KAPALI Stock Dizelden Çıkan Dumanlar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Samed M.

Panpa
1,347
24
Marka
Hyundai
Soğuk ilk marşta maviye çalan beyaz yoğun bir duman atıyor araç. Isındıktan sonra marş bastığımda böyle bir sıkıntı yok. İlk marşta rölantide ilk on saniye dengesiz, titremesi de var. Periyodik bakımı yapalı 7 ay ve 4 bin kilometre anca oldu, bütün filtreleri ve yağı değiştirmiştik. Yağını kontrol etmedim şimdi ama eksiltecek kadar binilmedi bile, bir daha ki sefere bakarım.
Yağ yakıyor sanırım ama detaylı olarak bilmiyorum. Biraz baktım internette herkes sallamış işkembeden.
Gazı ezince siyah duman atıyor ayrıca. Zengin karışımdan mı ? Başka bir sebebi de olabilir mi ?


Araç: 2006 model 227 binde 1.5 Crdi Vgt 110ps düz vites Accent Era. Yakıtı Shell' den alıyoruz, istasyonumuz bile sabit.

Sebepleri nelerdir ve ne yapmalıyım ? İnternette ki bilgi kirliliğinin içinde güzel bir konu olur hemde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
İlk marşta olan beyaz duman turbodan galiba. Sanırım yağ kaçırıyor. Siyah duman olayı ise katalizördür büyük ihtimal. :)
Videolarını çekeceğim bir daha ki sefere.
Enjektörlerde sıkıntı olabilir mi ? Amcam baktığında enjektörlerin birinde sıkıntı var demişti.
Son 200 km sadece ben kullandım. Yakıt tüketimimi ölçmedim ama o da güzergahıma ve çok sakin kullanmama rağmen yüksek sanırım.

Beyaz dumana marştan sonra ve söndürmeden önce bir iki dakika beklemek dışında yapabileceğim bir şey sanırım yok şu an için.
Siyah duman için ilk etapta ne yapabilirim ? Kurum temizliği için yüksek sabit devirde gitsem fayda eder mi ?
 
Yüksek ihtimalle kızdırma bujisinin arızalı olmasından kaynaklanıyor.
Normalde yatıyordu araç o yüzden akü zayıfladı diye düşünüyorduk, ilk marşta almıyor bazen ona bağlıyorduk bizde. Aktif kullandım işte son bir haftadır, akü kendine geldi fakat bugün yine ilk marşta almadı. Sönmesini bekliyoruz marş basarken herhangi bir uyarı ışığı da yanmıyor sonrasında. Kesin olarak nasıl anlayabilirim arızayı ? 4 buji 150 lira, haybeden vermeyelim şimdi.

Birinci viteste tekleme var ayrıca, gaz yemiyor. O enjektörlerle alakalı sanırım ?
 
Soğuk ilk marşta maviye çalan beyaz yoğun bir duman atıyor araç. Isındıktan sonra marş bastığımda böyle bir sıkıntı yok. İlk marşta rölantide ilk on saniye dengesiz, titremesi de var. Periyodik bakımı yapalı 7 ay ve 4 bin kilometre anca oldu, bütün filtreleri ve yağı değiştirmiştik. Yağını kontrol etmedim şimdi ama eksiltecek kadar binilmedi bile, bir daha ki sefere bakarım.
Yağ yakıyor sanırım ama detaylı olarak bilmiyorum. Biraz baktım internette herkes sallamış işkembeden.
Gazı ezince siyah duman atıyor ayrıca. Zengin karışımdan mı ? Başka bir sebebi de olabilir mi ?


Araç: 2006 model 227 binde 1.5 Crdi Vgt 110ps düz vites Accent Era. Yakıtı Shell' den alıyoruz, istasyonumuz bile sabit.

