Hiç vakit kaybetmeden Nissan Xtrail ile başlamak istiyorum
Nissan Xtrail:
Daha önce bu arabanın iç mekan videosunu @gtepro çektiği için bahsetmeyeceğim.
Sürüş: Yüksek sürüş pozisyonu,uzun kaputu ile gerçekten suv havası veriyor. Ayrıca arabanın sessizliğini çok beğendim. Motor sesi çok az geliyor ve rüzgar sesi de 125-130 civarı geliyor. Bu hız çok iyi gözükmeyebilir ama kocaman gövdesi ve kocaman aynalarını düşününce gayet iyi.
Beğenmediğim kısıma gelelim:
İlk kalkışlarda cvt-dci kombinasyonu sayesinde ciddi bir turbo gecikmesi sanki arabayı 2 viteste kaldırıyormuş hissi var ama sonra 130 bg 320 tork ile bekleneni veriyor.
2. Olarak süspansiyon konforu genel olarak iyi ama 19 inç lastikler yüzünden yollardaki dalgalanmaları bence içeri fazla hissettiriyor.
Fiyat: 185000 tl olduğu söyledi. Ben bu fiyata başka seçeneklere bakacağımı düşünüyorum. Beni arabadan soğutan Cvt nin tepkileriydi. Ayrıca bayiden aldığım bilgiye göre yakında makyajlanacak ve 1.6 dci 160bg lik motorla gelebileceği söylendi.
Seat Leon:
Kullandığım araba 1.0 tsi dsg style donanımdı. Maalesef seat'ın seçtiği test güzergahından dolayı konfor-yol tutuş hakkında bir bilgi veremeyeceğim. Sadece yalıtım ve performansı anlayabildim.
Yalıtım: Çok beğendiğimi söyleyemem. Rüzgar sesi 115 civarından duyulmaya başladı. Kullandığım yolun asfaltını düşününce yol sesi de vardı ama i30 kadar rahatsız edici düzeyde değil. Yalıtım olarak vasat diyebilirim.
Performans-Yakıt tüketimi: Aslında Leon'u vag grubunun yeni 1.0 tsi motoru için sürdüm. 1.0 motor 115 bg 200 tork üreten 3 silindirli yeni bir motor. Performans olarak hacmini düşünürsek fena değil 140km kadar çok rahat çıktı ama 150 km kadar birazcık tıkanma belirtileri verdi 150 üstünü deneme fırsatım olmadım.
Tüketim olarak yolun yarında hız denedim diğer yarısında sakin sürdüm. Ortalamam 48km di ve yakıt ortalaması 7.2 di. Test aracı 6300 km deydi onunda ortalamasına baktım ve arabada son 6300 km de ortalama 38km hız ile tam 8 lt ortalama ile geziyormuş. Bu veriler ne kadar doğru bilemiyorum ama ufakta olsun bir fikir verdi.
Şanzıman: Ufak bir sorunu var. Arabayı hızlanmak için kick down yani gazı köklediğiniz de vites geçişleri ciddi şekilde hissediliyor ve sanki tek kavramalı yarı otomatikler gibi öne yığılıyor az sonra yazacağım Skoda Superb dahil kullandığım hiç bir dsg li araba da bu kadar öne yığılmamıştı.
İç mekan: İlk önce bagajdan başlayalım. Çok ciddi bir yükleme eşiği var eşya koyarken atlatmanız gereken büyük bir çıkıntı var.
2. olarak 5 inç ekran cidden arabayı kötü gösteriyor. Kullandığım araba da 2000 tl lik 8 inç lik opsiyon ekran vardı arabanın içini baya değiştiriyor bence değer.
3. olarak 6300 km olan ve gerçekten temiz bir asfaltta (Malatya Havaalanı yolu) kullanılan arabada dümdüz yolda 70 km hızla giderken sağ kapının oradan ciddi bir trim sesi geliyordu.
Fiyat: Kullandığım Leon 1.0 tsi dsg style+8 inç ekranı ile bayiden 83000 tl fiyat aldım. Daha konforunu-yol tutuşunu test etmeden direk alınır veya alınmaz demek istemiyorum ama şanzıman verdiği tepki,gelen trim sesinden dolayı arabadan şimdiden soğudum.
Skoda Superb: Biri bana Skoda dediğinde aklıma hep kullanışlılık ve genişlik gelmiştir ve bu araba da bu konuda hakkını fazlasıyla vermiş. Kullandığım araba 1.6 tdi dsg prestige donanımlıydı.
