Merhaba
Çok uzun süredir gözlemlediğim, yaptığım ilk testlerden beri dikkatimi çeken bir detay var. Bu da aracımın soğuk çalıştırmadan sonra yaklaşık 5 dakika voltaj değeri 12,2 volt ile çalışırken 5 dakika sonunda kendiliğinden voltaj 13,8 volt'a çıkıyor. Bir çok obd ekranı ile bu durumu teyit ettim..
Kontak ilk çalıştırma
Aradan 5 dk gectikten sonra. Motor sıcaklığı 70 derece ulaştığında.
Sorum şu, motorda sıcaklıktan başka değişken yok ise voltaj artıran etken nedir. Akunun ısıya maruz kalması, sıcak motorun sensörlerdeki etkisi vs. Alternatörler , klima kompresörü gibi magnetik debriyaj var ve motor ısındığında devreye giriyor olabilirmi. Buna yorumunuz nedir.
Çok uzun süredir gözlemlediğim, yaptığım ilk testlerden beri dikkatimi çeken bir detay var. Bu da aracımın soğuk çalıştırmadan sonra yaklaşık 5 dakika voltaj değeri 12,2 volt ile çalışırken 5 dakika sonunda kendiliğinden voltaj 13,8 volt'a çıkıyor. Bir çok obd ekranı ile bu durumu teyit ettim..
Kontak ilk çalıştırma
Aradan 5 dk gectikten sonra. Motor sıcaklığı 70 derece ulaştığında.
Sorum şu, motorda sıcaklıktan başka değişken yok ise voltaj artıran etken nedir. Akunun ısıya maruz kalması, sıcak motorun sensörlerdeki etkisi vs. Alternatörler , klima kompresörü gibi magnetik debriyaj var ve motor ısındığında devreye giriyor olabilirmi. Buna yorumunuz nedir.
Son düzenleme: