KAPALI Soğuk havada şanzıman yağının yoğunlaşması

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Gurdal07

Profesör
354
Aracim 2010 clio 1.2 bvr yani otomatiklestirilmis manual yada yari otomatik de deniyor. Dün sabah arabayi nazlı bir kontakla vites bostayken calistirdim. Aku zayif oldugundan mars motoru biraz yavas calisti. Vitesi 1 e atmak icin vites kolunu ileri ittirdim ama atmadi ve ekranda vites kutusunu kontrol ettirin yazdı, bi kapatip acayim dedim istop ettim. Akü zayif oldugundan araba bidaha çalışmadı. Baska bi aracla işe gittik kafama takildi öğlen eve geldim kontagi cevirdim calisti ve sorunsuz ilerlerledi gittim akü aldim. Sorunu çözdüm sanmistim. Bu sabah ise araba çok hizli bi sekilde calisti fakat gene ayni durum oldu ve 1. Vitese girmedi. Biraz isittim 2000 devir civarinda gaza bastim 5 dk falan. Araba isininca vites degistirdi ve sorunsuz ilerledim. İnternetten biraz arastirdim . sorun sanziman yağının özelliğini kaybetmesi ile geceleri olmasi gerekenden daha fazla yogunlasmasi olabilirmis. Daha önce böyle bi seyle karsilasan oldumu. Sanzuman yaginin degistirilmesiyle bu sorun çözülür mü? 75w80 elf yağ ile degistirin sanziman yagini diyorlar. Orijinal yağın hangisi oldugunu nereden ogrenirim?
 
Şanzıman yağını değiştirmenin illaki faydası olur. Bizim eski kasa toyotada da kışın vitesler çok sertleşiyordu. Şanzıman yağını değiştirdik bir nebze düzeldi. Ama asıl sorun halatlarda ve halatın şanzımana bağlı olduğu seçicide imiş oralarına usta şırınga ile yağladı pamuk gibi olmuştu.
 
Valla benim astranın şanzıman yağını kendim değiştirdim 75w80 motul koydum. Sabahları okula giderken 1e geçmiyor soğuktan fakat biraz ısındımı geçmeye başlıyor (ıspartada okuyorum). Zaten otomatikleştirilmiş manuelse 60-80bin kmde bir şanzıman yağınızın değişmesi gerekiyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
Dün akşam arabayi biraz kuytu yere biraktim sabah sikinti olmadan vitese girdi. Ama yakin zamanda şanzıman yağını degistirip sonucu buraya yazacağım.
 
@Gurdal07 Dün güpegündüz öğle vakti benim de başıma geldi. Park halindeki arabada vites 1 ve 2'ye geçmiyordu, 3'e geçebiliyordu. Boşta hafif hareket ettirdim, bir kaç kez debriyaja basıp bıraktım. O arada da arabaya 2000rpm'e yakın gaz verdim birkaç saniye. Sonra çok zorlamadan vites yolu üzerinde normal güçle 5-6 saniye beklettim, kendi kendine geçti sonunda. Ondan sonra yolda biraz aynı viteste yürüdüm, 2 ye de hafif nazlı geçtikten sonra uzun süre 2'de gittim. Yeterince hareket olunca şanzıman kendine geldi. Soğuklarda yaşanabilir bir durum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Araba bu durumu o günden sonra tekrarlamadı. Şanzıman yağını değiştirmek aklımda hala, elf 75w80 şanzıman yağı alsam kendim değiştirebilir miyim acaba diye dusunuyorum. Kesin Çözüm sayılmaz ama araba çalıştıktan hemen sonra vites değiştirmeyin, hafif gaz verin birkaç dakika bekleyin ondan sonra besmeleyle vitesi değiştirin:)
 
Bence aracinizi bi gosterin, epeydir yag degismiyorsa normal, otomatik araclarda yag bakim araligi manuel e gore daha yakin diye biliyorum. Sorunun esas kaynagi sanziman yagi olmayabilir.
 
Maalesef bu tarz robotlu sanzimanlarda hem akü hemde yağ çok önemli aracınızı varsa korunaklı bir yerde tutun. Kapalı garaj en iyisi ancak rüzgar girmeyen bir yer bile etkili olur. - değerlere dustugunde yine yapar. Aracı isitinca hem akü kendine geliyor hemde şanzıman yağı biraz isiniyor. Birde şanzıman kaptorlerine bakım yaptırmakta fayda var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...