Sol koltukta ilk gün

Renard

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,534
Beğeni Puanı
4,736
Yaş
33
Konum
İstanbul
Marka
BMW
  • Konuyu Başlatan
  • Yasaklı
  • #1
Demiştik ki..

Çok kalabalıktı . Fiyatın 130hp üstüne 250tlye fixlenmesi istanbulpark'ı serengeti'ye çevirmişti.. ona tekrar mantıklı bir ayar çekilmeli. 300hplik yaşlı kurtlar,500hp'lik methonol atan çakallar, gıcır gıcır 4 çeker gergedanlar,oraları avucunun içi gibi bilen akbabalar..Çok zordu dikiz aynasına bakarken dönmek:)Kendimi serengeti'de bir antilop gibi hissetmiştim. Arabanın üstündeki ben hariç 107kg extra ağırlığa rağmen,balatalarımın 55k'ya kadar hiç değişmediği gerçeğiyle tüm erken frenajlarıma hatta yer yer fren yapmamak için downshiftlerime rağmen, 8.ci virajı en iyi döneceğim yer olarak tahmin edip asla dönemememe rağmen,arkamdan sürekli taciz edilmeme rağmen 2.52 geldi. Rağmen diyorum çünkü videoları tekrar izlediğimde nasıl bariz hatalar yaptığımı çok iyi gördüm ve 2.52 buna göre kabul edilebilir duruyor. Herşeye rağmen Bu benim için KORKUNÇ bir derece. Hedefim 2.45'i görmekti. Ancak maalesef evdeki hesap çarşıya uymadı.

Yol tutuş:
Uygulamış olduğun ufak tefek modifiyeler işe yaramış.Arabanın Viraj kabiliyeti ve gövde salınımı benim direksiyon hareketlerimin sınırlarının üstündeydi. Çok az yerde lastik sesi geldi. Bu da ne kadar mülayim dönmüşüm farkında olmadan onun ispatı..
Frenler:
Ben en çok 2 tur sora biterler abs titremesinden korkup tüm günüm rezil olur yarıda bırakırım diyordum ancak beklediğimden iyi durumdaydılar. Yüklenmediğim için şuan çok pişmanım
Lastikler:
Hankook k120'ler parasının hakkını verdi. Ne çok iyi ne çok kötü. Bir tık geç ısındılar. Gözler PS4'leri aradı..
Motor:
Pilot ve Co-pilot dahil 193kg extrası ve 30 derece üstündeki sıcağın etkisiyle 2.tam turdan sonra 5000-7000 devir arası iflahı kesildi. Downpipe elzem.
Şanzıman
Mükemmele yakın çalıştı. Bir iki kez bir üst viteste giderken alttaki tuşa tıklamam sonucu bir alt vitesi aldı.Onun harici kusursuz çalıştı.
Kesitler
8.Virajda hayvanlama dönen (doğrusu da bu) @muhip ve @volkan istemeden hızınızı kestiysem kusura bakmayın. (Muhip yalnız cidden iyi taciz ettin de düzlüklerde stok arabanın ciğeri yetmedi:D )
Çıkarılan dersler
-Erken fren yapmak çok gereksizdi sadece lastiklerimi ve frenlerimi korumamı sağladı.(gerçi arkam da genelde doluydu aynalara bakmaktan şizofren oldum allah korusun birşey olsa kaç kişinin canı yanacaktı..)
-Yılda mimimum 2 3 kez piste çıkılacak ise verim açısından downpipe şart
-8.virajda asla bu kadar gaz kesmemeliydim

iki kamera açısı var. orta kameranın açısını ben daha çok beğendim. sol camdaki kamerayı bir daha çıkarsam kaskın yanına alacağım,açı daha da genişler böyle dar kalmış.

iyi seyirler


 
Son düzenleme:

Cagdas Cag

Panpa
Stage 1
Katılım
10 Şub 2017
Mesajlar
2,840
Beğeni Puanı
6,814
Marka
Audi
İki koltuk başlığı arasındaki kamera iyi oluyor. Titreme minimuma iniyor. Kasktaki kamera baş dönmesi ve mide bulantisina yol açıyor izlerken.(en azından bende öyle :)

IstanbulParka tek araç olarak katılamıyor muyuz veya arkadaşlarla falan. Otopark olarak girsek süper olurdu :D
 

Renard

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,534
Beğeni Puanı
4,736
Yaş
33
Konum
İstanbul
Marka
BMW
  • Konuyu Başlatan
  • Yasaklı
  • #3
İki koltuk başlığı arasındaki kamera iyi oluyor. Titreme minimuma iniyor. Kasktaki kamera baş dönmesi ve mide bulantisina yol açıyor izlerken.(en azından bende öyle :)

