Şanzıman dişlisi modifiye edilir mi?

suzikisan

suzika
Senkromeççi
14
Marka
Yok
Hocalarım direkt konuya girmek gerekirse, bildiğiniz gibi buji ateşlemeleri ya da tekte gidecek yakıt miktarı gibi şeyler ECU (beyin) tarafından kontrol edilebiliyor. benim bilmek istediğim şey şu, oyunlarda veya gerçek hayatta motorlarda bildiğiniz üzere dişli sayısı büyütüp azaltılarak vites arasındaki hız miktarı ve kalkış gücü ayarlanabiliyor binevi dişli sayısına göre top speed miktarı arttırılıp düşürülebiliyor. bu cg motorlarda 5. vitesi genellikle öldürür yani atsanız da 4 den 5 e takınca max 10km filan fark eder..

Arabalarda dişli miktarını ayarlama veya şansızmanda modifiye yapma ihtimali var mı? bildiğim kadarıyla belirli hp gücünde ulaştıktan sonra işte pistonlar motoru toptan sök tak yaparken filan şanzıman da değiştiriliyor haliyle. ancak değişmeden dişli miktarıyla oynayarak veya ECU yoluyla çözmenin bir yolu var mı? mesela ben uzun yol yapmıyorum, arabam'da ortalama 180 top speed yapıyor. ben top speed'den düşeyim ancak kalkıştan kazanayım. nasıl olur?
 
Şanzımanda dişli sayısı değişmez karşılıklı dişlilerin oranları değişir. Renault grubundan örnek veriyorum şanzıman kovanları çoğu modelde aynıdır ama vites ve diferansiyel oranı farklıdır. Özellikle kısa şanzımana sahip araçlarda daha uzun şanzımana sahip araçların dişli grubu takılarak uzun şanzımana çevrilir. Aynı markaya ait çoğu şanzımanın kovanı aynıdır denilebilir ama içlerindeki dişli grupları farklı oranlara sahiptir. Uzun lafın kısası aracınıza uygun seçeneklere göre dişli bulup kullanabilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: suzikisan
Şanzımanda dişli sayısı değişmez karşılıklı dişlilerin oranları değişir. Renault grubundan örnek veriyorum şanzıman kovanları çoğu modelde aynıdır ama vites ve diferansiyel oranı farklıdır. Özellikle kısa şanzımana sahip araçlarda daha uzun şanzımana sahip araçların dişli grubu takılarak uzun şanzımana çevrilir. Aynı markaya ait çoğu şanzımanın kovanı aynıdır denilebilir ama içlerindeki dişli grupları farklı oranlara sahiptir. Uzun lafın kısası aracınıza uygun seçeneklere göre dişli bulup kullanabilirsiniz.
Anladım hocam sağolun, kovan'dan kastınız çekirdek gibi sanırım. dış kabuk şanzımanın dış görünüşü ve motora olan bağlantıyı sağlayan kısmı simgeliyor. iç aksamdaki kısım da dişliden kastınız olmalı. pek tabii bilmediğim konular, uzun kovana çevirip farklı iç aksam dizerek sorunu çözebiliyoruz kısaca.

Cevabınız için teşekkür ederim, kısa ve net olsa da internette aratarak bulamadığım bir cevaptı.
 
Anladım hocam sağolun, kovan'dan kastınız çekirdek gibi sanırım. dış kabuk şanzımanın dış görünüşü ve motora olan bağlantıyı sağlayan kısmı simgeliyor. iç aksamdaki kısım da dişliden kastınız olmalı. pek tabii bilmediğim konular, uzun kovana çevirip farklı iç aksam dizerek sorunu çözebiliyoruz kısaca.

Cevabınız için teşekkür ederim, kısa ve net olsa da internette aratarak bulamadığım bir cevaptı.
Şanzıman kovanı dış gövdesidir; içi ise dişli grubu, senkromeçler gibi parçaların bulunduğu kısımdır. Aracınızın marka modelini belirtirseniz ve nasıl bir değişiklik yapmak istediğinizi söylerseniz ona uygun dişli grubu bulabiliriz.
 
