Renault Duster 1.0 ECO-G (LPG) Evolution İnceleme

3.nesli ile ülkemizde Renault logosu ile satışa sunulan Dacia Duster'ın 1.0 ECO-G Evolution versiyonunu test ettik.

Tamamen yeni bir platformda (CMF-B) uretilen Renault Duster, 4.34 n uzunluğa sahip. Test aracı rengi Kumbeji olarak Avrupa'da Dacia Duster'ın lansman rengi.

Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme

Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme

Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme
Ülkemizde Evolution ve Techno olarak iki donanım seçeneğini bulunan Renault Duster'ın LPG'li versiyonu sadece Evolution donanımla satın alınabiliyor. Ancak bu donanımda opsiyon olarak, elektrikli katlanır ayna, anahtarsız giriş/çalıştırma ve sis farı opsiyon olarak satın alınabiliyor. Evolution donanımda 17" elmas kesim jantlar ve 215/65/17 lastikler standart sunuluyor.
Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme
Renault Duster 1.0 ECO-g versiyonunda H4D kodlu 1.0 hacimli tuebo bir motor bulunuyor ve bu motor benzinde 90 hp/160 tork, LPGde ise 100 hp/170 Nm tork üretiyor. Bu güç tekerleklere 6 ileri manuel şanzımanla aktarılıyor.
Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme
Dacia Dusterda daha önce Landirenzo LPG enjektörleri yer alırken, Renault Duster'da yeni tip BRC enjektörlerine yer verilmiş.Renault Duster 100 kmde ortalama 7.9 lt LPG tüketiyor.
Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme
Gösterge ekranında hem benzin hem lpg seviyesi aynı anda görülebildiği gibi, LPG ile kalan menzil bilgileri de yer alıyor.
Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme
50 lt benzin dposu, 50 ltde LPG hacmi sunan Renault Duster'ın alt bölümü tamamen kapalı olarak tasarlanmış ve LPG ile ilgili kablo, hortum vb aksamlar gizlenmiş durumda, egzos vb elemanlar da aracın iç orta kısmında izole edilmiş şekilde tasarlanmış.
Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme
Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme
Aracın yakıt seçicibutonu, konsola entegre edilmis6ve LPG depo kapağı herhangi bir ek aparata ihtiyaç duyulmadan kullanılabiliyor, ayrıca LPG dolum dış plastik kapağı da mıktanıslı olduğundan oldukça pratik bir kullanım sunuyor.
Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme
Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme
Renault Duster'ların tüm versiyonlarında GSR2ye uygun olarak çarpışma önleme, serit takip, tabela okuma, sürücü dikat uyarısı gibi bir dizi güvenlik donanımlar standart sunuluyor. Ayrıca kumandadan , uzaktan tüm camlar indirilip kaldirilabiliyor.
Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme
Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme
Renault Duster 1.0 LPG ECO-G Evolution İnceleme
Renault Duster, 1249.000TLden başlayan fiyatlarla satılıyor
 
Motor opsiyonu çok iyi lakin biraz daha güçlü olması lazım böyle bir arabada, bir de bu motorun aynı Cliolarda olduğu gibi CVT otomatik opsiyonu olması lazım. Bu motor bu donanımla alacak olan kişinin zaten ağır arazi koşullarıyla ilgisinin olmaması gerek. LPG bağlantısı, işçiliği ve kablolaması muhteşem.

Donanımlarını ve içini beğendim, dış görünüşünü çok beğenmedim. Fütüristik bir çalışma ortaya çıkmış ama benim gözüme pek hitap etmedi. Bir de 1.3 TCe den vazgeçip neden 1.2 TCe den devam etmişler onu merak ettim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Aracı falan bi kenara bıraktım da bu fiyatlar nedir ya... Tamam sıfır araç piyasasını takip etmeyi bırakalı çok oldu ama abi alt tarafı duster, bu paraları nasıl hak ediyor ben anlam veremiyorum.
 
Aracı falan bi kenara bıraktım da bu fiyatlar nedir ya... Tamam sıfır araç piyasasını takip etmeyi bırakalı çok oldu ama abi alt tarafı duster, bu paraları nasıl hak ediyor ben anlam veremiyorum.
Maalesef belirtilen fiyat B sınıfı hb fiyatı. Piyasaya genel bir anlamsızlık hakim.
Kaldı ki söz konusu bu 1.0 eco-g versiyonu 4x2 ve manuel vites. :/
 
  • Beğeni
Tepkiler: Chefkaya
Maalesef belirtilen fiyat B sınıfı hb fiyatı. Piyasaya genel bir anlamsızlık hakim.
Kaldı ki söz konusu bu 1.0 eco-g versiyonu 4x2 ve manuel vites. :/
Tamamen insanı enayi yerine koyuyorlar, şahsen sıfır araç fiyatları bu haldeyken ikinci elden geçmişi temiz dop dolu otomobiller bulmak daha mantıklı geliyor. Şahsen hala temiz citroen c5 exc. 2.0 hdi sw veya 508 sw ph2 bakıyorum. Gerçi bahsi geçen donanımlardan sarı sitede yok ama gruplardan falan bulduğum oluyor. Her neyse kısa lafın özü alamanya bizi kıskanıyor.
 
Tamamen insanı enayi yerine koyuyorlar, şahsen sıfır araç fiyatları bu haldeyken ikinci elden geçmişi temiz dop dolu otomobiller bulmak daha mantıklı geliyor. Şahsen hala temiz citroen c5 exc. 2.0 hdi sw veya 508 sw ph2 bakıyorum. Gerçi bahsi geçen donanımlardan sarı sitede yok ama gruplardan falan bulduğum oluyor. Her neyse kısa lafın özü alamanya bizi kıskanıyor.
Bu konuda katılmıyorum.12 yaşında 180k kmde sıradan bir C segment araç 700k TL iken gider sıfır C segment araca 1.3 milyon veririm.Kaldı ki 12 yaşına kadar o araç kimlerin elinden geçti,nasıl kullanıldı, bakımı düzenli şekilde yapıldı mı vs.bin türlü soru işareti var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Bu konuda katılmıyorum.12 yaşında 180k kmde sıradan bir C segment araç 700k TL iken gider sıfır C segment araca 1.3 milyon veririm.Kaldı ki 12 yaşına kadar o araç kimlerin elinden geçti,nasıl kullanıldı, bakımı düzenli şekilde yapıldı mı vs.bin türlü soru işareti var.

700k nerede, 1.3 milyon nerede ? Hatta 700k araçla 1.3 milyonluk araç nasıl ve neden mukayese ediliyor ki, ikinci elde bu aracın sıfır fiyatına çokta makul, mantıklı ve 10 bin km altı seçenekler var.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee ve racer
700k nerede, 1.3 milyon nerede ? Hatta 700k araçla 1.3 milyonluk araç nasıl ve neden mukayese ediliyor ki, ikinci elde bu aracın sıfır fiyatına çokta makul, mantıklı ve 10 bin km altı seçenekler var.
İkinci elde 1-2 yaşında 10-30k km'de çok mantıklı seçenekler var.Liste fiyatından çok daha düşük fiyata sıfır denilecek kadar temiz araç bulabiliyoruz.Benim söylemek istediğim şey,belli yaşı ve km skalasını aşmış ama fiyatının hala abartılı noktalarda olan araçların mantıksız olduğu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
700k nerede, 1.3 milyon nerede ? Hatta 700k araçla 1.3 milyonluk araç nasıl ve neden mukayese ediliyor ki, ikinci elde bu aracın sıfır fiyatına çokta makul, mantıklı ve 10 bin km altı seçenekler var.
2 katı evet , ama daha fazla fark olması lazım.

700'e alınan otomatik , D segment , donanımlı 2012 model araba 200.000KM'yi geçmiş oluyor..

Bir jant , 2 retrofit , 4 lastik , bir detailing derken 800+ zaten.. Benim gözümde 1M 😅

Arada 300.000TL fark var.. 12 yaş var 🤔

Ben illa sıfırcı değilim bu arada..
Eski model 2.elleri aşırı pahalı buluyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Chefkaya
İkinci elde 1-2 yaşında 10-30k km'de çok mantıklı seçenekler var.Liste fiyatından çok daha düşük fiyata sıfır denilecek kadar temiz araç bulabiliyoruz.Benim söylemek istediğim şey,belli yaşı ve km skalasını aşmış ama fiyatının hala abartılı noktalarda olan araçların mantıksız olduğu.
He burası kesinlikle doğru, sırf tutuluyor diye saçma sapan fiyat çeken çok insan var. Ben ise temiz şekilde kullanılan araçlardan bahsediyorum zaten geçmişini bildiğin araçtan pek korkmanın alemi yok. Zaten sıfır araç alabilecek durumda olsak bile bayilerin cebini doldurmadığın sürece araç bile yok diyorlar. Daha geçen ford bayisine gittik ismi lazım değil, arkada bi orduya yetecek kadar plakasız satışa hazır satılmamış araçlar varken showroom da adam kandırır gibi elimizde araba yok dendi. Paran olsun olmasın her türlü rezil olduğun bir ülke oldu burası.
 
2 katı evet , ama daha fazla fark olması lazım.

