Herkese merhabalar;
Hazır herkes beklettiği garaj konusunu birer birer açıyorken, 9-10 aydır ertelediğim konuyu bende açayım dedim.
Clio 4 2012'den beri(2017'den itibaren makyajlı) var olduğu için yollarda bolca görüyoruz. Bu nedenle büyük çoğunluğun araç hakkında fikri olduğunu düşünüyorum. Ama yine de görüşlerimi aktarmak isterim.
Aracımız 2018 Model Haziran trafiğe çıkışlı. Türkiye ve özellikle Karadeniz şartlarında Renault aldıran 1.5 dCi motora sahip. Joy paket olduğu için 75hp güç ve 200nm tork değeri var. 2018 Aralık ayında 8000+ kilometredeyken satın aldık ve 2.Clio serüvenimiz başlamış oldu. Şuanda 21.000+ kilometredeyiz. 17.000 civarında ilk bakımımızı garantiden dolayı serviste yaptırdık.
Babam mevcut bütçe dahilinde yeni, garantili ve dizel bir araç arayışında olduğu için, seçeneklerimiz arasında isteklerimize en çok olumlu yanıt vereni Clio oldu. 13 sene boyunca, kaput içine bakım dışında anahtar değmeyen, 1.5dCi sedan clio II(ilk symbol) kullanmamızın da bunda payı büyük tabi. Bilenler vardır, Clio II'den sonra aldığımız Egea(2016 1.6 MJ2 Lounge) kazada pert olduğu için listemizde Egea yer almıyordu. Egea'nın yerine gelen atmosferik Astra J(2017 1.6 115hp edition plus)'yi de babam lpg'ye sıcak bakmadığı için(hiç lpgli araç kullanmamış. Öyle ki zamanında şahin broadway ve kartalı bile benzinli kullanmış birinden bahsediyoruz ) ve benzinine dayanamadığımız için 8 ay gibi bir süre sonra sattık.
Gelelim bu hikayenin ve ailemizin son üyesi Clio'muzun + ve - yönlerine;
+1.5 dCi motor atik ve esnek bir yapıya sahip ve bir dizel klasiği olarak ne yaparsanız yapın yakıtta üzmüyor. Şanzıman oranları sayesinde uzun yolculuklarda avantaj sağlayabiliyor. 5.vites 2000devir/dk'da tam olarak 110km/saat hız görüyor. Hatta arada şöyle çılgınlıklar yapabiliyorsunuz;
+ Araç en alt donanım seviyesi olan 'JOY' paket olmasına rağmen start&stop, hız sabitleyici ve bluetooth gibi özelliklere sahip olması günü kurtarıyor ve yüz güldürüyor. Bağlantı olarak Usb(2 adet) ve aux seçenekleri mevcut.
+ Bluetooth bağlanma,müzik ve telefon görüşmeleri konusunda iyi çalışıyor.
- Hız sabitlemeyi veya sınırlayıcıyı seçtiren tuşun, el freninin yanında yer alan yeri çok saçma.
- Yine de çağa ayak uyduran güncel bir multimedya sisteminin eksikliği hissediliyor.
- Klimanın analog olması ve ön cam için ekstra buğu çözme tuşu olmaması klima ayarı yapma açısından kötü maalesef.
0 Aracın kalçalı yapısını seviyorum ama bundan dolayı aracın arkasının nerede bittiğini kestirmek biraz güç. Bu yüzden alırken serviste orj. park sensörü montajı yaptırdık. Egea'daki gibi geri görüş kamerasına sahip olsa iyi olurdu.
+ Boş paket olmasına rağmen alaşım jant gibi görünen jant kapakları güzel.
- Astra'da ve Vag araçlarda olan hız uyarısı olsun isterdim. Geçtiğimiz günlerde babam farkına varamayıp 110luk yerde 123 ile ceza yedi.
+ Karadenizin inişli çıkışlı kullanımına ayak uydurabiliyor.
+ 1.93 olan boyuma rağmen koltuk ve direksiyon ayarları sayesinde ideal sürüş pozisyonumu elde edebiliyorum. Eski renaultların hastalığı olan dümen direksiyon olayı bunda yok.
+ Hb kasanın da Sport Tourer(Doğal olarak hb'e göre arkası biraz daha oynak) kasanın da yol tutuş limitlerinin beklenenin üzerinde olduğunu düşünüyorum. (Bilen bilir Perşembe sahil yolunda test edildi onaylandı )
- Limitler kendinize güvendiğiniz sürece yüksek ama direksiyon hissiz ve yumuşak.
0 445 litrelik bagaj hacmi hb'e göre fazla olsa da bize limitinde yetiyor.
0 Rüzgar sesi olarak sınıfında beklenen limitlerde
- Ancak yol sesi için aynısını söyleyemem. Üzerinde 195/55/16 Continental ecocontact 5 lastikler mevcut. İçeri yol gürültüsünü fazla alıyor.
