Merhaba,
1.0 TSI Polo 2017 aracım 120.000 km'ye gelince ağır bakım için periyodik bakımları yaptırdığım özel VW servisine götürdüm.
Aracın triger seti, bujileri, v kayış ve gergi kasnağı değişti. İşlem sonrası araç çalıştırıldı, dinlendi, cihaza bağlandı. Her şey normal görünüyordu.
Aracı aldım trafiğe çıktım ve normalden daha sarsıntılı çalıştığını farkettim, 1200-2000 devir arası sarsıntılı. Özellikle 1300-1400 devirlerde en yüksek seviyede, devir çevirdikçe azalıyor bu sarsıntı. Ancak triger değişmeden bu kadar sarsıntılı çalışmadığına eminim.
Her neyse, aradım servisi getirin bakalım falan, götürdüm. Haklarını yemeyeyim gözümün önünde tekrar açtılar motoru sente ayarına baktılar 2-3 saat harcadılar.
Ancak bir gariplik vardı.
Bilenler bilir triger değişirken krankı kitleyip 1. silindiri üst ölü noktaya alıp eksantirik miline de aparat takarlar.
Bu aparatı taktıklarında eksantirikteki dişlilerin üzerindeki nokta çentikler hizalanmıyor (örnek bir fotoğraf ekledim), bir diş kayıklık var (soldaki dişlinin çentiği üstte, sağdaki dişlinin çentiği altta kalıyor, bir diş daha dönse hizalanacak). Ustanın kalemle işaretlediği yerlere bakıyoruz işaretler hizada. Yani garip bir durum var anlayamadığımız. Her neyse tekrardan kayış söküldü, takıldı araç çalıştırıldı, bilgisayara bağlandı sıkıntı yok. Yola çıkınca aynı titreşim hali mevcut ama.
Nasıl bir yol izlememi önerirsiniz?
1.0 TSI Polo 2017 aracım 120.000 km'ye gelince ağır bakım için periyodik bakımları yaptırdığım özel VW servisine götürdüm.
Aracın triger seti, bujileri, v kayış ve gergi kasnağı değişti. İşlem sonrası araç çalıştırıldı, dinlendi, cihaza bağlandı. Her şey normal görünüyordu.
Aracı aldım trafiğe çıktım ve normalden daha sarsıntılı çalıştığını farkettim, 1200-2000 devir arası sarsıntılı. Özellikle 1300-1400 devirlerde en yüksek seviyede, devir çevirdikçe azalıyor bu sarsıntı. Ancak triger değişmeden bu kadar sarsıntılı çalışmadığına eminim.
Her neyse, aradım servisi getirin bakalım falan, götürdüm. Haklarını yemeyeyim gözümün önünde tekrar açtılar motoru sente ayarına baktılar 2-3 saat harcadılar.
Ancak bir gariplik vardı.
Bilenler bilir triger değişirken krankı kitleyip 1. silindiri üst ölü noktaya alıp eksantirik miline de aparat takarlar.
Bu aparatı taktıklarında eksantirikteki dişlilerin üzerindeki nokta çentikler hizalanmıyor (örnek bir fotoğraf ekledim), bir diş kayıklık var (soldaki dişlinin çentiği üstte, sağdaki dişlinin çentiği altta kalıyor, bir diş daha dönse hizalanacak). Ustanın kalemle işaretlediği yerlere bakıyoruz işaretler hizada. Yani garip bir durum var anlayamadığımız. Her neyse tekrardan kayış söküldü, takıldı araç çalıştırıldı, bilgisayara bağlandı sıkıntı yok. Yola çıkınca aynı titreşim hali mevcut ama.
Nasıl bir yol izlememi önerirsiniz?