Rodaj hakkında bilgilendirme

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan alkın
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

alkın

Alkın Uslu
Panpa
1,355
Marka
Audi
Selamlar, forumda buna benzer konular var ancak ben özellikle küçük hacim düşük güc benzinli bir aracın rodajı hakkında dikkat edilmesi gereken bir şey var mı diye özellikle sormak istediğim için konuyu açtım.

Aracım bildiğiniz gibi 2004 model BBY kodlu motora sahip 1.4 16V Polo otomatik ve şuan 205.000 km'de yataklar, pistonlar, sübaplar vs vs değişecek motor içindeki tüm parçaların değişimi ve rektefiye işçiliği ile kapsamlı bir revizyona girdi.

Haftaiçinde teslim alacağım muhtemelen, teslim aldıktan sonra sanayideki kulaktan dolma bilgilerle değil kitabına uygun şekilde bir rodaj süreci geçirmek istiyorum.

10w40 mos2 katkılı liqui moly yağ ve mann yağ filtresi aldım, işler bitince araca bu konulacak (siyah yağ olan liqui moly yağı).

Bundan sonrasında hangi devir aralığında kaç km kullanmalıyım, yağı tekrar ne zaman yenilemeliyim, ceratec gibi katkılar kullanmalı mıyım?

Bilgilendirirseniz çok sevinirim.
 
Selam kardeşim, hayırlı uğurlu olsun ve geçmiş olsun diyelim. MoS2’li 10W-40 seçimine de helal olsun. Şimdi rodaj işine gelelim, toplam 1000 km’yi iki parçaya bölelim: İlk 500 km tam dikkatli olacağız, sonraki 500 km’de biraz daha rahat ederiz ama yine de yüklenmeyelim. İlk 500 km’de kesinlikle kickdown yapma, ani gaz tepkisi verme. Devir mümkünse 5000’i geçmesin, ideal olarak 2000-4000 arasında takılsın araba. Ne çok düşük devirde uzun süre tut ne de sürekli yüksekte, akışında kullan işte. Şehir içi dur-kalk, hafif yokuşlar falan en iyisi, ara sıra biraz daha kararlı gaz verip bırakabilirsin ama tam gaz asla yok. Hız da 120-130’ü geçmesin. Soğukken de 30-60 saniye rölantide bekle, hemen yola çıkma. 500 km’den sonra biraz esneriz rahatlarız birz daha, devri 5000’e kadar çıkarmana bir şey demez ama hâlâ tam performans yüklemesi yapma, kickdown’u minimumda tut. Uzun yol yapacaksan eğer, mümkünse hafif iniş çıkışlı yolları tercih et, sabit otoban devri şimdilik az olsun.1000 km dolunca mutlaka yağını ve filtresini değiştir, içinde biriken talaşlar falan temizlensin. Yine aynı yağı koyabilirsin ya da istersen iyi bir 5W-40’a geçersin. O değişimden sonra CeraTec katmayı düşünebilirsin, motoru daha da sessiz ve korunaklı yapar. Bu arada ilk 500 km’de yağ çubuğunu arada kontrol et, tüketim olabilir normaldir. Herhangi bir tuhaf ses, vuruntu falan olursa hemen ustaya dön eline levye al tabii. Böyle yaparsan motor ikinci baharını güzel yaşar, 1000 km sonrası rahat rahat keyfini sürersin. Yolun açık olsun, bir şey olursa yaz yine numaram var nasılsa 😂
 
Son düzenleme:
Abiler ikinize de çok teşekkür ederim @Toprak @S.Asil, anladığım kadarıyla devri yükseltmeden ve gezdirerek ilk 500 km, sonrasında da kickdown yapmadan biraz daha performanslı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
MoS2'li veya Ceratec'li yağ rodaj için kullanılmaz. Sürtünme azaltıcı ve aşınma önleyici katkılar bunlar. Rodajın amacı zaten segman ve gömlekleri kontrollü sürtünmeyle alıştırmak. Hatta mümkün mertebe mineral yağ kullanılır ama tabi bulması zor.

2004 model polo motoru muhtemelen yağ pompası dahil komple revize edildiği zaman 10w40 biraz kalın gelebilir. 5w30 öneririm. Gene de yağ rehberleri ne öneriyorsa o. Artık sıfır motor çünkü.

Kitabına göre yapmaya gelince:

Motor toplandıktan hemen sonra 10-15 dakika rölanti-2000 devir aralığı çalıştırıp bir daha yağı değişmeli. İster istemez çapaklar, kirler kalıyor motorun içinde rektifiye sonrası. Düzgün yıkama olmuyor. O yağ ve filtresi bir değişmeli. Rodajda o maddeler motorun içinde gezmemeli. Ayrıca yatak alıştırması da yapılmış oluyor.

Ardından yeni konan yağ ile 500-1000 km yapmak iyidir. Mümkün mertebe kısa sürüşlerden kaçınmalı. Motoru ideal sıcaklıkta kullanmalı. Çok bebek muamelesi yapmaya lüzum yok. Yük görmeden segman tam alışmaz. Uzun süre olmamak kaydıyla yarı gaza kadar yolu var. Hatta 2000-4000 arasını yarı gazla çıkıp ardından gazı bırakarak tekrar 2000'e inme manevrası yapılabilir 3-4 kez. Hem yükte hem kompresyonda segman alışsın. 1000 km sonra yağı değişecek tekrardan. Sonra ne yağ istersen konabilir.

Bu süreçte bir miktar yağ eksiltmesi normaldir. Hatta merak edip kompresyon ölçümü yapılırsa da bir miktar düşük çıkacaktır :)
 
Son düzenleme:
MoS2'li veya Ceratec'li yağ rodaj için kullanılmaz. Sürtünme azaltıcı ve aşınma önleyici katkılar bunlar. Rodajın amacı zaten segman ve gömlekleri kontrollü sürtünmeyle alıştırmak. Hatta mümkün mertebe mineral yağ kullanılır ama tabi bulması zor.

2004 model polo motoru muhtemelen yağ pompası dahil komple revize edildiği zaman 10w40 biraz kalın gelebilir. 5w30 öneririm. Gene de yağ rehberleri ne öneriyorsa o. Artık sıfır motor çünkü.

Kitabına göre yapmaya gelince:

Motor toplandıktan hemen sonra 10-15 dakika rölanti-2000 devir aralığı çalıştırıp bir daha yağı değişmeli. İster istemez çapaklar, kirler kalıyor motorun içinde rektifiye sonrası. Düzgün yıkama olmuyor. O yağ ve filtresi bir değişmeli. Rodajda o maddeler motorun içinde gezmemeli. Ayrıca yatak alıştırması da yapılmış oluyor.

Ardından yeni konan yağ ile 500-1000 km yapmak iyidir. Mümkün mertebe kısa sürüşlerden kaçınmalı. Motoru ideal sıcaklıkta kullanmalı. Çok bebek muamelesi yapmaya lüzum yok. Yük görmeden segman tam alışmaz. Uzun süre olmamak kaydıyla yarı gaza kadar yolu var. Hatta 2000-4000 arasını yarı gazla çıkıp ardından gazı bırakarak tekrar 2000'e inme manevrası yapılabilir 3-4 kez. Hem yükte hem kompresyonda segman alışsın. 1000 km sonra yağı değişecek tekrardan. Sonra ne yağ istersen konabilir.

Bu süreçte bir miktar yağ eksiltmesi normaldir. Hatta merak edip kompresyon ölçümü yapılırsa da bir miktar düşük çıkacaktır :)
Abi çok teşekkür ederim, bunu da mutlaka dikkate alacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Otto Çevrimi
MoS2'li veya Ceratec'li yağ rodaj için kullanılmaz. Sürtünme azaltıcı ve aşınma önleyici katkılar bunlar. Rodajın amacı zaten segman ve gömlekleri kontrollü sürtünmeyle alıştırmak. Hatta mümkün mertebe mineral yağ kullanılır ama tabi bulması zor.

2004 model polo motoru muhtemelen yağ pompası dahil komple revize edildiği zaman 10w40 biraz kalın gelebilir. 5w30 öneririm. Gene de yağ rehberleri ne öneriyorsa o. Artık sıfır motor çünkü.

Kitabına göre yapmaya gelince:

Motor toplandıktan hemen sonra 10-15 dakika rölanti-2000 devir aralığı çalıştırıp bir daha yağı değişmeli. İster istemez çapaklar, kirler kalıyor motorun içinde rektifiye sonrası. Düzgün yıkama olmuyor. O yağ ve filtresi bir değişmeli. Rodajda o maddeler motorun içinde gezmemeli. Ayrıca yatak alıştırması da yapılmış oluyor.

Ardından yeni konan yağ ile 500-1000 km yapmak iyidir. Mümkün mertebe kısa sürüşlerden kaçınmalı. Motoru ideal sıcaklıkta kullanmalı. Çok bebek muamelesi yapmaya lüzum yok. Yük görmeden segman tam alışmaz. Uzun süre olmamak kaydıyla yarı gaza kadar yolu var. Hatta 2000-4000 arasını yarı gazla çıkıp ardından gazı bırakarak tekrar 2000'e inme manevrası yapılabilir 3-4 kez. Hem yükte hem kompresyonda segman alışsın. 1000 km sonra yağı değişecek tekrardan. Sonra ne yağ istersen konabilir.

Bu süreçte bir miktar yağ eksiltmesi normaldir. Hatta merak edip kompresyon ölçümü yapılırsa da bir miktar düşük çıkacaktır :)

++++ katılmakla birlikte ben de aynı şeye değineceğim. Polo’nun 1.4 motoru zaten yağlama tasarımı nedeniyle olabildiğince hızlı yağlama gerektiriyor, bu nedenle yağın soğukta akışkan olması bu ve selefi modeller için oldukça elzem. Mos2 ise yaşlı motorlarda iş yapması için tasarlanmış, katkılı bir yağ. Sıfır motorda hiç ihtiyaç olmayan bir iş. Polo için 0W-30’dan 5W-40’a kadar yağ kullanılabilir ancak lifter sağlığı için olabildiğince tam sentetik ve akışkan tarafta kalmak en iyisi.
 
++++ katılmakla birlikte ben de aynı şeye değineceğim. Polo’nun 1.4 motoru zaten yağlama tasarımı nedeniyle olabildiğince hızlı yağlama gerektiriyor, bu nedenle yağın soğukta akışkan olması bu ve selefi modeller için oldukça elzem. Mos2 ise yaşlı motorlarda iş yapması için tasarlanmış, katkılı bir yağ. Sıfır motorda hiç ihtiyaç olmayan bir iş. Polo için 0W-30’dan 5W-40’a kadar yağ kullanılabilir ancak lifter sağlığı için olabildiğince tam sentetik ve akışkan tarafta kalmak en iyisi.
İade edip 5w40a mı geçeyim dersiniz yani
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil ve cerberra
İade edip 5w40a mı geçeyim dersiniz yani
Hatta 5W-30. Liqui Moly istiyorsan 4200 serisini tercih edebilirsin, çok geniş spectrumlu bir yağdır, öyle ki 5W-40 isteyen motorlara dahi koyulabiliyor. Rodaj konusunda zaten her şey net yazılmış en sağlıklı yol o şekilde olur, o kadar uğraşmaya gerek yok dersen daha düşük spectrumlu güvenilir bir 5W-30 yağı 5000 km kadar kullanıp yağ filtresiyle birlikte değiştirip sonraki her değişimi 15 binde bir yapabilirsin. Özellikle Ankara'da parklanıyorsa o motorda 10W yağ kullanma bence, gereksiz kalın gelir.
 
İade edip 5w40a mı geçeyim dersiniz yani
İlk yapı @Otto Çevrimi nin dediği gibi sürtünmeyi iyileştirmek için yapılan bir yağ değilde standart kalite sentetik bir 5w40 yağ kullanmanız daha iyi olur bence de. Sonrasında lifter problemi yaşamamanız için önemli bir durum. Yoksa benim gibi ( yağı toplayan tamirci koymuşut ve 20w50 koyduklarından lifterlee içeriden çizilmişti sonrasını biliyorsunuz zaten)

Genelde bahsedilmiş ama ben ilk bin kilometreden sonra ikinci bin kilometreye kadar sıkıştır bırak mantığıyla kullanmıştım. Beş bininci kilometrede rodajı tamamen bitirebilirsiniz ama yine de sekmanların alışması ve kompresyonun sağlıklı olması için sekmanların tam oturması ve honlamadan sonra oluşan çizgilen güzel alışması gerekiyor.