Renault Grubu'nun cirosu, bu yılın 3. çeyreğinde 2018'in aynı dönemine göre yüzde 1,6 azalarak 11 milyar 296 milyon euroya gerilerken, global pazardaki yüzde 3,2'lik daralmanın etkisiyle araç satışları 852 bin 198'e düştü ve geçen yılın aynı dönemine göre %4 azaldı.
Renault Grubu'ndan yapılan açıklamaya göre, üçüncü çeyrekte grubun araç satışları geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4,4 azalarak 852 bin 198 düzeyinde gerçekleşti. Satışlardaki düşüşte global pazardaki yüzde 3,2'lik daralma etkili oldu.
Bölge bazlı bakıldığında grubun satışları Avrupa'da yüzde 3,4'lük, Avrupa dışı bölgelerde yüzde 5,4'lük azalış kaydetti.
Şirket, hayal kırıklığına sebep olan sonuçların, ortakları Nissan ve Daimler'deki üretimdeki düşüşe, dizel motorlara olan talepteki azalışa ve küresel pazarın yavaşlamasına bağlı olduğunu söyledi. Renault, tesislerinde Nissan ve Daimler için araç üretirken, aynı zamanda diğer otomobil üreticileri için dizel motor üretiyor.
Bu yıl global otomotiv piyasasının 2018'e göre yaklaşık yüzde 4 daralması bekleniyor. Avrupa pazarında bu yıl 2018'e kıyasla bir değişiklik yaşanmaması ya da yüzde 1 daralma kaydetmesi öngörülüyor. Rusya pazarının ise yaklaşık yüzde 3 küçülmesi, Brezilya pazarının yaklaşık yüzde 7 büyümesi tahmin ediliyor.
Bu doğrultuda Renault Grubu öngörülerini, yayımlanan grup cirosunun yüzde 3-4 düşeceği, işletme karının yüzde 5 civarında olacağı, otomotiv faaliyetleri nakit akışının ikinci yarıda pozitif olacağı yönünde revize etti.
Renault Grubu'ndan yapılan açıklamaya göre, üçüncü çeyrekte grubun araç satışları geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4,4 azalarak 852 bin 198 düzeyinde gerçekleşti. Satışlardaki düşüşte global pazardaki yüzde 3,2'lik daralma etkili oldu.
Bölge bazlı bakıldığında grubun satışları Avrupa'da yüzde 3,4'lük, Avrupa dışı bölgelerde yüzde 5,4'lük azalış kaydetti.
GROUPE RENAULT’NUN EN BÜYÜK 15 PAZARI (2019 OCAK-EYLÜL)
09-2019 itibariyle yıllık | Hacim* | PC+LCV pazar payı | |
(adet) | (% olarak) | ||
1 | FRANSA | 516.099 | 25,8 |
2 | RUSYA | 367.679 | 28,9 |
3 | ALMANYA | 191.852 | 6,5 |
4 | BREZİLYA | 174.478 | 9,0 |
5 | İTALYA | 170.646 | 10,7 |
6 | İSPANYA+KANARYA ADALARI | 144.293 | 12,8 |
7 | ÇİN | 132.078 | 0,8 |
8 | BİRLEŞİK KRALLIK | 89.659 | 4,2 |
9 | BELÇİKA+LÜKSEMBURG | 71.685 | 13,0 |
10 | GÜNEY KORE | 60.402 | 4,8 |
11 | HİNDİSTAN | 54.507 | 2,1 |
12 | POLONYA | 53.608 | 11,7 |
13 | ARJANTİN | 53.353 | 14,6 |
14 | TÜRKİYE | 53.037 | 18,9 |
15 | ROMANYA | 52.871 | 37,6 |
Şirket, hayal kırıklığına sebep olan sonuçların, ortakları Nissan ve Daimler'deki üretimdeki düşüşe, dizel motorlara olan talepteki azalışa ve küresel pazarın yavaşlamasına bağlı olduğunu söyledi. Renault, tesislerinde Nissan ve Daimler için araç üretirken, aynı zamanda diğer otomobil üreticileri için dizel motor üretiyor.
Bu yıl global otomotiv piyasasının 2018'e göre yaklaşık yüzde 4 daralması bekleniyor. Avrupa pazarında bu yıl 2018'e kıyasla bir değişiklik yaşanmaması ya da yüzde 1 daralma kaydetmesi öngörülüyor. Rusya pazarının ise yaklaşık yüzde 3 küçülmesi, Brezilya pazarının yaklaşık yüzde 7 büyümesi tahmin ediliyor.
Bu doğrultuda Renault Grubu öngörülerini, yayımlanan grup cirosunun yüzde 3-4 düşeceği, işletme karının yüzde 5 civarında olacağı, otomotiv faaliyetleri nakit akışının ikinci yarıda pozitif olacağı yönünde revize etti.