Sıfır Araç Lastik Değişimi/Önerisi 235/55 R18

Kerem Dzr

KeremD
Senkromeççi
5
31
Marka
Chery
Öncelikle forumun yeni üyesi olarak selamlar,
Sıfır bir araç aldım Chery Tiggo 8 Pro. Aracı almadan öncede üzerindeki lastikleri değişeceğimi planlamıştım.
Şuanda bir yaz lastiği arayışı içerisindeyim ebatlarım 235/55 R18 şehir içi sakin kurallar dahilinde kullanan birisiyim İstanbul da başka seçenek olduğunu düşünmüyorum. Şehirler arası uzun süre yüksek süratlerde ve bir tık viraj performanslı seyir ediyorum. Lastik arabanın en önemli bütünü olduğunu düşündüğüm için fiyat konusunda herhangi bir kısıtım bulunmamaktadır.

Kendimce iyi bir araştırma yaptığımı düşünerek belli başlı marka ve modelleri filtreledim,
- Michelin Primarcy 4+
- Continental Premiumcontact 7
- Goodyear eagle F1 Asymmetric 6

Bunların haricindede öneri ve tavsiyelerinize kesinlikle açığım Konfor, Ses ve Yol tutuşu olsun istiyorum 3 ü aynı anda zor oluyor tabi :) özellikle türkiye şartlarında aracın bam güm gitmesi rahatsız eder beni, anladığım kadarı ile en optimum seviyede 3 ünüde karşılayan Asymmetric 6 ama ebatlarımda good year ın kendi sitesinde görünmesine rağmen internet üzerinde vs sadece Asymmetric 5 in satışını görebiliyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Merhaba, bu üç lastik içerisinde en konforlu ve sessiz olanı Primacy 4+ olur, Yol tutuşta en iyisi Assymetric 6 olur, ikisinin karması da PC7 olur bence. Ben olsam Assymetric 6 alırdım, biraz kullanım konforundan ödün vererek o tutuşa değer olduğunu düşünüyorum.
 
Yorumunuz için teşekkür ederim. Assymetric 6 içinde konfor kısmı konusunda olumlu noktalar olduğu söyleniyor. PC7 birazdaha sert gibi bir izlenim aldım. Peki haricinde bir öneriniz olabilir mi ? Yada Assymetric 6 nokta atışı gibimi düşünüyorsunuz. Sizce sert kalırmı ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Yorumunuz için teşekkür ederim. Assymetric 6 içinde konfor kısmı konusunda olumlu noktalar olduğu söyleniyor. PC7 birazdaha sert gibi bir izlenim aldım. Peki haricinde bir öneriniz olabilir mi ? Yada Assymetric 6 nokta atışı gibimi düşünüyorsunuz. Sizce sert kalırmı ?

Bence sert kalmaz, @Testarossa 'nın arabasında Assymetric 5 ve E350 W213'te Assymetric 6 denemiştim, her iki araçta da spor bir sürüş yapmıştım Assymetric 6 eskisine göre konforu daha iyileştirilmiş hissettirdi bana da. İkisininde negatif yanı erken bitmesi, ki uzun ömür vaadi pek yok zaten. PC7 güvenli liman denilebilir, dengeli bir lastik ancak yol sesi fazla deniyor. PC6 sık sık deneyimledim sesli ve sert bir lastikti ama tutuşu iyiydi. Primacy 4'ü yıllardır ve kmlerdir kendi aracımda kullanıyorum. Bu lastik direkt sakin kullanımlar, uzun ömür ve konfor için tasarlanmış bir lastik. Performans konusunda diğer iki lastiğe göre geriden geliyor.
 
Performanslı sürüşler için Conti Sport Contact 5 SUV da tercih edilebilir. Aracınız ağır ve yüksek bir araç, limitleri belli. Bu listede ben olsam biraz daha konfor odaklı bir lastik tercih ederdim. PC7 en mantıklısı gibi duruyor esasında.
 
Bence sert kalmaz, @Testarossa 'nın arabasında Assymetric 5 ve E350 W213'te Assymetric 6 denemiştim, her iki araçta da spor bir sürüş yapmıştım Assymetric 6 eskisine göre konforu daha iyileştirilmiş hissettirdi bana da. İkisininde negatif yanı erken bitmesi, ki uzun ömür vaadi pek yok zaten. PC7 güvenli liman denilebilir, dengeli bir lastik ancak yol sesi fazla deniyor. PC6 sık sık deneyimledim sesli ve sert bir lastikti ama tutuşu iyiydi. Primacy 4'ü yıllardır ve kmlerdir kendi aracımda kullanıyorum. Bu lastik direkt sakin kullanımlar, uzun ömür ve konfor için tasarlanmış bir lastik. Performans konusunda diğer iki lastiğe göre geriden geliyor.
Aslında Km kısmına pek takılmıyorum çünkü muhtemelen lastiğin ömrünü km den değil kullanım yılından bitiricem. Burdaki km 30.000 üstüdür diye düşünüyorum good year dan yana tercih kullansamda

Performanslı sürüşler için Conti Sport Contact 5 SUV da tercih edilebilir. Aracınız ağır ve yüksek bir araç, limitleri belli. Bu listede ben olsam biraz daha konfor odaklı bir lastik tercih ederdim. PC7 en mantıklısı gibi duruyor esasında.
Yok öyle performanslı bir sürüş tarzım yok sadece uzun yolda yüksek süratlerde uzun süre seyir oluyor. Aslında lastiğin tutunma konusundaki hassasiyetim araç ağır ve yüksek olduğu için zaten normalin üzerinde bir kayma eğilimi göstereceğini bildiğimden dolayı.
 
Yok öyle performanslı bir sürüş tarzım yok sadece uzun yolda yüksek süratlerde uzun süre seyir oluyor. Aslında lastiğin tutunma konusundaki hassasiyetim araç ağır ve yüksek olduğu için zaten normalin üzerinde bir kayma eğilimi göstereceğini bildiğimden dolayı.
PC7 tüm beklentilerinizin buluştuğu nokta. Hem uzun ömürlü de olacaktır.
 
PC7 tüm beklentilerinizin buluştuğu nokta. Hem uzun ömürlü de olacaktır.
Şuana kadar PC7 nin en olumsuz noktası gördüğüm kadarı ile su tahliyesi.
Yollarımız ve oluşan su birikintileri malum bu konuda sorun yaratırmı sizce ? Haricen Asymmetric 6 ya yanaşmama sebebiniz ömrünün kısa olmasımıdır ? :)
 
Şuana kadar PC7 nin en olumsuz noktası gördüğüm kadarı ile su tahliyesi.
Yollarımız ve oluşan su birikintileri malum bu konuda sorun yaratırmı sizce ? Haricen Asymmetric 6 ya yanaşmama sebebiniz ömrünün kısa olmasımıdır ? :)
Ben su tahliyesi konusunu, PC6'ya göre iyileştirdiklerini duymuştum. Asymmetric 6 gerçekten güzel bir lastik, yanaşmama sebebim konfor bakımından PC7'nin daha üstün olması. Bu siteden kıyaslama yapabiliyoruz. Sizin için, aradığınız ebatta iki lastiği de karşılaştırmaya aldım, inceleyebilirsiniz.
 
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6

Virajdan viraja , frenin dibini gören güncel Asymmetric 5 kullanıcısından tavsiyeler :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: HaniBanaDemiş
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6

Virajdan viraja , frenin dibini gören güncel Asymmetric 5 kullanıcısından tavsiyeler :D
Herkesinki gibi sizin yorumunuzda ayrı değerli :) videolarınızda gazlamadan önce çokça kez kullanacağınız araçta bir lastik için severiz diyip direksiyona geçiyordunuz ama o lastik hangisiydi bulamadım doğrusu :)

Sizdeki gibi gazlama virajdan viraja koşma durumum olmasada güvenlik, konfor, sessizlik ve yazdığım beklentiler ile aracımı kombine ettiğimizde mantıklı diyorsanız ben Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 dan ilerliyorum Sinan hocam
 
@S.Asil profil fotoğrafını değiştir abi bence artık 😁
Ortamlarda sinankoç dersin kim bilcek ** :d

Öncelikle forumun yeni üyesi olarak selamlar,
Sıfır bir araç aldım Chery Tiggo 8 Pro. Aracı almadan öncede üzerindeki lastikleri değişeceğimi planlamıştım.
Şuanda bir yaz lastiği arayışı içerisindeyim ebatlarım 235/55 R18 şehir içi sakin kurallar dahilinde kullanan birisiyim İstanbul da başka seçenek olduğunu düşünmüyorum. Şehirler arası uzun süre yüksek süratlerde ve bir tık viraj performanslı seyir ediyorum. Lastik arabanın en önemli bütünü olduğunu düşündüğüm için fiyat konusunda herhangi bir kısıtım bulunmamaktadır.

Kendimce iyi bir araştırma yaptığımı düşünerek belli başlı marka ve modelleri filtreledim,
- Michelin Primarcy 4+
- Continental Premiumcontact 7
- Goodyear eagle F1 Asymmetric 6

Bunların haricindede öneri ve tavsiyelerinize kesinlikle açığım Konfor, Ses ve Yol tutuşu olsun istiyorum 3 ü aynı anda zor oluyor tabi :) özellikle türkiye şartlarında aracın bam güm gitmesi rahatsız eder beni, anladığım kadarı ile en optimum seviyede 3 ünüde karşılayan Asymmetric 6 ama ebatlarımda good year ın kendi sitesinde görünmesine rağmen internet üzerinde vs sadece Asymmetric 5 in satışını görebiliyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Primacy'yi ve diğer iki lastiği ayrı kategorilerde değerlendirmenizi öneririm. Primacy, tamamen konfor odaklı sessiz ve konforlu bir lastiktir. Diğer ikisi ise performans odaklı yüksek yol tutuş limiti sunan lastiklerdir. İkisi de harika lastiktir, tavsiye ederim. Uygun ebatı olsa kendime de alırdım :')

Konfor arıyorsanız Primacy sınıfında Conti Ultracontact kullanıyorum. İkinci aracımda da bundan var. Lastiğin hamuru ve yanakları aşırı yumuşak, helva gibi. Primacy'den bariz daha konforlu. Fren mesafesi aşırı iyi. Yuvarlanma direnci de çok çok iyi. Primacy kadar olmasa da sessiz sayılabilecek bir lastik. AMA,
Virajlarda yanal tutuş performansı frenleme performansının tersine çok vasat, 4 mevsim lastiğinden hallice. Çünkü aşırı yumuşak olduğu için virajlardaki sert manevralarda yanağa biniyor. Sert direksiyon hareketi yapmayıp uzun virajlar döneceğiniz zaman ise belli düzeyde tutuyor ama onu da tutmayacak sanıyorsunuz :D. Direksiyon hissi, yönlendirme direktliği yine evlere şenlik. "AMA" dan önce yazdıklarım sizin için öncelikliyse güvenli ve kaliteli bir lastik olarak vaatlerini yerine getiren bir modeldir.