Mercedes-Benz’den bir yetkili, firmanın piyasaya süreceği otonom araçların tehlikeli bir durumda öncelikli olarak sürücünün güvenliğini düşüneceğini belirtti. Yapay zeka ile çalışan makinelerin ölüm kalım durumlarında kimi koruyacağı ikilemi, otonom araçların gün geçtikçe yollara çıkmaya daha da yaklaşmasıyla önemli bir konu haline geldi. Mercedes-Benz, üstünde daha fazla kontrole sahip olunan bir hayatı kurtarmanın daha güvenli olduğunu düşünüyor.
Mercedes’in sürüş asistanları sorumlusu Christoph von Hugo, Car and Driver‘a verdiği röportajda, “Otomobili feda edebilirsiniz. Bunu yapabilirsiniz ancak bundan sonra hayatını kurtardığınız insanlara ne olacağını bilmiyorsunuz çünkü bu tarz durumlar genellikle çok karmaşık oluyor. Bu yüzden kurtarabileceğinizi bildiğiniz insanları kurtarmak daha iyi bir tercih.” diyerek markanın bu konudaki görüşünü açıklıyor. Hugo, sözlerine “Eğer en az bir kişiyi kurtarabileceğinizden eminseniz, en azından onu kurtarmalısınız. Yani otomobilin içindeki kişiyi.” diyerek devam ediyor.
Fakat Hugo, başka bir noktaya da değinerek bu tartışmanın tamamen anlamsız kalabileceğini de ekliyor. Bilgisayarlar tarafından kullanılan otomobiller, olaylara insanların yapamayacağı şekilde tepkiler verebilecek. Bunun yanında, otomobil çoğu zaman bir kazaya yol açmamayı öncelik olarak görecek.
Hugo, “Kaza durumunda kimi kurtaracağımız ahlaki açıdan bakılabilecek bir soru, ancak yaptığımız mühendisliğin %99‘u bu durumların oluşmasını en başından engellemeyi amaçlıyor. Otomobillerimizin bu seçimi yapmak durumunda kalacak durumlara en başından girmemesi için çalışıyoruz,” diyerek olayı çok farklı bir açıdan da değerlendiriyor.
Mercedes’in gelecekteki otomobil regülasyonlarını ihlal edip etmeyeceği açık değil. Almanya, üreticilerin uymasını beklediği 3 kuralı ana hatlarıyla açıkladı: mal-mülke hasar vermek her zaman insan yaralanmasından öncelikli olacak, otomobiller insanları yaş ve diğer özelliklerine göre ayıramayacak ve üreticinin her durumda sorumluluğu olacak. Bu kurallar yasalaştığında, Almanya’nın üreticilerin sürücülere öncelik verip veremeyeceği konusuna açıklık getirmesi de gerekebilir.
Mercedes’in otonom gelecek için büyük planları var. Otomobiller dışında sürücüsüz bir otobüsün de denemelerini gerçekleştiren Mercedes, bu araç ile toplu taşımada büyük bir devrim yapmayı hedefliyor. Bu otobüs; Haziran’da Amsterdam’da neredeyse 21 kilometre yol katederek, Mercedes’e otonom araç konusunda büyük bir güvenilirlik sağladı.
Mercedes has big plans for the self-driving future. Alongside cars, the company has previewed a driverless bus that could revolutionize public transportation. The bus drove nearly 13 miles in the streets of Amsterdam in June, giving the company a big boost to its future driverless prospects.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Mercedes’in sürüş asistanları sorumlusu Christoph von Hugo, Car and Driver‘a verdiği röportajda, “Otomobili feda edebilirsiniz. Bunu yapabilirsiniz ancak bundan sonra hayatını kurtardığınız insanlara ne olacağını bilmiyorsunuz çünkü bu tarz durumlar genellikle çok karmaşık oluyor. Bu yüzden kurtarabileceğinizi bildiğiniz insanları kurtarmak daha iyi bir tercih.” diyerek markanın bu konudaki görüşünü açıklıyor. Hugo, sözlerine “Eğer en az bir kişiyi kurtarabileceğinizden eminseniz, en azından onu kurtarmalısınız. Yani otomobilin içindeki kişiyi.” diyerek devam ediyor.
Fakat Hugo, başka bir noktaya da değinerek bu tartışmanın tamamen anlamsız kalabileceğini de ekliyor. Bilgisayarlar tarafından kullanılan otomobiller, olaylara insanların yapamayacağı şekilde tepkiler verebilecek. Bunun yanında, otomobil çoğu zaman bir kazaya yol açmamayı öncelik olarak görecek.
Hugo, “Kaza durumunda kimi kurtaracağımız ahlaki açıdan bakılabilecek bir soru, ancak yaptığımız mühendisliğin %99‘u bu durumların oluşmasını en başından engellemeyi amaçlıyor. Otomobillerimizin bu seçimi yapmak durumunda kalacak durumlara en başından girmemesi için çalışıyoruz,” diyerek olayı çok farklı bir açıdan da değerlendiriyor.
Mercedes’in gelecekteki otomobil regülasyonlarını ihlal edip etmeyeceği açık değil. Almanya, üreticilerin uymasını beklediği 3 kuralı ana hatlarıyla açıkladı: mal-mülke hasar vermek her zaman insan yaralanmasından öncelikli olacak, otomobiller insanları yaş ve diğer özelliklerine göre ayıramayacak ve üreticinin her durumda sorumluluğu olacak. Bu kurallar yasalaştığında, Almanya’nın üreticilerin sürücülere öncelik verip veremeyeceği konusuna açıklık getirmesi de gerekebilir.
Mercedes’in otonom gelecek için büyük planları var. Otomobiller dışında sürücüsüz bir otobüsün de denemelerini gerçekleştiren Mercedes, bu araç ile toplu taşımada büyük bir devrim yapmayı hedefliyor. Bu otobüs; Haziran’da Amsterdam’da neredeyse 21 kilometre yol katederek, Mercedes’e otonom araç konusunda büyük bir güvenilirlik sağladı.
Mercedes has big plans for the self-driving future. Alongside cars, the company has previewed a driverless bus that could revolutionize public transportation. The bus drove nearly 13 miles in the streets of Amsterdam in June, giving the company a big boost to its future driverless prospects.
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..