KAPALI Seçim ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Ahmet.bh
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Ahmet.bh

Asfalt Kurutucu
33
Selam arkadaşlar,

2014 model d4d auris yerine düşündüğüm 2 alternatif var. Bunlar 0 / 10-15k km civarında makyajlı scirocco veya bmw 1 serisi. Yorumlarınızı alabilir miyim?
 
Bmw 1 serisi. Çünkü araç arkadan itiş hatchback in son örneği. İçi scirocco dan daha kaliteli, daha geniş ve daha zevkli. Üstelik scirocco artık apaci arabası olmaya başladı. 1 serisi daha başlamadı.
 
Bmw'nin bilinen kasa yenileme tarihlerine göre 2017 içerisinde makyajdan çok tamamen yenileneceğini okumuştum. Scirocco 2009'dan bu yana aynı kasa olmasıyla bir adım geride açıkçası. Ayrıca dsg konusu da kafamı oldukça karıştırıyor. 2.el için 80-90k bandında alınacak bir aracın otomatik olmasını istiyorum
 
Son düzenleme:
İkiside bence güzel araç. DSG'deki sorunlar baya azaldı tabi ama tamamen bitti diyemem. 1 serisi daha mantıklı geliyor bana ama kalbim scirocco diyor :)
 
İkiside bence güzel araç. DSG'deki sorunlar baya azaldı tabi ama tamamen bitti diyemem. 1 serisi daha mantıklı geliyor bana ama kalbim scirocco diyor :)

İyi niyet garantisi adı altında şanzumanı komple değiştiriyorlar diye biliyorum ama o kadar para verdikten sonra bu kadar uğraşmak pek akıllıca değil. Tasarımsal olarak çıktığı günden beri muadili yok ama kronik sorunlarından dolayı başı ağrıyan çok arkadaşım var. İbre şuan %80 1.18i yönünde bende
 
Ankara Neziroğlu' ndan 2013 model 40 küsür binde 1.16 i aldık mayıs ayında. 6 ay iade garantisi elektronik ve mekanik aksam garantisi vb verdiler. Aldıktan 10 gün sonra araç arıza vermeye başladı çekişten düşüyor motor tam gücünü kullanamıyordu. Geri götürdük 1 gün boyunca hatayı bulamadılar. Sonra ertesi gün bulup düzelttiklerini söylediler. Kısa bir süre sonra tekrar yaptı, yine götürdük bu sefer borusana götürdüler ve masrafları kendileri ödediler borusan yaptığını söyledi. Daha uzun bi süre dayandı ancak hata tekrar çıktı. Arkadaşım aldığına pişman huzurlu binemiyor hatta çoğu zaman evin diğer arabasına biniyor. Babamın galerici arkadaşları vardı bir ara bende bmw almayı kafama koymuştum 2. el ve aylarca dil dökmüşler bmw'nin ikinci elinde çok sıkıntılar yaşandığını söylemişlerdi babam arabayı almamak için beni ikna ettirmeye çalışıyor diye düşünmüştüm. Araç güzel hele ki biraz performanslı kullanımı seven biriyseniz çocukken yaşadığınız o saf mutlu anları yaşatabiliyor bence. Ancak sorunu daa tat kaçırıyor. Bu demek değil ki her bmw böyledir. Ancak ülkemizdeki kullanımlarından dolayı bmw de daha çok çıkıyor bu sorunlar ve bence rakiplerine göre bmw arıza/hata konusunda, dayanıklılık konusunda biraz geride kalıyor. Bunu size ben scirocco seçerdim demek için anlatmadım. Bende bmw seçerdim ama bmw de sorun olabileceğini hele ki 2. elde bu olasılığın arttığını en başından bilin.
 
Ankara Neziroğlu' ndan 2013 model 40 küsür binde 1.16 i aldık mayıs ayında. 6 ay iade garantisi elektronik ve mekanik aksam garantisi vb verdiler. Aldıktan 10 gün sonra araç arıza vermeye başladı çekişten düşüyor motor tam gücünü kullanamıyordu. Geri götürdük 1 gün boyunca hatayı bulamadılar. Sonra ertesi gün bulup düzelttiklerini söylediler. Kısa bir süre sonra tekrar yaptı, yine götürdük bu sefer borusana götürdüler ve masrafları kendileri ödediler borusan yaptığını söyledi. Daha uzun bi süre dayandı ancak hata tekrar çıktı. Arkadaşım aldığına pişman huzurlu binemiyor hatta çoğu zaman evin diğer arabasına biniyor. Babamın galerici arkadaşları vardı bir ara bende bmw almayı kafama koymuştum 2. el ve aylarca dil dökmüşler bmw'nin ikinci elinde çok sıkıntılar yaşandığını söylemişlerdi babam arabayı almamak için beni ikna ettirmeye çalışıyor diye düşünmüştüm. Araç güzel hele ki biraz performanslı kullanımı seven biriyseniz çocukken yaşadığınız o saf mutlu anları yaşatabiliyor bence. Ancak sorunu daa tat kaçırıyor. Bu demek değil ki her bmw böyledir. Ancak ülkemizdeki kullanımlarından dolayı bmw de daha çok çıkıyor bu sorunlar ve bence rakiplerine göre bmw arıza/hata konusunda, dayanıklılık konusunda biraz geride kalıyor. Bunu size ben scirocco seçerdim demek için anlatmadım. Bende bmw seçerdim ama bmw de sorun olabileceğini hele ki 2. elde bu olasılığın arttığını en başından bilin.