IstanbulParka tek araç olarak katılamıyor muyuz veya arkadaşlarla falan. Otopark olarak girsek süper olurdu :D
action cam'ı iki koltuk arasına sabitleyecek aparatım olmadığından oraya koyamadım. POV'u da dediğiniz sebepten tercih etmedim. Orta kamera cep telefonum. Onu sunroof'a sabitledim. soldan da action cam ile çekim yaptım ancak geriye almakta fayda var. böylelikle kapı direği daha küçüleceğinden yol daha çok görünür. Tecrübe oldu
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,412
Beğeni Puanı
32,272
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Emeğine sağlık hocam güzel sürüş çıkarmışsın. Aslında paraya kıyıp pist için, sadece pistte kullanılacak özel bir set lastik almak lazım. Düzgün yerde ve şekilde saklayıp zamanı gelince pist için kullanmak gerek. Benim piste çıkma imkanım yok, zaten aracım da buna uygun değil. Ama öyle durumum olsa muhakkak en iyisinden bir pist lastiği alırdım.
 

fksarall

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,549
Beğeni Puanı
3,347
Konum
Ankara
Marka
BMW
Cupra'ların sorunu dp den ziyade intercoolerının küçüklüğü. Özellikle yazılım sonrası iyice yetmeyeye başlıyor. Biraz zorladıktan sonra güç bariz şekilde düşüyor. Dp ve free flow susturuculu ful egzoz arabayı rahatlatmak açısından bayağı işe yarıyor, hatta 3-4 boy fark yaratıyor ama bottleneck yine intercooler ne yazık ki.
 

Renard

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,534
Beğeni Puanı
4,736
Yaş
33
Konum
İstanbul
Marka
BMW
  • Konuyu Başlatan
  • Yasaklı
  • #6
Cupra'ların sorunu dp den ziyade intercoolerının küçüklüğü. Özellikle yazılım sonrası iyice yetmeyeye başlıyor. Biraz zorladıktan sonra güç bariz şekilde düşüyor. Dp ve free flow susturuculu ful egzoz arabayı rahatlatmak açısından bayağı işe yarıyor, hatta 3-4 boy fark yaratıyor ama bottleneck yine intercooler ne yazık ki.
cooler 3.5 lt olduğu için epey sorunlu ancak ona minimum 1000tl harcamak yerine 650tl'ye yarım downpipe ya da downpipe direkt daha efektif olur diye düşünmüştüm. Aslına bakarsan bütçe olacak hem büyük cooler hem de downpipe yapacaksın.

bu dediklerim ve daha fazlasına sahip cupra yanımdan nasıl geçti görmüşsünüzdür:D dp 5000den sonra inanılmaz rahatlatıyor yahu
 

Renard

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,534
Beğeni Puanı
4,736
Yaş
33
Konum
İstanbul
Marka
BMW
  • Konuyu Başlatan
  • Yasaklı
  • #7
Emeğine sağlık hocam güzel sürüş çıkarmışsın. Aslında paraya kıyıp pist için, sadece pistte kullanılacak özel bir set lastik almak lazım. Düzgün yerde ve şekilde saklayıp zamanı gelince pist için kullanmak gerek. Benim piste çıkma imkanım yok, zaten aracım da buna uygun değil. Ama öyle durumum olsa muhakkak en iyisinden bir pist lastiği alırdım.
teşekkür ederim. aslında yapılamayacak iş değil. Günün sonunda daha güvenli bile olur. Biraz daha bütçe lazım :)
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,412
Beğeni Puanı
32,272
Konum
İstanbul
Marka
Ford
teşekkür ederim. aslında yapılamayacak iş değil. Günün sonunda daha güvenli bile olur. Biraz daha bütçe lazım :)
Benim altımda piste çıkacak çapta bir araç olsa ne yapar eder bütçe ayırır ya da para biriktirir lastik işine girişirim. Dediğin gibi hem daha güvenli olur hem daha zevk alınır hem de otomobilin sınırları daha iyi tanınır. İnşaallah bir sonraki tecrüben daha fazla beklediğin gibi olur diyelim :)
 

fksarall

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,549
Beğeni Puanı
3,347
Konum
Ankara
Marka
BMW
cooler 3.5 lt olduğu için epey sorunlu ancak ona minimum 1000tl harcamak yerine 650tl'ye yarım downpipe ya da downpipe direkt daha efektif olur diye düşünmüştüm. Aslına bakarsan bütçe olacak hem büyük cooler hem de downpipe yapacaksın.

bu dediklerim ve daha fazlasına sahip cupra yanımdan nasıl geçti görmüşsünüzdür:D dp 5000den sonra inanılmaz rahatlatıyor yahu
5000'den sonra ciddi güç geliyor zaten dp sonrası. Dediğim gibi, egzoz sonrası 3-4 boy hızlandı arkadaşın arabası.

Intercooler dp sonrasında da sıkıntı çıkarıyor. Dp yardım ediyor ama çözüm değil, onu anlatmaya çalıştım. Ama fiyatı sıkıntı işte. Intercoolera bütçe çıkmazsa da dp kesin yaptır. Elin değmişken ful egzoz yaptır hatta. Çok sesli bir şey olmasına gerek yok zaten. Ona rağmen DSG fart keyfi yaşatıyor araba üstüne :D

Hatta bir dahaki pist gününden önce 4'te 1 oranında toluen koymanı da tavsiye ederim hocam.
 

Renard

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,534
Beğeni Puanı
4,736
Yaş
33
Konum
İstanbul
Marka
BMW
  • Konuyu Başlatan
  • Yasaklı
  • #11
5000'den sonra ciddi güç geliyor zaten dp sonrası. Dediğim gibi, egzoz sonrası 3-4 boy hızlandı arkadaşın arabası.

Intercooler dp sonrasında da sıkıntı çıkarıyor. Dp yardım ediyor ama çözüm değil, onu anlatmaya çalıştım. Ama fiyatı sıkıntı işte. Intercoolera bütçe çıkmazsa da dp kesin yaptır. Elin değmişken ful egzoz yaptır hatta. Çok sesli bir şey olmasına gerek yok zaten. Ona rağmen DSG fart keyfi yaşatıyor araba üstüne :D

Hatta bir dahaki pist gününden önce 4'te 1 oranında toluen koymanı da tavsiye ederim hocam.
anlıyorum anlıyorum. elbette öyle 3.5 lt ile nereye kadar? egzoz'a girmek de maliyetli olur çünkü öyle dandik birşey de yaptırmam ben :( torco + dp aşırı mantıklı duruyor aslında.
 

volkan

Elit Apaçi
Yayın Yönetmeni
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
113
Beğeni Puanı
349
@Renard Aynada baya yakın gözüküyoruz 8 de ama ben o kadar yavaşlicağını düşünmemiştim ben taciz ettiysem kusura bakma öncelikle. İlk girişde bunlar normal burası böylemiymiş burda eğim bu kadar mıymış falan diyodum ben kendi kendime ilk girişimde 2. ve 3. den sonra oturuyo çizgi fren noktaları çok önemli ben fren noktalarında belirlediğim referans aldığım noktalar var oralarda yapıyorum. Dip not: 8 girişi benim çıktığım arabalarda 120 130 frene gerek yok bu hızlardaysan sonra iç iç iç (dengeli gaz) dış curb iç curb (gazlı aç hayvanı)
 
Son düzenleme:

Renard

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,534
Beğeni Puanı
4,736
Yaş
33
Konum
İstanbul
Marka
BMW
  • Konuyu Başlatan
  • Yasaklı
  • #14
@Renard Aynada baya yakın gözüküyoruz 8 de ama ben o kadar yavaşlicağını düşünmemiştim ben taciz ettiysem kusura bakma öncelikle. İlk girişde bunlar normal burası böylemiymiş burda eğim bu kadar mıymış falan diyodum ben kendi kendime ilk girişimde 2. ve 3. den sonra oturuyo çizgi fren noktaları çok önemli ben fren noktalarında belirlediğim referans aldığım noktalar var oralarda yapıyorum. Dip not: 8 girişi benim çıktığım arabalarda 120 130 frene gerek yok bu hızlardaysan sonra iç iç iç (dengeli gaz) dış curb iç curb (gazlı aç hayvanı)
Taciz işin esprisi de o kdr arkamdayken gerçekten bir talihsizlik olmasın diye gözümü aynalardan alamadım. 8de niye o kdr yavaşladım inan ben de bilmiyorum. İzleyince kendime çok şaşırdım. Zaten o kdr dibime girmene sebep benim oraya sen gibi girsem mesafemiz dengeli kalacaktı. Bir daha da borhanı almam adam 10 15 beygirimi yedi lan ahahahaha
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,363
Beğeni Puanı
4,448
Yaş
31
Konum
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Özellikle 7. virajdaki görüntü arabanın çok fazla önden kaydığının kanıtı. Lastikler değişmesi lazım hocam.

Sanırım son seansa çıkmadın, bu ilk seans falan olabilir. Yani en azından sollayabileceğin araçlar varmış. Çünkü katılan araçlar arasında güçsüzler de varmış. Örneğin benim katıldığım cumartesi c seansından son en güçsüz araba benimkiydi, bana en yakın arabalar golf r ile özel yapım cageli bir clio sport idi.

Yani buradan kamu spotu yapalım, arabanız çok güçlü değilse, son seansa kalmayın. Çünkü son seansta, o gün birden fazla seans alan hard core gazlamalar yapan abiler kalıyor.
 

Renard

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,534
Beğeni Puanı
4,736
Yaş
33
Konum
İstanbul
Marka
BMW
  • Konuyu Başlatan
  • Yasaklı
  • #16
La
Özellikle 7. virajdaki görüntü arabanın çok fazla önden kaydığının kanıtı. Lastikler değişmesi lazım hocam.

Sanırım son seansa çıkmadın, bu ilk seans falan olabilir. Yani en azından sollayabileceğin araçlar varmış. Çünkü katılan araçlar arasında güçsüzler de varmış. Örneğin benim katıldığım cumartesi c seansından son en güçsüz araba benimkiydi, bana en yakın arabalar golf r ile özel yapım cageli bir clio sport idi.

Yani buradan kamu spotu yapalım, arabanız çok güçlü değilse, son seansa kalmayın. Çünkü son seansta, o gün birden fazla seans alan hard core gazlamalar yapan abiler kalıyor.
Lastikler daha 10000km de. 7.viraj epey zorlayıcı bir viraj. Orada bir kere viraj dışına çıktım sonrakilerde sorun olmadı. Lastik çok iyi değil ama genel olarak üzmedi. Yani mazeretim lastik değil açıkçası 7ye ben yanlış girdim:) benim seansta 2 tane clio vardı onları zaten geçtim. Geri kalan en güçsüzler ise 320d,320i(gırtlak yüklü) astra turbo,420d,polo gt ve bendim:)

Son seanslara bence hiç girmemek lazım ben ilk seanstaydım. Diyorum ya istanbulpark değil Serengeti:D piste girmeden kenara çekmiş metenol deposunu dolduran evoyu doldurunca bende film koptu zaten. Sonradan öğrendim ki arkadaşımın abisiymiş stok GTR geçiyormuş o araba:D
 
Son düzenleme:

kubilayevis

Profesör
Yayın Yönetmeni
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
378
Beğeni Puanı
693
Konum
İstanbul
La

Lastikler daha 10000km de. 7.viraj epey zorlayıcı bir viraj. Orada bir kere viraj dışına çıktım sonrakilerde sorun olmadı. Lastik çok iyi değil ama genel olarak üzmedi. Yani mazeretim lastik değil açıkçası 7ye ben yanlış girdim:) benim seansta 2 tane clio vardı onları zaten geçtim. Geri kalan en güçsüzler ise 320d,320i(gırtlak yüklü) astra turbo,420d,polo gt ve bendim:)

Son seanslara bence hiç girmemek lazım ben ilk seanstaydım. Diyorum ya istanbulpark değil Serengeti:D piste girmeden kenara çekmiş metenol deposunu dolduran evoyu doldurunca bende film koptu zaten. Sonradan öğrendim ki arkadaşımın abisiymiş stok GTR geçiyormuş o araba:D
Dıştan acayip yürüyor o makina ama virajlarda naptığını merak ediyorum açıkcası. Frenlemesi de çok erkendi.
 

fksarall

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,549
Beğeni Puanı
3,347
Konum
Ankara
Marka
BMW
La

Lastikler daha 10000km de. 7.viraj epey zorlayıcı bir viraj. Orada bir kere viraj dışına çıktım sonrakilerde sorun olmadı. Lastik çok iyi değil ama genel olarak üzmedi. Yani mazeretim lastik değil açıkçası 7ye ben yanlış girdim:) benim seansta 2 tane clio vardı onları zaten geçtim. Geri kalan en güçsüzler ise 320d,320i(gırtlak yüklü) astra turbo,420d,polo gt ve bendim:)

Son seanslara bence hiç girmemek lazım ben ilk seanstaydım. Diyorum ya istanbulpark değil Serengeti:D piste girmeden kenara çekmiş metenol deposunu dolduran evoyu doldurunca bende film koptu zaten. Sonradan öğrendim ki arkadaşımın abisiymiş stok GTR geçiyormuş o araba:D
7'ye erken girmişsin gibi hocam, apexi bayağı geç o virajın. Erken girdiğin için de viraj çıkışında kafadan kayması çok normal.

Bu arada kamera yeri iyi ama telefon kamerası olduğu için mi, fovu düşük olduğu için mi bilemiyorum, hız pek hissettirmiyor gibi.
 

Renard

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
1,534
Beğeni Puanı
4,736
Yaş
33
Konum
İstanbul
Marka
BMW
  • Konuyu Başlatan
  • Yasaklı
  • #19
7'ye erken girmişsin gibi hocam, apexi bayağı geç o virajın. Erken girdiğin için de viraj çıkışında kafadan kayması çok normal.

Bu arada kamera yeri iyi ama telefon kamerası olduğu için mi, fovu düşük olduğu için mi bilemiyorum, hız pek hissettirmiyor gibi.
Sanırım fps 30 değil 48 yapmalıyım? Fps miydi o değerin ismi?:/
 
Üst