Şeker Elması

DouglasAdams

DOKTOR
Destekçi
9,931
Marka
Toyota
Merhaba; 7 haftadır bizzat babam, ben ve kardeşimin kullanımında olan 2000 km yaptığımız 2000 model Comfortline otomatik benzinli Polo yu tanıtacağım.Kendisini Mart ayının başında kuzenime aldık.Kendisi Van'da öğretmen olduğu için zamanını ve ekonomisini ancak toparlayıp 27 Nisan itibariyle bizden emanetini aldı.Bu süreçte güzel vakit geçirdik şeker elmasıyla.

Artıları:
-Kolay park edebilme.İstediğiniz yere smart arabalar gibi parkedebiliyorsunuz.Bu yüzden sıkça park yeri bulmakta zorlandığım yerlere onunla gitmeyi tercih ettim.
-Görüş açıları.Araba akvaryum gibi büyük ve düz camlara sahip olduğu için ve sütunların inceliğinden dolayı aynalara gereksinim duymadan güvenli yolculuk ettiriyor.
-Dayanıklı ve akıllı şanzıman. Zf 4 ileri tork konvertörlü şanzıman hep istediğiniz anda sizle aynı düşünüp kararlarını doğru veriyor.
-Motor: 1,4 75 hp motor, 1000 devirden itibaren çevirdiği 5900 devre kadar istikrarlı ve yormayan tork dağılımına sahip.Ne ara 120 ye çıktığınızı anlamıyorsunuz.
-Konfor: Pamuk helvadan hallice olan süspansiyon zamanının en konforlu B segment arabası yapmış.Güncel olarak ise hala ciddi konfor sağlıyor.
-Saklama alanları: Koltuk altında küçük çanta saklamalık gözler mevcut.Bir tane açılıp kapanabilen portatif bardaklık,Bir tane kadife kaplı açılıp kapanan anahtar,bozuk paralık göz,bir tane de teyp büyüklüğünde kadife kaplı derin orta konsol saklama alanı.Torpido gözü ve kapı içleri gözleri büyük olmasa da 50 cl lik şişeler için uygun.
-Orjinal alarm
-Amortisörlü kaput

Eksileri:
-Yükleme eşiği yüksek bagaj.Bildiğin kaldırıp içine atıyorsun eşyaları.
-Yol tutuş.Pamuk helvadan kaynaklı çok yatan araba üstüne öne de yığılınca hepten güvensiz bir hal alıyor.
-Orjinal parçaları zor bulunuyor.Kaporta,elektronik vs
-Ulaşması zor sarf malzeme konumlandırması.Örn: Kornanın bozulması durumunda(yaşadık) sol çamurluğun oralarda bir yerde oluşundan dolayı ancak liftte bir kaç parça sökülerek ulaşılıyor.
-Hızlandıkça pamuklaşan direksiyon.
-Cam açma elektroniğinin kafasına göre sorun çıkarması.Her gün başka bir camda kafasına göre problem yaratıyordu.
-Pahalı lastik ebatı.14 inç olmasına rağmen 300 tl ye yaklaşan lastik fiyatları 185 65 14. Başka bir ebat da kesinlikle sığmıyor denedik.
-Lastik gürültüsü
-Görüş açıları berbat küçücük yan aynalar.
-Otomatik kararan ayna olması müthiş bir donanım olsa da kronik sorun olarak bozulması.

Böyle sıralayabiliriz özelliklerini.Araba ilk sahibinden 51.000 km iken tamamen orijinal boya ve 2016 ya kadar Vw servislerinde bakıma girmiş bir araba.Emsalini malum sitelerde bulamayacağımız bir garaj arabasıydı.Bu şekilde içimize sinerek aldık.Genel olarak memnun kaldık.Ha bu arada araba lpg siz. Şehir içi dışında kullanılmadı.Yakıt tüketimi pompada 6,7 olarak 3 kere çıktı.Daha da bakmadık.

Kafamızda soru işareti olan noktalar şanzıman yağı,fren hidroliği,radyatör suyuydu.Bu 7 hafta içinde ara sıra ustalarımıza göstererek sıkıntı olmadığını da teyit ettik.
Sorunsuz emaneti sahibine bıraktık.

