Sente mi kaçtı? 1.0 TSI / 1.0 TSI Triger Değişimi Sonrası Titreşim

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan kerembyl
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

kerembyl

Asfalt Kurutucu
5
Merhaba,

1.0 TSI Polo 2017 aracım 120.000 km'ye gelince ağır bakım için periyodik bakımları yaptırdığım özel VW servisine götürdüm.

Aracın triger seti, bujileri, v kayış ve gergi kasnağı değişti. İşlem sonrası araç çalıştırıldı, dinlendi, cihaza bağlandı. Her şey normal görünüyordu.

Aracı aldım trafiğe çıktım ve normalden daha sarsıntılı çalıştığını farkettim, 1200-2000 devir arası sarsıntılı. Özellikle 1300-1400 devirlerde en yüksek seviyede, devir çevirdikçe azalıyor bu sarsıntı. Ancak triger değişmeden bu kadar sarsıntılı çalışmadığına eminim.

Her neyse, aradım servisi getirin bakalım falan, götürdüm. Haklarını yemeyeyim gözümün önünde tekrar açtılar motoru sente ayarına baktılar 2-3 saat harcadılar.

Ancak bir gariplik vardı.

Bilenler bilir triger değişirken krankı kitleyip 1. silindiri üst ölü noktaya alıp eksantirik miline de aparat takarlar.

Bu aparatı taktıklarında eksantirikteki dişlilerin üzerindeki nokta çentikler hizalanmıyor (örnek bir fotoğraf ekledim), bir diş kayıklık var (soldaki dişlinin çentiği üstte, sağdaki dişlinin çentiği altta kalıyor, bir diş daha dönse hizalanacak). Ustanın kalemle işaretlediği yerlere bakıyoruz işaretler hizada. Yani garip bir durum var anlayamadığımız. Her neyse tekrardan kayış söküldü, takıldı araç çalıştırıldı, bilgisayara bağlandı sıkıntı yok. Yola çıkınca aynı titreşim hali mevcut ama.

Nasıl bir yol izlememi önerirsiniz?

Screenshot 2024-12-09 at 22.38.36.png
 
Merhaba,

1.0 TSI Polo 2017 aracım 120.000 km'ye gelince ağır bakım için periyodik bakımları yaptırdığım özel VW servisine götürdüm.

Aracın triger seti, bujileri, v kayış ve gergi kasnağı değişti. İşlem sonrası araç çalıştırıldı, dinlendi, cihaza bağlandı. Her şey normal görünüyordu.

Aracı aldım trafiğe çıktım ve normalden daha sarsıntılı çalıştığını farkettim, 1200-2000 devir arası sarsıntılı. Özellikle 1300-1400 devirlerde en yüksek seviyede, devir çevirdikçe azalıyor bu sarsıntı. Ancak triger değişmeden bu kadar sarsıntılı çalışmadığına eminim.

Her neyse, aradım servisi getirin bakalım falan, götürdüm. Haklarını yemeyeyim gözümün önünde tekrar açtılar motoru sente ayarına baktılar 2-3 saat harcadılar.

Ancak bir gariplik vardı.

Bilenler bilir triger değişirken krankı kitleyip 1. silindiri üst ölü noktaya alıp eksantirik miline de aparat takarlar.

Bu aparatı taktıklarında eksantirikteki dişlilerin üzerindeki nokta çentikler hizalanmıyor (örnek bir fotoğraf ekledim), bir diş kayıklık var (soldaki dişlinin çentiği üstte, sağdaki dişlinin çentiği altta kalıyor, bir diş daha dönse hizalanacak). Ustanın kalemle işaretlediği yerlere bakıyoruz işaretler hizada. Yani garip bir durum var anlayamadığımız. Her neyse tekrardan kayış söküldü, takıldı araç çalıştırıldı, bilgisayara bağlandı sıkıntı yok. Yola çıkınca aynı titreşim hali mevcut ama.

Nasıl bir yol izlememi önerirsiniz?

Ekli dosyayı görüntüle 48584
Kimsenin günahını almak istemem ama, ustanın kalemle işaretlediği yer kısmında kaldım. Eski ustalar bu şekilde hizalama alırlardı. ama ben tüm yeni nesil motorlarda, ya aparat yada bu bahsettiğiniz çentik kılavuzları ile fabrikanın zaten rehberlik ettiğini düşünüyorum. Sonuçta belirli bir km yapmış otomobilin sentesini kılavuz almak ne derece doğru olur bilemiyorum. Ki sizde diyorsunuz ki noktalar örtüşmüyor.

