KAPALI Takasla Golf 4 Almalı mıyım?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
1,561
42
Marka
Renault
Arkadaşlar bayram üstü arabayı satınca son çare tatilde arabası kalmayayım diye 2008 kangoo aldım. 1,5 173,000 de 80 hp lik atarlı giderli olan model :) İşimi gördü etti ama güvenlik yol tutuş frenaj laguna vb araçlar kullanmış ben için tam bir facia.

Geçenlerde aracı çeşitli gruplarda paylaştım ve birisi talip oldu hatta bayada hevesli (nedense artık)
Takasa bana sunduğu araç golf 4. 1999 model sunrooflu vs full bi araç. Tavan hariç boyalı ama değişeni yokmuş. Orjinal motormuş tamir görmemiş 245,000 de 1,6 tüplü manuel.

Kafa kafaya takas istiyor sizce mantıklı bir seçim olur mu?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur
Arkadaşlar bayram üstü arabayı satınca son çare tatilde arabası kalmayayım diye 2008 kangoo aldım. 1,5 173,000 de 80 hp lik atarlı giderli olan model :) İşimi gördü etti ama güvenlik yol tutuş frenaj laguna vb araçlar kullanmış ben için tam bir facia.

Geçenlerde aracı çeşitli gruplarda paylaştım ve birisi talip oldu hatta bayada hevesli (nedense artık)
Takasa bana sunduğu araç golf 4. 1999 model sunrooflu vs full bi araç. Tavan hariç boyalı ama değişeni yokmuş. Orjinal motormuş tamir görmemiş 245,000 de 1,6 tüplü manuel.

Kafa kafaya takas istiyor sizce mantıklı bir seçim olur mu?
Golf 4 kangoodan sonra çok iyi gelecektir, her anlamda başarılı bulduğum nadir arabalardandır kendisi.
Arabaya baktırırsın abi, kafana yatarsa bence olur ama tavsiyem Hitler motorlu ve tüplü bir araba kullanıcısı olarak, beynine falan baktır tüpün. İleride masraf açmasın.
 
daha önce hiç vw kullanmadım huyunu suyunu kronik arızalarını uzun yola çıkmadan evvela nerelerine bakacağımı filan hiç bilmem. olurda eksperin gözünden kaçar diye dikkat etmem gereken bir yeri varmı acaba?
 
daha önce hiç vw kullanmadım huyunu suyunu kronik arızalarını uzun yola çıkmadan evvela nerelerine bakacağımı filan hiç bilmem. olurda eksperin gözünden kaçar diye dikkat etmem gereken bir yeri varmı acaba?
Eğer FSI motorlu ve lpg'li ise uzak durun. 100hp'lik Hitler motor dedikleri 1.6'ya lpg takıldıysa o zaman olur. Yalnız bolca boya olunca pert kaydını filan inceletmek gerek. Şasi oynamış mı, yürüyen ne durumda.. Bunları etraflıca inceletmek gerek. Sunroof aktif çalışıyor mu ona da bakın. Eğer arabanın sicili ve kondisyonu iyiyse alınır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61
fsi ve hitler motor farkları ne acaba görsel olarak hani hiç bilmeyen birine tarif edilince nasıl anlar?
Eğer FSI motorlu ve lpg'li ise uzak durun. 100hp'lik Hitler motor dedikleri 1.6'ya lpg takıldıysa o zaman olur. Yalnız bolca boya olunca pert kaydını filan inceletmek gerek. Şasi oynamış mı, yürüyen ne durumda.. Bunları etraflıca inceletmek gerek. Sunroof aktif çalışıyor mu ona da bakın. Eğer arabanın sicili ve kondisyonu iyiyse alınır.
golf 4 de fsı motor yok abi eğer düzgünse arac usta ınay verdiyse gönül rahatlığıyla alınır lpg montajına dikkat etmek lazım ama
 
fsi ve hitler motor farkları ne acaba görsel olarak hani hiç bilmeyen birine tarif edilince nasıl anlar?
Bagaj kapağında FSI yazar normalde ama güven olmaz tabii ki.

Bu 8V 1.6 motor. SR: Sıralı atmosferik Efsane olan =)
upload_2017-7-13_13-48-14.png


Bu Hitler motorun geliştirilmiş 105hp'lik 16v versiyonu
upload_2017-7-13_13-58-55.png


Bu da FSI motor
upload_2017-7-13_13-50-34.png


Motor kapağı yoksa zaten almayın :D

LPG'siz olsa FSI iyi motor da, LPG işi bozuyor.
 
