HABER Scania 2 milyar Euroluk yatırımla geleceğin aracını üretti

sailorlock

Profesör
105
Scania, 10 yıllık araştırma geliştirme süresi, 2 milyar Euro yatırım ve 10 milyon kilometrenin üzerinde test sürüşü sonucu üretime başladığı yeni nesil araçlarını yola çıkarmaya hazırlanıyor. Yeni Scania’nın basın lansmanı Stockholm’de muhteşem bir show ile gerçekleşti. Yeni nesil Scania, Türkiye pazarında, 2017 yılının ilk yarısında satışa sunulacak.

Scania, kıyasıya rekabetin yaşandığı ağır vasıta sektöründe yeni modeliyle bir adım öne çıkmaya hazırlanıyor. Efsanevi T-şeklindeki ön yüz tasarım anlayışını büyük ölçüde koruyan Scania, yeni nesil araçlarında kabin, motor ve aktarma organları tamamen yenilendi. Yeni nesil araçlarını, eşsiz modüler sistemi ve verimliliği artıran hizmet paketleri ile sunmaya hazırlanan Scania, kullanıcılarının her türlü ihtiyaçlarına cevap verirken, teknolojik çözümleri ile de dikkat çekiyor. Scania, ağır vasıta sektöründe çıtayı çok yükseklere taşıyacak yeni nesil araçları için 10 yıl süren Ar-Ge çalışmalarına 2 milyar Euro yatırım yaptı. Bunun yanında yeni nesil araçların geliştirilmesi için 10 milyon kilometrenin üzerinde test sürüşü gerçekleştirildi.

“125 yıllık tarihimizin en büyük yatırımı”

Scania CEO’su Henrik Henriksson, dünya prömiyerinde yaptığı konuşmada “Yeni nesil hizmet anlayışı şüphesiz Scania’nın 125 yıllık tarihinde en büyük yatırımıdır. Scania’nın yeni nesil araçları, on yıllık geliştirme sürecinin sonucudur. Yeni nesil Scanialar her detay incelenerek 10 yıllık çalışmalar sonucu geliştirildi. Farklı sektörlerdeki iş ortaklarımızla bir araya gelerek onların beklentileri doğrultusunda geliştirmeler yaptık. Gelecek 10 yıllık teknolojiyi iş ortaklarımıza bugünden sunuyoruz. Sürdürülebilir hizmet anlayışımız ile iş ortaklarımıza en ekonomik çözümleri sunuyoruz. Pazar payımızı arttıracak ve bizi gelecek 10 yıllık döneme taşıyacak olan yeni nesil ürün ve hizmetlerimiz ile iş ortaklarımızın karşısına çıkıyoruz” açıklamasında bulundu.

“Taşımacılıkta yeni bir dönem başlıyor”

Scania Pazarlama Müdürü Adnan Yücel yeni nesil Scania araçlarının tanıtımında yaptığı açıklamada, rekabet üstünlüklerinin en üst noktaya çıkacağını belirterek “Yeni Scania, üstün teknolojisi, donanım özellikleri, yeni tasarımı, verimli motorları ve kabin içi yaşam alanları ile etkileyici bir model oldu. Yeni nesil Scania, bize Türkiye pazarında önemli bir ivme kazandıracaktır. Yeni Scania ile artık her segmenteki iş ortaklarımızın ihtiyaçlarına uygun özel ürünler sunacağız. Örneğin, canlı hayvan, akaryakıt ve tehlikeli madde, otomobil, tarım ürünü veya soğuk zincir gibi farklı ürün taşıyan iş ortaklarımıza uygun ekonomik çözümler sunacağız” dedi.

Yücel, yeni nesil araçlarda Scania’nın DNA’sının korunduğunu söylerken sözlerine şöyle devam etti; “Araçlara önden baktığınızda Scania’nın alışık olduğunuz T-tip dizayn anlayışından alıntılar görebilirsiniz. Yeni Scania’nın kabini tümüyle yeni bir kabin, ama Scania’nın efsanevi dizayn anlayışından bazı detayları da içinde barındırıyor”

“Sektör standartlarını yeniden tanımlıyor”

Scania, yeni nesil araç ve hizmetleri ile sektör standartlarını yeniden tanımlıyor. Yakıt tüketimi, güç aktarma organlarındaki geliştirmeler ve aerodinamik çözümler sayesinde, ortalama yüzde 5 oranında düşüyor. Böylelikle yılda 150 bin km yol kat eden bir araç, yaklaşık 2 bin litrenin üzerinde yakıt ekonomisi sağlıyor.