Çözüm aslında belli gibi.
 
Kalemle işaret koyarak değil de usulüne göre sente aparatı kullanılarak işlem yapıldığında çözülecektir. Genelde bu sente aparatları pahalı oluyor bu sebeple gittiğiniz servisin elinde bulunmuyordu muhtemelen. Sente işi ise alttan kitleme üstten kitleme balansör vesairesi ile komplike bir iş.
 
Kalemle işaret koyarak değil de usulüne göre sente aparatı kullanılarak işlem yapıldığında çözülecektir. Genelde bu sente aparatları pahalı oluyor bu sebeple gittiğiniz servisin elinde bulunmuyordu muhtemelen. Sente işi ise alttan kitleme üstten kitleme balansör vesairesi ile komplike bir iş.
Balansör dediğiniz nedir hocam? Nasıl bir işlem yapılıyor onunla alakalı?

Ben yabancı bir forumda (link paylasmak serbest mi bilmiyorum) aynı motorda triger değişim sonrası titreşim problemi yaşayan bir kullanıcıya rastladım. Harmonic balancer denilen bir parçadan kaynaklıymış sorun. Ancak detayını bilemedim.
 
Balansör dediğiniz nedir hocam? Nasıl bir işlem yapılıyor onunla alakalı?

Ben yabancı bir forumda (link paylasmak serbest mi bilmiyorum) aynı motorda triger değişim sonrası titreşim problemi yaşayan bir kullanıcıya rastladım. Harmonic balancer denilen bir parçadan kaynaklıymış sorun. Ancak detayını bilemedim.
Fotoğrafını attığınız çarkların sabitlenmesi ile ekzantrik milleri doğru konumda sabitlenerek pistonların tepesindeki valflerin pistonlara göre doğru zamanda açılıp kapanması sağlanır. Balansör denilen şey ise motorun çalışma hareketinin ürettiği vibrasyonu sönümlemek amacıyla motorun sentesiyle eş zamanlı hareket eden parça oluyor. Harmonic balancer denilen şey ile aynı parçadan bahsediyoruzdur.

Her motorda var mıdır tsi motorlardaki durumu nedir vs. o konularda tam bilgiye sahibi değilim ancak senteye alındığını biliyorum.
 
Fotoğrafını attığınız çarkların sabitlenmesi ile ekzantrik milleri doğru konumda sabitlenerek pistonların tepesindeki valflerin pistonlara göre doğru zamanda açılıp kapanması sağlanır. Balansör denilen şey ise motorun çalışma hareketinin ürettiği vibrasyonu sönümlemek amacıyla motorun sentesiyle eş zamanlı hareket eden parça oluyor. Harmonic balancer denilen şey ile aynı parçadan bahsediyoruzdur.

Her motorda var mıdır tsi motorlardaki durumu nedir vs. o konularda tam bilgiye sahibi değilim ancak senteye alındığını biliyorum.
Triger değişirken bu parçanın da sökülüp takılması gerekiyor mu acaba? Sentesi kaçmışsa bunu nasıl senteye alırız acaba, umarım bilen birileri detaylı bilgi verir.

Hoş gerçi tekrar servise gidip bundanmış bunu da şöyle yapalım desem adama ustalık taslayıp antipatik olacağım. 25 bin lira verip bir de böyle arkasından uğraşmak bir işin... tat kaçırıyor.
 
Triger değişirken bu parçanın da sökülüp takılması gerekiyor mu acaba? Sentesi kaçmışsa bunu nasıl senteye alırız acaba, umarım bilen birileri detaylı bilgi verir.

Hoş gerçi tekrar servise gidip bundanmış bunu da şöyle yapalım desem adama ustalık taslayıp antipatik olacağım. 25 bin lira verip bir de böyle arkasından uğraşmak bir işin... tat kaçırıyor.
Hayır sökülen takılan bir şey yok diye biliyorum. Sadece aracı sente aparatı kullanarak tekrar senteye alacak bir yere götürmenizi tavsiye ederim. Durumu anlattığınız zaman zaten gerekeni onlar yapacaktır. Eğer dediğiniz gibi triger değişimi sonrası oluşmuş bir titreşim varsa sentenin doğru ayarlanmamış olmasından kaynaklıdır. Burada maddi kaybınızın bütün sorumlusunun sente aparatı olmadan son nesil bir motoru kalemle senteye almaya çalışan ilk götürdüğünüz servis olduğunu düşünüyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kerembyl