İç Mekan: Kullanışlılık ve genişlik olarak bu sınıfta incelediğim Renault Talisman,Ford Mondeo,Yeni ve eski İnsignia,Vw Passat,Vw CC, Peugeot 508 den kesinlikle daha geniş ve daha kullanışlı. Arka diz ve baş olarak E segmentine kayıyor ve bagajı tek kelime ile harika dümdüz yan duvarlar sağ ve solda saklama gözleri ile kullanışlılık kasıyor. Eğer uzun yolculuklar bu araba ile çıkacaksanız kesinlikle yanına yastığınızı alın çünkü sağa çekip bagajda çok rahat bir şekilde uyuyabilirsiniz.
Sürüş: Bayiler Seat ile yan yana olunca doğal olarak aynı test parkurunu kullanıyor bu yüzden sadece yalıtım ve performansı anlatacağım
Performans: Her şey bir beklenti meselesi sonuçta ama 1.6 Tdi 120 bg 250 tork motor artık sınıf standartlarının ve yaşadığımız çağın gerisinde kaldığını düşünüyorum.Eğer 2013 yılında yaşasaydık bu motor gayet güzel olurdu ama artık eski hissettiriyor.120-130 kadar beklediğim performansı verdi ama sonrasında ciddi anlamda zorlanıyor. 1.0 tsi Leon ile 150 bulduğum nokta da Superb ile 145 km deydim. Tüketime gelirsek Leon'u nasıl kullandıysam aynı kullandım hatta ortalama hızımız bile aynıydı. Benim test tüketim verim 7.6 dıydı genel ortalamaya baktığımda (araba daha 4000km civarında) ortalama 41 km hız ile tam 7 lt yakıyordu.
Yalıtım: Mondeo ve Eski İnsignia ile çok rahat kıyaslayabileceğimi düşünüyorum. Rüzgar yalıtımı olarak ikisininde çıtır gerisinde bu arabada 130 ile giderken gelen ses Mondeo da 140 İnsignia da 135 civarında geliyor. Ama kötü bir hız kesinlikle değil sınıfı için gayet yeterli.
Fiyat: Kullandığım araba için bayiden 161000 tl fiyat aldım. Yine Leon da yazdığım gibi konfor ve yol tutuşu bilmeden direk alınır diyemem. Almamı engelleyecek tek şey var o da 1.6 tdi motorun performansı. Almamı sağlayacak şeyse fiyatına göre sunduğu donanımlar mesela elektrikli bagaj kapağı,arka koltuklarda ısıtma çok güzel donanımlar. Eğer konfor-tutuş belirli bir seviye de ise ve 40-50 yaşına gelmiş 2-3 çocuklu performans merakı olmayan bir baba olsaydım kesinlikle İnsignia ve Mondeo yerine düşünürdüm.
Ford Mondeo: Kullandığım araba 1.6 tdci manuel titanium üstüne sunroof+konfor paketi+18 inç jant
Ford seçtiği güzel test güzergahı sayesinde arabayı baya bir tanıma fırsatı buldum.
İç mekan: Bagaj dışında genel olarak içini beğendim öyle superb gibi kullanışlılık kastığını söyleyemem ama gözler olsun iç yaşam alanı olsun gayet yeterli geldi.
Bagaja gelirsek arabanın kalitesine kesinlikle yakışmıyor. Bir kaç noktada işçilik hataları gördüm ayrıca içi de çok küçük ve bagaj ağzı genişlik olarak iyi ama yükseklik olarak baya dar. Eğer almayı düşünüyorsanız liftback versiyonunu düşünün derim.
Sürüş: Eski İnsignia ile kıyaslayacağım. Konfor ve yalıtım olarak kesinlikle daha iyi. Araba bildiğiniz süzülüyor ve kesinlikle daha sessiz bunun üstüne bide yumuşak ve forddan alışık olmadığım şekilde hissiz bir direksiyonda hiç hızlı kullanmak istemiyorsunuz ama ben tabiki de bastım ve sürüş karakteri olarak daha önce kullandığım Fiesta ile alakası bile yok. Araba genel olarak kafadan kaymaya meyilli ve insignia ya göre biraz daha fazla yatıyor. Süspansiyon konforu insignia dan ne kadar önde ise yol tutuşu da o kadar geride. Sürüş olarak dinamik tasarımına rağmen 50 yaşındaki birinin arabası gibi hissettiriyor.
Performans: Yukarı da Superb hakkında ne yazdıysam direk onu okumanız yeterli. Performans anlamında çok büyük farkı yok. Tüketime gelirsek bu araba ileride detaylı şekilde test edeceğim Citroen C4 Picasso 1.6 e-hdi ile aynı motoru kullanıyor ve en son kullandığımda ortalama tüketimi 6.4 tü bunun da çok farklı olacağını sanmıyorum.
Fiyat: Bu araba için bayiden 145000 tl fiyat aldım. Ben sırf konforu için alırdım. Almamı engelleyecek şeyde motoru ve bagajı.
