AÇIK Superb'den Sonra Kafayı Yiyeceğim / Peugetor 408 GT Nasıldır ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Sinistra
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Sinistra

Elit Apaçi
82
43
Marka
Volkswagen
Arkadaşlar 2018 model Superb manuel baz donanım aracım var
Peughot 408 gt almayı düşünüyorum konfor konusunda pişman olurmuyum ?
Ayrıca ek bir bilgi vereyim, araba konusundaki beklentime referans olması yönünden yardımcı olur
Eşimin ve golf 2015 comfortline manuel vardı onuda Opel mokka gs ile değiştirdik başta süspansiyonları sert gelmişti ama şimdi hoşumuza gidiyor.
Bide acaba yeni peugheout 3008 hybtid düşeneyim mi
Son bir şey daha sizce fosili yakıtlı araçlar Türkiye’de bi 5-10 yıl daha değer kaybetmeden satışı olur mu ?
Sabırla okuduğunuz için ve cevaplarınız için teşekkür ederim
 
- Superb'den sonra konfor konusunda 408'de çok net pişman olursunuz. Konfor beklentiniz varsa yol bozukluklarında hiçbir zaman hoşunuza gitmeyecektir diye düşünüyorum. Araç 3008'in biraz daha dinamik hale getirilmişi, yanlara bir tık daha az yatanı. Hoş, dinamik sayılacak, tasarımı da bence efsane bir araç. Ama bence konfor arabası değil.
- Yeni 3008 kullanmadım, ama incelemelerde eskisine göre artan ağırlığı nedeniyle özellikle arkadaki torsiyonlu yapının yetersiz kaldığından bahsediliyordu. Süspansiyonun çalışma kalitesi düşmüş. Onu standart test sürüşü olarak değil, iyice uzun uzun hem düzgün hem bozuk yollarda filan kullanın, öyle karar verin.
- Neredeyse binek araçlarda arzı tamamen sonlandırılacak, ona rağmen dizellerin 2. elde piyasası düştü mü? Oradan cevap verebilirim, değer kaybetmeden satışı olur.
 
Superb, Golf gibi arabalarla 408, Mokka gibi araçlar farklı beklentilere hitap eden modeller. Örneğin 408 ve Superb aynı segmentte olsa da kullanımı, sürüşü, hitap ettiği kitle bambaşka. Bana kalırsa sizin önce neye ihtiyacım var ve ne seviyorum ne sevmiyorum sorularının tam cevabını bulup yazıp ona göre karar bir yol izlemeniz gerekiyor. Benim tercihime kalsa dakika düşünmeden 408 GT'ye geçerim.
 
Superb, Golf gibi arabalarla 408, Mokka gibi araçlar farklı beklentilere hitap eden modeller. Örneğin 408 ve Superb aynı segmentte olsa da kullanımı, sürüşü, hitap ettiği kitle bambaşka. Bana kalırsa sizin önce neye ihtiyacım var ve ne seviyorum ne sevmiyorum sorularının tam cevabını bulup yazıp ona göre karar bir yol izlemeniz gerekiyor. Benim tercihime kalsa dakika düşünmeden 408 GT'ye geçerim.
Hocam sizin yorumlarınızı hep severek okuyorum ve bir önceki aracımızıda da yorum yapmıştınız sanırım mokka dan pişman olmadık peki siz neden 408 gt yi tercih ederdiniz ?
Ben şimdiye kadar sunrooflu ne bileyim ambiyans aydınlatma masaj yapan koltuk gibi ayrıntıları olan bir araba binmedim bu içimde kaldı galiba, sınıflarında hep baz donanım bindik Opel Mokka hariç tabi belkide onuda o yüzden sevdik. ama konforu ne kadar üzer, konfordan kastım sessizliği ve süspansiyon çalışması arka süspansiyonalrı torsiyon Çubuklu, bide Euro ncap sanırsam 4 yıldız alması aracı güvensiz mi gösterir 🤷 bilemedim.
2 de çocuk var bende, 408 de geniş bagaj hacmi ve diz mesafesi olarak da aile arabası hissiyatıda veriyor ve spor bir görünümüde var Sanırsam 408 gt alıcam.
Ayrıca fosil yakıtlı araçların değer kaybı için sisiznde yorumunuzu bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Superb, Golf gibi arabalarla 408, Mokka gibi araçlar farklı beklentilere hitap eden modeller. Örneğin 408 ve Superb aynı segmentte olsa da kullanımı, sürüşü, hitap ettiği kitle bambaşka. Bana kalırsa sizin önce neye ihtiyacım var ve ne seviyorum ne sevmiyorum sorularının tam cevabını bulup yazıp ona göre karar bir yol izlemeniz gerekiyor. Benim tercihime kalsa dakika düşünmeden 408 GT'ye geçerim.
Cevaplarınız için çok teşekkürler
Peki mevcut bütçeme göre 408 gt kötü bir araç yada segmentinde , örneğin bir Octavia ile mukayese etseniz kötü diyebilirmisiniz (konfor dayanıklılık güvenlik vs)
 