- Aynı fiyatlara alabileceğimiz daha yaşlı c ve d segmenti araçlara göre MTV'si yüksek.
+ Garantinin faydası olarak görebileceğimiz şeyler; bozulan ve maaliyeti yüksek yedek anahtarımız bedelsiz olarak yenisi ile değiştirildi. 21000'de biten ön fren balatalarımız sanayiye yakın bir fiyat verilince serviste değiştirildi.
- Atmosferik astradan sonra motor biraz daha canlı gelse de ne öldürür ne yüz güldürür diyebilirim. Üzmüyor ama çokta mutlu etmiyor. Buna da şükür deyip yakıtı ile mutlu olup geçinip gidiyoruz
Yakıt değerleri her araçta olduğu gibi katalog değerlerini tutmuyor. Şehir içi sakin kullanımda 5.5-6, atik kullanımda 6.5-7 litre civarında yakıyor. Şehir dışı kasınca 3.7'leri gördüğüm oldu. 90-100 sabit gidince 4.2 civarında yakıyor. pek kasmadan gidince 5-5.2. Hiç dikkat etmeden çokça atik kullandığım 2000+ kmlik karma tüketimim 6.3lt.
- 45 Litrelik yakıt deposu biraz küçük geliyor.
- Bizden önce şirket aracıydı ama bir olumsuzluğunu görmedik çok şükür.
- Konfor olarak eski cliomuzun helvalığından sonra egea gergin gelmişti. Sonrasında astra j bizim için aşırı konforluydu ve astradan buna geçiş biraz üzdü. Clio beklenenin aksine biraz gergin ayarlanmış. Keskin kasislerde bam güm yapabiliyor. Bu gerglnlikle virajlarda yana yatmalar azalmış evet ama konfor konusunda durum beklenenin altında.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Şaka maka bi oturduk 3 saat olmuş Heves meselesi tabi umarım hoşunuza gider. Yine aklınıza takılan bir şey olursa sorabilirsiniz. Konuyu açtık bir kere. Artık ara ara güncellemeler gelecektir
Not: Konu kalıcı ve faydalı olsun isterim. Gözümden kaçmış, anımsayamamış olabilirim. Hatalarım veya eksiklerim varsa gönül rahatlığıyla ekleyebilir/düzeltebilirsiniz.
Hazır herkes beklettiği garaj konusunu birer birer açıyorken, 9-10 aydır ertelediğim konuyu bende açayım dedim.
Clio 4 2012'den beri(2017'den itibaren makyajlı) var olduğu için yollarda bolca görüyoruz. Bu nedenle büyük çoğunluğun araç hakkında fikri olduğunu düşünüyorum. Ama yine de görüşlerimi aktarmak isterim.
Aracımız 2018 Model Haziran trafiğe çıkışlı. Türkiye ve özellikle Karadeniz şartlarında Renault aldıran 1.5 dCi motora sahip. Joy paket olduğu için 75hp güç ve 200nm tork değeri var. 2018 Aralık ayında 8000+ kilometredeyken satın aldık ve 2.Clio serüvenimiz başlamış oldu. Şuanda 21.000+ kilometredeyiz. 17.000 civarında ilk bakımımızı garantiden dolayı serviste yaptırdık.
Babam mevcut bütçe dahilinde yeni, garantili ve dizel bir araç arayışında olduğu için, seçeneklerimiz arasında isteklerimize en çok olumlu yanıt vereni Clio oldu. 13 sene boyunca, kaput içine bakım dışında anahtar değmeyen, 1.5dCi sedan clio II(ilk symbol) kullanmamızın da bunda payı büyük tabi. Bilenler vardır, Clio II'den sonra aldığımız Egea(2016 1.6 MJ2 Lounge) kazada pert olduğu için listemizde Egea yer almıyordu. Egea'nın yerine gelen atmosferik Astra J(2017 1.6 115hp edition plus)'yi de babam lpg'ye sıcak bakmadığı için(hiç lpgli araç kullanmamış. Öyle ki zamanında şahin broadway ve kartalı bile benzinli kullanmış birinden bahsediyoruz ) ve benzinine dayanamadığımız için 8 ay gibi bir süre sonra sattık.
Gelelim bu hikayenin ve ailemizin son üyesi Clio'muzun + ve - yönlerine;
+1.5 dCi motor atik ve esnek bir yapıya sahip ve bir dizel klasiği olarak ne yaparsanız yapın yakıtta üzmüyor. Şanzıman oranları sayesinde uzun yolculuklarda avantaj sağlayabiliyor. 5.vites 2000devir/dk'da tam olarak 110km/saat hız görüyor. Hatta arada şöyle çılgınlıklar yapabiliyorsunuz;
+ Araç en alt donanım seviyesi olan 'JOY' paket olmasına rağmen start&stop, hız sabitleyici ve bluetooth gibi özelliklere sahip olması günü kurtarıyor ve yüz güldürüyor. Bağlantı olarak Usb(2 adet) ve aux seçenekleri mevcut.
