Bir bakar mısınız? Toyota bir şey deneyecek
2015 verilerine göre dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan Toyota yeni yayımlanan bir patente göre daha sağlam ve montajı kolay bir elektrikli süperşarj ünitesi üzerinde çalışıyor.
Patentteki detaylar dönme hareketini sağlayacak rulmanların oldukça teknik montaj şemalarını da içeriyor.
Toyota’nın fikri yassı yay yerine normal yay kullanmak.
Böylece üretim ve montajın daha kolay olmasının yanında yeni yay sistemi basıncı daha dengeli ileterek sistemin daha dayanıklı olmasını ve yüksek hızlarda daha iyi performans göstermesini sağlayacak.
Bu patent dokümanlarından birkaç ipucu elde etmek mümkün. Toyota’nın elektrikli süperşarj üniteleri ve çalışma prensipleri üzerinde çalıştığı çok açık. Detaylar ve figürler incelendiğinde bu konuda oldukça yol alınmışa benziyor.
Diğer otomobil üreticileri için de yeterli detaylara sahip patent dokümanları tüm otomotiv endüstrisi için yol gösterici olacaktır diye düşünüyoruz.
Üretim safhası pek yakında
Toyota bu patent başvurusunu 8 Mayıs 2015’de yapmış ve Birleşmiş Milletler Patent Ofisi 22 Mart 2017’de yayımladı. Patent başvurusunun üzerinden 2 yıl kadar süre geçtiği düşünüldüğünde Japon üreticinin bu teknolojiyi üretim safhalarına taşıması an meselesi.
Bu teknolojinin sergilenebileceği ilk otomobil hangisi olabilir diye düşünüldüğünde yeni jenerasyon Supra akla gelen ilk ihtimal.
Sanal dünyada dolaşan dedikodular Toyota’nın, Supra için hybrid bir versiyon planlıyor olabileceğini işaret ediyor. Toyota’nın, BMW ile ortak geliştirdiği bir platform üzerinde yükselen Supra elektrikli süperşarj kullanacak olabilir mi?
Toyota Supra 2019 Spyshots
1 arasında 4
Toyota Motorsport GmbH’nin yetkili isimlerinden biri de turbo şarjlı ve motora yardımcı olacak bir elektrikli motor üzerine çalıştıklarını onaylamıştı. Ancak bu yardımcı motorun hangi modele el vereceği konusu netleşmiş değil.
Diğer bazı üreticilerin hali hazırda elektrikli süperşarj ünitelerini kullandıklarını biliyoruz. Son olarak Audi SQ7 TDI modelinde elektrikli süperşarj kullanmış ve buradan elde ettiği ekstra yardımla 4,0 litre silindir hacimli, V8 motordan 429 hp güç, 900 NM tork elde etmişti. Bu gücü arkasına alan SQ7 dev cüssesiyle 0’dan 100 km/saat hıza sadece 4,8 saniyede ulaşabiliyor.
Toyota’nın patentini aldığı bu yeni elektrikli süperşarj ünitesini hangi otomobilinde sergileyeceğini pek yakında göreceğimizi umuyoruz.
Patent detaylarını içeren dökümana buradan ulaşmanız mümkün.
Kaynak: motor1.com
Read the whole post here.
2015 verilerine göre dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan Toyota yeni yayımlanan bir patente göre daha sağlam ve montajı kolay bir elektrikli süperşarj ünitesi üzerinde çalışıyor.
Patentteki detaylar dönme hareketini sağlayacak rulmanların oldukça teknik montaj şemalarını da içeriyor.
Toyota’nın fikri yassı yay yerine normal yay kullanmak.
Böylece üretim ve montajın daha kolay olmasının yanında yeni yay sistemi basıncı daha dengeli ileterek sistemin daha dayanıklı olmasını ve yüksek hızlarda daha iyi performans göstermesini sağlayacak.
Bu patent dokümanlarından birkaç ipucu elde etmek mümkün. Toyota’nın elektrikli süperşarj üniteleri ve çalışma prensipleri üzerinde çalıştığı çok açık. Detaylar ve figürler incelendiğinde bu konuda oldukça yol alınmışa benziyor.
Diğer otomobil üreticileri için de yeterli detaylara sahip patent dokümanları tüm otomotiv endüstrisi için yol gösterici olacaktır diye düşünüyoruz.
Üretim safhası pek yakında
Toyota bu patent başvurusunu 8 Mayıs 2015’de yapmış ve Birleşmiş Milletler Patent Ofisi 22 Mart 2017’de yayımladı. Patent başvurusunun üzerinden 2 yıl kadar süre geçtiği düşünüldüğünde Japon üreticinin bu teknolojiyi üretim safhalarına taşıması an meselesi.
Bu teknolojinin sergilenebileceği ilk otomobil hangisi olabilir diye düşünüldüğünde yeni jenerasyon Supra akla gelen ilk ihtimal.
Sanal dünyada dolaşan dedikodular Toyota’nın, Supra için hybrid bir versiyon planlıyor olabileceğini işaret ediyor. Toyota’nın, BMW ile ortak geliştirdiği bir platform üzerinde yükselen Supra elektrikli süperşarj kullanacak olabilir mi?
Toyota Supra 2019 Spyshots
1 arasında 4
Toyota Motorsport GmbH’nin yetkili isimlerinden biri de turbo şarjlı ve motora yardımcı olacak bir elektrikli motor üzerine çalıştıklarını onaylamıştı. Ancak bu yardımcı motorun hangi modele el vereceği konusu netleşmiş değil.
Diğer bazı üreticilerin hali hazırda elektrikli süperşarj ünitelerini kullandıklarını biliyoruz. Son olarak Audi SQ7 TDI modelinde elektrikli süperşarj kullanmış ve buradan elde ettiği ekstra yardımla 4,0 litre silindir hacimli, V8 motordan 429 hp güç, 900 NM tork elde etmişti. Bu gücü arkasına alan SQ7 dev cüssesiyle 0’dan 100 km/saat hıza sadece 4,8 saniyede ulaşabiliyor.
Toyota’nın patentini aldığı bu yeni elektrikli süperşarj ünitesini hangi otomobilinde sergileyeceğini pek yakında göreceğimizi umuyoruz.
Patent detaylarını içeren dökümana buradan ulaşmanız mümkün.
Kaynak: motor1.com
Read the whole post here.