13 litrelik yeni motor

Scania yeni araçlarıyla birlikte 13 litre, 500 hp’lik motorunu da piyasaya sürüyor. Yeni motorda Euro 6 emisyon değerleri, yüzde 100 SCR sistemi ile sağlanıyor. Böylelikle daha güvenilir ve daha ekonomik bir motor elde ediliyor. Vites değişim süresini yarı yarıya azaltan yeni opticruise sistemi sürüş konforunu en üst noktaya çıkartıyor. Mevcut pazarda en geniş motor ürün gamına sahip Scania’nın, yeni nesil araçlarında, 13 litrelik motor serisi 370 beygir gücünden başlayıp 410, 450 ve 500 beygir gücüne kadar alternatiflerden oluşuyor. 16 litrelik motorların güç seçenekleri ise 520, 580 ve 730 beygir gücüne ulaşıyor.

Güvenlikte son nokta: Yan Perde Hava Yastıkları ve Yeni Ağırlık Merkezi

Scania’nın yeni araçları, yan perde hava yastıklarıyla donatılan ilk ağır ticari araç olma özelliğini taşıyor. Scania, yan perde hava yastıklarıyla devrilme-yuvarlanma tarzındaki kazalarda meydana gelen yaralanmaları yüzde 25 oranında azaltmayı hedefliyor.

Yeni nesil Scania, azami dört farklı kamerayı kullanabilecek şekilde alt yapıya sahip. Böylelikle aracın yakın çevresi anlık olarak takip edilebiliyor.

Geliştirilen fren sistemi, daha ileriye doğru konumlandırılan ön aks ve düşük ağırlık merkezi sayesinde 40 tonluk 4×2 kamyonu yüksek hızdan tamamen duruş konumuna yüzde 5 daha kısa mesafede ulaştırıyor. 50 mm daha ileri götürülen yeni aks gelişmiş frenleme performansına katkıda bulunuyor.

Yeni Kabinlerde sürücülerin boy farkı ortadan kalkıyor

Scania mevcut P, G ve R kabinlerindeki popülaritesine tamamen yeniden tasarlanan S serisini de ekliyor. Böylelikle, tüm varyantlar sunulduğunda toplam 24 farklı temel kabin modeline ulaşıyor.

Yeni kabinlerde iç mekan, optimum sürüş ve dinlenme alanı sunacak şekilde tasarlandı. Sürücünün koltuk ayar seçenekleri, boyları 150 ile 220 cm arasındaki değişen tüm sürücüler için rahat bir sürüş pozisyonu sunuyor. Yeni Scania’larda A sütunu görüş açısını en uygun hale getirmek için da yeniden tasarlandı.

Tüm yeni kabinlerde, sürücünün oturma pozisyonu, mevcut kabin nesline göre ön cama 65 mm ve sol cama 20 mm daha yakınlaştırıldı. Böylelikle sürücünün görüş açısı ve yol hâkimiyeti arttı.

En çevreci Scania

Scania, sürdürülebilir taşımacılığa geçişi kolaylaştıran çözümler geliştirmek için öncülük ediyor. CO2 emisyonuna karşı mücadeleyi odak noktasına koyan Scania, 2030 hedeflerine ulaşmak için çözümlerini hazırladı. Bu çözümler arasında hibrid araçları, gazlı motorları, bio-etanol ve bio-dizeli kapsayan eşsiz bir yelpazeyi sayabiliriz.

Yeni nesil Scania’lar, ilk etapta İsveç’te bulunan fabrikada üretilecek. İlk olarak uzun mesafe taşımacılığına yönelik araçlarla başlayacak olan üretim daha sonra tüm model gamı ile devam edecek.















Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
 
Bunun acil gelmesi lazım şuan oyunda olan versiyonu çok kötü yol tutuş güven sıfır.
 
Bunun acil gelmesi lazım şuan oyunda olan versiyonu çok kötü yol tutuş güven sıfır.
Ben de volvo kullanıyorum fakat başka şasiler deneyebilirsin hocam. 6 x 4 şasiyle scania'nın tutuş problemini biraz daha azaltabilirsin. Düşük hızda manevra kabiliyetini biraz düşürüyor ama yol tutuş için katlanılır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl
Ben de volvo kullanıyorum fakat başka şasiler deneyebilirsin hocam. 6 x 4 şasiyle scania'nın tutuş problemini biraz daha azaltabilirsin. Düşük hızda manevra kabiliyetini biraz düşürüyor ama yol tutuş için katlanılır.
Reis tavsiyen için çok saol oyuna girdiğimde deneyeceğim.Amma velakin şasi den fazlasına ihtiyacı var gibi.Tekrar saol abi.
 
Reis tavsiyen için çok saol oyuna girdiğimde deneyeceğim.Amma velakin şasi den fazlasına ihtiyacı var gibi.Tekrar saol abi.
Rica ederim kardeşim. Bir kaç tane çekicim var. Birinde mod kullanıyorum. 1500 hp motor var volvo marka. Dediğim 4 çeker şasiyle 150-160 kmh hızlarla aşırı keskin olmayan virajlara girebiliyorum 16-17 tonluk yüklerle. 25 tonluk en ağır yüklerle de 110-120 gibi hızlarla rahat viraj alabiliyorum bazen 130'u da görüyor. Bir dene bakalım belki scania'da da işe yarar. Eğer paylaşmak istersen buradan düşüncelerini de yazabilirsin ben de merak ediyorum ne diyeceğini.
 
Rica ederim kardeşim. Bir kaç tane çekicim var. Birinde mod kullanıyorum. 1500 hp motor var volvo marka. Dediğim 4 çeker şasiyle 150-160 kmh hızlarla aşırı keskin olmayan virajlara girebiliyorum 16-17 tonluk yüklerle. 25 tonluk en ağır yüklerle de 110-120 gibi hızlarla rahat viraj alabiliyorum bazen 130'u da görüyor. Bir dene bakalım belki scania'da da işe yarar. Eğer paylaşmak istersen buradan düşüncelerini de yazabilirsin ben de merak ediyorum ne diyeceğini.
Hocam ben yüklü/yüksüz Volvo'yla makas atıyorum ya ayıp mıdır ? :D Yaramazlık da güzel oluyor hele tır olunca 130'la makas atınca bir de Volvo'yla,hoşuma gitmiyor değil.Ama Scania'nın yol tutuşu daha iyi gibi.
 
Rica ederim kardeşim. Bir kaç tane çekicim var. Birinde mod kullanıyorum. 1500 hp motor var volvo marka. Dediğim 4 çeker şasiyle 150-160 kmh hızlarla aşırı keskin olmayan virajlara girebiliyorum 16-17 tonluk yüklerle. 25 tonluk en ağır yüklerle de 110-120 gibi hızlarla rahat viraj alabiliyorum bazen 130'u da görüyor. Bir dene bakalım belki scania'da da işe yarar. Eğer paylaşmak istersen buradan düşüncelerini de yazabilirsin ben de merak ediyorum ne diyeceğini.
Abi denedim bir iyileşme oldu ancak daha tam istediğim gibi olmadı bıçak üstünde gider gibi geliyor ama limitleri biraz yükseldi.Tekrar saol abi.Detaylı deneyince tam sonucunu görürüm umarım.
 
Hocam ben yüklü/yüksüz Volvo'yla makas atıyorum ya ayıp mıdır ? :D Yaramazlık da güzel oluyor hele tır olunca 130'la makas atınca bir de Volvo'yla,hoşuma gitmiyor değil.Ama Scania'nın yol tutuşu daha iyi gibi.
6 x 4 şasiyle makas atılıyor ama dönüş çapı kısa olduğu ve direksiyon biraz daha oynak olduğu için zor olabiliyor makaslar :) Tüm markalar aslında birbirinden çok farklı değil de onları farklı yapabilen şey koyduğun şasi oluyor. Tek bir çekicimde 1500 hp'lik motor kullanıyorum malum 195 kmh gibi hızlara çıkabiliyor. Öyle olunca test ettiğim en iyi yol tutuşa sahip şasi yukarıda bahsettiğim 4 çeker olanı. Direksiyona biraz alışmak gerekiyor sadece :) 2000 km'lik uzun yolculuklarda 15000 hp'lik çekiciyi kullanıyorum malum diğerleriyle yol bitmiyor :)
 
