Las Vegas’ta test edilen sürücüsüz servis otobüsü işinin ilk gününün ilk saatinde kendi hatası olmasa da kazaya karıştı.
Las Vegas’ın akıllı şehir altyapısının pilot uygulaması olarak başlayan sekiz kişilik araç, teslimat kamyonunun geri geri gelmesiyle kazaya karışmış oldu. Kamyonun geri manevra yaptığını fark eten otomobil durdu fakat kamyondan kaçmayı başaramadı. Çarpışma anında aracın içinde birkaç kişi vardı.
Sürücüsüz araçlarla yapılan kazalarda diğer aracın sürücüsünün kusurlu olduğu bir vakaa ile daha karşı karşıyayız.
Hatayı sürücüsüz otomobiller değil, sürücüler yapıyor
Google’ın sürücüsüz araç bölümü Waymo tarafından kaydedilen olayların hemen hemen tümü sürücülerin başka otomobillere çarpmasından ibaret. Aynı şekilde Mart ayında da Uber’in sürücüsüz otomobiline başka bir otomobil çarpmıştı.
Bir yandan sürücüsüz otomobiller en azından eşit koşullarda sürücülerden daha güvenli olarak kabul edilirken öte yandan da aşırı temkinli ve fazla robotik olması nedeniyle aracın hamlelerinin insanlar tarafından öngörülmesi zorlaşıyor.
Amerikan Otomobil Birliği, Fransız ulaşım şirketi Keolis ve otonom araç grubu Navya’nın işbirliğiyle oluşturulan Las Vegas pilot projesi döngü şeklindeki 1 kilometrelik rotadan oluşuyordu. Ücretsiz biniş imkanı sunan otomobil trafiği yöneten akıllı trafik ışıklarıyla da iletişim kurmak üzere tasarlanmış.
Read the whole post here.
Las Vegas’ın akıllı şehir altyapısının pilot uygulaması olarak başlayan sekiz kişilik araç, teslimat kamyonunun geri geri gelmesiyle kazaya karışmış oldu. Kamyonun geri manevra yaptığını fark eten otomobil durdu fakat kamyondan kaçmayı başaramadı. Çarpışma anında aracın içinde birkaç kişi vardı.
Sürücüsüz araçlarla yapılan kazalarda diğer aracın sürücüsünün kusurlu olduğu bir vakaa ile daha karşı karşıyayız.
Hatayı sürücüsüz otomobiller değil, sürücüler yapıyor
Google’ın sürücüsüz araç bölümü Waymo tarafından kaydedilen olayların hemen hemen tümü sürücülerin başka otomobillere çarpmasından ibaret. Aynı şekilde Mart ayında da Uber’in sürücüsüz otomobiline başka bir otomobil çarpmıştı.
Bir yandan sürücüsüz otomobiller en azından eşit koşullarda sürücülerden daha güvenli olarak kabul edilirken öte yandan da aşırı temkinli ve fazla robotik olması nedeniyle aracın hamlelerinin insanlar tarafından öngörülmesi zorlaşıyor.
Amerikan Otomobil Birliği, Fransız ulaşım şirketi Keolis ve otonom araç grubu Navya’nın işbirliğiyle oluşturulan Las Vegas pilot projesi döngü şeklindeki 1 kilometrelik rotadan oluşuyordu. Ücretsiz biniş imkanı sunan otomobil trafiği yöneten akıllı trafik ışıklarıyla da iletişim kurmak üzere tasarlanmış.
Read the whole post here.