HABER Skoda Octavia 1.0 TSI DSG | TEST | 1 litrelik motor yeterli mi?

ctanguner

Panpa
356
  • Motor: 1.0-litre turbo benzinli
  • Güç: 115 HP @ 5000-5500 d/d
  • Tork: 200 Nm @ 2000-3500 d/d
  • Şanzıman: 7-ileri otomatik
  • 0-100 km/s: 9,9 sn
  • Son hız: 200 km/s
  • Test tüketimi: Ortalama 7,5 litre/100 km
  • Ağırlık: 1150 kg
  • Bagaj hacmi: 590 litre
+ Yaşam alanı ve kullanışlılık
+ Performans
+ Yakıt tüketimi

Yalıtım
Darbe emiş
Sürüş keyfi


1 arasında 4





Read the whole post here.
 
Bu araçta sürüş keyfinin olmaması pek yadırganacak bir şey değil. Fakat yalıtım ve özellikle darbe emişinin eski kasaya göre iyileştirilmesi gerekiyordu. Neticede ailesiyle uzun yolculuklar yapacak birinin bu iki özelliği arayacağı muhakkak. Aile otomobili dendiği zaman genişlik, kullanışlılık, yalıtım ve konfor etmenlerinin hepsini olabildiğince iyi yapması gerekiyor. Maalesef son iki konuda belli ki sorunları var.

Ek olarak yaş kavrama dsg ile 1.0'lık motoru hiç düşünmeden alırdım. Fakat her ne kadar dsg'de geliştirmeler olsa da kuru kavrama bir şanzımanı almak istemem. Hiç bir arıza vermese bile yapısal özelliğinden dolayı zamanla saçma sapan sesler çıkarıp sürüş konforunu baltalayabiliyor.
 
Bu arada Leon'un yol tutuşu 2 yıldız almışken Octavia'nın yol tutuşunun 3.5 yıldız alması hiç mantıklı değil. Ya değerler yanlış girildi ya da bu iki araçtan biri yanlış anlatıldı.
 
Puanlamada mantık hatası var. Yalıtımın ve konforun leon ile kafa kafaya olması bana göre rezalet. Bu arbada ilk aranan özellik olması gerekir. Ben ona bakardım en azından. Sürüş keyfi. Hmmm.. zaten arabanın tipine bakınca "kardeş sürüş keyfi arıyorsan yanlış yerdesin" dedirtiyor:d Baştan aşağı düz yolda aile ile yolculuk yapmalık bir araba. Bu arada 1.0 fındık spec it gibi gitti. Şu 1.2 den vazgeçtikleri mantıklı bir karar olmuş. Şanzımana gelirsek. Hep söylüyorum dsg bu arabalarda aşırı gereksiz bir şanzıman. Çok fazla şehiriçinde kullanılıyorsa Kullanım amacına uygun değil..
 
Son düzenleme:
Otomobil bizim ülkemizde temiz bi 10 sene önce zevk olmaktan çıktı bence.
Tatildeyim, yaklaşık 3bin km yaptım ve muhtemel 1500 km daha var Allah kaza bela vermezse. Yollarda şasisi kaymış şahinlerle, en son bakımı fi tarihinde yapılmış alman eskileriyle cambazlık yapan insanlar görmekten sıkıldım. Karadeniz'in meşhur kıyıya paralel dağları arasındaki virajlı yolları dci+edc kombinasyonumla otomobilin sınırlarını hiç de merak etmeden, olanca ekonomik bir şekilde geçmeye çalışırken arkamda yumurta kasa hyundai accent selektörü görmekten sıkıldım.

Ortalama bir vag otomobili, otomobillere ilgi duyan biri için bence fazla fazla yeterlidir. Türkiye şartlarında fazladır bile birçok açıdan, trafiğe çıkınca anlıyorsunuz. Yol tutuşu bi tık daha iyi olabilirmiş, darbe emişi beğenmedim falanca model kasisleri emikliyordu daha iyi olabilirdi... boş laf.

Ülkemiz koskoca bir cahil tarlası. Artık beğendiğim modeli almak peşinde koşmuyorum, aldığım modeli beğenme yollarına gidiyorum. Benim artık kafam daha rahat böyle. neden yaş kavrama kullanmamışlar, led far neden koymamışlar düşünmüyorum. Downsizing tanrıları bu modelde bana 3 silindir sesi bahşetmişler, bununla mutlu olmaya çalışıyorum.

nasıl manyak oldum adlı eserimi yazmaya da sanırım tatil dönüşü başlarım.
 
Bu motor+şanzıman ikilisini Octavia gibi büyük bir araçta almaktan çekinsem de, B sınıfı araçlarda çok iyi bir tercih olacağı kanısındayım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
İzlerken sıkıldığım tek test oldu nedense

Lenovo A6020a46 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
1.0 iyi gidiyor olabilir,az yakıyor olabilir lakin bu motorun sağlamlığı muamma.Yaşlanıcak sonuçta elektronik arızaları üstüne bir de motorun bin bir sorunları ile uğraşmaya değmez.Gözümde kullan at tarzında bir araba.Bunun yerine gider LPG uyumlu atmosferik bir arabadan yana tercihimi kullanırım.
edit:Bu düşüncem tüm düşük hacim turbo arabalar için geçerli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Mehmet
1.0 iyi gidiyor olabilir,az yakıyor olabilir lakin bu motorun sağlamlığı muamma.Yaşlanıcak sonuçta elektronik arızaları üstüne bir de motorun bin bir sorunları ile uğraşmaya değmez.Gözümde kullan at tarzında bir araba.Bunun yerine gider LPG uyumlu atmosferik bir arabadan yana tercihimi kullanırım.
edit:Bu düşüncem tüm düşük hacim turbo arabalar için geçerli.
LPG'nin üstünü çizip altına imzamı atarım. Ek olarak arıza çıkarma ihtimali yazı/tura ihtimali kadar olan bir şanzımana ancak 1500-2000 liralık mobilet bütçesi yatırırım, 100k lira değil :)
Ha, bu Octavia'yı düz vites ve 1.5-1.6 atmosferik motorla satsınlar, torsiyonu çok da dert etmeden, iç hacmine ve kullanışlılığına değer deyip 70-80 bine gider alırım.
 
@Renard in da dedigi gibi tam duz yol arabasi aslinda ama bu tip motoru kucuk arabalarda fazladan 1 kisinin binmesi veya bagajdaki fazladan bir valiz bile yakit tuketimini arttirmaya yetebiliyor. O yuzden bu arac bence yalnizlarin arabasi olmali derdim ama bir kisi icin de fazla buyuk :D
Bence yakiti cok iyiymis, ama fiyati yine de yuksek :( tabi bakinca sinifindaki rakiplerine, deger gibi de duruyor f/p orani baz alininca.
Bilemedim, kendim test etmeden yorum yapamicam. Gecenlerde bir arkadas soylemisti, Sinan bu aralar cok farkli segmentlerde araclar test etti, degerlendirme yaparken gunden gune kriterleri degismez mi insanin gibisinden, ama zaten karsilastirmayi genelde Leon la yapmis :D
Motoru degerlendirme disi biraktigimizda, Octavia her zaman herkese tavsiye ettigim bir aractir zaten, hem tipi, hem ici, bagaji, ferahligi.
En sevmedigim de makyajlanmasina ragmen hala kadranlari !!!