Abi denedim bir iyileşme oldu ancak daha tam istediğim gibi olmadı bıçak üstünde gider gibi geliyor ama limitleri biraz yükseldi.Tekrar saol abi.Detaylı deneyince tam sonucunu görürüm umarım.
Direksiyon diğer şasilere göre biraz daha oynak. Ona alışmak gerekiyor. Klavyeden oynuyorsan, fren + yön tuşuna aynı anda basarsan dönüşlerde daha stabil dönebiliyor. Diğer şasilerde olduğu gibi arkayı bırakıp yoldan kolay kolay çıkmıyor. Bir de yön tuşlarına dönerken uzun uzun değil de tık tık şeklinde peş peşe hızlı basışlarla virajı dönebilmek daha kolay oluyor. Direksiyona alışırsan, 4 çeker şasi dışında diğerlerinin hiç biri bu şasi kadar yüksek limitte viraj alamıyor.
 
Aynen şasi değiştiriyor işi genelde.Ben 4 x 2 oynarım çoğu zaman.Limitte gideceksem 6 x 4 ideal oluyor.Ayrıca dediğiniz gibi klavyede hızlı basışlar daha avantajlı,uzun basmak kontrolü kaybettirebiliyor ve freni nasıl kullanacağını bilmek de yol tutuşu anlamak için çok önemli.
 
Aynen şasi değiştiriyor işi genelde.Ben 4 x 2 oynarım çoğu zaman.Limitte gideceksem 6 x 4 ideal oluyor.Ayrıca dediğiniz gibi klavyede hızlı basışlar daha avantajlı,uzun basmak kontrolü kaybettirebiliyor ve freni nasıl kullanacağını bilmek de yol tutuşu anlamak için çok önemli.
Retarder ile birlikte yavaşlanmıyor. 3.seviyede çalıştırınca tır direkt yoldan çıkıyor. 12.viteste 150'ye frenle düştükten sonra başlıyorum 11-10-9 diye motor freni yapmaya. Manuel oynadığım için frenlemeler daha avantajlı oluyor.
 
Retarderin bir kullanım aralığı var zaten.Hıza bağlı olarak frenleme tipini seçiyorum ben.Manuel oynamıyorum zaten bir çok oyunu manuelde oynadığım için otomatikte oynuyorum ama aslında bu oyun manuel oynanmalı.Motor freni de duruma göre kullanışlı.Ancak her şey yine sende bitiyor, virajın keskinliğini/trafiği algılayıp karar verecek olan sensin.Fren yapıp girmen gereken virajda yapmayıp da girebilirsin mesela ama o zaman virajı sorunsuz geçmek için dikkatli olman ve ekstra bir çaba sarfetmen gerekebiliyor.Çoğu zaman bunu yaşadım.
 
Retarderin bir kullanım aralığı var zaten.Hıza bağlı olarak frenleme tipini seçiyorum ben.Manuel oynamıyorum zaten bir çok oyunu manuelde oynadığım için otomatikte oynuyorum ama aslında bu oyun manuel oynanmalı.Motor freni de duruma göre kullanışlı.Ancak her şey yine sende bitiyor, virajın keskinliğini/trafiği algılayıp karar verecek olan sensin.Fren yapıp girmen gereken virajda yapmayıp da girebilirsin mesela ama o zaman virajı sorunsuz geçmek için dikkatli olman ve ekstra bir çaba sarfetmen gerekebiliyor.Çoğu zaman bunu yaşadım.
Öyle tabii kaç defa takla attığımı bilirim trafik yüzünden yeterince düzgün açıda dönemediğim için. Artık navigasyondan virajın keskinliğini ölçüp ona göre gelmeden evvel hızımı düşürüp viraj içinde gazlıyorum. Zaten çoğu zaman yüksek hızda viraj alabilecek kadar geniş bir yol bulamıyorum. Orta şerit dolu oluyor, tek şeritte devasa tıra dönüş için yeterli gelmeyebiliyor. Gece yola çıkıyorum yollar boş oluyor diye :)
 
