KAPALI Su eksiltmesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Chevy04
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Chevy04

Asfalt Kurutucu
34
Merhaba arkadaşlar dün gece 1 saat kadar full dipgaz ve 5 6 bin devirde gittim daha sonra soğutma suyuna baktım ve yarım litreden daha az miktar su eksilmiş bu normal mi ? teşekkürler
 
Son düzenleme:
arabanızı modelini ve motorunu yazarsanız daha net cevap alabilirsiniz. Lpgli bi araç ise eğer uzun süreli sıkıştırdığınızı da düşünürsek normal bence :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Chevy04
"1 saat boyunca full dipgaz" kullanmanıza bağlı ve normal olarak genleşme kabından su tahliyesi olmuş olabilir. Aracınız lpgli mi ? Eğer lpgli ise çok yüksek ihtimal dediğim gibi olmuştur.
 
Chevrolet Kalos 1.4 83 hp,lpg li fakat benzine alıp gazladım :), benzinde yaparsam haftada 1 sıkıntı çıkarır mı ?
 
Son düzenleme:
Chevrolet Kalos 1.4 83 hp,lpg li fakat benzine alıp gazladım :), benzinde yaparsam haftada 1 sıkıntı çıkarır mı ?
Egzozdan beyaz duman atma gibi bir durum yoksa sorun yok, yağın rengini de kontrol edin beyazımsı nescafe 3ü1 arada gibi renk yoksa sorun yok. Belki çok eklediyseniz suyu onu atıyor olabilir ağzına kadar doldurmayın max çizgisinde olsun seviye motor soğukken. Bu da deponun yaklaşık yarısına tekabül eder
 
Dipgaz sürüşünüz şehir içi sürekli değişken viteslerde ve hızlarda olduysa @Yasin Aygun arkadaşımızın dediği senaryolar tamamen geçerlidir.

Ama en üst viteste otoyol kullanımı gibi bir senaryoda olduysa hararet ihtimali daha azdır. Bu yüzden kötü ihtimaller sıralanmaya başlar. Soğutma sistemindeki radyatörden devirdaim su pompası gibi parçaların tümünü kontrol etmek gerekir. Basınç altında sızdırma yapmaya başlamış olabilirler. Onlar sizi yolda bırakmadan siz onların tespitini yapıp durumu kurtarmış olursunuz. Motora su karışması gibi durumlar ise hiç düşünmek istemediğimiz ihtimaller arasında olur. Onun kontrolünü de yine arkadaşımızın dediği gibi yapabilirsiniz.

Normalde bahsettiğiniz şekilde haftada bir motoru zorlamanın zararı olmaması gerekir ama lpg'nin motoru ve diğer aksamları ne kadar hırpaladığı meçhuldür. O yüzden bu tarz zorlamalar lpg takılmış motorda her zaman daha fazla risk teşkil eder.
 
Su sistemi normalde kapalı sistemdir. Kaçak yoksa eksiltmemesi gerekir normal şartlarda. Sıkıştırmaya bağlı olarak basınçla bir yerlerden atmış olabilir. Radyatörü de kontrol edin. Veya su ekledikten sonra yine takip edin eksiltme yoksa sorun yok
 
  • Beğeni
Tepkiler: Chevy04
Su sistemi normalde kapalı sistemdir. Kaçak yoksa eksiltmemesi gerekir normal şartlarda. Sıkıştırmaya bağlı olarak basınçla bir yerlerden atmış olabilir. Radyatörü de kontrol edin. Veya su ekledikten sonra yine takip edin eksiltme yoksa sorun yok
Teşekkürler radyatör yeni değişti normal kullanımda su eksiltme olmadı.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...