Sebepleri nelerdir ve ne yapmalıyım ? İnternette ki bilgi kirliliğinin içinde güzel bir konu olur hemde.
Kanka gaza yüklenince siyah duman atması normal turbo lagdan dolayı zengine düşüyor anlık. Şöyle düşün gazı ezdiğin zaman enjektörler yakıtı anında hiç gecikmeden basıyor fakat turbo anında basamadığı için havada gecikme oluyor o kısa süreçte siyah duman atıyor.
Kontajı açınca göstergede kızdırma bujisi (sarı tel) ışığı geç mi sönüyor ? Kızdırma bujilerin eskimiş olabilir ama antalyada pek sorun çıkarmaz. Değiştireceksen takım halinde değiştir.
Cold startta devirin dalgalanması normal ısınana kadar. Isınınca da dalgalanıyorsa altında sorun aramak lazım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
Kanka gaza yüklenince siyah duman atması normal turbo lagdan dolayı zengine düşüyor anlık. Şöyle düşün gazı ezdiğin zaman enjektörler yakıtı anında hiç gecikmeden basıyor fakat turbo anında basamadığı için havada gecikme oluyor o kısa süreçte siyah duman atıyor.
Kontajı açınca göstergede kızdırma bujisi (sarı tel) ışığı geç mi sönüyor ? Kızdırma bujilerin eskimiş olabilir ama antalyada pek sorun çıkarmaz. Değiştireceksen takım halinde değiştir.
Cold startta devirin dalgalanması normal ısınana kadar. Isınınca da dalgalanıyorsa altında sorun aramak lazım.
Mümkün olduğunca dip gazdan kaçınmak lazım o zaman.

Yaza kadar sanayiye girebilme şansım yok, hem maddi hem vakit olarak; o yüzden olası sorunlara erken uyanmaya çalışıyorum. Günlük kullanmıyorum zaten fakat son zamanlarda sadece oraya buraya giderken ben kullandım, benim suçum olmasa da şansıma bir şeyleri elimde kalırsa kafamın etini yerler.

@yaso @Iskender™ obd cihazı almak istiyorum, yol bilgisayarı niyetine kullanmak için. Era' ya uyumlu değil mi ? Aynı zamanda arızaları obd ile takip edebilir miyim ?
İnternetten alırsam kargosuyla 30 liraya geliyor, sanayide falan bulamaz mıyım ? Elden alırsam çok fiyat koyarlar mı ki ?
 
Normalde yatıyordu araç o yüzden akü zayıfladı diye düşünüyorduk, ilk marşta almıyor bazen ona bağlıyorduk bizde. Aktif kullandım işte son bir haftadır, akü kendine geldi fakat bugün yine ilk marşta almadı. Sönmesini bekliyoruz marş basarken herhangi bir uyarı ışığı da yanmıyor sonrasında. Kesin olarak nasıl anlayabilirim arızayı ? 4 buji 150 lira, haybeden vermeyelim şimdi.

Birinci viteste tekleme var ayrıca, gaz yemiyor. O enjektörlerle alakalı sanırım ?
Kızdırma bujisi arızasını avometre ile ölçüm yaparak yada akünün + kutbundan kablo çekmek suretiyle kıvılcım oluşumuna bakarak anlayabilirsiniz veya bu işlemleri basit bir elektrikçide yaptırabilirsiniz ancak bujileri tamamen sökmeye kalkarlarsa kırılma ihtimali var.Buna karşı tedbirli olmanızı tavsiye ederim.
Ancak dediğiniz gibi enjektörden de kaynaklanabilir tüm bu sorunlar.
Teşhis ve tamir konusunda ucuzdan pahalıya doğru gitmenizi öneririm.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
maviye çalan duman olması sebebiyle yağ da yakma durumu var, sarsıntılı çalışma ve duman sebebiyle de enjektörler gibi. Turbo hortumlarına bakın yağlanma vs var mı çevresinde belki yırtık vs vardır. turbo sesi nasıl ona da bakın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
maviye çalan duman olması sebebiyle yağ da yakma durumu var, sarsıntılı çalışma ve duman sebebiyle de enjektörler gibi. Turbo hortumlarına bakın yağlanma vs var mı çevresinde belki yırtık vs vardır. turbo sesi nasıl ona da bakın.
Bununla neredeyse aynı turbo ıslık sesi var. Era' da ki Crdi, İ20' ye göre daha sessiz o yüzden ıslık sesi daha net duyuluyor. Ama ıslık sesi düzgün bir çizgide artıyor. Sorun gibi değil de hava emiş sesi gibi aynı.

Turbolar farklı ama bu 1.3 multijetin sesi daha sorunlu çıkıyor mesela. Benimki öyle değil.

Birazdan çıkabilirsem yağını kontrol edeceğim. Telefonum kötü ama bir şeyler çekmeye çalışırım.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...