Used_Volkswagen_Polo_2000_Red_Hatchback_Petrol_Manual_for_Sale_in_City_Of_Bristol_UK.jpg

Volkswagen-Polo_GTI-1999-1600-0d.jpg


Bizdeki fotoğrafları bu saatte yükleyemedim.Bir daha konuyu upladığımda atarım.Ancak bu arabadan tek farkı siyah şeritlerin de kırmızı olmasıydı:D
 
Son düzenleme:
Yanlış bilmiyorsam B5 passatlarda da bunla aynı aynadan var. Bir de passatta sağ ayna sol aynanın %60-70i kadar bi boyuttaydı o zamanın alman işlerinden dolayı sağı hiç göremezdik aynadan
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
2004 Bora’da da sağ ayna sol aynadan baya bir küçük. Dışarıdan da içeriden de bir tuhaf duruyor :)
Solda dışbükey kısım var sağa onu koymamışlar ama onun kapladığı alanı da kesip atmışlar çok şaşırmıştım ilk başta kırıldı da polo aynası falan mı taktılar demiştim o dönem birsürü araçta öyleymiş :D Bora Golf Passat ve Polo da aynı aynalar var bildiğim kadarıyla
 
Öyle bir araba düşünün ki, sizi sakin kullanıma teşvik etsin. :)
Konforlu getirgeç götürgeç.
Yanlış bilmiyorsam B5 passatlarda da bunla aynı aynadan var. Bir de passatta sağ ayna sol aynanın %60-70i kadar bi boyuttaydı o zamanın alman işlerinden dolayı sağı hiç göremezdik aynadan
Bunda ikisi de o minnaklardan.Bir kere olsun istediğimde istediğim yeri göremedim ahahah
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Yalnız resimdeki polo GTI versiyonu,comfortline ile farklılıkları anlattıklarınızla sınırlı değil :) Comfortline'da manuel klima,dürbün göğüsteki 3. saat detayı olmaması,gösterge çerçevelerinde kromaj olmaması,radyonun blaupunkt bologna c50 olması,vitesin normal topuzlu olması,direksiyonun deri olmaması,koltuk ısıtma ve ESP olmaması gibi GTI ile ayrıştığı noktalar var.

Bu kokpiti çok iyi bilirim,bizde de 2001 model Polo Classic Trendline vardı kokpit 6n2 ile aynıydı.Bu kokpitin hala gelmiş geçmiş en güzel polo kokpiti olduğunu düşünüyorum.

Direksiyonda aynıydı bizim Polo Classicte,ben direksiyonun aksine çok hisli ve doğal çalıştığını düşünüyorum,elektroservo olduğundan.Farklı arabalar lakin direksiyon sistemi aynı arabalar,bu yüzden bu durum beni şaşırttı.

Camlara kesinlikle katılıyorum,hatta bizim sol kapının otomatiği hiç çalışmazdı o kadar tamir ettirmemize rağmen bir şekilde bozulurdu camlar,demek ki bu durum 6kv2 de de aynı 6n2 de de.

Lastik olayına da katılıyorum,oldukça küçük ve zor bulunan bir ebatı var maalesef.Ama jant kapaklarına hastayım,bizim arabada da aynısı vardı çok severdim o kapakları :D

Son olarak ayna olayına da kesinlikle katılırım,hatta 6n2 de öyle miydi hatırlamıyorum ama sağ ayna sol aynadan bariz daha küçüktü,sol ayna da 2. açı olduğundan.Bu durum beni rahatsız ediyordu.

6n2'nin motorunu da iyi bilirim,namı diğer AHW kodlu 1.4 16v lik motor :) aynı motorun hatta 101 hp (highline'da gelen) versiyonu var ki o da oldukça iyi motordur zamanına göre,bir de aynı blok 1.6 16v var 125 ps güç sunan GTI versiyon ki müthiş performanslı bir motor o da.1.4 16v 75 hp tam anlattığın gibi,su gibi devirlenen bir motor.Üst devirleri seviyor.Bizim Polo da eski nesil Pololardan tanıdığımız AEE motorun revizyonlu hali ALM motor vardı,1.6 8v 75 hp.Onunla bu motoru kıyaslarsam,o motor bu kadar esnek değildi üst devirleri sevmezdi,yakıt tüketimi de fazlaydı.Ama müthiş bir alt devir performansı vardı o motorun,145nm torku suratına patlatıyordu insanın :) Ben o motoru 1.4 e göre daha çok seviyorum,karakterini devirlenişini vs.

Velhasıl bu kadar yazdım,çünkü duygulandım.6n2 Polo güzel arabadır,ruhlu hisli arabadır.Hele geceleyin o göstergelerin rengi insanı sarhoş eder,müthiş bir kombinasyon gerçekten.Lakin Polo Classic kadar olmasa da,biraz nankör arabalar her ikisi de,bakarsan istediğin yere götürür,bakmazsan olmadık yerde yolda kalırsın.Güle güle kullanınız :)
 
Yalnız resimdeki polo GTI versiyonu,comfortline ile farklılıkları anlattıklarınızla sınırlı değil :) Comfortline'da manuel klima,dürbün göğüsteki 3. saat detayı olmaması,gösterge çerçevelerinde kromaj olmaması,radyonun blaupunkt bologna c50 olması,vitesin normal topuzlu olması,direksiyonun deri olmaması,koltuk ısıtma ve ESP olmaması gibi GTI ile ayrıştığı noktalar var.

Bu kokpiti çok iyi bilirim,bizde de 2001 model Polo Classic Trendline vardı kokpit 6n2 ile aynıydı.Bu kokpitin hala gelmiş geçmiş en güzel polo kokpiti olduğunu düşünüyorum.

Direksiyonda aynıydı bizim Polo Classicte,ben direksiyonun aksine çok hisli ve doğal çalıştığını düşünüyorum,elektroservo olduğundan.Farklı arabalar lakin direksiyon sistemi aynı arabalar,bu yüzden bu durum beni şaşırttı.

Camlara kesinlikle katılıyorum,hatta bizim sol kapının otomatiği hiç çalışmazdı o kadar tamir ettirmemize rağmen bir şekilde bozulurdu camlar,demek ki bu durum 6kv2 de de aynı 6n2 de de.

Lastik olayına da katılıyorum,oldukça küçük ve zor bulunan bir ebatı var maalesef.Ama jant kapaklarına hastayım,bizim arabada da aynısı vardı çok severdim o kapakları :D

Son olarak ayna olayına da kesinlikle katılırım,hatta 6n2 de öyle miydi hatırlamıyorum ama sağ ayna sol aynadan bariz daha küçüktü,sol ayna da 2. açı olduğundan.Bu durum beni rahatsız ediyordu.

6n2'nin motorunu da iyi bilirim,namı diğer AHW kodlu 1.4 16v lik motor :) aynı motorun hatta 101 hp (highline'da gelen) versiyonu var ki o da oldukça iyi motordur zamanına göre,bir de aynı blok 1.6 16v var 125 ps güç sunan GTI versiyon ki müthiş performanslı bir motor o da.1.4 16v 75 hp tam anlattığın gibi,su gibi devirlenen bir motor.Üst devirleri seviyor.Bizim Polo da eski nesil Pololardan tanıdığımız AEE motorun revizyonlu hali ALM motor vardı,1.6 8v 75 hp.Onunla bu motoru kıyaslarsam,o motor bu kadar esnek değildi üst devirleri sevmezdi,yakıt tüketimi de fazlaydı.Ama müthiş bir alt devir performansı vardı o motorun,145nm torku suratına patlatıyordu insanın :) Ben o motoru 1.4 e göre daha çok seviyorum,karakterini devirlenişini vs.

Velhasıl bu kadar yazdım,çünkü duygulandım.6n2 Polo güzel arabadır,ruhlu hisli arabadır.Hele geceleyin o göstergelerin rengi insanı sarhoş eder,müthiş bir kombinasyon gerçekten.Lakin Polo Classic kadar olmasa da,biraz nankör arabalar her ikisi de,bakarsan istediğin yere götürür,bakmazsan olmadık yerde yolda kalırsın.Güle güle kullanınız :)
Comfortline fotosu bulamadım.ondan gti koymuştum.Sol altta da fotonun gti yazıyor.Güzel yazın için teşekkürler👍;)
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows