HABER Supra, elektrikli süperşarjla mı gelecek?

TimucinColakel

Taklacı Güvercin
34
Bir bakar mısınız? Toyota bir şey deneyecek

2015 verilerine göre dünyanın en büyük otomobil üreticisi olan Toyota yeni yayımlanan bir patente göre daha sağlam ve montajı kolay bir elektrikli süperşarj ünitesi üzerinde çalışıyor.

Patentteki detaylar dönme hareketini sağlayacak rulmanların oldukça teknik montaj şemalarını da içeriyor.



Toyota’nın fikri yassı yay yerine normal yay kullanmak.

Böylece üretim ve montajın daha kolay olmasının yanında yeni yay sistemi basıncı daha dengeli ileterek sistemin daha dayanıklı olmasını ve yüksek hızlarda daha iyi performans göstermesini sağlayacak.

Bu patent dokümanlarından birkaç ipucu elde etmek mümkün. Toyota’nın elektrikli süperşarj üniteleri ve çalışma prensipleri üzerinde çalıştığı çok açık. Detaylar ve figürler incelendiğinde bu konuda oldukça yol alınmışa benziyor.

Diğer otomobil üreticileri için de yeterli detaylara sahip patent dokümanları tüm otomotiv endüstrisi için yol gösterici olacaktır diye düşünüyoruz.

Üretim safhası pek yakında

Toyota bu patent başvurusunu 8 Mayıs 2015’de yapmış ve Birleşmiş Milletler Patent Ofisi 22 Mart 2017’de yayımladı. Patent başvurusunun üzerinden 2 yıl kadar süre geçtiği düşünüldüğünde Japon üreticinin bu teknolojiyi üretim safhalarına taşıması an meselesi.

Bu teknolojinin sergilenebileceği ilk otomobil hangisi olabilir diye düşünüldüğünde yeni jenerasyon Supra akla gelen ilk ihtimal.

Sanal dünyada dolaşan dedikodular Toyota’nın, Supra için hybrid bir versiyon planlıyor olabileceğini işaret ediyor. Toyota’nın, BMW ile ortak geliştirdiği bir platform üzerinde yükselen Supra elektrikli süperşarj kullanacak olabilir mi?

Toyota Supra 2019 Spyshots
1 arasında 4




Toyota Motorsport GmbH’nin yetkili isimlerinden biri de turbo şarjlı ve motora yardımcı olacak bir elektrikli motor üzerine çalıştıklarını onaylamıştı. Ancak bu yardımcı motorun hangi modele el vereceği konusu netleşmiş değil.

Diğer bazı üreticilerin hali hazırda elektrikli süperşarj ünitelerini kullandıklarını biliyoruz. Son olarak Audi SQ7 TDI modelinde elektrikli süperşarj kullanmış ve buradan elde ettiği ekstra yardımla 4,0 litre silindir hacimli, V8 motordan 429 hp güç, 900 NM tork elde etmişti. Bu gücü arkasına alan SQ7 dev cüssesiyle 0’dan 100 km/saat hıza sadece 4,8 saniyede ulaşabiliyor.

Toyota’nın patentini aldığı bu yeni elektrikli süperşarj ünitesini hangi otomobilinde sergileyeceğini pek yakında göreceğimizi umuyoruz.

Patent detaylarını içeren dökümana buradan ulaşmanız mümkün.

Kaynak: motor1.com

Read the whole post here.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ceyhansuyu
Otopark editorleri neden baska sitelerden aldiklari haberleri burada paylasiyor ? Kendileri bulsa duzenlese burada paylassa baska siteler bizi ornek alsa olmazmi ? Biz zaten motor1 e giren adamlariz bu tur haberlere gerek yok tesekkurler.
 
Selamlar, sorunuza özetle cevap vermeye çalışayım ancak kafamda onlarca şey uçuşuyor, pek özet olmayabilir.
Öncelikle herkesin her şeye hızlıca ulaşmak için elinden geleni yaptığı günümüzde ne yazık ki konu "haber" olduğu zaman durum bu. Yani bir ajans 1 haber yapar ve on binlerce kanaldan aynı haber aynı görseller ve içerikle yayımlanır. Pek çok haber kaynağı haber yapmaz sadece bir araç olarak haberi iletir.

Bu çok büyük medya kuruluşları için de geçerlidir. Örneğin Anadolu Haber Ajansı bir haber yapar ve 200 kanala servis eder. Prime time'da haberlere göz attığınızda tüm büyük kanallarda aynı haberleri aynı görseller ve içerikle görürsünüz. Aynı anda 2 kanalı birden takip ediyorsanız ister istemez "şu da aynı haberi yapmış" dersiniz. Bu A kanalının B kanalından haber çaldığı anlamına gelmez, burada haber araçtır, yapandan alınır ve servis edilir. Şöyle düşünün siz A kanalını izliyorsunuz ve bir başkası B kanalını. Her kanal aynı haberleri vermek durumundadır. B kanalı, A kanalı verdi diye bir haberi atlarsa veya benim de vermeme gerek yok derse B kanalı izleyicileri o haberden mahrum kalır. Sizin örneğinizdeki gibi, Motor 1 takip ediyor olabilirsiniz, ancak etmeyenler vardır. Onların da bu haberi burada görmesi gerektiği için bu haber burada yer almıştır.

Bu arada siz (örneğin) 2 kanaldan takip ettiğiniz için A kanalı B kanalından çalmış diye düşünürsünüz. Oysa ki aynı anda 200 kanalda bu haber verilir. Hele haber teknik detaylar içeriyorsa pek çok kez nokta, virgül bile oynamaz. Çünkü editör dokunmaya korkar, pek çok zaman editörün konuyla ilgili fikri bile yoktur, imlasına bakar geçer. Bu konuda somut bir örnek vermek gerekirse Motor 1 TR de bu konuyu Motor 1 USA sayfasından, Motor 1 USA bu konuyu Autoguide sayfasından, Autoguide sayfası da muhtemelen bir başka sayfadan almış. Örneğin bu haber için bütün sayfalarda 5-6 adet görsel kullanışmış. Bu yazıların editörlerine sorsanız bu paylaştıkları figürlerle ilgili tek kelime edemezler :) Ama paylaşmışlar. Neden? Haber geniş görünsün.
Örneğin bu bahsettiğiniz haberde şu görseli kullanmışlar,
toyota-electric-supercharger.jpg

Nedir bu ? Detay yok. Niye koydun bunu? Niye koyduğunu bilmez. Koy dediler, koydu!
Ben ve hatta biz diye genişletirsek bu ali cengiz oyunlarına girmeyiz. Bir konuyla ilgili fikrimiz varsa yazarız, paylaşırız, kaynak kullanırız.

Eğer "bulmak" kelimesinden kastınız hiç yapılmamış haberlerse veya hatta bir şey keşfetmekse işte pek mümkün değil :)
Çünkü bunun için tüm etkinlikleri yerinde izlememiz gerekiyor. Ancak şartlar gereği tüm lansmanlara, fuarlara, etkinliklere katılmamız olanaksız. Ancak mümkün olduğu yerde de zaten Otopark ekibi yurtiçi / yurtdışı lansmanlara katılıyor, ilk sürüş deneyimlerini uzun çekim ve montaj aşamalarından sonra burada beğeninize sunuyor.

Ancak kastınız sizin takip etmediğiniz başka sayfalardan bir şeyler bulup derlemekse hayhay ama bir başkası da gelip ben bunu zaten takip ediyorum der.

Yine kastınız çok bilinmeyen bazı konuları uzun uzadıya anlatmaksa bunu da şahsen köşeyazılarıyla yapmaya çalışıyorum ancak ne yazık ki tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de uzun yazı, teknik detay olduğunda okuyucu 1-2 satır okuyup geçiyor.