Cevaplarınız için çok teşekkürler
Peki mevcut bütçeme göre 408 gt kötü bir araç yada segmentinde , örneğin bir Octavia ile mukayese etseniz kötü diyebilirmisiniz (konfor dayanıklılık güvenlik vs)
408 kısa bir süre kullandım. Asla konforsuz degil. Arac gergin ama darbe emişi oldukça kaliteli. Bildiğim kadarıyla da bağımsız süspansiyonla geliyor 408 Gt. Octavia ile sürüsünü asla kıyas etmem kesinlikle 408 daha kaliteli hissettiriyor. Superb ile kıyasında ise sportif yapısından ötürü gergin hissettiriyor ama darbe emişi gayet yerinde. Superb ve 408 başka amaçlar için üretilmiş ayni segment arabalar olsa da sürüşü bana hitap ettiği için 408 tercih ederim. Bence bir test sürüşü yapın. Ben memnun kalacağınızı dusunuyorum.

Mesela aynı PSA grubunun araçlarından biri olan opel corsa 2023 model kullaniyor. Arac oldukça gergin ama darbe emisi oldukça iyi. Çoğu yerde süspansiyon çalışması diplenip pat küt etmiyor bile. Arnavut kaldırım gibi yollarda on düzenden hiç bir tikirti, lokurtu gelmiyor lackalik hissettirmiyor ki bu PSA grubunun b segment bir aracı. Dediğim gibi 408'e bindiğimde ilk hissettiğim araç gergin ama darbe emiş kalitesi gayet güzeldi. Denemeniz gerekiyor.
 
408 kısa bir süre kullandım. Asla konforsuz degil. Arac gergin ama darbe emişi oldukça kaliteli. Bildiğim kadarıyla da bağımsız süspansiyonla geliyor 408 Gt. Octavia ile sürüsünü asla kıyas etmem kesinlikle 408 daha kaliteli hissettiriyor. Superb ile kıyasında ise sportif yapısından ötürü gergin hissettiriyor ama darbe emişi gayet yerinde. Superb ve 408 başka amaçlar için üretilmiş ayni segment arabalar olsa da sürüşü bana hitap ettiği için 408 tercih ederim. Bence bir test sürüşü yapın. Ben memnun kalacağınızı dusunuyorum.