Abi güzel araba ama km'si çok yüksek. Motor büyük ihtimalle rektefiye isteyecektir. Bir de LPG'li motor. Dikkat etmekte fayda var.

Rektifiye km'si her araçta aynı değildir. Ayrıca araca nasıl bakıldığı ile de alakalı (yağı zamanında değişti mi, uygun yağ kullanıldı mı, bakımları zamanında yapıldı mı, sıcak ve soğuk çalışmasına dikkat edildi mi vs...)
Hitler motorlar milyon km gidiyor.. 245.000 km rektifiye için çok düşük bir rakam
18 yaşında bir araç için de 245.000 km gayet normal. Yüksek değil
Motoru incelemeden bu araç muhtemelen rektifiye istiyor diyecek kadar basit bir konu değil
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61
Rektifiye km'si her araçta aynı değildir. Ayrıca araca nasıl bakıldığı ile de alakalı (yağı zamanında değişti mi, uygun yağ kullanıldı mı, bakımları zamanında yapıldı mı, sıcak ve soğuk çalışmasına dikkat edildi mi vs...)
Hitler motorlar milyon km gidiyor.. 245.000 km rektifiye için çok düşük bir rakam
18 yaşında bir araç için de 245.000 km gayet normal. Yüksek değil
Motoru incelemeden bu araç muhtemelen rektifiye istiyor diyecek kadar basit bir konu değil
Rektifiye istiyor demedim zaten. Büyük ihtimal isteyecektir dedim. Kötüyü düşünmekte fayda var. Sonuçta dönüşü yok.
 
Golf 4 kalkarken çok çirkin bi sesi var donanımı full ise çok mutlu eder. Onun dışında altı yere çok çok çok yakın her yerde dikkat etmek lazım. Direksiyonunu hiç sevmiyorum ben onun haricinde güzel araba üst devirlerde sesi fena değil. Ama alt devirlerde iğrençten de öte. Bence Renault grubu bi araba alsan sen daha çok mutlu olursun gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61
Bagaj kapağında FSI yazar normalde ama güven olmaz tabii ki.

Bu 8V 1.6 motor. SR: Sıralı atmosferik Efsane olan =)
Ekli dosyayı görüntüle 8224

Bu Hitler motorun geliştirilmiş 105hp'lik 16v versiyonu
Ekli dosyayı görüntüle 8226

Bu da FSI motor
Ekli dosyayı görüntüle 8225

Motor kapağı yoksa zaten almayın :D

LPG'siz olsa FSI iyi motor da, LPG işi bozuyor.

golf4lerde 16v olan 105lik 2001de baslıyor abi, 99 model ise 8v 1.6 hitler
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Aracı gidip inceledim. Kaporta orjinal yalnız hemen her yerinde özelliklede tavanın tamamında vernik kalkmış mat boya kalmış altta. İçi çok dağınıktı. Bunlarda orta konsol bildiğin kırılıp dökülüyormuş zamanla. Şok oldum desem yeridir. Böyle efsaneleşmiş bir modelde plastik aksamın un ufak olması bence kabul edilebilir bir durum değil. 98 Megane ımda kırılan havalandırma difüzörlerini eleştirirdimki bunun yanında çok masumane kalıyormuş. Aracı detaylıca inceledim ve o dönemlerdeki reno modellerine göre plastik kalitesi vs kesinlikle daha kötü. İç aksam biraz derli toplu olsa takas olacaktı. Başka modellere bakıyorum artık. Listeye tekrardan Laguna ve Bora da ekledim. Hatta düşük km olursa bir vectrada olabilir. Önceliğim güvenlik. Arkadada hava yastığı olsun istiyorum.
 