Diferansiyel ya da son dişli değişimi ; bütün viteslerin oranını değiştirir. Yani 220'ye yavaş çıkmasından çok 180'e kadar her viteste daha seri olsun istiyorsanız , değişmesi gereken şey diferansiyel / son dişli oranı. Bisikletlerdeki Aynakol gibi düşünebilirsiniz.
Önden çeker araçlarda diferansiyel / son dişli değişimi çok maliyetlidir.


Önden çeker araçta , şanzıman inmeden yapılabilecek tek modifikasyon son vitesin yani 5. ya da 6. vitesin dişlisini değiştirmek olur.
Sadece son vitesin oranı değişir , diğer viteslerde bir değişim olmaz.

 
Son düzenleme:
Diferansiyel ya da son dişli değişimi ; bütün viteslerin oranını değiştirir. Yani 220'ye yavaş çıkmasından çok 180'e kadar her viteste daha seri olsun istiyorsanız , değişmesi gereken şey diferansiyel / son dişli oranı. Bisikletlerdeki Aynakol gibi düşünebilirsiniz.
Önden çeker araçlarda diferansiyel / son dişli değişimi çok maliyetlidir.


Önden çeker araçta , şanzıman inmeden yapılabilecek tek modifikasyon son vitesin yani 5. ya da 6. vitesin dişlisini değiştirmek olur.
Sadece son vitesin oranı değişir , diğer viteslerde bir değişim olmaz.


anladım hocam, videolar ve basit açıklamanız için teşekkür ederim. anladığım kadarıyla şu oyunlarda olan 3.25 ile 5.0 arası değişebilen final dişli oranından bahsediyorsunuz. her vitesin değişmese de son vites değişebiliyor anladığım kadarıyla. ayrıca önden çeker bir araca ben kimsenin şanzıman değişmeden modifikasyon yapacağını zannetmiyorum. eğer profesyonel yarışçı değilse veya virajlara çok hızlı (ön tarafa yük bindirecek kadar) girecek kişilerin böyle birşeye ihtiyaç duymak yerine yine difransiyelin tamamını değiştireceğini düşünüyorum. benimkisi biraz daha sokak stili aracı profesyonel modifiye etmeye kayıyor. sokak tarafına girdiğimizde insanlar genelde ordan burdan çıkma şeyleri dönüştürüp modifiye diye takan insanları kast ettiğimizi düşünüyor ama bazen öyle değil. serseriliğin bile bence adabı olmalı, insana bilmeden iş yapmamalı. tekrar açıklamanız için teşekkür ediyorum.
 
Sizin sorduğunuz duruma bir örnek vereyim, Megane II'ler 5. viteste 100km/h hızı 3000d/d civarında yapmakta. Bu durum bazı kullanıcılar için rahatsız edici olduğundan 5. vites dişlisi genellikle değiştirilir ve araç 2600d/d civarında 100km/h hızda seyreder. Bunun sonucunda da aracın ara devirleri ve hızlanmaları değişmezken sadece (gücü yeterse) maksimum hızı artar.
 
Sizin sorduğunuz duruma bir örnek vereyim, Megane II'ler 5. viteste 100km/h hızı 3000d/d civarında yapmakta. Bu durum bazı kullanıcılar için rahatsız edici olduğundan 5. vites dişlisi genellikle değiştirilir ve araç 2600d/d civarında 100km/h hızda seyreder. Bunun sonucunda da aracın ara devirleri ve hızlanmaları değişmezken sadece (gücü yeterse) maksimum hızı artar.
Hocam bunu zaten biliyorum, böyle olmasını istiyorum demiştim zaten. motorlarda da dişli değişebiliyor mesela cg motorlarda yapılınca 5. vites ölüyor atıp atmamanız çok birşey ifade etmiyor max 5-10km farkı var ama kalkışlarda resmen ön kaldırıyor tutamıyorsunuz motoru.
bahsettiğim motorda dişli büyültülürse nolur / küçültülürse nolur konusu