Sürücü oturuş mesafesi nasıl ayarlanmalı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan broscker
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

broscker

Asfalt Kurutucu
11
Konu çok enteresan. (bana göre :P )

Yaklaşık 5 - 6 yıldır araba kullanıyorum ama oturuş mesafesini bir türlü ayarlayamadım, oturtamadım. (ya da ne yapamadımsa) Bu bence o kadar önemli ki sürücünün çevresel faktörlere vereceği cevaplarda, aracı etkin kullanımda, pedal-ayak mesafesi konusunda vs çok önemli. Özellikle teknik bilgisi yüksek forumdaş otopark.com'cuların hassasiyetle yorumlacağını düşünüyorum.

Not: Umarım daha önce açılmamış bir başlıktır.
 
Ayağın düz şekilde durduğu zaman debriyajın sonuna kadar basabiliyorsan en ideal oturuş pozisyonu odur :)
 
Direksiyonu 9.15 pozisyonunda tuttugunda tam sag ve tam sol yaparken omuzlar koltuklara yapisiksa ve direksiyon hareketini omuzlarla degil sadece kollarla yapiyorsan sirtlik tam kivaminda demektir. Koltugun ileri geri ayariysa, debrijaya sonuna kadar basili tutarken ayarliyorsunuz. Debriyaja sonuna kadar basili tuttugunuzda diziniz hafif kirik bir acida olmali. Bacaginiz duz durmamali. Otomatiklerde ise ayni taktigi frene basarken uygulorsunuz. Yalniz debriyaj kullanmadiginiz icin koltugunuzun az daha geride olmasinda sakinca yok. Not; dogrusu bu olmasina karsin bu sekilde araci rahat suremedigimi de itiraf etmeliyim, en azindan bana uymuyor..
 
İlk başta ellerini direksiyona doğru dümdüz uzattığında omuzlarının koltuğa temas etmesi gerekiyor hemen ardından kolunu direksiyonun üstüne doğru uzat, direksiyon simidinin üstü bileğine gelecek şekilde koltuğunu ileri geri ayarla. Burada önemli nokta Cenk'in de dediği gibi, hareketi kollarla yapıyor olman.

Direksiyon çevrilişi de önemli onunla ilgili de bi gif vardı bulunca eklerim buraya.
 
Son düzenleme:
Yukarıdaki yorumlarla sorunu çözemediysen koltuk ve direksiyonun yükseklik ayarlarıyla da çalışma yapmanı tavsiye ederim. Çoğu arabanın koltuk yükseklik ayarında minder bir bütün olarak kalkmıyor, pivot bir noktadan dönüş hareketiyle minderin belli bir kısmını kaldırıyor. Bu da bel ve baldır desteklerinde rahatsızlığa yol açabiliyor. Hatta öyle noktalar oluyor ki, normalde ayağın yetişmesi gereken bir mesafede, baldır desteği koltuk yükseklik ayarından ötürü saçma bir hale geliyor ve ayak rahat şekilde debriyaja basamıyor. Arkadaşların söylediği şekildeki ayarlamalardan tam sonuç alamazsan yükseklik ayarlarıyla da biraz deneme yap.
 
Herkese teşekkür ederim. Yorumlarınız gayet açıklayıcı benim için. Aracım 2013 Focus ve çok fazla ileri-geri yapamıyorum. Özellikle far ayar düğmeleri sol diz mesafesinde, hizasında olduğu için bazı zamanlar çarpabiliyor dizim. O yüzden yükseklik ayarını kontrol etmeye çalışacağım. :)
 
Aslında en basit olarak aracınızın kitapçığında belirtilmiş olana göre pozisyon almanızdır. Tabi ki gösterilen pozisyonu uygulamanız şart değil ama benim tavsiyem birde kitapçıktaki pozisyonu denemeniz. Eğer mümkünse denedikten sonra beni alıntılar mısınız ? İyi forumlar...
 
  1. koltuğu en aşağı konuma getir.
  2. dik otur
  3. ön konsol ile diz kapağın arasında max 2 parmak mesafe olsun
  4. direksiyonu 9:15 tutunca kollar yaklaşık30-45 derece açılı duracak şekilde direksiyonu kendine yaklaştır.
sonrası, hayırlı sürüşler....
 
Direksiyonu 9.15 pozisyonunda tuttugunda tam sag ve tam sol yaparken omuzlar koltuklara yapisiksa ve direksiyon hareketini omuzlarla degil sadece kollarla yapiyorsan sirtlik tam kivaminda demektir. Koltugun ileri geri ayariysa, debrijaya sonuna kadar basili tutarken ayarliyorsunuz. Debriyaja sonuna kadar basili tuttugunuzda diziniz hafif kirik bir acida olmali. Bacaginiz duz durmamali. Otomatiklerde ise ayni taktigi frene basarken uygulorsunuz. Yalniz debriyaj kullanmadiginiz icin koltugunuzun az daha geride olmasinda sakinca yok. Not; dogrusu bu olmasina karsin bu sekilde araci rahat suremedigimi de itiraf etmeliyim, en azindan bana uymuyor..
Hocam direksiyonu 9.15 pozisyonunda tutmanın mantığı nedir? Ani manevralar yapmak için mi?
 
Hocam direksiyonu 9.15 pozisyonunda tutmanın mantığı nedir? Ani manevralar yapmak için mi?
Sıkıntılı durumlarda direksiyona tam olarak hakim olabilmek ve tam sag ile tam sola cevirmelerde maksimum hareket kabiliyeti saglayabilmek denebilir kisaca. Kolun direksiyondan fazla uzaklasinca direksiyonu dondurebildigin alan kisitlaniyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FocusMonster