Demek istediğim ben şimdi en pahalı 10 otomobil, en hızlı 10 otomobil, bilmemne fuarındaki en güzel modeller, en iyi 100-0 fren mesafesine sahip otomobiller diye galeri haberler yapsam çok tıklanır ama 3-4 günümü verip bir markayı uzun uzadıya anlatınca çeyreği kadar ilgi görüyor.

Bu nedenle her şey oldukça hızlı olup bitiyor. Eğer güncel kalmak durumundaysanız her şeyi sıfırdan yapmanız mümkün değil.
Diğer kaynaklardan da konuyu inceliyor, özümsüyor bir harman yapıp okuyucuya sunuyorsunuz. Bazen içerik zayıf olduğunda başka sayfalardakine oldukça yakın bir içerik çıkıyor. Buna da yapacak pek bir şey yok ne yazık ki.

Aslında problem en başından her şeyin bu kadar kolay ulaşılabilir olduğu çağımız. Bakıyorsunuz herkes hırçın, herkes birbirine laf sokmak için yarışıyor, kolayca küfürler havalarda uçuşuyor. Sonra hiç bir şey olmamış gibi herkes köşesine geçiyor. İşte Otopark bunların yaşanmasını hiç istemeyeceğimiz organik bir platform. Nefes alıyor, yara alıyor iyileşiyor, gülüyor, ağlıyor. Sizden gelen ters bir tepkiyle örseleniyor, beğenirseniz mutlu oluyor. Bütün bu satırları da işte bunun için yazıyorum :)

Önerilere açığız, geliştirmek için elimizden geleni yaparız.
 
Selamlar, sorunuza özetle cevap vermeye çalışayım ancak kafamda onlarca şey uçuşuyor, pek özet olmayabilir.
Öncelikle herkesin her şeye hızlıca ulaşmak için elinden geleni yaptığı günümüzde ne yazık ki konu "haber" olduğu zaman durum bu. Yani bir ajans 1 haber yapar ve on binlerce kanaldan aynı haber aynı görseller ve içerikle yayımlanır. Pek çok haber kaynağı haber yapmaz sadece bir araç olarak haberi iletir.

Bu çok büyük medya kuruluşları için de geçerlidir. Örneğin Anadolu Haber Ajansı bir haber yapar ve 200 kanala servis eder. Prime time'da haberlere göz attığınızda tüm büyük kanallarda aynı haberleri aynı görseller ve içerikle görürsünüz. Aynı anda 2 kanalı birden takip ediyorsanız ister istemez "şu da aynı haberi yapmış" dersiniz. Bu A kanalının B kanalından haber çaldığı anlamına gelmez, burada haber araçtır, yapandan alınır ve servis edilir. Şöyle düşünün siz A kanalını izliyorsunuz ve bir başkası B kanalını. Her kanal aynı haberleri vermek durumundadır. B kanalı, A kanalı verdi diye bir haberi atlarsa veya benim de vermeme gerek yok derse B kanalı izleyicileri o haberden mahrum kalır. Sizin örneğinizdeki gibi, Motor 1 takip ediyor olabilirsiniz, ancak etmeyenler vardır. Onların da bu haberi burada görmesi gerektiği için bu haber burada yer almıştır.

Bu arada siz (örneğin) 2 kanaldan takip ettiğiniz için A kanalı B kanalından çalmış diye düşünürsünüz. Oysa ki aynı anda 200 kanalda bu haber verilir. Hele haber teknik detaylar içeriyorsa pek çok kez nokta, virgül bile oynamaz. Çünkü editör dokunmaya korkar, pek çok zaman editörün konuyla ilgili fikri bile yoktur, imlasına bakar geçer. Bu konuda somut bir örnek vermek gerekirse Motor 1 TR de bu konuyu Motor 1 USA sayfasından, Motor 1 USA bu konuyu Autoguide sayfasından, Autoguide sayfası da muhtemelen bir başka sayfadan almış. Örneğin bu haber için bütün sayfalarda 5-6 adet görsel kullanışmış. Bu yazıların editörlerine sorsanız bu paylaştıkları figürlerle ilgili tek kelime edemezler :) Ama paylaşmışlar. Neden? Haber geniş görünsün.
Örneğin bu bahsettiğiniz haberde şu görseli kullanmışlar,
toyota-electric-supercharger.jpg

Nedir bu ? Detay yok. Niye koydun bunu? Niye koyduğunu bilmez. Koy dediler, koydu!
Ben ve hatta biz diye genişletirsek bu ali cengiz oyunlarına girmeyiz. Bir konuyla ilgili fikrimiz varsa yazarız, paylaşırız, kaynak kullanırız.

Eğer "bulmak" kelimesinden kastınız hiç yapılmamış haberlerse veya hatta bir şey keşfetmekse işte pek mümkün değil :)
Çünkü bunun için tüm etkinlikleri yerinde izlememiz gerekiyor. Ancak şartlar gereği tüm lansmanlara, fuarlara, etkinliklere katılmamız olanaksız. Ancak mümkün olduğu yerde de zaten Otopark ekibi yurtiçi / yurtdışı lansmanlara katılıyor, ilk sürüş deneyimlerini uzun çekim ve montaj aşamalarından sonra burada beğeninize sunuyor.

Ancak kastınız sizin takip etmediğiniz başka sayfalardan bir şeyler bulup derlemekse hayhay ama bir başkası da gelip ben bunu zaten takip ediyorum der.

Yine kastınız çok bilinmeyen bazı konuları uzun uzadıya anlatmaksa bunu da şahsen köşeyazılarıyla yapmaya çalışıyorum ancak ne yazık ki tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de uzun yazı, teknik detay olduğunda okuyucu 1-2 satır okuyup geçiyor.

Demek istediğim ben şimdi en pahalı 10 otomobil, en hızlı 10 otomobil, bilmemne fuarındaki en güzel modeller, en iyi 100-0 fren mesafesine sahip otomobiller diye galeri haberler yapsam çok tıklanır ama 3-4 günümü verip bir markayı uzun uzadıya anlatınca çeyreği kadar ilgi görüyor.

Bu nedenle her şey oldukça hızlı olup bitiyor. Eğer güncel kalmak durumundaysanız her şeyi sıfırdan yapmanız mümkün değil.
Diğer kaynaklardan da konuyu inceliyor, özümsüyor bir harman yapıp okuyucuya sunuyorsunuz. Bazen içerik zayıf olduğunda başka sayfalardakine oldukça yakın bir içerik çıkıyor. Buna da yapacak pek bir şey yok ne yazık ki.

Aslında problem en başından her şeyin bu kadar kolay ulaşılabilir olduğu çağımız. Bakıyorsunuz herkes hırçın, herkes birbirine laf sokmak için yarışıyor, kolayca küfürler havalarda uçuşuyor. Sonra hiç bir şey olmamış gibi herkes köşesine geçiyor. İşte Otopark bunların yaşanmasını hiç istemeyeceğimiz organik bir platform. Nefes alıyor, yara alıyor iyileşiyor, gülüyor, ağlıyor. Sizden gelen ters bir tepkiyle örseleniyor, beğenirseniz mutlu oluyor. Bütün bu satırları da işte bunun için yazıyorum :)

