Tamir Kiti Tavsiyesi

ubozyigit

Ulaş Bozyiğit
Asfalt Kurutucu
20
21
Marka
Citroen
Yeşi̇l nokta olan yerde ufak bi̇r vi̇da var ve hafi̇ften hava kaçiriyor. Si̇zce hangi̇ tami̇r ki̇ti̇ni̇ almam lazim? (lasti̇kçi̇ye gi̇tmek yeri̇ne bagajimda bulunsun di̇ye soruyorum yoksa basi̇t olarak lasti̇kçi̇ye gi̇tmeyi̇ bi̇li̇yorum teşekkür ederi̇m
 

Ekli dosyalar

  • 314.jpeg
    314.jpeg
    346.9 KB · Görüntüleme: 0
  • 315.jpeg
    315.jpeg
    65.7 KB · Görüntüleme: 0
Moderatör tarafında düzenlendi:
Fitil olanı kullanabilirsiniz ama çok sağlıklı değil, yama yapılması lazım lastikçide. Ama yanımda bulunsun gerektiğinde geçici yapayım diyorsanız fitil olanı tercih edin
 
Fitil olanı kullanabilirsiniz ama çok sağlıklı değil, yama yapılması lazım lastikçide. Ama yanımda bulunsun gerektiğinde geçici yapayım diyorsanız fitil olanı tercih edin
fitili sipariş ettim hocam. eğer problem yaşatırsa yama yaptırırım teşekkürler
 
fitili sipariş ettim hocam. eğer problem yaşatırsa yama yaptırırım teşekkürler
Problem yaşatırsa değil, yamayı zaten her türlü yaptırmalısınız. Fitili kendiniz attıktan sonra 80 kmh hızı aşmadan, en yakın lastikçiye gidip lastiğe yama yaptırmanız gerekir. Aldığınız fitili lastiğe uygulayıp, 32-33 psi neyse hava basıp eskisi gibi kullanamazsınız o aldığınız fitille. Sizin takacağınız fitil sadece yolda kaldığınızda en yakın lastikçiye gidene kadar idare ettirecek bir ürün.
 
yama dediğiniz şey de lastiği içten tıraşlayıp yapıyorlar. kırılan tel her türlü kırılıyor içeri giren su her türlü giriyor
 
yama dediğiniz şey de lastiği içten tıraşlayıp yapıyorlar. kırılan tel her türlü kırılıyor içeri giren su her türlü giriyor
Lastiğin tamiri 3 şekilde yapılıyor. Fitil, yama, mantar yama..

Fitilde lastiğin patlak yeri sizin aldığınız üründeki gibi kapatılıyor. Ama o bölgeden zaman içinde su alıp lastik tellerini korozyona uğratıp paslandırıyor. Ayrıca genleşmeden kaynaklı fitil de zaman içinde hava kaçırmaya sebep oluyor.

Yama ise lastiğin sökülüp, janttan ayrılıp iç bölgesindeki patlayan yeri tıraşlayıp, tutkal benzeri maddeyle yağlayıp üstünü bir yama ile örtmek oluyor. Bu yöntem çok uygulanır ama lastiğin sadece iç kısmından tamir yapıldığı için hava kaçırması önlense de dış kısmından giren cismin boşluğu hala açık olduğundan su girmeye devam eder. Hava kaçırmaz ama su değdiği için yine lastiğin telleri zamanla zarar görüyor.

Mantar yama ise fitil ve yamanın birleşimine benzer. Lastik sökülür, janttan ayrılır, iç kısma yama yapıştırılır. Bununla birlikte lastiğin dış kısmında cismin girdiği yere de mantar benzeri plastik sıkıştırılır. Böylece lastik hem içten hem dıştan şekilde olabilecek en güvenli halde tamir olur. Hava kaçırma, su girme durumları minimuma indirilir.

Yani sadece aldığınız ürünle lastik tamiri yapılmaz. Yapılır ama hiç bir şekilde güvenli olmaz. Zaman içinde hava kaçakları, su sızması, lastiğin zarar görmeye başlaması olasılıkları var.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: HaniBanaDemiş
SIRTTA olsa fitil alacaktım ama şimdi baktıgımda omuz kısmında oldugunu fark ettim. siparişi iptal ettim
 

Ekli dosyalar

  • DÜBÜRÜNÜDIKIYIM.jpeg
    DÜBÜRÜNÜDIKIYIM.jpeg
    168.6 KB · Görüntüleme: 0
Lastiğin tamiri 3 şekilde yapılıyor. Fitil, yama, mantar yama..

Fitilde lastiğin patlak yeri sizin aldığınız üründeki gibi kapatılıyor. Ama o bölgeden zaman içinde su alıp lastik tellerini korozyona uğratıp paslandırıyor. Ayrıca genleşmeden kaynaklı fitil de zaman içinde hava kaçırmaya sebep oluyor.

Yama ise lastiğin sökülüp, janttan ayrılıp iç bölgesindeki patlayan yeri tıraşlayıp, tutkal benzeri maddeyle yağlayıp üstünü bir yama ile örtmek oluyor. Bu yöntem çok uygulanır ama lastiğin sadece iç kısmından tamir yapıldığı için hava kaçırması önlense de dış kısmından giren cismin boşluğu hala açık olduğundan su girmeye devam eder. Hava kaçırmaz ama su değdiği için yine lastiğin telleri zamanla zarar görüyor.

Mantar yama ise fitil ve yamanın birleşimine benzer. Lastik sökülür, janttan ayrılır, iç kısma yama yapıştırılır. Bununla birlikte lastiğin dış kısmında cismin girdiği yere de mantar benzeri plastik sıkıştırılır. Böylece lastik hem içten hem dıştan şekilde olabilecek en güvenli halde tamir olur. Hava kaçırma, su girme durumları minimuma indirilir.

Yani sadece aldığınız ürünle lastik tamiri yapılmaz. Yapılır ama hiç bir şekilde güvenli olmaz. Zaman içinde hava kaçakları, su sızması, lastiğin zarar görmeye başlaması olasılıkları var.
lastikçi ile konuştum. teller çelik oldugu için korozyon olmaz korozyon olana kadar lastikler aşınır zaten falan filan dedi pek anlamam internette dogru bilgi bulmak cok zor teşekkürler
 
Önceki arabamı aldığım gün heyecanla fitil yaptırmıştım benzincide, 2 sene kullandım öyle çokca gazladım pişmanım sonradan tehlikeli olduğunu öğrendim.
 
lastikçi ile konuştum. teller çelik oldugu için korozyon olmaz korozyon olana kadar lastikler aşınır zaten falan filan dedi pek anlamam internette dogru bilgi bulmak cok zor teşekkürler
Çelik telin korozyon olması tabi ki kolay değil. Neticede bu lastikler patladığında içine su girebilme ihtimalinden ve çok yüksek basınç altında yuvarlandıklarından, yüksek darbelere maruz kaldıklarından bu dayanıma uygun çeliklerden de üretiliyor. Ama kullanıcı olarak ' nasılsa paslanma kolay olmaz ' deyip olabilecek en tedbirsiz çözümü de uygulamaya gerek yok. Sadece tek başına fitil uygulamasını hiç kimse önermiyor. Öneren olursa da o lastikçiden koşarak uzaklaşın. Bu iş ya yamayla ya da biraz daha garanti hali mantar yamayla çözülüyor.

3 tamir yöntemi de uygulanır. Uygulanmaz diye bir şey yok. Hepsinin kendine göre avantajları ve dezavantajları var. Ama daha uzun ömürlü ve güvenli lastik kullanımı için maksimum tedbiri alacak tamir yöntemini seçmek gerektiğini düşünüyorum. Rica ederim. Nette doğru bilgi bulmak dediğiniz gibi güç. Çünkü söylediğim üzere tüm yöntemler uygulanabiliyor ve kimisinde sorun olmuyor, kimisinde oluyor. Biz tedbiri tam alalım gerisi nasip.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: ubozyigit
SIRTTA olsa fitil alacaktım ama şimdi baktıgımda omuz kısmında oldugunu fark ettim. siparişi iptal ettim
Tam aynı noktadan bundan biraz daha kalın bi demir çubk girmişti lastiği değiştirmek için gittiğimizde bişey yok ya fitil atarız diyip yaptılar bi yıl falan kontrolsüz kullandık sonra baktığımızda yanlardan balonlaşma başlamıştı çok tamiri uygun bi nokta olmayabilir iyi bakmak lazım
 
işin tekniğiyle alakalı pek bilgim yok ama ben köpük kullanmıştım 2 sefer. ikisinde de lastiğim yere oturmuştu. bir şişe köpüğü bastım yerden kalktı, benzinlik evime yakındı biraz da hava basıp 10 km ötedeki lastikçiye gitmiştim normal bi şekilde. lastikçi köpüğü kendisinin de sürekli kullandığını ve bu şekilde 40km kadar yol yaptığını da söylemişti, detayını yararını zararını çok bilemiycem. o gün bu gündür bagajımda köpük sürekli bulunduruyorum.
 
işin tekniğiyle alakalı pek bilgim yok ama ben köpük kullanmıştım 2 sefer. ikisinde de lastiğim yere oturmuştu. bir şişe köpüğü bastım yerden kalktı, benzinlik evime yakındı biraz da hava basıp 10 km ötedeki lastikçiye gitmiştim normal bi şekilde. lastikçi köpüğü kendisinin de sürekli kullandığını ve bu şekilde 40km kadar yol yaptığını da söylemişti, detayını yararını zararını çok bilemiycem. o gün bu gündür bagajımda köpük sürekli bulunduruyorum.
3 şişe köpüğüm var zaten hocam. fitili merak etmiştim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
işin tekniğiyle alakalı pek bilgim yok ama ben köpük kullanmıştım 2 sefer. ikisinde de lastiğim yere oturmuştu. bir şişe köpüğü bastım yerden kalktı, benzinlik evime yakındı biraz da hava basıp 10 km ötedeki lastikçiye gitmiştim normal bi şekilde. lastikçi köpüğü kendisinin de sürekli kullandığını ve bu şekilde 40km kadar yol yaptığını da söylemişti, detayını yararını zararını çok bilemiycem. o gün bu gündür bagajımda köpük sürekli bulunduruyorum.
Köpük en pratik yöntemlerden biri hocam. Ama dikkat etmek gereken 3 şey mevcut köpükte. Birincisi son kullanma tarihi. İkincisi jantın içine ve lastiğe yapışıp kalan köpüklerden olmamalı çünkü kazıyarak çıkarmak bile zor oluyor. Lastikçiler bu tarz köpüklere bayağı sövüyor. Üçüncüsü araçta sibobun hemen arka kısmında lastik basınç sensörü aparatı varsa onu bozabiliyor. Bu üçüne dikkat edildiği sürece köpük çok pratik.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onemanband
Köpük en pratik yöntemlerden biri hocam. Ama dikkat etmek gereken 3 şey mevcut köpükte. Birincisi son kullanma tarihi. İkincisi jantın içine ve lastiğe yapışıp kalan köpüklerden olmamalı çünkü kazıyarak çıkarmak bile zor oluyor. Lastikçiler bu tarz köpüklere bayağı sövüyor. Üçüncüsü araçta sibobun hemen arka kısmında lastik basınç sensörü aparatı varsa onu bozabiliyor. Bu üçüne dikkat edildiği sürece köpük çok pratik.
bilgiler için teşekkürler, bana lastikçi satmıştı bunu yıllar önce. tabi skt falan söylemedi :) uyguladıktan sonra da kendisine gitmiştim zaten, hemen suya tutup temizlemişti yapışan modelden değil demek ki
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Ben şimdiye kadar fitil uygulatıp yol tutuşu zorladığım çok olmuştu. Tek başına fitille bunu yapmanın bu kadar tehlikeli olduğunu bilmiyordum, ne cahillikmiş. Kaliteli ve pahalı lastikler her patladığında değiştirilemeyeceği için mecbur tamir ettiriyoruz. Düz fitille şimdiye kadar bir kere lastik kaybettim, o da Sakar geçidinin virajları yüzünden. Şimdi bu mantar yama seçeneği kafama yattı. Bakayım lastikçim bu yönteme sıcak bakıyor mu :D