Subap ayarı konusunda soru işaretleri ?

Ömer Faruk Kocabaş

Ömer Faruk Kocabaş
Düz Yol Gazcısı
20
24
Marka
Opel
Herkese iyi forumlar dilerim aracımın Türkiye'de tek olması( https://otopark.com/forum/threads/tuerkiyede-tek-olan-vauxhall-vx1800.12037/ ) beraberinde bir çok sorunu da getiriyor maalesef :) Aracımda uzun süredir subap sesinden yakınıyordum ve bir çok ayar denedik 10-15 15-20 gibi klasik yapılan ayarlarda performans konusunda aman aman fark olmasa da ses sürekli geliyordu özellikle devir arttıkça ve bu aracın dizel gibi çalışmasını sağlıyordu. Yaklaşık 1 ay kadar araştırma yaptım ingilizce sitelerde araç ingiliz arabası olduğu için onların forumlarını gezdim katalogunu buldum fakat pdfsine ulaşamadım pound'da malumunuz oldukça yüksek getirmesi de 200 300tl tutacaktı en sonunda 2 kişiden bu verileri alabildim araç için doğru ayarın emmeler için 0.18-0.25 mm arası egzoz için ise 0.38 - 0.46mm arasındaki bir değerin doğru olduğunu ve bu ayarın motor sıcakken yapılması gerektiği yazıyormuş aracın owner's workshop manual kitabında
soğukken ise 0.076mm daha az yapılması gerektiğini söylediler biz de motor soğukken 15 e 30 gibi bir değer yaptık motor ilk başlarda rölantideyken bir süre sonra subap sesini kesiyor baya sonrasında bir süre kullanınca yeniden yapmaya başlıyor hemen hemen her yerde subap ayarının motor soğukken yapılması gerekildiği söyleniyor sizce de motor sıcakken bu ayarı yapmamız ne kadar doğru olur çünkü genleşmeden dolayı yanlış olabilir falan diyorlar gerçekten kataloga güvenmeli miyiz tekrardan herkese iyi forumlar dilerim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: VectraGt28
Normalde ben de supap ayarı soğukken yapılır diye biliyorum. Ama kullanım kılavuzuna sadık kalıp denemekte fayda var. Motor sıcakken yapılması için verilen değerlerden 0,076mm gibi bir değer (çıkarabiliyorsanız:)) çıkarıp motor soğukken yapmayı deneyin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Normalde ben de supap ayarı soğukken yapılır diye biliyorum. Ama kullanım kılavuzuna sadık kalıp denemekte fayda var. Motor sıcakken yapılması için verilen değerlerden 0,076mm gibi bir değer (çıkarabiliyorsanız:)) çıkarıp motor soğukken yapmayı deneyin.
zaten o şekilde 13 e 33 e yakın bir değer olarak 15 e 30 gibi bir değerle yapmıştık sentilde o kadar ince ölçüler olmadığından dolayı ama kısa zamanda üst kapağı söküp bir de sıcakken yapmayı düşünüyorum usta olan amcamı ikna edersem :))
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Türkiye'de tek araba baya dertli olur. Ben maddi durumuma göre arabayı değiştirmeyeceksem swap düşünürdüm. Bu araç ascona ile aynı değil mi
 
  • Haha
Tepkiler: DouglasAdams
Benim gittiğim tüm ustalar benim aracım için soğuk ayar yapılır derken birisi hem soğuk hem sıcak ayar ayrı ayrı yapılmalı demişti. Hatta sıcağı yapıp yollamıştı bi ara soğuk için tekrar gel diyip araba baya rahatlamıştı. Eğer deneme yanılma yoluna girildiyse iki şekilde de arka arkaya ypılıp denenebilir.

Bir de bir sonraki ayara gidişinizde yaptığınız ayar sabit kalmış oluyor mu?
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Benim gittiğim tüm ustalar benim aracım için soğuk ayar yapılır derken birisi hem soğuk hem sıcak ayar ayrı ayrı yapılmalı demişti. Hatta sıcağı yapıp yollamıştı bi ara soğuk için tekrar gel diyip araba baya rahatlamıştı. Eğer deneme yanılma yoluna girildiyse iki şekilde de arka arkaya ypılıp denenebilir.

Bir de bir sonraki ayara gidişinizde yaptığınız ayar sabit kalmış oluyor mu?
ayarı kendimiz yapıyoruz hocam ilk yaptığımız yanlış ayarlarda değişme oluyordu bir miktar ama şuan en son yaptıktan sonra daha sökmedik üst kapağı bu sefer denildiği gibi sıcak ayar için sökeceğiz o zaman yine bilgileri paylaşmış olurum değişim olup olmadığına dair.
 
Herkese iyi forumlar subap ayarını sıcak olarak yeniden ayarladık 1 emme 1 de egzoz subaplarımızda sorun vardı onları da düzelttik marş bastık fakat neredeyse hiç bir fark yok bu araç yaklaşık 30 35 yıldır bizde ve subap ayarları 15 20 10 15 gibi değerler ile yapılmış fabrika değerlerine bakarsak oldukça fark var doğru ayarları yapmamıza rağmen bu sesin sebebi başka ne olabilir eksantrik miline zarar vermiş olabilir miyiz veya başka bir şeye yorumlarınızı bekliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: fujiwara
benim şahsi düşüncem yanlış yerdesiniz..

ben sizin yerinzide olsam markanın o yıl o motoru kullandığı diğer markalara, oradan da o markanın hatırı sayılır ustalarına ulaşmaya çalışırdım.. en kötü ihtimalle aynı mantığa sahip markalar illaki mevcuttur.. rover, jaguar gibi..
 
benim şahsi düşüncem yanlış yerdesiniz..

ben sizin yerinzide olsam markanın o yıl o motoru kullandığı diğer markalara, oradan da o markanın hatırı sayılır ustalarına ulaşmaya çalışırdım.. en kötü ihtimalle aynı mantığa sahip markalar illaki mevcuttur.. rover, jaguar gibi..
Emin olun bu motor ve model ile ilgili ulaşılabilecek çoğu bilgiye ulaştım. Motoru Bedford cf vanlarda (Türkiye'de yok bildiğim kadarıyla varsa da ustası olmayacak kadar çok az)o zamanın çok az üretilen roadster modellerinden panther Lima da ve sadece bloğunu lotus esprit 900 serisi motorlarında kullanılmış onun dışında aynı motoru paylaştığı başka bir otomobil yok maalesef.