Yazan: Berkay Taşkapan
Kaynak: http://garajtv.com/showroom-gezisi-2-xtrailleonsuperbmondeo/
Nissan Xtrail:
Daha önce bu arabanın iç mekan videosunu @gtepro çektiği için bahsetmeyeceğim.
Sürüş: Yüksek sürüş pozisyonu,uzun kaputu ile gerçekten suv havası veriyor. Ayrıca arabanın sessizliğini çok beğendim. Motor sesi çok az geliyor ve rüzgar sesi de 125-130 civarı geliyor. Bu hız çok iyi gözükmeyebilir ama kocaman gövdesi ve kocaman aynalarını düşününce gayet iyi.
Beğenmediğim kısıma gelelim:
İlk kalkışlarda cvt-dci kombinasyonu sayesinde ciddi bir turbo gecikmesi sanki arabayı 2 viteste kaldırıyormuş hissi var ama sonra 130 bg 320 tork ile bekleneni veriyor.
2. Olarak süspansiyon konforu genel olarak iyi ama 19 inç lastikler yüzünden yollardaki dalgalanmaları bence içeri fazla hissettiriyor.
Fiyat: 185000 tl olduğu söyledi. Ben bu fiyata başka seçeneklere bakacağımı düşünüyorum. Beni arabadan soğutan Cvt nin tepkileriydi. Ayrıca bayiden aldığım bilgiye göre yakında makyajlanacak ve 1.6 dci 160bg lik motorla gelebileceği söylendi.
Seat Leon:
Kullandığım araba 1.0 tsi dsg style donanımdı. Maalesef seat'ın seçtiği test güzergahından dolayı konfor-yol tutuş hakkında bir bilgi veremeyeceğim. Sadece yalıtım ve performansı anlayabildim.
Yalıtım: Çok beğendiğimi söyleyemem. Rüzgar sesi 115 civarından duyulmaya başladı. Kullandığım yolun asfaltını düşününce yol sesi de vardı ama i30 kadar rahatsız edici düzeyde değil. Yalıtım olarak vasat diyebilirim.
Performans-Yakıt tüketimi: Aslında Leon'u vag grubunun yeni 1.0 tsi motoru için sürdüm. 1.0 motor 115 bg 200 tork üreten 3 silindirli yeni bir motor. Performans olarak hacmini düşünürsek fena değil 140km kadar çok rahat çıktı ama 150 km kadar birazcık tıkanma belirtileri verdi 150 üstünü deneme fırsatım olmadım.
Tüketim olarak yolun yarında hız denedim diğer yarısında sakin sürdüm. Ortalamam 48km di ve yakıt ortalaması 7.2 di. Test aracı 6300 km deydi onunda ortalamasına baktım ve arabada son 6300 km de ortalama 38km hız ile tam 8 lt ortalama ile geziyormuş. Bu veriler ne kadar doğru bilemiyorum ama ufakta olsun bir fikir verdi.
Şanzıman: Ufak bir sorunu var. Arabayı hızlanmak için kick down yani gazı köklediğiniz de vites geçişleri ciddi şekilde hissediliyor ve sanki tek kavramalı yarı otomatikler gibi öne yığılıyor az sonra yazacağım Skoda Superb dahil kullandığım hiç bir dsg li araba da bu kadar öne yığılmamıştı.
İç mekan: İlk önce bagajdan başlayalım. Çok ciddi bir yükleme eşiği var eşya koyarken atlatmanız gereken büyük bir çıkıntı var.
2. olarak 5 inç ekran cidden arabayı kötü gösteriyor. Kullandığım araba da 2000 tl lik 8 inç lik opsiyon ekran vardı arabanın içini baya değiştiriyor bence değer.
3. olarak 6300 km olan ve gerçekten temiz bir asfaltta (Malatya Havaalanı yolu) kullanılan arabada dümdüz yolda 70 km hızla giderken sağ kapının oradan ciddi bir trim sesi geliyordu.
Fiyat: Kullandığım Leon 1.0 tsi dsg style+8 inç ekranı ile bayiden 83000 tl fiyat aldım. Daha konforunu-yol tutuşunu test etmeden direk alınır veya alınmaz demek istemiyorum ama şanzıman verdiği tepki,gelen trim sesinden dolayı arabadan şimdiden soğudum.
Skoda Superb: Biri bana Skoda dediğinde aklıma hep kullanışlılık ve genişlik gelmiştir ve bu araba da bu konuda hakkını fazlasıyla vermiş. Kullandığım araba 1.6 tdi dsg prestige donanımlıydı.
İç Mekan: Kullanışlılık ve genişlik olarak bu sınıfta incelediğim Renault Talisman,Ford Mondeo,Yeni ve eski İnsignia,Vw Passat,Vw CC, Peugeot 508 den kesinlikle daha geniş ve daha kullanışlı. Arka diz ve baş olarak E segmentine kayıyor ve bagajı tek kelime ile harika dümdüz yan duvarlar sağ ve solda saklama gözleri ile kullanışlılık kasıyor. Eğer uzun yolculuklar bu araba ile çıkacaksanız kesinlikle yanına yastığınızı alın çünkü sağa çekip bagajda çok rahat bir şekilde uyuyabilirsiniz.
