Soğuk Motor İle Sıcak Motor Arasındaki Voltaj Farkı

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

İstanbullu

Panpa
7,345
Marka
Hyundai
Merhaba
Çok uzun süredir gözlemlediğim, yaptığım ilk testlerden beri dikkatimi çeken bir detay var. Bu da aracımın soğuk çalıştırmadan sonra yaklaşık 5 dakika voltaj değeri 12,2 volt ile çalışırken 5 dakika sonunda kendiliğinden voltaj 13,8 volt'a çıkıyor. Bir çok obd ekranı ile bu durumu teyit ettim..

Kontak ilk çalıştırma
Screenshot_2017-12-09-12-32-43-600_com.palmerperformance.DashCommand.png

Aradan 5 dk gectikten sonra. Motor sıcaklığı 70 derece ulaştığında.
Screenshot_2017-12-09-12-41-41-422_com.palmerperformance.DashCommand.png

Sorum şu, motorda sıcaklıktan başka değişken yok ise voltaj artıran etken nedir. Akunun ısıya maruz kalması, sıcak motorun sensörlerdeki etkisi vs. Alternatörler , klima kompresörü gibi magnetik debriyaj var ve motor ısındığında devreye giriyor olabilirmi. Buna yorumunuz nedir.
 
Son düzenleme:
Akünün içinde bir çözelti var, maddelerin çözünürlüğü sıcaklıkla artar, örnek vermek gerekirse bir bardak sıcak suda soğuk sudan daha faza şeker çözebilirsiniz, akü ısınınca içinde çözünen madde dolayısıyla da iletkenlik artar. @AYUU da bundan bahsetmiş zaten
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...