KAPALI S60 2.0T Yağ eksiltme ve Yağ Seçimi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Dr.Fatih
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Dr.Fatih

Fatih
Düz Yol Gazcısı
14
28
Marka
Volvo
Öncelikle merhaba;
2008 model s60 2.0T aracımız var, bakım aralıklar 15.000 km ve aracı aldığımızdan beri bu şekilde hareket ediyoruz. Aracı aldığım ilk dönemde bir yağ eksiltmesi ile karşılaşmıştık ve lpg lidir normaldir tepkisi ile karşılaştık mobil tam sentetik 5-30 yağına geçiş yaptık uzunca bir süre eksiltme sorunu olmadı( çok küçük eksiltmeler dışında) , son bakımda castrol magnatec tercih ettim şu anda son bakım üzerinden 10.000 km geçti ve yağ seviyesi minimum konma gelmiş vaziyette... Genleşme kabında eksiklik yok, yağ kaçağı kartonla test ettim damlayan bir şey yok, duman yok, motor kapağında üfleme yok vakumluyor gayet ama yağın nereye gittiği belli değil.

Bilen, deneyimi olan arkadaşlardan yağ seçimi ve mevcut sorunla ilgili fikirlerini rica ediyorum :) zira şanzıman arızası vs derken epeyce yordu ve bunalttı, satma fikri olgunlaşmıyor değil...
 
külbütör havalandırma, pcv valfi nedir araştırın derim ben yaşamıştım.
pcv valfi temizliği, soğutma sistemi bakımı ve düzgün bir antifrizle sorun çözüldü.
 
Benim fikrim kullandığınız yağ yüksek sıcaklıklara karşı dayanıklı değil. Bu yağ eksiltme durumu özellikle turbo benzinli araçlarda sıkça görülüyor. Bu konuda Motul ve Liqui Moly'nin üst seviye yağlarını tavsiye edebilirim.
 
külbütör havalandırma, pcv valfi nedir araştırın derim ben yaşamıştım.
pcv valfi temizliği, soğutma sistemi bakımı ve düzgün bir antifrizle sorun çözüldü.
Soğutma sistemini alındığı süreçte komple hortumlar yağ soğutucu vs değiştirdim hocam. PCV valfini mutlaka araştıracağım, teşekkürler destek için.
 
Benim fikrim kullandığınız yağ yüksek sıcaklıklara karşı dayanıklı değil. Bu yağ eksiltme durumu özellikle turbo benzinli araçlarda sıkça görülüyor. Bu konuda Motul ve Liqui Moly'nin üst seviye yağlarını tavsiye edebilirim.
Sık görülüyor ancak herkes geçiştiriyor :) yapar, eksiltir ekle devam et gibi söylemler, ben de tedbir almaktan yana olduğum için motul tercih edeceğim bu bakımda bakım sürelerini de 10.000 km ye revize etmeyi planlıyorum, desteğiniz için teşekkürler :)
 
Sık görülüyor ancak herkes geçiştiriyor :) yapar, eksiltir ekle devam et gibi söylemler, ben de tedbir almaktan yana olduğum için motul tercih edeceğim bu bakımda bakım sürelerini de 10.000 km ye revize etmeyi planlıyorum, desteğiniz için teşekkürler :)
Bu arada özellikle üst seviye yağları öneririm dedim çünkü markası Motul diye ekonomi amaçlı üretilmiş bir yağ sizin işinizi görmeyebilir. Ayrıca Liqui Moly aracınıza 5w-30 Special Tec serisini öneriyor ki üst seviye bir yağdır.
 
Bu arada özellikle üst seviye yağları öneririm dedim çünkü markası Motul diye ekonomi amaçlı üretilmiş bir yağ sizin işinizi görmeyebilir. Ayrıca Liqui Moly aracınıza 5w-30 Special Tec serisini öneriyor ki üst seviye bir yağdır.
Licqui Moly Special Tec B FE 5w-30 öneriyor a5 b5 sertifikalı motulda 8100 serisi eco-nergy yağını öneriyor ama motul şuan benim için daha ulaşılabilir bir durumda ve de garip deneyim de olsa 94 model r9 aracımda motul classic oil 2100 serisi 15w-50 sayesinde epey farklı hissiyatlara eriştim :) Araştırdıkça farklı sonuçlar ve öneriler çıkıyor, konu açmamınasıl sebebide o aslında çok fazla seçenek arasında kalmadan tecrübeli arkdaşların önerileri arasında bir tercih yapmak şimdilik motul gibi duruyor aklıma yatan.
 
Son düzenleme:
213.000 km 160.000 kmden itibaren lpg ile kullanıyorum.
KM daha düşük sayılır. Bende de s40 var, sizin araçtaki motorun aynısı, fakat 4 silindirli ve turbo yok. Benim yağ tüketimim 10 bin km'de 0.3 litre falan. Yağ eksiltme castrol'e geçene kadar normaldi anladığım kadarıyla, bu durumda araçta yağ kaçağı veya yağ yakması yoksa sonraki bakımda tekrar mobil'e dönün derim(Edit: Castrol magnatec pek iyi bir yağ değildir zaten). Özellikle turbolu (ve LPG'li) motorlarda bir miktar yağ tüketimi olması normal. Ayrıca farklı marka/model yağların buharlaşma seviyelerine karşı da oldukça hassaslar.

Normalde bu araçlarda yağ tüketiminin en büyük sebebi karter havalandırmasıdır. Ama yağ kapağında vakum varsa orada da problem yok demektir. Dediğim gibi bence eski kullandığınız yağa geri dönün, bir de öyle inceleyin tüketimi.
Bir de bakım aralığını da artık yavaş yavaş 10 bin km'ye indirmenizi tavsiye ederim, km arttıkça bakımı biraz öne çekmek her zaman iyidir.
 
Son düzenleme:
Gerekli cevaplar bence verilmiş ancak şöyle bir toparlarsak. Tam sentetik ve daha yüksek sıcaklıklara dayanan bir yağ tercih edip, bakım aralıklarınızı 10 bin km'ye çekerseniz bence sıfır eksiltme ile devam edebilirsiniz. Yağ viskozite değerinde değişikliğe gitmenize bile gerek kalmayacak. Lpg ile zaten normal olması gerektiğinden biraz daha sıcak çalıştırıyoruz motoru ve bu yüksek basınçlı bir motor.
Ben artık Motul de önermiyorum atmosferik bir motorda yağ eksiltmeyle alakalı ciddi sorun yaşadım. Sizin yerinizde olsam Mobil-1 Esp 5w30 tercih ederdim.
 
Olayları bir seferliğine babamın kontrolüne bırakmak zorunda kaldığım için castrole geçiş oldu :) geri dönüşte de mobil yerine motul liqui moly ikilisini düşünüyordum zira mobilde memnundum fakat lpg işi yapan makine mühendisi bir ahbabımız mobilin lpg li araçlarda biraz eksik performanslı olduğunu söylemişti. Daha önceki kullandığım mobil yağ da formula serisi bir yağdı. Bakım aralıklarını 10 da bire düşürme planımı hafta sonu gerçekleştireceğim, bahsettiğiniz gibi aralıkları düşürmekete fayda var
 
Yağ markasından daha çok;
Alacağınız yağ aracınıza ait spesifikasyonları karşılıyor mu?
Bir önceki kullandığınız yağın alevlenme noktası nedir? gibi sorulara yanıt bulmalısınız. Tabi bu değerden daha yüksek bir değere sahip yağ seçmelisiniz. Belli ki Castrol 5w30 (magmatech veya edge) aracınızın çalışma sıcaklıklarında yanıyor. Motul'ün kendi 5w30 yağları arasındaki alevlenme değerleri dahi farklı.
 
Yüksek specler sağlayan bir yağa geçin , zaten lpg düzensiz ısınma oluşturuyor motorda , sorununuz Castrol üzgünüm :) Geçmiş olsun
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...