Şasi Düzeldikten Sonra Parça Değişimi

arabadananlamayanadam

Gökhan
Takipçi
1
27
Marka
Peugeot
Merhaba arkadaşlar iyi forumlar.

Elimde 2008 model Peugeot 308 1.6 HDI araç var. Kazadan sonra iyi toplanmamış ve şasi düzeltme yapılmamış. Şasi düzeltmeyi sorduğumda usta bana "Düzelttikten sonra ön takımlar ve parçalar artık yerine oturmaz; Kaput vs. hepsi değişmesi gerekiyor" dedi. Bunun aslı astarı nedir? Ben arabadan hiç anlamam. Nick zaten belli ediyor.

Şimdiden teşekkürler.
 
hoşgeldiniz, iyi forumlar.

İlk mesaj için çok talihsiz bir içerik olmuş, iç karartıyor :D
Şaka bir yana, can sıkıcı bir durum yazmışsınız.
Ustanın söylediği şey şasinin ne kadar düzeltilmesi gerektiğine bağlı. Kaput değişecek kadar yamuk bir aracın bence trafikte yürümemesi gerek. Ani bir frende veya önünüze bir şey çıktığında aniden direksiyon kırmanız gerekirse, aracınız hiç beklenmeyen şekilde kafasına göre hareketler yapıp canınıza kast edebilir. Öyle kritik bir sorundan bahsediyoruz.

Şasi düzeltme işi şu anki yanlışı tamamen düzeltecek şekilde doğru olarak yapılırsa, eğer amortisör kuleleri ve traversin montaj yerlerini etkileyen bir doğrultma olacaksa, yürüyen aksamda parça değişimi gerekiyor olabilir. Ama bu aynı zamanda aracınızın şu anda allaha emanet yürüdüğünü de gösterir. Bu işlem yapılmadığı takdirde yakın zamanda o parçaların hepsi yamuk yumuk çalışmaktan zincirleme şekilde birbirlerini bozmaya başlayacaktır.

Bireysel tecrübeme dayanarak aklıma en yatan tavsiye şudur: Aracı ivedilikle elden çıkarın. Kim uğraşıyorsa uğraşsın.
 
Otomotiv gövde teknolojisi mezunu ve eski fiat yetkili servis çalışanı biri olarak usta değilim ama naçizhane fikirlerimi belirteyim. Şase düzeltilirken doğru tekniklerle onarılmadıysa ustalar diğer parçaları eğip büküp çekiçleyip yerine oturtabiliyor. (Örn travers) bunun neticesinde tekrar şaseyi olması gerektiği fabrikasyon hizaya getirdiğinizde diğer onarılmış kaynatılmış çekiçlenmiş ısıl işlem uygulanmış ön düzen parçalarında yerine oturmama sorunu olabilir ama bence düşük bir ihtimal. Aracı iyi bir rotçuya götürüp tekerlek kamber kaster vs ayarlarını kontrol ettirin . Olması gereken yerine gelmiyorsa (çok çok düsük hatalar tolere edilebilir) işlem yaptırabilirsiniz. Ben yine de pek tavsiye etmem onarım maliyeti aracın ağır hasarsızıyla aynı faturaya gelebilir. Ustalara dert anlatmak işin doğru yapılmaması ihtimalleri de cabası.


Bir yakınıma 1993 Toyota Corona aldım (expertizinden pazarlığına ilk bakımlarına kadar ben ilgilendim). Aracın sol şasesi amortisör kulesine kadar katlanmış çok da profesyonel olmayan tekniklerle düzeltilmiş durumda idi (kaputu açar açmaz fark ettim). Buna rağmen dıştan duruşu çizgileri çok çok iyi. Rot ayari ve lastik degisiminden sonra 140kmh+ üstü hızlarda dahi dümdüz ip gibi gidiyor en ufak çekme titreme yok. Yani şase düzeltilmiş araç değerinde alındığı sürece çok dert değil. Kar/fayda oranını belirleyip ona göre seçiminizi yapın