700'e alınan otomatik , D segment , donanımlı 2012 model araba 200.000KM'yi geçmiş oluyor..

Bir jant , 2 retrofit , 4 lastik , bir detailing derken 800+ zaten.. Benim gözümde 1M 😅

Arada 300.000TL fark var.. 12 yaş var 🤔

Ben illa sıfırcı değilim bu arada..
Eski model 2.elleri aşırı pahalı buluyorum.
2000 model kıçı kırık cliolarin corsalarin 300-350k ilana koyulan piyasada 700-800k 12 yaşında dizel c sınıfı araçların fiyatı normal kalıyor, ama 0 araç fiyatlarına göre de pahalı kalmaya başlıyor,
Dengesiz bir piyasa var, kim neye göre fiyat koyacağını şaşırıyor, doğal olarak insanlar aracın ort piyasasına göre fiyat koyuyor,

Misal ben focusu ilana koyarken kendi piyasası içinde muadil km ve donanımı olan araçlara göre fiyat koyduğumda 470-520k arası fiyat koymam gerekiyor, bakıldığı vakit aynı fiyata daha düşük km araçlarda var, daha üst sınıf araçlar da var, hatta daha ucuza daha düşük kmde 2005+ mondeolar bile var,


Geçen sene Mondeoyu aldığımız vakit aracın piyasa fiyatı ort 550-600 arasiydi, biz 520ye almıştık,
kasko-sigorta, lastik-jant, bakım masrafı derken +50-60k gibi fiyat oldu, şuan aracın sarı siteye göre piyasasi 800k civarı,
bakıldığında aynı fiyata 0'a yakın bir sürü araba var,
Ama işin içine donanım, konfor, sürüş, alındıktan sonrası masraf kısmı girince o paraya değer mi değmez mi düşünmeye başlıyor insan,

0 kötü arabadansa 2. El iyi araba benim tercihimdir ama fiyatı saçma salak bir seviyede olmadığı sürece geçerli bu,
Yoksa gidip de 400k fiyata benden yaşlı araba almam, 100 daha koyup 10 yaşında araba alırım,
Demin yazdığım cümle bile yeterli aslında 2. El fiyatları için :d ,
Şu kadar paraya onu alacağına biraz daha koy bunu al vs vs gider böyle
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
2000 model kıçı kırık cliolarin corsalarin 300-350k ilana koyulan piyasada 700-800k 12 yaşında dizel c sınıfı araçların fiyatı normal kalıyor, ama 0 araç fiyatlarına göre de pahalı kalmaya başlıyor,
Dengesiz bir piyasa var, kim neye göre fiyat koyacağını şaşırıyor, doğal olarak insanlar aracın ort piyasasına göre fiyat koyuyor,

Misal ben focusu ilana koyarken kendi piyasası içinde muadil km ve donanımı olan araçlara göre fiyat koyduğumda 470-520k arası fiyat koymam gerekiyor, bakıldığı vakit aynı fiyata daha düşük km araçlarda var, daha üst sınıf araçlar da var, hatta daha ucuza daha düşük kmde 2005+ mondeolar bile var,


Geçen sene Mondeoyu aldığımız vakit aracın piyasa fiyatı ort 550-600 arasiydi, biz 520ye almıştık,
kasko-sigorta, lastik-jant, bakım masrafı derken +50-60k gibi fiyat oldu, şuan aracın sarı siteye göre piyasasi 800k civarı,
bakıldığında aynı fiyata 0'a yakın bir sürü araba var,
Ama işin içine donanım, konfor, sürüş, alındıktan sonrası masraf kısmı girince o paraya değer mi değmez mi düşünmeye başlıyor insan,
Kıçı kırık Clio - Corsa'lar da pahalı , Tofaş zaten.. Yanlış anlaşılmasın sizin Mondeo'yu da çok şişirmişler. Ben 650'den fazla vermem şahsen.
Aynısı B6 makyajlı Passat - İnsignia A1 makyajlı için de geçerli bu arada. Yeni kasaya 800 veririm anca ama onun da 1.5'ine yine vermem 😀

Dönem dönem bazı arabalar coşuyor , genelde piyasa artarken oluyor bu.. İnsignia - Mondeo , Passat rakamına yaklaşıyor , Talisman'cılar daha da fazla istiyor 😅
Sonra piyasa durunca belli oluyor ak koyun - kara koyun 😁 B7 Passat'lar da bir coşmuş.. 900 falan saçmalıyorlar..

W211 Mercedes'ler hala 1M.. Çoh iyi araba.. Kalite.. Ya araba 2M KM yapmış.. 400.000'e ne bakıyorsun sen..
Ama hafızalı koltuk var.. Bak bakalım çalışıyor mu 😅

Öyle araba nasıl alınır bak.. Mondeo 700 ya mesela , C6 A6'lar var 600 küsürlere. Heh o zaman anlarım.
İkisi de eski zaten , olmuşken A6 olsun da şanımız yürüsün dersin.. Öyle olur 😎
 
Kıçı kırık Clio - Corsa'lar da pahalı , Tofaş zaten.. Yanlış anlaşılmasın sizin Mondeo'yu da çok şişirmişler. Ben 650'den fazla vermem şahsen.
Aynısı B6 makyajlı Passat - İnsignia A1 makyajlı için de geçerli bu arada. Yeni kasaya 800 veririm anca ama onun da 1.5'ine yine vermem 😀

Dönem dönem bazı arabalar coşuyor , genelde piyasa artarken oluyor bu.. İnsignia - Mondeo , Passat rakamına yaklaşıyor , Talisman'cılar daha da fazla istiyor 😅
Sonra piyasa durunca belli oluyor ak koyun - kara koyun 😁 B7 Passat'lar da bir coşmuş.. 900 falan saçmalıyorlar..

W211 Mercedes'ler hala 1M.. Çoh iyi araba.. Kalite.. Ya araba 2M KM yapmış.. 400.000'e ne bakıyorsun sen..
Ama hafızalı koltuk var.. Bak bakalım çalışıyor mu 😅

Öyle araba nasıl alınır bak.. Mondeo 700 ya mesela , C6 A6'lar var 600 küsürlere. Heh o zaman anlarım.
İkisi de eski zaten , olmuşken A6 olsun da şanımız yürüsün dersin.. Öyle olur 😎
Harbi bu arada bahsettiğin muhteşem üçlünün piyasa fiyatları öyle bir aralıkta ki insan şaşırıyor. Aynı motor aynı donanım ıvır zıvır aklına ne gelirse aynı olan kondüsyon durumu da birbirine denk sayılacak insignia'lar buldum. Kral biri 500k iken bir diğeri 800k civarıysa ki kilometreleri bile birbirine yakın. Ben burda keriz silkeliyorlar diye düşünürüm. c6 a6 demişken allroad modelleri çok güzel ya ama piyasası çok uçmuş.
 
  • Beğeni
Tepkiler: nıneleven
Harbi bu arada bahsettiğin muhteşem üçlünün piyasa fiyatları öyle bir aralıkta ki insan şaşırıyor. Aynı motor aynı donanım ıvır zıvır aklına ne gelirse aynı olan kondüsyon durumu da birbirine denk sayılacak insignia'lar buldum. Kral biri 500k iken bir diğeri 800k civarıysa ki kilometreleri bile birbirine yakın. Ben burda keriz silkeliyorlar diye düşünürüm. c6 a6 demişken allroad modelleri çok güzel ya ama piyasası çok uçmuş.
Allroad'lar da keriz silkeleme , kaç sene piyasası yok diye diye uzak durduk..

Şimdi değerleneceği tuttu 🤓 Hadi A6 Allroad neyse , 3.0TDİ falan da.

B8 A4 Allroad'lar var , bir de ilk çıkanlar yol bilgisayarı kırmızı falan. Onlar 2.0TFSi olmasına rağmen çok değişik paralar istiyorlar 😅

Bunlar hep Ankara'lıların işleri , Subaru'ları da onlar şişiriyor 😁

2005 350.000KM'de 3.0 atmosferik Outback 680.000TL ,
2012 yeni kasa Forester 160.000KM'de 880.000TL
 
  • Haha
Tepkiler: Chefkaya
Allroad'lar da keriz silkeleme , kaç sene piyasası yok diye diye uzak durduk..

Şimdi değerleneceği tuttu 🤓 Hadi A6 Allroad neyse , 3.0TDİ falan da.

B8 A4 Allroad'lar var , bir de ilk çıkanlar yol bilgisayarı kırmızı falan. Onlar 2.0TFSi olmasına rağmen çok değişik paralar istiyorlar 😅

Bunlar hep Ankara'lıların işleri , Subaru'ları da onlar şişiriyor 😁

2005 350.000KM'de 3.0 atmosferik Outback 680.000TL ,
2012 yeni kasa Forester 160.000KM'de 880.000TL
Yurdum insanının kendi arabasını böyle fantezi şeklinde şişirmesine bayılıyorum.
 
  • Haha
Tepkiler: MehmetAydin
1.300 ₺ Duster'ın asla hakkı değil. İç malzeme kalitesi motor performansı bu fiyatı vermektense 2016 2017 Nissan Qashqai almak daha mantıklı. 100.000 km'de olsun ne olacak en azından kullanıcıya parasının değerini veriyor.