Önerilere açığız, geliştirmek için elimizden geleni yaparız.
Öncelikle cevabınız için teşekkürler zaman ayırıp geri dönüş yaptığınız için. Bir haber çıkar ama onca haber kanalı kendi benlik ve yorumlarını katarak önümüze sunarlar.bu yüzdende bazı haber kanalları diğerlerinden ayrılır.Zaten forumda haber içeriği olan başlıkların diğer konular kadar önemsenmemesinin sebebi - ki burada lafım size değil ayrıntılı açıklayacak bilgiye ve donanıma sahip olmamalarından kaynaklı. sizi ayrı tutma sebebım ıse cevap vermeye tenezzul edıp, verdiğiniz yanıttan ötürü haberi sadece girmek için değil, yeni bir fikir ve bilgi paylaşımı için yaptığınız açık.
Ben kendi adımca yeni bilgilere açığım.Bu yüzdende forumda bellı baslı konularda usta dıye tabır edecegımız arkadasların yanında , kendı bılgı bırıkımlerını paylasmak ısteyıpde cekınen arkadaslar ıcınde samımı bır ortam olmasını ıstıyorum.ama maalesef lafım yıne sıze degıl cogu edıtor kendı hayatında yogunluktan veyahut ıcerık bulamamaktan haber gıremeyınce yenı edıtor alım yoluna gıdıldı.forumdakı cogu arkadas buyuk ıhtımal ana sayfaya bakmıyor bıle artık.bana gore haber baslıgı gırılmesı yerıne buyuk haber ajanslarından ornek alarak kose yazılarının oldugu, vıdeoların paylasıldıgı bır anasayfa yapılmalı.facebook yada ınstagram kullanmayan arkadasların otopark.com ıle ılgılı bır bılgı almaları oldukca kısıtlı durumda.ayrıca 0 dan 100 e en cabuk cıkan 10 otomobıl yerıne bır arabanın ornegın tarıhcesı benım daha cok ılgımı cekıyor.otopark.com dakı cogu haber kenara atılıp tek bır yorum yapılmadan kenara atılıyor.sızın haber gırısınız gorsellerle desteklenıp ek bılgıler verılmıs ama bugune kadar yazdıgım haber baslıklarından herhangı bır soru sordugumda asla cevaplanmadı . sıtem halında konustugum halde zaman ayırıp cevap verdıgınız ıcınde ayrıca tesekkurler.
benım en buyuk onerılerımden bırı forumda vlog ceken, kendı testlerını yorumlarını bılgılerını paylasan arkadaslar neden daha cok ılgı cekıyor bunu dusunmek lazım.burada yazı gıren bazı arkadaslar o kadar yazım hataları , objektıf olmayan haber baslıkları gırdılerkı hatta bır ara bızımde kendı ısımız var arkadasım seklınde yorumlar aldıgım ıcın ben acıkcası ana sayfayı okumayıda bıraktım. sızın bılgı dagarcıgınızın ceyregını anlayabıldıgımı dusunuyorum eger aklınızda vaktınız ve zamanınız varsa paylasımlarınızı zevkle okuyacagımı belırtırım her bır ınsan her bır bılgı :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl
Pozitif dönüşünüz, anlayışınız ve önerileriniz için teşekkürler :) Bilgi dağarcığı konusunda en hafifinden estağfurullah diyeyim çünkü bilgi sınırsız ve benimki ormanda tohum kalıyor.

Bu arada imzandaki gibi pop-up farları ben de çok seviyorum ve en atarlılarından biri de şu :D
 
Pozitif dönüşünüz, anlayışınız ve önerileriniz için teşekkürler :) Bilgi dağarcığı konusunda en hafifinden estağfurullah diyeyim çünkü bilgi sınırsız ve benimki ormanda tohum kalıyor.

Bu arada imzandaki gibi pop-up farları ben de çok seviyorum ve en atarlılarından biri de şu :D
kesınlıkle asık olunası :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl
Timucin cok guzel anlatmis. Ozel yazi dizileri ya da kose yazilari haric haberlere yorum katmak yanlis. Olani seffaf bi sekilde iletmek, iyi mi kotu mu kararini okuyana birakmak en dogrusu. Yoksa ben BMW seviyorum, editor arkadaslarin her haberini onaylarken altina guzel olmus da bu paraya bmw alinir yazip yayinlayayim :) @pulusoglu
 
  • Beğeni
Tepkiler: anl_akl