Aracı gidip inceledim. Kaporta orjinal yalnız hemen her yerinde özelliklede tavanın tamamında vernik kalkmış mat boya kalmış altta. İçi çok dağınıktı. Bunlarda orta konsol bildiğin kırılıp dökülüyormuş zamanla. Şok oldum desem yeridir. Böyle efsaneleşmiş bir modelde plastik aksamın un ufak olması bence kabul edilebilir bir durum değil. 98 Megane ımda kırılan havalandırma difüzörlerini eleştirirdimki bunun yanında çok masumane kalıyormuş. Aracı detaylıca inceledim ve o dönemlerdeki reno modellerine göre plastik kalitesi vs kesinlikle daha kötü. İç aksam biraz derli toplu olsa takas olacaktı. Başka modellere bakıyorum artık. Listeye tekrardan Laguna ve Bora da ekledim. Hatta düşük km olursa bir vectrada olabilir. Önceliğim güvenlik. Arkadada hava yastığı olsun istiyorum.
Hocam içinin o kadar dağınık olmasının muhtemel sebebi yıllar boyu güneşten hiç korunmamış olmasıdır. Sürekli cayır cayır güneş yediğinde en kaliteli iç mekan bile tarif ettiğiniz gibi dökülür. Güvenlik önceliğinizse benim önerim max. 10 yıllık arabalara bakmanız olur. Airbag sayısı herşey değil. Şasi rijitliği ve güvenlik seviyelerli son 10-12 yılda üretilen arabalarda ciddi iyileştirildi. Örnek: Megane II, Focus Mk2, Corsa D, Fiesta mk7, Golf 5, Astra H, ilk nesil Hyundai i30 diye uzar gider. Benim size önerebileceğim güvenlik ağırlıklı bir araba 2003 model civarlarında Toyota Avensis 1.6 olabilir. Nasıl bir araç aradığınızı da bilmiyorum ama şimdi aklıma geldi, yazayım dedim :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Hocam ben 6 farklı megane 1 araca sahip oldum ve hepsi 97-98-99 modellerdeydi. Km kısmınıda geçtim benim hiç kapalı garajım olmadı. Aldığımda da hep dağınık hallerde aldım arabaları. Ama bunlardaki gibi bir dökülme bırakın megane ı clio serisinde dahi görmedim. Araç alım satımı ve bakım onarımı yapan bir arkadaşım var genelde ihale ve sigortalara çalışıyor golf 4 ve borada konsolun kırılıp dökülmesi hastalıkmış. Parça değişimi haricinde çözümü yok ama başkada öyle kronik bi dertleri yok diyor. D segment araçlarada baktığımdan avensiste olabilir. Maksadım kangoodan çok daha güvenli bir araç almak.
 
Hocam ben 6 farklı megane 1 araca sahip oldum ve hepsi 97-98-99 modellerdeydi. Km kısmınıda geçtim benim hiç kapalı garajım olmadı. Aldığımda da hep dağınık hallerde aldım arabaları. Ama bunlardaki gibi bir dökülme bırakın megane ı clio serisinde dahi görmedim. Araç alım satımı ve bakım onarımı yapan bir arkadaşım var genelde ihale ve sigortalara çalışıyor golf 4 ve borada konsolun kırılıp dökülmesi hastalıkmış. Parça değişimi haricinde çözümü yok ama başkada öyle kronik bi dertleri yok diyor. D segment araçlarada baktığımdan avensiste olabilir. Maksadım kangoodan çok daha güvenli bir araç almak.
abi konsolun duman olduğu falan hikaye arkadaşımlarda 2004 model bora var o arabada nerdeyse güneşin altından hiç çıkmaz ama konsolu halen ayakta
 
Hocam ben 6 farklı megane 1 araca sahip oldum ve hepsi 97-98-99 modellerdeydi. Km kısmınıda geçtim benim hiç kapalı garajım olmadı. Aldığımda da hep dağınık hallerde aldım arabaları. Ama bunlardaki gibi bir dökülme bırakın megane ı clio serisinde dahi görmedim. Araç alım satımı ve bakım onarımı yapan bir arkadaşım var genelde ihale ve sigortalara çalışıyor golf 4 ve borada konsolun kırılıp dökülmesi hastalıkmış. Parça değişimi haricinde çözümü yok ama başkada öyle kronik bi dertleri yok diyor. D segment araçlarada baktığımdan avensiste olabilir. Maksadım kangoodan çok daha güvenli bir araç almak.
abi konsolun duman olduğu falan hikaye arkadaşımlarda 2004 model bora var o arabada nerdeyse güneşin altından hiç çıkmaz ama konsolu halen ayakta
Ben de bilmiyordum öyle bir sorun. Hiç denk de gelmedim. Belli yıllarda belli fabrikalarda üretilen veya üretilen belli serilerde öyle bir sorun olabilir. Ha, o sorunun yaşandığı arabayı almak biraz saçma olur tabii :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ali Karaer
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...