Bilgilendirme için teşekkürler. 2013 modelle alakalı metal yorgunluğu vs. diyeceğim ama neticede bir bmw den bahsediyoruz. Fiyat skalası itibariyle yaşatmaması gereken sorunlar yaşatmış anladığım kadarıyla. Şuan kullandığım 2014 auris 33binde olmasına rağmen en ufak bir esneme-yorgunluk belirtisi-arıza hissi vs. yaşatmadı. Uzun vadede de yaşatmayacağını tahmin ediyorum çünkü gerçekten böyle hissettiriyor. Bir miktar sert süspansiyonu haricinde son derece f/p aracı bana kalırsa. Bir de bu fiyatlara çıktıktan sonra mümkün mertebe sorunsuz araç beklentisi oluşuyor. Düşük km-manuel scirocco da bu ikili arasında mantıklı görünüyor.
 
Son düzenleme:
2012 yılında 2008 model bmw 118 i otomatik aracı çok severek almıştım. 9 ay kullandım. 9 ay içinde 1 kere akü, 3 kere motor yağı değiştirdim. 3-4 kere arıza verdi. Motorun içindeki vakum lastiğinin değişmesi gerekiyormuş, sonra bi gün kırmızı ışıkta frene bastım ve motor durdu. tekrar çalıştırmaya çalıştım. 3-4 kere denedim çalışmadı. öyle kalakaldım ışıkta. 15 dk sonra çalıştı. Bu arızayı 4-5 defa yaptı. Servise götürdüğümde sorunu bulamadılar. Ben de sonunda sattım. scirocco yu hiç kullanmadım. Ancak kullanan arkadaşların bir sıkıntı yaşadığını duymadım.
 
2012 yılında 2008 model bmw 118 i otomatik aracı çok severek almıştım. 9 ay kullandım. 9 ay içinde 1 kere akü, 3 kere motor yağı değiştirdim. 3-4 kere arıza verdi. Motorun içindeki vakum lastiğinin değişmesi gerekiyormuş, sonra bi gün kırmızı ışıkta frene bastım ve motor durdu. tekrar çalıştırmaya çalıştım. 3-4 kere denedim çalışmadı. öyle kalakaldım ışıkta. 15 dk sonra çalıştı. Bu arızayı 4-5 defa yaptı. Servise götürdüğümde sorunu bulamadılar. Ben de sonunda sattım. scirocco yu hiç kullanmadım. Ancak kullanan arkadaşların bir sıkıntı yaşadığını duymadım.

O kasa tabi çok uzakta kaldı gerçi ama bmw nin bu tip sorunlar yaşatması gerçekten düşündürücü. İnsanı tercihlerinden soğutur...
 
Sorun yaşatmasını geçtim, özel servis onarım bakım fiyatları çok yüksek, yetkili servis ondan daha yüksek. Yetkili serviste 450 dolar bakım mı olur. Yanlış hatırlamıyorsam o kadardı. 1.500 TL :)
 
Eğer bmw scirocco arasındaysanız bence yine de bmw çünkü söylenilen gibi scirocco apaçi işi oldu artık ayrıca vw nin servis, bakım-onarım hizmeti rezalet ötesi durumda ve fiyatı emin olun bmw kadar. 1 serisi ayrıca geniş illa ki 4-5 kişi bineceğiniz bir an oluyor ve arkaya biniş-iniş bir zulüm haline gelebiliyor. Ancak premium c segmentinden başka araçlara da bakabilirsiniz makyajlı a yada t3 v40 gibi.
 
Eğer bmw scirocco arasındaysanız bence yine de bmw çünkü söylenilen gibi scirocco apaçi işi oldu artık ayrıca vw nin servis, bakım-onarım hizmeti rezalet ötesi durumda ve fiyatı emin olun bmw kadar. 1 serisi ayrıca geniş illa ki 4-5 kişi bineceğiniz bir an oluyor ve arkaya biniş-iniş bir zulüm haline gelebiliyor. Ancak premium c segmentinden başka araçlara da bakabilirsiniz makyajlı a yada t3 v40 gibi.

Artık neredeyse tüm otomobiller farklı markalarla farklı ortaklıklar içerisinde tabi ama a3 te kullanılan 1.4-150hp olan motorun neler yapabildiğini bir görmek lazım. Volvo da fazla ağır geliyor malesef bana. Kg başına düşen hp bazlı düşünüldüğünde pek verimli değil gibi görünüyor.
 
Sorun yaşatmasını geçtim, özel servis onarım bakım fiyatları çok yüksek, yetkili servis ondan daha yüksek. Yetkili serviste 450 dolar bakım mı olur. Yanlış hatırlamıyorsam o kadardı. 1.500 TL :)

Yetkili servis harici müdahalelerin aracı garanti kapsamından çıkarması başlı başına sorun. Özellikle bakım masrafları fazla olan bu premium araçlar için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: e_1903
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...