Merhabalar,
2021 model skoda kamiq 1.0 TSI aracım var, araç daha 37 bin km'de. Aralık ayında yetkili serviste bakımını yaptırdım. Araçta rölantide çok yüksek seviyede titreşim vardı, sağ taraftaki motor takozu bitmiş onu değiştirdiler. Yağ değişiminde de önceki bakımlarda Castrol 0-30W kullanıyorken bu bakımda 0-20W yağ koymuşlar(kaputta 0-20w uygun işareti var).
Bu 2 değişiklikten sonra arabayı sabahları veya akşamları ilk kez çalıştırdığımda veya motor soğukken çalıştırdığımda içeriye sağ taraftan vurma sesi geliyor. Başta acaba cıvata vs. yanlış mı torklandı, civatalarda gevşememi var dedim kendim kontrol ettim herhangi bir çözülme yok ayrıca motor sıcakken tekrar marş basınca bu ses gelmiyor. Bu sebeple takozla alakalı bir problem olmadığını düşünüyorum.
Acaba yağdan mı kaynaklı eksik mi koydular diye kontrol ettim yağ seviyeside gayet iyi, ancak sesi (veya vuruntuyu) soğukken yapıp sıcakken yapmaması yağlanmada mı problem var sorusunu aklıma getiriyor. Ama değiştirilen yağın viskozitesi daha düşük yani daha ince bir yağ bu sebeple yağlamayı daha hızlı yapması lazım diye düşünüyorum.
Daha önce benzer durumla karşılaşan var mı? Sizce sorun ne olabilir?
Teşekkürler,
İyi forumlar,
2021 model skoda kamiq 1.0 TSI aracım var, araç daha 37 bin km'de. Aralık ayında yetkili serviste bakımını yaptırdım. Araçta rölantide çok yüksek seviyede titreşim vardı, sağ taraftaki motor takozu bitmiş onu değiştirdiler. Yağ değişiminde de önceki bakımlarda Castrol 0-30W kullanıyorken bu bakımda 0-20W yağ koymuşlar(kaputta 0-20w uygun işareti var).
Bu 2 değişiklikten sonra arabayı sabahları veya akşamları ilk kez çalıştırdığımda veya motor soğukken çalıştırdığımda içeriye sağ taraftan vurma sesi geliyor. Başta acaba cıvata vs. yanlış mı torklandı, civatalarda gevşememi var dedim kendim kontrol ettim herhangi bir çözülme yok ayrıca motor sıcakken tekrar marş basınca bu ses gelmiyor. Bu sebeple takozla alakalı bir problem olmadığını düşünüyorum.
Acaba yağdan mı kaynaklı eksik mi koydular diye kontrol ettim yağ seviyeside gayet iyi, ancak sesi (veya vuruntuyu) soğukken yapıp sıcakken yapmaması yağlanmada mı problem var sorusunu aklıma getiriyor. Ama değiştirilen yağın viskozitesi daha düşük yani daha ince bir yağ bu sebeple yağlamayı daha hızlı yapması lazım diye düşünüyorum.
Daha önce benzer durumla karşılaşan var mı? Sizce sorun ne olabilir?
Teşekkürler,
İyi forumlar,