Herkese iyi forumlar dilerim aracımın Türkiye'de tek olması( https://otopark.com/forum/threads/tuerkiyede-tek-olan-vauxhall-vx1800.12037/ ) beraberinde bir çok sorunu da getiriyor maalesef Aracımda uzun süredir subap sesinden yakınıyordum ve bir çok ayar denedik 10-15 15-20 gibi klasik yapılan ayarlarda performans konusunda aman aman fark olmasa da ses sürekli geliyordu özellikle devir arttıkça ve bu aracın dizel gibi çalışmasını sağlıyordu. Yaklaşık 1 ay kadar araştırma yaptım ingilizce sitelerde araç ingiliz arabası olduğu için onların forumlarını gezdim katalogunu buldum fakat pdfsine ulaşamadım pound'da malumunuz oldukça yüksek getirmesi de 200 300tl tutacaktı en sonunda 2 kişiden bu verileri alabildim araç için doğru ayarın emmeler için 0.18-0.25 mm arası egzoz için ise 0.38 - 0.46mm arasındaki bir değerin doğru olduğunu ve bu ayarın motor sıcakken yapılması gerektiği yazıyormuş aracın owner's workshop manual kitabında
soğukken ise 0.076mm daha az yapılması gerektiğini söylediler biz de motor soğukken 15 e 30 gibi bir değer yaptık motor ilk başlarda rölantideyken bir süre sonra subap sesini kesiyor baya sonrasında bir süre kullanınca yeniden yapmaya başlıyor hemen hemen her yerde subap ayarının motor soğukken yapılması gerekildiği söyleniyor sizce de motor sıcakken bu ayarı yapmamız ne kadar doğru olur çünkü genleşmeden dolayı yanlış olabilir falan diyorlar gerçekten kataloga güvenmeli miyiz tekrardan herkese iyi forumlar dilerim
soğukken ise 0.076mm daha az yapılması gerektiğini söylediler biz de motor soğukken 15 e 30 gibi bir değer yaptık motor ilk başlarda rölantideyken bir süre sonra subap sesini kesiyor baya sonrasında bir süre kullanınca yeniden yapmaya başlıyor hemen hemen her yerde subap ayarının motor soğukken yapılması gerekildiği söyleniyor sizce de motor sıcakken bu ayarı yapmamız ne kadar doğru olur çünkü genleşmeden dolayı yanlış olabilir falan diyorlar gerçekten kataloga güvenmeli miyiz tekrardan herkese iyi forumlar dilerim