+ Bluetooth bağlanma,müzik ve telefon görüşmeleri konusunda iyi çalışıyor.
- Hız sabitlemeyi veya sınırlayıcıyı seçtiren tuşun, el freninin yanında yer alan yeri çok saçma.
- Yine de çağa ayak uyduran güncel bir multimedya sisteminin eksikliği hissediliyor.
- Klimanın analog olması ve ön cam için ekstra buğu çözme tuşu olmaması klima ayarı yapma açısından kötü maalesef.
0 Aracın kalçalı yapısını seviyorum ama bundan dolayı aracın arkasının nerede bittiğini kestirmek biraz güç. Bu yüzden alırken serviste orj. park sensörü montajı yaptırdık. Egea'daki gibi geri görüş kamerasına sahip olsa iyi olurdu.
+ Boş paket olmasına rağmen alaşım jant gibi görünen jant kapakları güzel.
- Astra'da ve Vag araçlarda olan hız uyarısı olsun isterdim. Geçtiğimiz günlerde babam farkına varamayıp 110luk yerde 123 ile ceza yedi.
+ Karadenizin inişli çıkışlı kullanımına ayak uydurabiliyor.
+ 1.93 olan boyuma rağmen koltuk ve direksiyon ayarları sayesinde ideal sürüş pozisyonumu elde edebiliyorum. Eski renaultların hastalığı olan dümen direksiyon olayı bunda yok.
+ Hb kasanın da Sport Tourer(Doğal olarak hb'e göre arkası biraz daha oynak) kasanın da yol tutuş limitlerinin beklenenin üzerinde olduğunu düşünüyorum. (Bilen bilir Perşembe sahil yolunda test edildi onaylandı )
- Limitler kendinize güvendiğiniz sürece yüksek ama direksiyon hissiz ve yumuşak.
0 445 litrelik bagaj hacmi hb'e göre fazla olsa da bize limitinde yetiyor.
0 Rüzgar sesi olarak sınıfında beklenen limitlerde
- Ancak yol sesi için aynısını söyleyemem. Üzerinde 195/55/16 Continental ecocontact 5 lastikler mevcut. İçeri yol gürültüsünü fazla alıyor.
- Aynı fiyatlara alabileceğimiz daha yaşlı c ve d segmenti araçlara göre MTV'si yüksek.
+ Garantinin faydası olarak görebileceğimiz şeyler; bozulan ve maaliyeti yüksek yedek anahtarımız bedelsiz olarak yenisi ile değiştirildi. 21000'de biten ön fren balatalarımız sanayiye yakın bir fiyat verilince serviste değiştirildi.
- Atmosferik astradan sonra motor biraz daha canlı gelse de ne öldürür ne yüz güldürür diyebilirim. Üzmüyor ama çokta mutlu etmiyor. Buna da şükür deyip yakıtı ile mutlu olup geçinip gidiyoruz
Yakıt değerleri her araçta olduğu gibi katalog değerlerini tutmuyor. Şehir içi sakin kullanımda 5.5-6, atik kullanımda 6.5-7 litre civarında yakıyor. Şehir dışı kasınca 3.7'leri gördüğüm oldu. 90-100 sabit gidince 4.2 civarında yakıyor. pek kasmadan gidince 5-5.2. Hiç dikkat etmeden çokça atik kullandığım 2000+ kmlik karma tüketimim 6.3lt.
- 45 Litrelik yakıt deposu biraz küçük geliyor.
- Bizden önce şirket aracıydı ama bir olumsuzluğunu görmedik çok şükür.
- Konfor olarak eski cliomuzun helvalığından sonra egea gergin gelmişti. Sonrasında astra j bizim için aşırı konforluydu ve astradan buna geçiş biraz üzdü. Clio beklenenin aksine biraz gergin ayarlanmış. Keskin kasislerde bam güm yapabiliyor. Bu gerglnlikle virajlarda yana yatmalar azalmış evet ama konfor konusunda durum beklenenin altında.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Şaka maka bi oturduk 3 saat olmuş Heves meselesi tabi umarım hoşunuza gider. Yine aklınıza takılan bir şey olursa sorabilirsiniz. Konuyu açtık bir kere. Artık ara ara güncellemeler gelecektir
Not: Konu kalıcı ve faydalı olsun isterim. Gözümden kaçmış, anımsayamamış olabilirim. Hatalarım veya eksiklerim varsa gönül rahatlığıyla ekleyebilir/düzeltebilirsiniz.
Son düzenleme: