2005 yılında otomotiv gazetecisi Pablo Gonzalez, Jeep Renegade’i kullanırken sert fren yaptı ve otomobilin arka tekerleklerinin yerden kesildiğini fark etti. Jeep, otomobilde problem olduğunu ve diğer Renegade’lerde bu probleme rastlanmadığını belirtti. Fakat görüldüğü kadarıyla bu problem çözülmüşe benzemiyor.
FCA’nın yaptığı resmi açıklamada Jeep Renegade’in elektronik stabilite kontrolü ve elektronik devrilme asistanının standart olarak yer aldığını ancak bu durumun güvenlik önlemlerini aştığını ve bu durumun araştırıldığını belirtiyor.
Avrupa için tasarlanan araçlarda Amerika için üretilenlerden farklı aktarma sistemlerinin bulunduğunu ve farklı standart lastiklerle (daha yumuşak ve yere yapışan) satıldığı belirtiliyor. Amerika ve İngiltere özellikli araçların birkaç farklı lastik opsiyonunun bulunduğu söyleniyor. Kırmızı otomobilin lastik modeli bilinmese de, km77.com’un yaptığı açıklamaya göre yeşil otomobilde Bridgestone Turanza lastikler kullanılmış.
Otomobilin üzerinde gelen lastiklerin yola ne kadar tutunursa tutunsun ağırlık transferini bu kadar etkilememesi gerekiyor.
İspanyol otomobil sitesi km77.com’un editörü Gonzalez, frenleme deneyimini anlatırken 1.6 litrelik motorlu önden çekişli Jeep Renegade’i kullandığını belirtiyor. Frenleme deneyimi yaşarken öne gitmesinin normal olduğunu ancak git gide ufuk çizgisindense yere doğru bakmaya başladığını sonrasında ise sadece asfaltı gördüğünü belirtiyor. Buna rağmen tüm benliğiyle fren pedalına basmaya devam eden Gonzalez arka tekerleklerin havalandığını hissettiğini ve yere tekrar bastığını hissetmediğini belirtiyor. Bunun üzerine birkaç kamera kurarak bu deneyimi tekrar yaşıyor ve arka tekerleklerin havalandığı kameralara yansıyor.
Gonzalez bu durumu Fiat Grup İspanya’ya bildiriyor ve teknik inceleme talebinde bulunuyor. Teknik ekibin çalışması ile fren hidroliğinde arıza yaşandığı ve aşırı durma gücünü ön tekerleklere ilettiği Gonzalez’e belirtiliyor.
Bunun üzerine Gonzalez başka iki Renegade’i test ettikten sonra, bu hatalı durumun bir daha yaşanmadığını görüyor ve kullandığı otomobilin hatalı olduğuna ikna oluyor. Ta ki geçen aya kadar.
Tamamen farklı aktarma organı (dört tekerlekten çekişli) ve 2.0 litrelik motor ile teste giren Renegade daha az da olsa benzer bir durum ortaya çıkartıyor. Renegade hızlı şerit değiştirme (Geyik Testi) performans testinde çok da havalı gözükmüyor.
Küçük Jeep, kukaların arasında 75 km/s (45 mph) hız ile ilerlerken soğukkanlılığını kaybediyor ve kukaları devirmeye başlıyor. Videoda 01:25’te iç taraftaki arka tekerleğin havalandığı da gözlerden kaçmıyor.
Burda önemli olan noktanın geyik testindeki fren mesafesinden öte otomobilin stabilite kontrolü ve dengesi olduğunu söylemek gerekiyor. İki tekerleğin havaya kalkması NCAP uyumu konusunda başarısız sayılmıyor. Vehico firmasının yöneticileri ise şerit değiştirme testlerinde konileri devirmeden testi geçebildiğinde başarılı sayıldığını belirtiyorlar.
Bunun haricinde internette biraz araştırma yaptığınız zaman başka bir ülkede başka bir sürücü ile panik fren anında aynı durumla karşılaşıyorsunuz. Aşağıdaki videoda 09:40’da neden bahsedildiğini görebilirsiniz.
Sonuç olarak baskı altında üç farklı Renegade’in aynı kötü performansı vermiş olması bir problem olduğunu kanıtlıyor. FCA’nın resmi açıklamasına göre Avrupa ve Amerika’da çarpışma uyum düzenlemelerinden geçtiğini ve farklı pazarlar için farklı yapılandırılan araçlar olduğu belirtiliyor.
EuroNCAP testlerinden 5 üzerinden 5 yıldız alan otomobil, Amerikan NHTSA’nın test kriterlerinden de yüzde 23 takla riski ile ayrılıyor. EuroNCAP testlerinde çarpışma önleme sistemindeki fren performansına bakıldığında herhangi bir sorun ise gözükmüyor.
Asıl önemli soru, Renegade sahiplerinden bu durumu hiç yaşayan oldu mu?
Otopark.com’un Renegade testini izlemek için :
https://www.otopark.com/2016/10/yarbay-jeep-renegade-1-4-multiair2-limited/
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
FCA’nın yaptığı resmi açıklamada Jeep Renegade’in elektronik stabilite kontrolü ve elektronik devrilme asistanının standart olarak yer aldığını ancak bu durumun güvenlik önlemlerini aştığını ve bu durumun araştırıldığını belirtiyor.
Avrupa için tasarlanan araçlarda Amerika için üretilenlerden farklı aktarma sistemlerinin bulunduğunu ve farklı standart lastiklerle (daha yumuşak ve yere yapışan) satıldığı belirtiliyor. Amerika ve İngiltere özellikli araçların birkaç farklı lastik opsiyonunun bulunduğu söyleniyor. Kırmızı otomobilin lastik modeli bilinmese de, km77.com’un yaptığı açıklamaya göre yeşil otomobilde Bridgestone Turanza lastikler kullanılmış.
Otomobilin üzerinde gelen lastiklerin yola ne kadar tutunursa tutunsun ağırlık transferini bu kadar etkilememesi gerekiyor.
İspanyol otomobil sitesi km77.com’un editörü Gonzalez, frenleme deneyimini anlatırken 1.6 litrelik motorlu önden çekişli Jeep Renegade’i kullandığını belirtiyor. Frenleme deneyimi yaşarken öne gitmesinin normal olduğunu ancak git gide ufuk çizgisindense yere doğru bakmaya başladığını sonrasında ise sadece asfaltı gördüğünü belirtiyor. Buna rağmen tüm benliğiyle fren pedalına basmaya devam eden Gonzalez arka tekerleklerin havalandığını hissettiğini ve yere tekrar bastığını hissetmediğini belirtiyor. Bunun üzerine birkaç kamera kurarak bu deneyimi tekrar yaşıyor ve arka tekerleklerin havalandığı kameralara yansıyor.
Gonzalez bu durumu Fiat Grup İspanya’ya bildiriyor ve teknik inceleme talebinde bulunuyor. Teknik ekibin çalışması ile fren hidroliğinde arıza yaşandığı ve aşırı durma gücünü ön tekerleklere ilettiği Gonzalez’e belirtiliyor.
Bunun üzerine Gonzalez başka iki Renegade’i test ettikten sonra, bu hatalı durumun bir daha yaşanmadığını görüyor ve kullandığı otomobilin hatalı olduğuna ikna oluyor. Ta ki geçen aya kadar.
Tamamen farklı aktarma organı (dört tekerlekten çekişli) ve 2.0 litrelik motor ile teste giren Renegade daha az da olsa benzer bir durum ortaya çıkartıyor. Renegade hızlı şerit değiştirme (Geyik Testi) performans testinde çok da havalı gözükmüyor.
Küçük Jeep, kukaların arasında 75 km/s (45 mph) hız ile ilerlerken soğukkanlılığını kaybediyor ve kukaları devirmeye başlıyor. Videoda 01:25’te iç taraftaki arka tekerleğin havalandığı da gözlerden kaçmıyor.
Burda önemli olan noktanın geyik testindeki fren mesafesinden öte otomobilin stabilite kontrolü ve dengesi olduğunu söylemek gerekiyor. İki tekerleğin havaya kalkması NCAP uyumu konusunda başarısız sayılmıyor. Vehico firmasının yöneticileri ise şerit değiştirme testlerinde konileri devirmeden testi geçebildiğinde başarılı sayıldığını belirtiyorlar.
Bunun haricinde internette biraz araştırma yaptığınız zaman başka bir ülkede başka bir sürücü ile panik fren anında aynı durumla karşılaşıyorsunuz. Aşağıdaki videoda 09:40’da neden bahsedildiğini görebilirsiniz.
Sonuç olarak baskı altında üç farklı Renegade’in aynı kötü performansı vermiş olması bir problem olduğunu kanıtlıyor. FCA’nın resmi açıklamasına göre Avrupa ve Amerika’da çarpışma uyum düzenlemelerinden geçtiğini ve farklı pazarlar için farklı yapılandırılan araçlar olduğu belirtiliyor.
EuroNCAP testlerinden 5 üzerinden 5 yıldız alan otomobil, Amerikan NHTSA’nın test kriterlerinden de yüzde 23 takla riski ile ayrılıyor. EuroNCAP testlerinde çarpışma önleme sistemindeki fren performansına bakıldığında herhangi bir sorun ise gözükmüyor.
Asıl önemli soru, Renegade sahiplerinden bu durumu hiç yaşayan oldu mu?
Otopark.com’un Renegade testini izlemek için :
https://www.otopark.com/2016/10/yarbay-jeep-renegade-1-4-multiair2-limited/
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..