Sürüş: Bayiler Seat ile yan yana olunca doğal olarak aynı test parkurunu kullanıyor bu yüzden sadece yalıtım ve performansı anlatacağım
Performans: Her şey bir beklenti meselesi sonuçta ama 1.6 Tdi 120 bg 250 tork motor artık sınıf standartlarının ve yaşadığımız çağın gerisinde kaldığını düşünüyorum.Eğer 2013 yılında yaşasaydık bu motor gayet güzel olurdu ama artık eski hissettiriyor.120-130 kadar beklediğim performansı verdi ama sonrasında ciddi anlamda zorlanıyor. 1.0 tsi Leon ile 150 bulduğum nokta da Superb ile 145 km deydim. Tüketime gelirsek Leon'u nasıl kullandıysam aynı kullandım hatta ortalama hızımız bile aynıydı. Benim test tüketim verim 7.6 dıydı genel ortalamaya baktığımda (araba daha 4000km civarında) ortalama 41 km hız ile tam 7 lt yakıyordu.
Yalıtım: Mondeo ve Eski İnsignia ile çok rahat kıyaslayabileceğimi düşünüyorum. Rüzgar yalıtımı olarak ikisininde çıtır gerisinde bu arabada 130 ile giderken gelen ses Mondeo da 140 İnsignia da 135 civarında geliyor. Ama kötü bir hız kesinlikle değil sınıfı için gayet yeterli.
Fiyat: Kullandığım araba için bayiden 161000 tl fiyat aldım. Yine Leon da yazdığım gibi konfor ve yol tutuşu bilmeden direk alınır diyemem. Almamı engelleyecek tek şey var o da 1.6 tdi motorun performansı. Almamı sağlayacak şeyse fiyatına göre sunduğu donanımlar mesela elektrikli bagaj kapağı,arka koltuklarda ısıtma çok güzel donanımlar. Eğer konfor-tutuş belirli bir seviye de ise ve 40-50 yaşına gelmiş 2-3 çocuklu performans merakı olmayan bir baba olsaydım kesinlikle İnsignia ve Mondeo yerine düşünürdüm.
Ford Mondeo: Kullandığım araba 1.6 tdci manuel titanium üstüne sunroof+konfor paketi+18 inç jant
Ford seçtiği güzel test güzergahı sayesinde arabayı baya bir tanıma fırsatı buldum.
İç mekan: Bagaj dışında genel olarak içini beğendim öyle superb gibi kullanışlılık kastığını söyleyemem ama gözler olsun iç yaşam alanı olsun gayet yeterli geldi.
Bagaja gelirsek arabanın kalitesine kesinlikle yakışmıyor. Bir kaç noktada işçilik hataları gördüm ayrıca içi de çok küçük ve bagaj ağzı genişlik olarak iyi ama yükseklik olarak baya dar. Eğer almayı düşünüyorsanız liftback versiyonunu düşünün derim.
Sürüş: Eski İnsignia ile kıyaslayacağım. Konfor ve yalıtım olarak kesinlikle daha iyi. Araba bildiğiniz süzülüyor ve kesinlikle daha sessiz bunun üstüne bide yumuşak ve forddan alışık olmadığım şekilde hissiz bir direksiyonda hiç hızlı kullanmak istemiyorsunuz ama ben tabiki de bastım ve sürüş karakteri olarak daha önce kullandığım Fiesta ile alakası bile yok. Araba genel olarak kafadan kaymaya meyilli ve insignia ya göre biraz daha fazla yatıyor. Süspansiyon konforu insignia dan ne kadar önde ise yol tutuşu da o kadar geride. Sürüş olarak dinamik tasarımına rağmen 50 yaşındaki birinin arabası gibi hissettiriyor.
Performans: Yukarı da Superb hakkında ne yazdıysam direk onu okumanız yeterli. Performans anlamında çok büyük farkı yok. Tüketime gelirsek bu araba ileride detaylı şekilde test edeceğim Citroen C4 Picasso 1.6 e-hdi ile aynı motoru kullanıyor ve en son kullandığımda ortalama tüketimi 6.4 tü bunun da çok farklı olacağını sanmıyorum.
Fiyat: Bu araba için bayiden 145000 tl fiyat aldım. Ben sırf konforu için alırdım. Almamı engelleyecek şeyde motoru ve bagajı.
Yazan: Berkay Taşkapan
Kaynak: http://garajtv.com/showroom-gezisi-2-xtrailleonsuperbmondeo/
Son düzenleme: