KAPALI Rölanti Sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Machine
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Machine

Profesör
92
Meraba video linkini de ekliyorum.
Rölantide dalgalanma ileride sorun yaşatabilecek bir durum mu yoksa böyle kullanmaya devam ettiğimde sorun olmaz mı?



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Ateşleme sisteminin bakıma ihtiyacı var. Bu durumda kullanmaya devam ederseniz yüksek ihtimal bir sorun oluşmaz. Fakat sorun ilerledikçe an gelir aracınız hiç olmaması gereken yerde stop edebilir. Çünkü sorun ateşleme sisteminde. Buji ve kablo bakımı, boğaz kelebeği temizliği, sensörlerin kontrolü (sensör düşük ihtimal) yapılmalı en kısa zamanda. Araç lpgli ve sadece lpgde yapıyorsa iyi bir lpg servisinde ayar yapılmalı
 
Sorun çok büyük ihtimalle emme manifoldunun eskiyen contasındandır.Bu parçaya baktırın.Conta hava kaçırdığı zaman Ecu hava-benzin karışımını doğru ayarlayamaz.Bu da rölantide dururken devirin dalgalanmasına ve motorun sönecekmiş gibi tepkiler vermesine sebep olur.
 
araç lpg'li ise karışım ayarsızlığı vardır.benzinde yapıyor ise ateşleme sistemi gözden geçirilmeli.bunun içinde buji,buji kablosu,distiribütöre bakılmalı.kışında olsa araçta sıkıntı yoksa rölantide dengesizlik yapmaz.acele yaptırılması gerekmeyebilir ama uygun vakitte baktırman en iyisi.çünkü masraf küçükken yapılmalıki ilerde daha büyük masrafa yol açmasın(tecrübeyle sabit :) )
 
Ben de benzer bir durum yaşadım, lastik hava giriş hortumu zamanla özelliğini yitirip çatlamış, hava kaçırmaya başladığı için olmuştu. Gaz kelebeği de kirlenmiş olabilir, eğer bunlardan biri değilse yakıt ve ateşleme sistemine de kapsamlı baktırmak lazım. Büyük ihtimalle bilgisayara bağlayınca anlaşılır.
 
LPG varsa LPG sisteminden kaynaklı olabilir
Buji değişim zamanı gelmiş olabilir
videodan veya fotoğraftan bu tarz arızalara nokta atışı yapmak biraz zor hocam, ihtimal söylemekle kalırız :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Cevaplar için teşekkürler. Tapatalk ile konu açmaya çalışırken 3 tane açtım anlamadan. Mail attım ancak dönüş olmadı. :( O zaman bi gidip ateşleme sistemine ve LPG ayarına baktırayım. Boğaz kelebeği temizliği 50-60k km önce yapılmıştı gerek var mı acaba? O baya teferruatlı bi iş bi daha yaptırmak istemiyorum.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Cevaplar için teşekkürler. Tapatalk ile konu açmaya çalışırken 3 tane açtım anlamadan. Mail attım ancak dönüş olmadı. :( O zaman bi gidip ateşleme sistemine ve LPG ayarına baktırayım. Boğaz kelebeği temizliği 50-60k km önce yapılmıştı gerek var mı acaba? O baya teferruatlı bi iş bi daha yaptırmak istemiyorum.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Yahu herkes aracta problem olacagindan bahsetmis, kimse soguk havayi hesaba katmamis. Neler neler yaziyor [emoji1]..Arac kendini imha edecek kac kurtul
Eski TFSI aracim da soguk havalarda veya uzunca bir sure calistirmayinca aynisini yapiyordu, ilk calistirdigimda 10 saniye kadar devir saati aynen bu sekilde gidip geliyordu ve aracta herhangi bir problem yoktu
1) Arac her hava kosulunda boyle mi davraniyor, yoksa soguk havalarda mi oluyor ?
2) Cold start'ta mi bu sekilde yoksa motor isininca da ayni problem oluyor mu ?

Bu bir sorun olabilir. Ancak aracta bir problem oldugunu sanmiyorum
Bir ustaya vb.. goturmene gerek yok. Yasadigin sorunu servise anlatsan veya gostersen seni bilgilendirirler..

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve kekum34
Yahu herkes aracta problem olacagindan bahsetmis, kimse soguk havayi hesaba katmamis. Neler neler yaziyor [emoji1]..Arac kendini imha edecek kac kurtul
Eski TFSI aracim da soguk havalarda veya uzunca bir sure calistirmayinca aynisini yapiyordu, ilk calistirdigimda 10 saniye kadar devir saati aynen bu sekilde gidip geliyordu ve aracta herhangi bir problem yoktu
1) Arac her hava kosulunda boyle mi davraniyor, yoksa soguk havalarda mi oluyor ?
2) Cold start'ta mi bu sekilde yoksa motor isininca da ayni problem oluyor mu ?

Bu bir sorun olabilir. Ancak aracta bir problem oldugunu sanmiyorum
Bir ustaya vb.. goturmene gerek yok. Yasadigin sorunu servise anlatsan veya gostersen seni bilgilendirirler..

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bu şekilde yaptığında motor 30-50 derece aralığındaydı. LPG'ye geçmişti. Çok minimal dalgalanmalar tabiki oluyor ancak bu şekilde bariz hiç olmamıştı,dışarısı yaklaşık 1 derece civarındaydı.
Arabada birisini beklerken,titreşim hissettim, Allah allah neden böyle yaptı diye düşündüm ibreye bakınca da bu şekilde rölanti dalgalanması olduğunu gördüm.

Doğru diyorsunuz servise gitmem gerekiyor ancak,Türkiye şartlarında servisleri biliyorsunuz nereden yolacaklarını şaşırmış durumdalar. O yüzden ön bilgi edinip o şekilde gitmek istedim.

Yorumunuz için teşekkürler.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Servise danisin sadece, danismak icin para almiyorlar neticede :)
Ozel servislerdeki veya sanayideki ustalarin pek asagi kalir yani yok..
Sanayideki ustanin verecegi cevap : " Bah simdi gardasim bunun surasinda soyle soyle sorun var bunu disarda yaptirsan 1000 tl'den asagi olmaz ben sana bunu 200 tl'ye yapacagim" ve olaylar gelisir :)

Kisacasi bir kac bilene danismadan yaptirmayin derim

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...