Scania'nın direksiyonu çok oynak geliyo bana.Pek güven vermiyo.Bunu sabırsızlıkla oyuna bekliyorum.Scandinavia'da tadına bakalım:)
 
Öyle tabii kaç defa takla attığımı bilirim trafik yüzünden yeterince düzgün açıda dönemediğim için. Artık navigasyondan virajın keskinliğini ölçüp ona göre gelmeden evvel hızımı düşürüp viraj içinde gazlıyorum. Zaten çoğu zaman yüksek hızda viraj alabilecek kadar geniş bir yol bulamıyorum. Orta şerit dolu oluyor, tek şeritte devasa tıra dönüş için yeterli gelmeyebiliyor. Gece yola çıkıyorum yollar boş oluyor diye :)
Evet gece rahat olduğu kesin.Ama pek sevmiyorum ben gündüz görüş açısı daha geniş,fakat gece atmosferi farklı oluyor tabii.Gündüz yollar kalabalık olmasına rağmen daha rahat hızlanabiliyorum.Bir takla atamadım diyordum,(herkes atmış gibi) köprü altındaki dar yola girerken aşırı hızlı olunca yavaşlatmak için direksiyon kırmak fren yapmak işe yaramadı ne kadar hızlı girdiysem artık :) Bir takla attım bariyere çarparak tır havalandı havada da takla attıktan sonra bariyerlerin ardına düştüm.Havacılık serüveni de yaşamış olduk kısa bir süre :D Kolay takla atabileceğini öğrendim ama sonra takla atmadım :)
 
Evet gece rahat olduğu kesin.Ama pek sevmiyorum ben gündüz görüş açısı daha geniş,fakat gece atmosferi farklı oluyor tabii.Gündüz yollar kalabalık olmasına rağmen daha rahat hızlanabiliyorum.Bir takla atamadım diyordum,(herkes atmış gibi) köprü altındaki dar yola girerken aşırı hızlı olunca yavaşlatmak için direksiyon kırmak fren yapmak işe yaramadı ne kadar hızlı girdiysem artık :) Bir takla attım bariyere çarparak tır havalandı havada da takla attıktan sonra bariyerlerin ardına düştüm.Havacılık serüveni de yaşamış olduk kısa bir süre :D Kolay takla atabileceğini öğrendim ama sonra takla atmadım :)
750 hp'lik tırlarla falan takla atmıyorum ama 1500 hp'lik olanı kullanınca malum yüksek hızlardan dolayı dalgınlıkla rahatça takla atılabiliyor :)
 
750 hp'lik tırlarla falan takla atmıyorum ama 1500 hp'lik olanı kullanınca malum yüksek hızlardan dolayı dalgınlıkla rahatça takla atılabiliyor :)
Kontrolsüz güç güç değil :) Kırbaçlamak önemli :) Zaten genelde 750'likleri kullanırım o yüzden atmıyor olabilirm,1500'lük olanı da deneyeceğim :) Siz hangi tırı kullanıyorsunuz ?
 
Son düzenleme:
Kontrolsüz güç güç değil :) Kırbaçlamak önemli :) Zaten genelde 750'likleri kullanırım o yüzden atmıyor olabilirm,1500'lük olanı da deneyeceğim :) Siz hangi tırı kullanıyorsunuz ?
Şoförlere mod'lu volvo tırlarından alıorum. 924 hp gücünde motor koyuyorum. Onlara ne kadar iyi tır verirsen o kadar çabuk gelişiyorlar. Kendim eski volvo fh serisini kullanıyorum bir tek ona motor mod'u bulabildim. Ama aynı zamanda yeni fh16 modelini de kullanıyorum 750 hp'lik stock haliyle. Onun dışında zaten tek seferlik işler de yaptığım için arada hemen hemen her çekiciyi kullanıyorum. Fakat kendi çekicilerim volvo genelde :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: DuzboruDownpipe