Şarj dinamosu, yüke bindiğinde, motordan çektiği kuvvet artar mı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Merhaba
Aracınıza bağlı sürekli dönen bir alternatörümüz var. Bu kayışla tahrik edilen jeneratör motordan sabit bir gücü calmakta.
Soru şu, biz bu alternatörden daha fazla güç çekmek istediğimizde, motordan aldığı tork yükselir mi? Yani alternatörden çekilen akımın artması, motora bindirdiği yükte artışa sebeb olur mu?
 
Şarj dinamolarının akım gücü yani amper değeri bellidir. Bu amper değerinin üzerinde bir akım çekemezler. Bununla beraber araca bağlanacak ekstra aparatlar ve aracın standart donanımları ( farlar, klima, rezistans v.b ) çalışmak için belli bir güç isteyeceğinden bu donanımlar ne kadar fazla çalıştırılırsa aküde ki güç o kadar çabuk bitecek, biten gücü yerine getirmek için de şarj dinamosu o kadar çok çalışacaktır. Şarj dinamosu ne kadar çalışırsa da yakıt tüketimi sarfiyatı artacaktır. Tüketimin artması da düz mantıkla motora daha fazla yük bindirdiği anlamına gelecektir diye düşünüyorum. Araçlarında gereksiz yere far, sis farı, rezistans gibi donanımları çalıştıranlar araçlarının daha fazla yakıt tükettiğini görecektir.
 
Benimde yaptığım arşatırmalarda, alternatöre yük bindikce, içerisindeki zıt mıknatıslanma küvveti artacağı için, motordan döndürme küvveti yani torku tükettikleri bilgisine ulaştım. Alternatör için devrin sabit olması önemli olduğu için, yani belli bir devrin altına düşmesinin önüne geçmek için ecu motora yakıt gönderip torku artırdığı, yüke bindiği bilgisini öğrendim.

Müzik açık, klima son kademe, gece uzunlar yanıkken yolculuk ettiğimizde araba en çok benzin yaktığı sürüş moduna getirmiş oluyoruz. Tabi sabit hızları kasterderek bunu belirtiyorum.
Gündüz vakti 90 km hızla gitmek ile gece vakti klima far açık 90 km hızla gitmek arasında tüketim farkı olacaktır.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Benimde yaptığım arşatırmalarda, alternatöre yük bindikce, içerisindeki zıt mıknatıslanma küvveti artacağı için, motordan döndürme küvveti yani torku tükettikleri bilgisine ulaştım. Alternatör için devrin sabit olması önemli olduğu için, yani belli bir devrin altına düşmesinin önüne geçmek için ecu motora yakıt gönderip torku artırdığı, yüke bindiği bilgisini öğrendim.
Şarj dinamosunun normal ve tam kapasite çalışması durumunda motordan çalacağı güç miktarları zaten bellidir. Netice itibariyle senin de dediğin gibi şarj dinamosu ne oranda çalışırsa motora bindireceği yük de o oranda artacak, bu artış da zaten fazladan yakıt tüketimi olarak geri dönecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Müzik açık, klima son kademe, gece uzunlar yanıkken yolculuk ettiğimizde araba en çok benzin yaktığı sürüş moduna getirmiş oluyoruz. Tabi sabit hızları kasterderek bunu belirtiyorum.
Gündüz vakti 90 km hızla gitmek ile gece vakti klima far açık 90 km hızla gitmek arasında tüketim farkı olacaktır.
100 watt'lık bir gücün otomobilde 100 km'de 0.1 litre yakıt tüketimine sebep olduğunu söyleyenler mevcut. Araçların üzerindeki donanımların watt cinsinden tükettiği güç miktarı model yılına, üretim teknolojisine göre değişkenlik gösterebilir. Bu noktada sabit bir watt değeri vermek zor olsa da ortalama 100 ile 180 watt arasında güç tüketimine sebep olan bir arka cam rezistansının 100 km'de kaç litre yakıt tüketimine sebep olacağını belirlemek zor olmasa gerek.
 
Çeker tabi ki alternatöre debriyaj mekanizması koyarak sadece ihtiyaç halinde alternatörü çalıştıtan markalar var
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Gece müzik kalorifer ve far açıkken uzunları açtığımda motor sesinin ve rölanti devrinin değiştiği olmuştu
 
dişçideydim uzun uzun yazamadım, alternatör manyetik alternatif akım ürettiği için elektrik ihtiyacında daha zor zorlanma yaşayacak ve bu direk olarak krank miline yansıyacaktır, çoğu ALMAN firması yakıt tüketim testlerinde alternatörü bile devre dışı bırakırlar bu bilgiyi de naparsanız yapın :d
 
Cam acmak 1 beygir calıyor 75 km hızla giderken.
Ama klima 5 beygir. Birde buna elektrik fan desteği veren unitede eklenince 7 8 beygir yer benden. Cam acayım daha mantıklı.
 
Cam acmak 1 beygir calıyor 75 km hızla giderken.
Ama klima 5 beygir. Birde buna elektrik fan desteği veren unitede eklenince 7 8 beygir yer benden. Cam acayım daha mantıklı.
Anlatanadamlarin bir testi vardı klima açmak mi cam açmak mi diye. Tavsiye ederim abi izlemediysen ayni yolu iki türlü gidip gelip detaylı bir test yapmışlardı
 
Devre açık ise zorlamaz. Ama yüke binince ve devre kapanınca motoru zorlar az da olsa. Bir elektrikli motorun şaftına kol bağlayıp bir boşken döndürün bir de motorun ucuna lamba, veya başka bir motor :D bağlayarak çevirmeyi deneyin zorlanırsınız. Verilen Enerji = Kullanılan Enerji
 
çeker,çekilen voltaj arttıkça,kayışa binen yükte artıyor.mesela cam rezinstansını açtığınızda,bunu net bir şekilde görürsünüz.Aynı şekilde klima açıldığında da öyle.bu da fazla yakıt olarak geri döner,ama bu artış 2 litreden fazla değildir.
 
çeker,çekilen voltaj arttıkça,kayışa binen yükte artıyor.mesela cam rezinstansını açtığınızda,bunu net bir şekilde görürsünüz.Aynı şekilde klima açıldığında da öyle.bu da fazla yakıt olarak geri döner,ama bu artış 2 litreden fazla değildir.
Tüketim değilde derdim rampada hız kaybetmemek..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...