iticilerini karıştırmış olma ihtimali geliyor.
Peki arıza lambası yanıyor mu şu an?
 
  • Beğeni
Tepkiler: alicangulpinar
Pazartesi günü kompresyon testine sokup ona göre bir yol izleyceğim, evet arıza lambası yanıyor obd den baktığım zaman rölanti valfi hatasını alıyorum. İçi temizlendikten sonra böyle bir hata verdi.