Mesela aynı PSA grubunun araçlarından biri olan opel corsa 2023 model kullaniyor. Arac oldukça gergin ama darbe emisi oldukça iyi. Çoğu yerde süspansiyon çalışması diplenip pat küt etmiyor bile. Arnavut kaldırım gibi yollarda on düzenden hiç bir tikirti, lokurtu gelmiyor lackalik hissettirmiyor ki bu PSA grubunun b segment bir aracı. Dediğim gibi 408'e bindiğimde ilk hissettiğim araç gergin ama darbe emiş kalitesi gayet güzeldi. Denemeniz gerekiyor.
Peki Euro ncap tan 4 yıldız alması için ne düşünüyorsunuz ayrıca fosil yakıtlı araçlar için olası değer kaybı hakkında ne düşünüyorsunuz
Aslında çalışma testleri kötü görünmüyor ama sizden de bir yorum almak isterim
 

Ekli dosyalar

  • IMG_7311.png
    IMG_7311.png
    182.9 KB · Görüntüleme: 0
1000023254.jpg

408in test sonucu

1000023256.jpg

bu da önceki nesil superb'nin test sonucu,

yani pek fark yok , 408 piyasada dolaşan çoğu arabadan daha güvenli,


bu da yeni superb,
1000023258.jpg
 
Peki Euro ncap tan 4 yıldız alması için ne düşünüyorsunuz ayrıca fosil yakıtlı araçlar için olası değer kaybı hakkında ne düşünüyorsunuz
Aslında çalışma testleri kötü görünmüyor ama sizden de bir yorum almak isterim
Dün yogunken cevap verdiğim için karistirmisim hocam. Ben 408 derken 508'e gitmiş aklim kusura bakmayın.

Peugeot, 408 modelini tam olarak D segment gostermese de yine oraya yakın konumlandiriyor. Sürüşü de o yüzden 308 ve 3008'den daha iyi durumda. Yalıtım ve sessizlik olarak superb'den daha farklı olmayacaktır ama konfor olarak superb biraz daha önde olacaktır. 508 ile karıştırdığım için sıkıntı oldu. Ama yine de söylediğim gibi eğer daha fazla hacım ihtiyacı yoksa ben yine kişisel tercihlerden dolayı 408 seçerdim.

Ncap sonucuna gelirsek safety assist dediğimiz güvenlik sistemlerine dair donanım eksikliğinden o sonucu almış olma ihtimali var. Yani aracın fiziksel korumasında bir problem yok. Güvenlik sistemlerinden bazı donanımları eksik şekilde muhtemelen test girdi.

Fosil yakıt olayına da takılmayın. Daha uzun yıllar Turkiye'de elektrikli araçlar, fosil yakıtlı araçları geçebilecek konuma gelemezler. Ne şarj altyapısı ne de menzilleri henüz bunu sağlayabilecek konumda degil. Üreticiler de zaten hala benzinli araçlardan vazgeçmiş degil.
 
Son düzenleme:
Dün yogunken cevap verdiğim için karistirmisim hocam. Ben 408 derken 508'e gitmiş aklim kusura bakmayın.

Peugeot, 408 modelini tam olarak D segment gostermese de yine oraya yakın konumlandiriyor. Sürüşü de o yüzden 308 ve 3008'den daha iyi durumda. Yalıtım ve sessizlik olarak superb'den daha farklı olmayacaktır ama konfor olarak superb biraz daha önde olacaktır. 508 ile karıştırdığım için sıkıntı oldu. Ama yine de söylediğim gibi eğer daha fazla hacım ihtiyacı yoksa ben yine kişisel tercihlerden dolayı 408 seçerdim.

Ncap sonucuna gelirsek safety assist dediğimiz güvenlik sistemlerine dair donanım eksikliğinden o sonucu almış olma ihtimali var. Yani aracın fiziksel korumasında bir problem yok. Güvenlik sistemlerinden bazı donanımları eksik şekilde muhtemelen test girdi.

Fosil yakıt olayına da takılmayın. Daha uzun yıllar Turkiye'de elektrikli araçlar, fosil yakıtlı araçları geçebilecek konuma gelemezler. Ne şarj altyapısı ne de menzilleri henüz bunu sağlayabilecek konumda degil. Üreticiler de zaten hala benzinli araçlardan vazgeçmiş degil.
Teşekkürler
 
Cevaplarınız için teşekkürler. Peki siz yazdığım üzere 408 geçermiydiniz yada pişman eder mi ?
superb gibi içi geniş bir arabadan sonra can sıkabilir,

demin 3008'e bindim, sanıyorumki 408 ile aynı platform,
1.84 boyumla arkasına oturduğumda sıkıştım, Polo'nun içi daha geniş öyle söyleyeyim,

malzeme kalitesi falan güzel,
motorun trigerini her bakımda kontrol etmek gerekir,

onun dışında şahsi olarak kullanmadım
 
Dün yogunken cevap verdiğim için karistirmisim hocam. Ben 408 derken 508'e gitmiş aklim kusura bakmayın.

Peugeot, 408 modelini tam olarak D segment gostermese de yine oraya yakın konumlandiriyor. Sürüşü de o yüzden 308 ve 3008'den daha iyi durumda. Yalıtım ve sessizlik olarak superb'den daha farklı olmayacaktır ama konfor olarak superb biraz daha önde olacaktır. 508 ile karıştırdığım için sıkıntı oldu. Ama yine de söylediğim gibi eğer daha fazla hacım ihtiyacı yoksa ben yine kişisel tercihlerden dolayı 408 seçerdim.

Ncap sonucuna gelirsek safety assist dediğimiz güvenlik sistemlerine dair donanım eksikliğinden o sonucu almış olma ihtimali var. Yani aracın fiziksel korumasında bir problem yok. Güvenlik sistemlerinden bazı donanımları eksik şekilde muhtemelen test girdi.

Fosil yakıt olayına da takılmayın. Daha uzun yıllar Turkiye'de elektrikli araçlar, fosil yakıtlı araçları geçebilecek konuma gelemezler. Ne şarj altyapısı ne de menzilleri henüz bunu sağlayabilecek konumda degil. Üreticiler de zaten hala benzinli araçlardan vazgeçmiş degil.
Peki SsangYong marka algısı olarak nasıldır sizce ikinci el değer kaybı açısından soruyorum bunu
Torres abla ve modeli için Buda güzel bir alternatif olabilir mi
 
superb gibi içi geniş bir arabadan sonra can sıkabilir,

demin 3008'e bindim, sanıyorumki 408 ile aynı platform,
1.84 boyumla arkasına oturduğumda sıkıştım, Polo'nun içi daha geniş öyle söyleyeyim,

malzeme kalitesi falan güzel,
motorun trigerini her bakımda kontrol etmek gerekir,

onun dışında şahsi olarak kullanmadım
Peki SsangYong marka algısı olarak nasıldır sizce ikinci el değer kaybı açısından soruyorum bunu
Torres abla ve modeli için Buda güzel bir alternatif olabilir mi?
 
superb ile 408 çok alakasız araçlar. kıyaslanamaz
Peki hangi açılardan yani 408 de beğenmediğiniz yada işte bundan sonra sizi şöyle üzer Superb den sonra dediğiniz neler olabilir ?
Dün Tores evx kullandım gerçekten hoşuma gitti ancak malzeme kalitesi sanki biraz tavan geldi yorumlarsanız sevinirim.
Bu arada tabi evx örneği elektirikli
Ben bütçem doğrultusunda otomatik dolu bir araç bakıyorum 4 kişilik ailem olduğu için de uzun yolda da kullanabileceğim bir araç olsun istiyorum. Vakit ayırdığınız için teşekkürler
 
Peki hangi açılardan yani 408 de beğenmediğiniz yada işte bundan sonra sizi şöyle üzer Superb den sonra dediğiniz neler olabilir ?
Dün Tores evx kullandım gerçekten hoşuma gitti ancak malzeme kalitesi sanki biraz tavan geldi yorumlarsanız sevinirim.
Bu arada tabi evx örneği elektirikli
Ben bütçem doğrultusunda otomatik dolu bir araç bakıyorum 4 kişilik ailem olduğu için de uzun yolda da kullanabileceğim bir araç olsun istiyorum. Vakit ayırdığınız için teşekkürler
hocam biz vakit ayırmaya ayırırız da siz öncelikle kafanızı bir boşaltın. önceliklerinizi listeleyin. ona göre sorun bence. superb'le 408 gibi tarzı bambaşka arabalarla başladık. vardığımız yer ssangyong oldu :D

sorunuz şuna benziyor. scirocco bakıyorum. ama ailem de var. ford ranger'la farkları nelerdir? bu arada arkadaşımın dizel c3 kaktüsünü sürdüm beğendim. alınır mı? dizellerin gelecekteki piyasası ne olur?
 
hocam biz vakit ayırmaya ayırırız da siz öncelikle kafanızı bir boşaltın. önceliklerinizi listeleyin. ona göre sorun bence. superb'le 408 gibi tarzı bambaşka arabalarla başladık. vardığımız yer ssangyong oldu :D

sorunuz şuna benziyor. scirocco bakıyorum. ama ailem de var. ford ranger'la farkları nelerdir? bu arada arkadaşımın dizel c3 kaktüsünü sürdüm beğendim. alınır mı? dizellerin gelecekteki piyasası ne olur?
Aslında haklısınız
Ben bu işe şöyle başladım. Eşimin manuel golfü geçen sene satarken zorlanmıştık ve otomatiğe karşı idim. Sonra mokka gs aldık çok hoşumuza gitti ve otomatik vites ön yargımı kırdı.
Şimdi de elimde manuel 50000 km’de 2018 baz donanım Superb var, şimdi de hala ederinde iyi bir para ederken alıcıda buldum
Aradığım özellikler
1- bütçem 1900000 Sıfır Araç Bakıyorum
2- neticede çok uzun yola çıkmıycam ama uzun yolda da kullanmak isterim asıl uzun yol aracım bu olacak
3- 4 kişilik bir aileyiz Superb den sonra çok da dar gelmesin isterim tabi o kadar genişi de artık pek beklemiyorum ama örneğin bir octavia kadar alanı olsun isterim
4- ikinci elde çok değer kaybını çok yaşamak istemiyorum şimdiye kadar 7 araç alıp sattım sadece birinde değer kaybı yaşadım
5- bu madde önemli benim için, yaşım 43 dolu bir arabaya hiç binmedim malzeme kalitesi orta üstü ve dolu bir araba istiyorum
6- Bu durumda ssangyoung Tores evx ve peughot 408 seçeneğine indirdim
En uzun yolum Denizli Kuşadası İzmir
Evimde sitemde herkes, otoparkta kendi peronunda wallbox çekebiliyor.
Şimdi daha iyi değerlendirme yapıp yardımcı olabileceğinizi zannedemiyorum
Sizin sorunuza gelince ticari amaç dışında bence artık dizel alınmaz
Çünkü ikinci el algısı ve keyifsiz sürüşü ben beğenmiyorum
 
Son düzenleme:
hocam biz vakit ayırmaya ayırırız da siz öncelikle kafanızı bir boşaltın. önceliklerinizi listeleyin. ona göre sorun bence. superb'le 408 gibi tarzı bambaşka arabalarla başladık. vardığımız yer ssangyong oldu :D

sorunuz şuna benziyor. scirocco bakıyorum. ama ailem de var. ford ranger'la farkları nelerdir? bu arada arkadaşımın dizel c3 kaktüsünü sürdüm beğendim. alınır mı? dizellerin gelecekteki piyasası ne olur?
Bu bütçelerde çok garipsemiyorum 😅
Malesef böyle oluyor..

W166 Mercedes ML bakıyordum, arkadaşımın A4'ünü aldım. Şimdi birkaç elektrikli araba beğenmeye başladım. Mini Countryman, Jeep Avenger.. Audi Q4 40 E-Tron mesela 521 KM menzil diyor, bir de o araba katalog menziline en çok yaklaşan araba ödülü almış.

Ama pahalı ve iç mekan dandik. Yani Q4 Tiguansa, Mini onun yanında Maserati..

Jaguar F-Pace, Discovery Sport.. Bunlar da çok güzel.

Sedanlarda diyorum W205 FL güzel ama Estate'ini çok beğeniyorum, çocuk yok.. Neden?

A6 3.0 TDI Bi-Turbo.. Ya o da şimdi birşey kıracağı tutar zaten hepsi maşallah 300.000KM boyunca 200'ün altında sürülmemiş.. 5 sene sonra şimdiki 600.000'deki C6 kasalar gibi olur iyice elden ayaktan düşer..

Zaten tek başına biniyorsun ne gerek var 4 bölge klimaya mesela 🤷

Sonra diyorum, boşver herşeyi.. Araba falan almıyoruz. Sat bunları da..

Yine biriktirip X-Trail, 800'e falan böyle pertten hallice olsun boşver.. R9M sorunları araştırıyorum, içi siyah X-Trail arıyorum falan 😁

Tek kırmızı çizgimiz Tesla ve Çinli'ler.. 😎
Bana Skywell satması için, temiz bir Golf 6'dan ucuza falan vermesi lazım 😁
 
Aslında haklısınız
Ben bu işe şöyle başladım. Eşimin manuel golfü geçen sene satarken zorlanmıştık ve otomatiğe karşı idim. Sonra mokka gs aldık çok hoşumuza gitti ve otomatik vites ön yargımı kırdı.
Şimdi de elimde manuel 50000 km’de 2018 baz donanım Superb var, şimdi de hala ederinde iyi bir para ederken alıcıda buldum
Aradığım özellikler
1- bütçem 1900000 Sıfır Araç Bakıyorum
2- neticede çok uzun yola çıkmıycam ama uzun yolda da kullanmak isterim asıl uzun yol aracım bu olacak
3- 4 kişilik bir aileyiz Superb den sonra çok da dar gelmesin isterim tabi o kadar genişi de artık pek beklemiyorum ama örneğin bir octavia kadar alanı olsun isterim
4- ikinci elde çok değer kaybını çok yaşamak istemiyorum şimdiye kadar 7 araç alıp sattım sadece birinde değer kaybı yaşadım
5- bu madde önemli benim için, yaşım 43 dolu bir arabaya hiç binmedim malzeme kalitesi orta üstü ve dolu bir araba istiyorum
6- Bu durumda ssangyoung Tores evx ve peughot 408 seçeneğine indirdim
En uzun yolum Denizli Kuşadası İzmir
Evimde sitemde herkes, otoparkta kendi peronunda wallbox çekebiliyor.
Şimdi daha iyi değerlendirme yapıp yardımcı olabileceğinizi zannedemiyorum
Sizin sorunuza gelince ticari amaç dışında bence artık dizel alınmaz
Çünkü ikinci el algısı ve keyifsiz sürüşü ben beğenmiyorum
yerden yüksek olması önemli değilse;
SW kia cee'dler ve octavia olabilir, hem hacimleri iyi, hem kullanışlı, doğru motorla performansları da iyi oluyor, hatta cee'd octaviadan daha kaliteli,

suvcuklardan ise sportage, kuga, tiguan dışında geri kalanların hacmi az, belki renault tarafı geniş olabilir,

malzeme kalitesi ise o sınıftaki her araç birbirine benzer, teknolojik özelliklerin çalışma karakterli farklı sadece,

sürüş kısmı ise kullanmadan yorum yapmak doğru olmaz, tavsiyem 0 olacaksa test sürüşü yapmanız,

aracın piyasası markaya göre değişkenlik gösterebilir,

önceden sahip olduğumuz Cee'd aracımızı fiyatı ucuz olmasına rağmen 4 ay satamamıştık, sonrasında fiyatını yukselttikten 1 gün sonrasında önceki fiyattan daha yüksek rakama satmıştık,

şimdi de piyasada çokça olan titanium focusu muadillerine benzer ya da ucuz olmasına rağmen 3-4 aydır satamıyoruz,

yani piyasasına göre almayın derim