Lastiğin tamiri 3 şekilde yapılıyor. Fitil, yama, mantar yama..
Fitilde lastiğin patlak yeri sizin aldığınız üründeki gibi kapatılıyor. Ama o bölgeden zaman içinde su alıp lastik tellerini korozyona uğratıp paslandırıyor. Ayrıca genleşmeden kaynaklı fitil de zaman içinde hava kaçırmaya sebep oluyor.
Yama ise lastiğin sökülüp, janttan ayrılıp iç bölgesindeki patlayan yeri tıraşlayıp, tutkal benzeri maddeyle yağlayıp üstünü bir yama ile örtmek oluyor. Bu yöntem çok uygulanır ama lastiğin sadece iç kısmından tamir yapıldığı için hava kaçırması önlense de dış kısmından giren cismin boşluğu hala açık olduğundan su girmeye devam eder. Hava kaçırmaz ama su değdiği için yine lastiğin telleri zamanla zarar görüyor.
Mantar yama ise fitil ve yamanın birleşimine benzer. Lastik sökülür, janttan ayrılır, iç kısma yama yapıştırılır. Bununla birlikte lastiğin dış kısmında cismin girdiği yere de mantar benzeri plastik sıkıştırılır. Böylece lastik hem içten hem dıştan şekilde olabilecek en güvenli halde tamir olur. Hava kaçırma, su girme durumları minimuma indirilir.
Yani sadece aldığınız ürünle lastik tamiri yapılmaz. Yapılır ama hiç bir şekilde güvenli olmaz. Zaman içinde hava kaçakları, su sızması, lastiğin zarar görmeye başlaması olasılıkları var.